Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

het ligt er natuurlijk wel aan wat voor paardje je hebt
pearlie schreef:Afgelopen half jaar heb ik helaas maar zo'n 2-3 keer in de week kunnen rijden, door het weer soms maar 1-2 keer per week. Nu in de vakantie rijd ik zo'n 3-4x per week, wil het nog wat uitbouwen naar 4-5x. Na de vakantie wil ik dit volhouden. Ik merk wel dat mijn paard beter loopt als ik wat vaker rij, ze is dan wat soepeler en sneller 'los'. Ze komt sowieso elke dag een paar uur buiten (paddock, geen wei helaas).
De rest van de week 1 keer clubles, en een keer privéles en voor de rest van de week een dik uur trainen. Alleen als onze bak een zwembad is door harde regen en als mijn mama dan geen tijd heeft om met mij mee te gaan naar de clubbak, sla ik wel eens een dagje over, maar ik probeer echt elke dag te rijden!
kelliiee1993 schreef:Wat vinden jullie?
Moet je nou elke dag rijden met je paard, of kan je ook gewoon een dagje rust nemen.
Waar ik nu rijdt moet ze elke dag bereden worden, want ze kan niet een dagje stil staan.
Ik vind eigenlijk dat elk paard wel een dag stil kan staan.
Of Desnoods 3 dagen rijden 1 dag rust, 3 dagen rijden 1 dag rust etc.
Hoe rijden jullie? En hoe vinden jullie het als ze elke dag moeten lopen
dan gaat ze alleen maar los en voor de rest niks.
Sim0ne schreef:De bak is toch niet de enige plek waar je kan rijden (hoop ik voor je, anders heeft je paard een minder prettig leven...)

pearlie schreef:Sim0ne schreef:De bak is toch niet de enige plek waar je kan rijden (hoop ik voor je, anders heeft je paard een minder prettig leven...)
Nee gelukkig niet, we hebben een mooi bos in de buurt
Alleen als de bak blubber is dan is het bos vaak ook erg blubberig... plus dat er wel iemand met me mee moet langs de weg!
Sim0ne schreef:Mijn paardjes vinden het heerlijk om door de blubber en de plassen te banjeren. Modder kan geen kwaad.
kelliiee1993 schreef:Ja, inderdaad.
's nachts binnen in de winter is niet zo heel erg vint ik. Maar in de zomer niet
. traan_beauty schreef:kelliiee1993 schreef:Ja, inderdaad.
's nachts binnen in de winter is niet zo heel erg vint ik. Maar in de zomer niet
Uhm, bij mij gaan ze júist in de zomer op stal (overdag) en gaan ze 's nachts dan wel op de wei.
Ze vergaan echt op de wei.. Daar vinden ze geen rust met al die rot dazen (ze hebben ook nog eens staart en maan exceem).
We hebben trouwens wel een in en uitloop stal en daar staan ze met z'n allen in.
soms minder dan 6 soms 7 ..