en dan nog wel zonder dat je dr erover heen moet "jagen"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
peaches_ schreef:Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit diervriendelijk noemen.
Aan de hand is lopen, aan een halstertouw, of des noods aan een hoofdstel, maar niet bij zijn schouder lopen en aan zijn teugels trekken?!
Ik heb weinig ervaringen met het inrijden van jonge paarden, of het leren om ze nagefelijk te laten lopen, maar als het echt over een jaar of 2 nog niet gaat, probeer dan eens gewoon je handen aan het dekje te zetten (gewoon met de teugels in je hand het dekje vasthouden) en kijk dan verder, maar als hij net 3 keer onder het zadel is geweest ga je toch niet op zo'n brute manier een paard in zijn nagefelijkheid "trekken"?
Amen.
Citaat:En je handen vast zetten op je dekje en constante druk uitoefenen is wel diervriendelijk??????
Zoalsik al schreef speel je met de "teugels/Lijn"en op het moment dat er ook maar een hele kleine reactie de goede kant op komt laat je gelijk los. Geen constante druk dus...