welsje14 schreef:ik heb tijdje met martingaal gesprongen maar ben er mee gestopt had steeds balkjes enzo. ik dacht in t begin sprong ik ook nooit met martingaal en had ik weinig balken dus gestopt met martingaal nu gaat t weer goed. paardje heeft meer ruimte zweepje kan op zich wel zonder maar heb hem voor t geval dat wel bij me maar gebruik m eigelijk nooit
Als je in het begin zonder martingaal sprong en het ging goed waarom asl ik vragen mag ben je er dan mee begonnen. Zoals jij de tekst typt lijkt het bijna alsof je de martingaal er om hebt gehangen voor de lol ofzo, en ook dat "ik had steeds balkjes" vind ik raar, want dan was hij waarschijnlijk fout aangebracht/afgesteld.
maar zo in een wedstrijd als ze weigeren ... soms is het nodig maar dan weer niet. tjah dat weet aleen de ruiter zelf lijkt mij. of niet?
ik schiet in de stress, paard merkt dat en stopt, geen mep die ik m heb gegeven, maar als hij al 10 meter voor de hindernis langzamer gaat kan hij een tik bij zijn schouder verwachten. Maar daar blijft het dan ook bij. Onnodig meppen vind ik zwaar overbodig!