Nero @ work in Scapa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mahitri

Re: Nero @ work in Scapa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:23

Poe, moest me eerst door een hele berg (negatieve) reacties heen werken maar hier komt dan mijn reactie Haha!
Leuke pony, je hebt hem ook al leuk aan het lopen. Op 2 foto's (kan ze even niet bij nummer noemen dan moet ik weer terug Bloos ) loopt hij keurig en dus ook met gesloten mond. Ik zou nog even oefenen zonder sperriem, je kunt nu goed zien wanneer hij echt nageeflijk is.
Op het filmpje loopt hij nog wel eens te diep, ik weet niet of je dat normaal wel doet, maar ik zou dan veel overgangen met hem gaan rijden. Veel schakelen zodat hij sterker wordt in het achterbeen en ook wat actiever.
Steek je handen maar eens naar voren en kijk of hij in de houding blijft lopen, dan kun je zien of hij echt op eigen benen loopt of toch nog stiekem op jouw handen steunt.
Blijven oefenen en dan wordt hij alleen maar beter.
Veel succes.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:39

Nou Dani je hebt met je topic wel 8 pagina's gehaald Haha!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 21:40

Hahaha dit is wel persoonlijk record ja Huilen van het lachen

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:27

tita schreef:
Nero loopt wel veels te diep hoor je moet gaan proberen op te richten..
Handen zijn goed probeer dichter bij elkaar te doen en beugels gaatje langer..
Nero loopt over zijn tempo heen laat hem iets langzamer draven niet verzamelen dan gaat ie ook niet snel duiken

Eerst had je het commentaar dat de TS te zwaar zou wezen? En nu ga je weer ander commentaar zitten te zwammen? Blijkbaar omdat je nu met eigen ogen hebt gezien dat de TS haar pony netjes rijdt!

@ TS: Ik vind het er goed uitzien, pony kan iets constanter lopen. Maar dat gaf je zelf ook al aan. Je bent dus écht níet te zwaar voor je pony, ik vind jullie een ontzettend leuke combinatie.

Jammer dat sommige mensen nog steeds van mening zijn dat zwaardere mensen alleen maar op haflingers en tinkers mogen rijden. Werkelijk om misselijk van te worden.

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:51

Wat een leuke pony zeg! Ja
Zo te zien heeft hij wel een vlakke draf. (op het filmpje)
Hij is nog wel wat onrustig in de aanleuning, goed je been erbij houden als hij omhoog komt.
Succes met afvallen, gaat je vast lukken! Knipoog

_LeO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:30

wat is nero's ras eigenlijk

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 16:33

Welsh Lachen

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:33

Ik vind het er erg mooi uitzien! Al het rijtechnische commentaar is al gegeven, daar sluit ik me bij aan. Wat een mooi paardje heb je! Erg knap dat je dit alles voor elkaar hebt gekregen zonder les, en ik zie op geen enkele foto dat je je paard zou hinderen, en hij loopt lekker, dus wat een onzin! Maargoed, over het zadel, ik zie er niet veel bijzonders aan en ik dacht eigenlijk dat de lengte van je zadel (17,5/18 inch) te maken had met de lengte van het paard zn rug!? De meeste haflingers hebben een korte rug, en zoals veel mensen hier zeggen zouden iets zwaardere mensen alleen op haflingers mogen rijden (ben ik het niet mee eens..) maar dan kom je toch ook in de problemen, want een haflinger kan maar een kort zadel hebben, en dáár zouden iets zwaardere mensen dan weer niet in passen. Eigenlijk vinden die (laat ik het netjes zeggen) zeer kritische mensen hier dus dat iets zwaardere mensen helemaal geen paard mogen rijden, of een haflinger, maar dan zonder zadel! Dat is niet te doen. Ik vind het allemaal maar onzin! Nogmaals: jullie als combinatie zien er leuk uit!

XNISJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:49

Ten eerste moet ik even zeggen dat ik er echt van walg dat mensen commentaar durven te geven over Dani's gewicht terwijl ze duidelijk heeft geschreven dat ze hier geen commentaar op wil. Echt misselijk vind ik dat, iemand beoordelen op zijn/haar gewicht.. (zo dat is eruit Bloos )
Verder vind ik jullie een hele leuke combinatie! in mijn ogen hinder je je pony absoluut niet, je bent ook helemaal niet te groot oid. (Vind dat je je pony meer hinderd als je te groot bent dan wanneer je wat zwaarder bent.. je pony is niet van suiker Bloos )
Rij technisch commentaar is al gegeven en daar ga k over t algemeen in mee Lachen
Succes met je leuke pony!! Pling

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:01

IK ZIE een leuke pony (met een nog leuker setje Vork ) die lekker ontspannen, maar wel iets over zijn tempo, door de baan draaft. Daar bovenop ( Clown ) zit een meisje die netjes en rustig rijdt met ontspannen handen. Ik denk dat als je meer contact zou houden met zijn mond (soms komt hij los van het bit en komt er een boogje in je teugel) en lekker overgangen en tempowisseling gaat rijden (zoals Esparanca al aangaf) hij vanzelf meer aan de achterkant gaat dragen.
Dan nog netjes met een knikje in je elleboog erop zitten met een big smile en het plaatje is af. Haha!

Ik zie trouwens dat ik niet de enige ben, die te maken heeft met het vooroordeel van anderen Nagelbijten / Gniffelen , knap dat je er zo goed mee omgaat Vork Haha!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:08

Paula1990 schreef:
Je zadel is veelste klein .. zeker om het voor je pony aangenamer te maken zou ik een nieuwe kopen! Pling

Ga je schamen met zo'n reactie!

Komop zeg. Ik ben zelf ook niet een van de lichtste en ik walg echt van sommige reacties hier Lips are sealed.

Ik vind het allemaal 10x mee vallen hoor.

Aan de TS, gewoon lekker verder rijden. Setje staat ook leuk op je pony!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:11

cremellogek schreef:
Wat een heftige reactie, Rolleyes je hoeft iemand niet te kennen om in te schatten of je zwaar bent.
Als zij dit vaker te horen krijgt, gaat er dan geen lichtje branden Blond
Het is overigens helemaal niet hatelijk bedoeld, maar iets wat mij opviel. Zulke reacties kan je verwachten als je foto's op een forum zet..
Edit vanwege pb; ik zie nergens je vraag om puur rijtechnisch commentaar..

Hmm lampje branden, komt voor mij over dat je die meid anorexia aan gaat praten niet iedereen is graatmager (goddank) en ze is gewoon zo gek op der pony, en der pony ook op haar, in eerste instantie zou je denken te zwaar maar kijk nou eens naar de pony, ik zie echt geen enkel ongeluk, integendeel, een vrolijk lief paard zie ik.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 22:05

Fijn dat jullie mijn mening delen Ja
en verder kijken dan jullie neus lang is!

Dankjewel Lovers!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 06:07

Dani beseft maar al te goed, maar voor haar is het ook niet makkelijk Lachen
Nero heeft geen probleem met haar gewicht en Dani is serieus bezig met afvallen, Meid, je bent top hoor! Lachen

Binnekort kun je twee keer in dat zadel Knipoog
Respect voor jou en voor Nero! want als 9 jarige zelf voor een pony moeten instaan is niet makkelijk! Jij doet het super!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:34

Weet je wat er in mijn hoofd opkomt? Je ziet vaak zat foto's van 2 mensen op een paard (dat is dus minstens 100 kilo op dat ruggetje) en dan gaan ze zeuren over jouw gewicht? Alsof 1 of 2 mensen hét verschil maakt Koe Dat gaat er bij mij niet in hoor, lekker doorrijden want het ziet er oppie-toppie uit!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:38

Guy's, you make my day Lovers

Dankjewel voor de leuke berichtjes Lovers

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:28

Wat een mooi paardje heb je toch dani Lovers
En je het dekje is ook super Pling

commentaar ga ik niet geven, daar ben ik niet zo goed in

_Marte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:49

ik vind dat je pony mooi loopt! Haha!

ik vind dat mensen niet moeten gaan zeuren dat ze te dik of te zwaar is voor Nero! ik heb het echt veel erger gezien!
en ze belemmert de pony niet in de mond ofzo( zo als ik het zie Knipoog )

dus ga vooral lekker door! OK dan!

groetjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:41

Oud topic, slotje.