rijden op mijn jonge merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie25

Re: rijden op mijn jonge merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:20

mooi geschreven Meetje22

echt je verwoord het erg goed!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:01

Ik vind het er ook helemaal niet slecht uitzien, ik zie dit veel liever dan iemand die zijn paard direct in de krul trekt.
Let wel: Dit paard is pas 3 maanden onder het zadel.

Iedereen maakt fouten en we kunnen allemaal blijven leren, TS doet ook haar best hiervoor zo te zien.

Het zijn ook momentopnames, en wat ik zie vind ik gewoon leuk om naar te kijken, ik krijg er geen vervelend gevoel bij.
Het is ook het makkelijkste om te schreeuwen vanaf deze kant en zelf er niet op te zitten.

TS, veel plezier nog met je paard!

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:14

tja..... wat ben je op foto 4 aan het doen ... ???

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:56

Loesje88 schreef:
_Kelly schreef:
sorry hoor tuurlijk is ze onverantwoordelijk bezig maar eigen keus ze zal zelf wel weten of het wel of niet kan bij haar paard. tuurlijk zijn het de risico's van het paardrijden maar alles is toch gebaseerd op vertrouwen.. maar dat is mijn mening.
verder leuk paardje en doe wat met de tips! Knipoog

Men mag er ook commentaar opgeven. Knipoog Al wil ze die commentaar niet, moet ze foto's plaatsen waar ze wel een cap op heeft en gepaste rijkleding..

dus om het jouw naar het zin te maken moet ze maar even fotos plaatsen waar ze met cap en rijkleding rijd? als zij zo wil rijden is het haar keuze. daarbij is ze jouw geen uitleg verschuldigd.

voor de rest ben ik het met cindyrella eens.
ik kan me heel goed voorstellen dat je haar zelf hebt gefokt. wat ik als tip mee wil geven, misschien is het fijner om priveles te krijgen? gezien je lichamelijke ongemak. daar is alle aandacht voor jouw en je paard en kun je specifieker doorgaan op je probleem, zodat het voor beide fijner rijden word? en probeer jezelf heel goed aan te voelen met rijden. ik hoop dat je er wat aan hebt en succes ermee!

Eliesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:03

ik vind het echt een leuk paardje om te zien!
maar ik denk dat je beter wel met 'normale' rijkleding kan gaan rijden. ( laarzen/joppers,rijbroek/cap)
en goed op je houding letten ( rug recht, benen stil).

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:05

Tjonge tjonge wat een kritiek en dat alleen op een paar foto's en een filmpje.
Ik denk dat de mensen die hier zo veel kritiek op hebben eerst maar eens naar zichzelf moeten kijken voor je zo maar over een ander oordeelt.
Je kunt niet uit een paar foto's en een filmpje een conclusie trekken, het zijn moment opname's
Een jong paard rijden is zeker niet makkelijk, en zal ook niet meteen perfect gaan.

Ik wens je veel sukses en plezier, want je hebt een heel leuk paardje.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:31

Je paard is braaf voor 3 maandjes onder het zadel, ik denk alleen dat je beter je teugels een beetje kan oppakken zodat je haar wat steun geeft aan de voorkant, want je bent nu zoveel met je benen aan het sturen en schoppen dat het paard er af en toe niks van begrijpt in het filmpje Knipoog Als dit zo doorgaat krijg je een paard dat totaal niet actief meer is op het been. Probeer dus gewoon zo min mogelijk aan te sporen en gewoon te sturen met je teugels. succes Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:40

SGWOllie schreef:
Wat een braaf paard!

Rolleyes

Ben het helemaal eens met Meetje22. Ja

Volgens mij zitten er wel wat kuilen in de bak of niet?

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:47

Ja, je hebt ook zielige mensen!
Ik vind dit echt banketstaaf voor de ts!
Meetje ik ga 100% met je mee.
Belachelijk gewoon.
ik heb zelf ook wel eens een haflinger van 13 jaar helpen inrijden. Het meisje dat hem aan het inrijden was, was eraf gevallen en had haar been heel erg geschaafd dus heb ik er een tijdje op gereden. Maar dat ging ook niet perfect. Dat paard liep ook niet ineens perfect.
Opmerkingen als :braaf paard, oid, vind ik zielige reacties.
De ts doet haar best en dan krijgt ze zulke reacties.
Ben benieuwd naar rijfoto´s van over 2/3 maandjes Haha! .
Ts , Ik vind dat je hartstikke goed je best doet Ach gut .

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:51

babbeloe schreef:

Pardon? waar slaat dit op, sorry hoor
jou pony springt toch ook wel eens weg, en als er op dat moment net een foto word gemaakt, rijd je opeens niet goed.
zielig hoor...

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:28

Ik vind het helemaal niet verkeerd hoe je dr rijdt. Natuurlijk kan er veel verbeterd worden, maar zo lang is die merrie nog niet onder het zadel en je rijdt haar heel relaxed. Je ziet ook wel eens foto's voorbij op bokt waar een paard van amper 3 jaar al vanalles en nogwat moet kunnen, ik ga dus met Meetje22 mee. Heel veel succes met je paard, maar dat zal zeker gaan lukken (ookal denkt bokt daar anders over Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:41

Ik ga dus niet mee met meetje Lachen
Als je hier foto's op zet krijg ze commentaar en dat weet je van te voren.
Ik ben zelf van mening dat je je paard enorm in de weg zit, het ziet er uit alsof je haar balans verstoort en ze nog niet toe is aan een ruiter op haar rug, laat staan iemand met een wat minder onafhankelijke zit.

Dat mensen hier commentaar geven (wat nogal logisch is, het is HAW Rolleyes ) wil nog niet zeggen dat zij het zelf beter kunnen, zij zeggen gewoon wat ze zien Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:46

InekeH87 schreef:
Er waren ook mensen die zeiden dat het zadel niet goed zou passen dit is de eerste keer dat ik dat heb gehoord het zadel is door een zadelmaker aangepast dus ik neem aan dat het goed is. Ik heb het zadel nog maar voor een paar weken en dan ga ik over op een bareback zadel dus dan heb ik dat probleem ook niet meer. Ik laat vanavond nog wel naar het zadel kijken.

Je zadel drukt zowel op schoft als op schouder,als je je paard heel wilt houden rij je er niet meer mee..
Miss een idee om 1x in de week een privelesje erbij te nemen?
Denk dat dat voor jou EN paard goed zou zijn.
Verder heb je een leuk dier onder je gat.
Heeft hij/zij papier?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:50

Meetje22 schreef:
TS,ik vind het er zeker niet rot uitzien,je hebt er plezier in en probeer dat ondanks dit topic te behouden.
Let wel goed op je zadel want die past erg slecht.
Wil je nou niet meteen een zadel laten aanpassen ( wat ik goed snap met een dier dat nog zo gaat veranderen qua bouw) probeer dan desnoods het probleem tijdelijk met een bontje onder het zadel op te lossen.

Meetje,ik ga een groot stuk met je mee,maar een bontje onder het zadel wat slecht past,gaat juist nog veel meer op de schoft drukken. Knipoog
Dus daar krijg je juist meer drukplekken van..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:07

obelix schreef:
Meetje22 schreef:
TS,ik vind het er zeker niet rot uitzien,je hebt er plezier in en probeer dat ondanks dit topic te behouden.
Let wel goed op je zadel want die past erg slecht.
Wil je nou niet meteen een zadel laten aanpassen ( wat ik goed snap met een dier dat nog zo gaat veranderen qua bouw) probeer dan desnoods het probleem tijdelijk met een bontje onder het zadel op te lossen.

Meetje,ik ga een groot stuk met je mee,maar een bontje onder het zadel wat slecht past,gaat juist nog veel meer op de schoft drukken. Knipoog
Dus daar krijg je juist meer drukplekken van..

Oke,ik ben namelijk van mening dat als je een bontje tussen zadel en pad/dekje inpast het toch nog enigzins opvult.
Nu klappert ie enorm aan de achterkant.
Een verhoger kan ook een optie zijn.
Natuurlijk moet er met de tijd een goed passend zadel komen want hiermee gaat zn hele rug naar de kl*te.
Maar ik snap ook dat je niet meteen een duur speciaal aangepast zadel koopt voor een dier dat nog zoveel gaat veranderen.
Maar iedereen mag zn eigen mening hierin hebben.

Vivalavida:

Ze zit het paard helemaal niet in de weg,ze rijd em met een zeer los teugeltje,dus geen geruk en gepluk.
Daardoor creeert ze ook dat ie lekker op zn eigen benen gaat lopen ipv zich vasthouden aan de teugel.
En nee de TS is geen ZZ ruiter maar laten we eerlijk zijn,hoeveel ZZ ruiters zie je zelf hun paard inrijden?
Die kopen vaak liever een kant en klare.
IK heb wel gezegd dat ze op der benen moet letten die slingeren nog al,maar vergeet niet dat een paard dat net onder het zadel ook een stuiterbal is.

Vind het wel prettig te lezen dat er (steeds) meer mensen zijn die niet meteen met de menigte mee schreeuwen en inzien dat zowel TS als paard nog veel moeten leren.
Een paard goed inrijden kost veel tijd en geduld maar dat geeft niet.
Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd Knipoog

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:56

Ik vind het ook erg knap hoe iemand denkt te kunnen zien op een foto of filmpje dat een zadel niet goed past.
Denk dat je dat pas kunt beoordelen als je naast het paard staat, foto's kunnen een vertekend beeld geven.
Omdat het paard nog lang niet zijn uiteindelijke bouw heeft, doordat hij nog groeit en spieropbouw heeft, is het helemaal geen probleem als je ter ondersteuning een bontje gebruikt.
je kunt moeilijk ieder half jaar een nieuw zadel aanschaffen.
Als je uiteindelijk maar niet met een bontje blijft rijden omdat het zadel gewoon niet past.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:04

Meetje22 schreef:
en inzien dat zowel TS als paard nog veel moeten leren.

En dat is exact het probleem.
Een ruiter die nog veel moet leren en een paard dat nog veel moet leren horen niet bij elkaar.
Groen en groen maakt bont en blauw.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:12

De eerste 2 foto's vind ik er ontspannen uitzien , de andere vind ik persoonlijk iets minder.
Heb je bewust de sperriem er af gelaten, als je er om de een of andere reden niet mee wilt rijden kan je misschien beter een lage/africhtingsneusriem gebruiken.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:30

En dat is exact het probleem.
Een ruiter die nog veel moet leren en een paard dat nog veel moet leren horen niet bij elkaar.
Groen en groen maakt bont en blauw.

Volgens mij valt het met dat groen van de ruiter wel mee.
Iedereen, ook al ben je een gevorderde ruiter die op een jong paard stapt moet samen met het paard nog een hoop leren.
En eens moet de eerste keer zijn, dus wat is het probleem van samen leren, zolang je het paard niet dwars zit, en het met beleid doet.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:55

en daar gaan we weer.... alles is nu al echt wel gezegd!!!!!! Laat het voo rwat het is! zelfs de TS is zo slim om niet meer te reageren op de eeuwige herhalingen (ja de herhalingen op tv zijn nog minder erg!!!) Kom op nu weet de ts het wel en de rest van bokt al helemaaaal!
Dit is geen discussie topic en ik net als de ts (en volgens mij vele meer) vinden dit echt storend en zal daarom ook niet meer reageren in dit topic!

Herhaal maar een eind weg! en als iemand met een origineel idee komt, petje af!
Doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:10

marjootje schreef:
Ik vind het ook erg knap hoe iemand denkt te kunnen zien op een foto of filmpje dat een zadel niet goed past.Denk dat je dat pas kunt beoordelen als je naast het paard staat, foto's kunnen een vertekend beeld geven.
Omdat het paard nog lang niet zijn uiteindelijke bouw heeft, doordat hij nog groeit en spieropbouw heeft, is het helemaal geen probleem als je ter ondersteuning een bontje gebruikt.
je kunt moeilijk ieder half jaar een nieuw zadel aanschaffen.
Als je uiteindelijk maar niet met een bontje blijft rijden omdat het zadel gewoon niet past.

euhhh het zadel klappert als n gek aan de achterkant en ligt dus duidelijk niet goed Verward zo moeilijk is dat niet te zien hoor Knipoog
Een slecht passend zadel is al niet handig, en al helemaal niet met beleren!!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:26

Tja natuurlijk is het een jong paardje dat nog niet zo lang onder het zadel is, alle begin is moeilijk. Wat ik wél vreemd vind is dat jouw 'lesgeefmens', je gewoon laat doormodderen bij het aanspringen in galop. Eerst een of twee galopsprongetjes, vervolgens valt zij terug in draf, en ben je zowat een hele volte alleen maar druk bezig haar in galop te krijgen terwijl haar hoofd ergens in de lucht / om een hoek steekt en haar benen alle kanten op 'waaien' en de ontspanning dus ver is te zoeken. Ik heb altijd geleerd (en toegepast) om wanneer je paard terugvalt naar draf, je paard éérst weer netjes te laten draven, proberen de balans en de rust te herstellen en dán pas weer aanspringen (óf het moet je lukken om gelijk bij de eerste drafpas opnieuw aan te springen maar dat lukt bijna nooit bij zo'n onbevestigd jong paard). Maar goed, dat is míjn overtuiging en dat wil niet zeggen dat het de enige juiste is Haha!

Had ik nu goed begrepen dat je maar 1x per week rijdt (en dat is dan je les)? Ik zou zo'n jong dier juist nog een keer vaker rijden, zodat ze meer bevestigd raakt aan jouw hulpen. Dat hoeft ook geen vol uur te zijn Lachen Wens je veel succes, ik denk dat het best goed komt met jullie!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:36

bokt heeft weer gesproken! Rolleyes

eerst is 7 pagina's iedereen tegen,
dan komt er iemand die goed haar mening kan verwoorden, en natuurlijk als er één schaap over de dam is...

heerlijk genieten, dat bokt Huilen van het lachen

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:39

Mirte_ schreef:
babbeloe schreef:

Pardon? waar slaat dit op, sorry hoor
jou pony springt toch ook wel eens weg, en als er op dat moment net een foto word gemaakt, rijd je opeens niet goed.
zielig hoor...

ik mag toch wel vragen wat ze er aan het doen is...
en als ik zown foto dr tussen had had ik hem er niet op gezet...
en als je er niet tegen kunt dat ik dat vraag ... tsjaa...dan moet je er maar over heen lezen...
en verder zeg ik helemaal niet dat ze niet goed rijd...
Laatst bijgewerkt door babbeloe op 17-07-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:56

Loesje88 schreef:
bokt heeft weer gesproken! Rolleyes

eerst is 7 pagina's iedereen tegen,
dan komt er iemand die goed haar mening kan verwoorden, en natuurlijk als er één schaap over de dam is...

heerlijk genieten, dat bokt Huilen van het lachen

Ja best apart...