Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Guardian schreef:ik vind er niks mis mee met het steigeren op commando zolang het veilig gedaan word door mensen die weten wat ze doen!

Nadya schreef:Ik was niet van plan mijn paard steigeren aan te leren. Hij heeft het toen ik hem net had, aan de hand 2x gedaan uit pure angst en ik heb het compleet genegeerd (juist omdat het uit angst was, hij was net 2 jaar) en gelukkig heeft hij het nooit meer gedaan. Ik heb ook niet de behoefte om anderen te 'imponeren' met mijn steigerende paard. No, thanks. Ik zou het risico niet durven nemen en aan VD doe ik toch niet.

) geworden
Amber_ schreef:Mijn Fjord kan het ook, die deed het vaak vroeger uit protest. Ik heb er echter een kommando aan geplakt en nu gaat het stuk beter. Hij doet het echter alleen op commando. Natuurlijk zijn er momenten dat hij heel heet is, bijv. met ponyraces dat hij het doet. Maar doordat er een commando aanzit doet hij het juist stukken minder !

randalinpony schreef:Bovenstaande fotos spreken van vertrouwen en samenwerking.
De post erboven spreekt daar niet van.
Toch hebben de ponys op de fotos steigeren geleerd van hun baas, terwijl het paard dat zo stout is, dat steigeren als verdedigingsmechanisme heeft leren inzetten en het tot een levensgevaarlijke ondeugd is verworden. Dit paard steigert notabene naar andere paarden als er iemand op zit!!!!!
Zulke oordelen zijn echt niet leuk hoor. Jij moet is weten wat er gebeurt is, dus houd je mond daar maar over dicht graag.randalinpony schreef:Dit paard steigert notabene naar andere paarden als er iemand op zit!!!!!
Amber_ schreef:randalinpony schreef:Bovenstaande fotos spreken van vertrouwen en samenwerking.
De post erboven spreekt daar niet van.
Toch hebben de ponys op de fotos steigeren geleerd van hun baas, terwijl het paard dat zo stout is, dat steigeren als verdedigingsmechanisme heeft leren inzetten en het tot een levensgevaarlijke ondeugd is verworden. Dit paard steigert notabene naar andere paarden als er iemand op zit!!!!!
Ik geloof niet dat jij mijn Post gelezen hebt of wel ? ...randalinpony schreef:Dit paard steigert notabene naar andere paarden als er iemand op zit!!!!!
Dus jou opmerking naar mij toe, slaat nergens op. En waar haal jij vandaan dat hij naar andere paarden steigert ?? Want dan heb jij het goed mis !
En niet op jou.
Citaat:Ik wil alleen maar zeggen, dat je wel zeker moet zijn van het karakter van je paard dat hij het niet tegen je gaat gebruiken. Mijn paard hoef ik het dus echt niet aan te leren, ook niet op commando, want ik weet gewoon dat er dan een keer een moment komt dat ze het toch weer tegen me gaat gebruiken, zo dominant is mijn paard wel.
randalinpony schreef:Amber heeft pb, was inderdaad misverstand, ik bedoelde spoec.
Excuseer..
Maar je begrijpt nu waarom.