Viëgro in de training en op concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: Viëgro in de training en op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:24

Heel mooi paard heb je, ook qua model spreekt hij mij aan. Bovendien vind ik je matchende tuig erg gaaf staan, past goed bij hem dat bruin. Zijn dat de petrie polo's die je hebt trouwens? Is toch niet de normale cognac kleur geloof ik?

Verder vind ik de foto's niet schokkend. Je rijdt hem vrij diep los, maar dat doe ik zelf ook dus vind ik totaal geen probleem. Je weet hem er achter goed bij te rijden, en dat is minstens zo belangrijk. Fijn dier lijkt het. Ik begrijp je uitleg bij de slof, maar denk je niet dat je er veel meer profijt van hebt als je hem nu aflaat, als het dier er lekker doorheen is. Uiteindelijk zul je er veel meer aan hebben als je hem zonder slof fijn nageeflijk weet te rijden. Maar goed, om nou met z'n allen te vallen over slof is misschien wat overdreven. Verder wordt het dier toch netjes gereden?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:26

Pipo schreef:
Tja als je op zo'n stugge bok niet minimaal 5 keer per week wil opzitten snap ik wel dat je dit soort hulpteugels nodig hebt om hem een beetje aan het lopen te krijgen.

ROFL ROFL Bokt op zijn smalst Haha! Haha!

Altijd gaaf van die goede rechters aan de kant van de baan te hebben.

Mooi paard Sjuimp, en vind het bruine leerwerk erug mooi Ja

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:32

Nou, wederom een vol topic over slofgebruik! Nagelbijten / Gniffelen daar ga ik dan verder ook niet echt op in.

Vind het erg jammer dat hij op de foto`s met slof, nog zo op de voorhand loopt. Dan kan je idd blij zijn dat Viegro van nature een sterk achterbeen heeft om dat te compenseren. Bij vele andere paarden had je wss het tegenovergestelde bereikt...
Verder vind ik het ook een vreemd argument, om hem van voren zo nauw op te sluiten zodat hij er "vanachter meer onder komt". Begrenzen van voren is 1, maar op de kop en voorhand trekken is imo wat anders.

Heb fijnere foto`s van je gezien Sjuimpje! Ja

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:39

mooi paardje om te zien...
vind t ook erg jammer om je paardje wat lijkt naar benede getrokke door de slof...
zie liever wat lager naar benede vanuit ze rug vind hem nu teveel in de krul getrokken en gespannen overkomen

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:32

Ontzettend fijn paard heb je!
Ziet er uit alsof het paard van zich zelf heel sterk in de beweging en draagkracht is Ja
Ik vind dat je de slof netjes gebruikt en ik zie geen problemen in de aanleuning oid, maar pak hem niet strakker..
Veel succes er verder mee Vork

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:42

Overigens nog een vraag; waarom rij je al travers en appuyementen met dit dier? En dan vraag ik het niet omdat ik het africhtingsniveau niet bij deze leeftijd vind passen. Ik vraag het omdat er bij dit soort oefeningen veel belasting op vooral de spieren en gewrichten komt te staan, en veel vraagt van de losgelatenheid en buiging van een paard. Aangezien je deze losgelatenheid en buiging nog grotendeels met een slof moet verkrijgen, zou het imo een fijnere aanpak lijken wanneer je eerst dit voor elkaar krijgt (zonder slof), alvorens deze oefeningen te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:59

MissJ schreef:
Pipo schreef:
Maar wat ik nog minder snap, is dat jullie als professioneel bedrijf zoveel tijd stoppen in een dier wat blijkbaar zo stug, sterk en taai is dat hij zo gereden moet worden. Dat zet toch geen zoden aan de dijk? Een paard wat alleen op deze manier op te leiden is, is voor de verkoop al helemaal niet interessant.

Schaf een stel fijne paarden aan, kan je die hulpteugels verkopen Knipoog

Verward Het lijkt me juist 1 van de kerntaken van professionele stallen om paarden die wat moeilijker zijn, meer tijd nodig hebben of verreden zijn goed op te leiden.

Zolang ze kwaliteit hebben wel jet, maar een paard wat van nature zo stug is dat ie een minimaal een jaar lang met slof gereden moet worden is of een kwaliteitsloze knol of een zielig paard met een sm ruiter op zijn rug.

Mag jij kiezen en als ruiter die niet beter weet dan drie keer per week op de manege, denk ik niet dat je een kwalitatief goed antwoord weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 01:02

Leytje schreef:
Edit: Wat pipo schreef in bovenstaade quote..
Wat je daar zegt slaat werkelijk nergens op. Je ziet op de laatste 2 foto's duidelijk dat het paard zonder slof ook super kan lopen.. Dus in mijn ogen is het paard zeker wel interessant voor de verkoop. Vork (ook al is hij niet te koop Koe )

Als het zo fijn paard is, dan is ie toch op de pinkjes te rijden en hoef je toch nooit een slofteugel te gebruiken. Topicstarter kennende geniet ze van provocerende topics, ondanks dat ze er fotos voor moet gebruiken die tot dierenmishandeling toe te noemen zijn. Een echte prof............die plaatst dit niet.

Maar TS vind het werkelijk geweldig om haar paard zo te treiteren en dan de hele wereld te vertellen dat ze het echt heel goed doet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 06:37

Pipo schreef:
Als het zo fijn paard is, dan is ie toch op de pinkjes te rijden en hoef je toch nooit een slofteugel te gebruiken. Topicstarter kennende geniet ze van provocerende topics, ondanks dat ze er fotos voor moet gebruiken die tot dierenmishandeling toe te noemen zijn. Een echte prof............die plaatst dit niet.

Maar TS vind het werkelijk geweldig om haar paard zo te treiteren en dan de hele wereld te vertellen dat ze het echt heel goed doet.

Verward

Allereerst houd jij van alle bokkers nog wel het meest van provocerende topics.

Daarnaast heeft Sjuimpje al aangegeven niet de ambitie te hebben om prof te zijn of te worden.

Dan komt nog het hele rijverhaal..... jij hebt kennelijk je lessen van meneer Loeffen niet goed genoeg gevolgd. Dat is toch juist de persoon die zegt dat je het paard naar de hand toe rijdt, dan krijg je in eerste instantie meer druk, maar doordat je verder gaat met de training bouw je die druk weer af. Dan komt weer een nieuw stadium, dat je nog meer vanachter door kunt rijden en zal je paard weer meer druk in de hand geven, die je vervolgens weer af bouwt. Een paard dat echt zo getraind wordt is niet áltijd maar op twee pinkjes te rijden
Wat een lef van ruiters die ook de moeilijkere momenten van de training durven te tonen.
En nu hoef je echt niet aan te komen dat ik niets van rijden weet, niet kan rijden en meneer Loeffen niet ken. Beschouw het als info uit tweede hand.... m'n beste vriendin heeft vorig jaar Deurne afgerond en wèl daadwerkelijk vier jaar les van hem gehad.

Oh.... en opmerkingen over Jettie zijnde manegeruiter zijn ook niet nodig. Dat is ze helemaal niet

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:17

Ik ben het met je eens dat we allemaal wel eens niet volgens het boekje rijden.
maar je hoeft nog geeneens een topruiter te zijn om te zien dat het paard hier in de krul wordt getrokken.
Het is gewoon geen fijn beeld.
En TS is geen beginnend ruiter dus hetgeen wat op deze foto's te zien is mag toch wel een redelijk beeld geven over de stuurkunsten van haar.
Dus dat het een momentopname zou zijn geloof ik niet.
Teneerste moet je niet met slof gaan rijden ls je er niet mee om kan gaan.
Een slof is niet bedoeld om als teugel mee te rijden.
Deze slof wordt continue op druk gereden.
Dus om het nu af te doen dat het toeval is dat deze foto's met overmatig slofgebruik geplaatst zijn is b*llshit.
TS weet heel goed waar ze mee bezig is en dit is niet hetgeen de meeste dressuurruiters graag willen zien.
Ze had de foto's ook gewoon niet kunnen platsen.
Maar het blijft een gaaf paard. Maar helaas weer één die naar de g*dverdomme wordt gereden.
En dat ze het zelf niet inziet is een heel kwalijke zaak.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:09

Jeetje wat een mooi paard zeg, vooral op foto 1 vind ik hem erg mooi!

Verder heb je hem zo aardig aan het rijden. Er komt echt wel iets de ring binnen. Daarom snap ik ook heel goed het commentaar op je protocol. Veel jonge paarden (ja, jong, ook al is hij 5) hebben nog deze spanning op concours. Maar toch super als de jury zulk commentaar er op zet.

Probeer het slof gebruik te gaan minderen en zoveel mogelijk op wedstrijd te gaan dat de spanning verdwijnt. Dan zal je eens zien wat voor punten je gaat rijden!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:15

Jammer dat de ts zelf niet in gaat op de meningen die hier gegeven worden.
Ik denk dat er hele eerlijke dingen worden gezegd en ook nog opmerkingen waar je wat mee kunt doen.
Imo komt dit over dat ze het wel beter weet... en ons allemaal een stelletje zeurpieten vindt. Knipoog

en idd hopla, als zij zo doorgaat dan is het weer zijn wat aan gort is gereden.
Imo is het zo dat alles wat jij goed aanbiedt aan het paard, je het direct terug krijgt, wat jij fout doet krijg je ook direct op je boterham.

En ik ben ook benieuwd naar je onderbouwing waarom je travers rijdt en appuyementen, zonder dat de basis ok is.

Tipje, houdt daarin je handen niet zo angstvallig bij elkaar, wist je dat als je je buitenhand verder van de hals houdt, zn kont vanzelf naar binnen komt. Pling
Daarbij krijg je een veel fijnere hoofd/halshouding en meer lucht.
Maar dat wist je vast allang! Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:35

Slotje voor overleg.