bontje werk aan de hand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Squit

Re: bontje werk aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:10

dat doet ze echt goed..
en dan nog wel zonder dat je dr erover heen moet "jagen" Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:21

ja heb hem al geleerd dat hij eerst in de hoek moet stoppen, en dan op mijn zweepcommando wachten, zweep omhoog. Anders ging hij te enthousiast en dus te snel erover.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:10

Ik vind het allemaal best wel meevallen hoor. De eerste foto's zagen er niet zo heel goed uit, maar dat komt waarschijnlijk doordat de ts pas net begonnen is met grondwerk. Mensen kennen het niet, dus wordt het al snel afgekeurd. Maar ook grondwerk moet je leren, net als je rijden moet leren. Ze heeft les, en probeert het goed te doen, dus daar gaat het toch om. Natuurlijk maken mensen fouten, maar dat gebeurt met rijden of longeren net zo goed als met grondwerk.
Jammer dat er meteen zo ontzettend fel gereageerd wordt.
Wat er eerder in het topic gezegd is over de bespiering verbeteren met behulp van een pessoa zal best wel waar zijn, maar als je daar verder geen verstand van hebt vind ik het redelijk logisch dat je daar vanaf blijft.
Misschien nog een tip voor de TS:
Ik vind dat op de foto's van het grondwerk vaak spanning bij het paardje te zien is. Zelf heb ik geen verstand van grondwerk, maar misschien ga je iets te snel voor hem, of zet je hem te veel onder druk dat ie zo reageert. Zou je eens goed op kunnen letten in je trainingen.

Heel veel suc6 verder, en vooral blijven lessen Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 18:34

ja hoor ook steeds kleiner met je zweep enzo, hij is voorwaarts genoeg, maar moet echt alle knopjes nog vinden

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:18

Het enige is dat ik het niet heel slim vind om dit met een jonge pony te doen, die dit zelf ook nog niet kent

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:17

peaches_ schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit diervriendelijk noemen.
Aan de hand is lopen, aan een halstertouw, of des noods aan een hoofdstel, maar niet bij zijn schouder lopen en aan zijn teugels trekken?!
Ik heb weinig ervaringen met het inrijden van jonge paarden, of het leren om ze nagefelijk te laten lopen, maar als het echt over een jaar of 2 nog niet gaat, probeer dan eens gewoon je handen aan het dekje te zetten (gewoon met de teugels in je hand het dekje vasthouden) en kijk dan verder, maar als hij net 3 keer onder het zadel is geweest ga je toch niet op zo'n brute manier een paard in zijn nagefelijkheid "trekken"?

Amen.

En je handen vast zetten op je dekje en constante druk uitoefenen is wel diervriendelijk??????
Zoalsik al schreef speel je met de "teugels/Lijn"en op het moment dat er ook maar een hele kleine reactie de goede kant op komt laat je gelijk los. Geen constante druk dus...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:21

oke ik was dus niet de enige die daar zijn bedenkingen bij had.

_GBY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:51

heey leuke pony!
alleen wat ik niet snap..
Hij is 3 en er zit een heel heeeel klein meisje op?
Op de eerste foto..
Je moet het zelf weten maar lijkt me beetje enverstandig:)
Hoe braaf je pony ook is hij is 3 en kan nog van alles schrikken.
Je moet je niet aangevallen voelen maar dit is mijn mening..

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:01

Citaat:
En je handen vast zetten op je dekje en constante druk uitoefenen is wel diervriendelijk??????
Zoalsik al schreef speel je met de "teugels/Lijn"en op het moment dat er ook maar een hele kleine reactie de goede kant op komt laat je gelijk los. Geen constante druk dus...

Hier heb je gelijk in!! vind ik ook.. handen vastzetten is idd niet de beste methode..