mijn nieuwe aanwinst! 4jarige hengst(FerroXRolex)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re: mijn nieuwe aanwinst! 4jarige hengst(FerroXRolex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:42

jeetje wat balen zeg, het is echt een pláátje!!! wat een lekker paard!!!
ik zou wel heel goed er over nadenken en het echt zeker weten, voordat je hem koopt.

sterkte!

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:48

jaa hij moet helemaal goed zijn, als die nog een beetje onregelmatig loopt doen we het gewoon niet. ik heb liever een goed paard en een tijdje wachten dan een paard die over een tijdje mischien der echt last van krijgt en die in een korte tijd kopen.

ik baal der iid van had eigenlijk wel gehoopt dat ik der over 9 weken ongeveer mee aan de gang kon.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:50

unfearlover schreef:
jaa hij moet helemaal goed zijn, als die nog een beetje onregelmatig loopt doen we het gewoon niet. ik heb liever een goed paard en een tijdje wachten dan een paard die over een tijdje mischien der echt last van krijgt en die in een korte tijd kopen.

ik baal der iid van had eigenlijk wel gehoopt dat ik der over 9 weken ongeveer mee aan de gang kon.

Hoezo 9 weken? Had je dan nog zo lang moeten wachten als hij vandaag goedgekeurd zou zijn?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:52

castreren!! DAarom 9 weken denk ik!!
Wat balen zeg, maar ga je wel wachten tot de nieuwe poging voor keuren of zoek je ondertussen v erder?

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:52

ja hij moet geruint worden, en dan gaat die weer naar het meisje waar die vandaan komt om weer even in zijn ritme te komen zij rijd hem dan nog even, om hem weer in het gereal te krijgen en dan komt die naar mij toe..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:55

Ok, duidelijk Ja

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:57

haha okee.. ik wil gewoon niet, dat het gelijk al mis gaat dat die in de stress schiet en hij is dan net gecastreert ik doe liever gewoon wat rustiger aan. Ach gut

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:06

hey, balen zeg.. nou maar afwachten

om nog even terug te komen op mensen die hun paard zomaar krijgen.. dat is hier niet het geval zo te lezen.. zijn maar weinig meisjes die na zoiets zo nuchter blijven en als het paard n iet goed is het niet willen. vind ik knap...

en verder is het afwachten. nogmaals goed dat je er zo mee om gaat (ook de rust na het castreren)

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:09

haha bedankt! Haha!

klazina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:12

Een geweldig paard om te zien, jammer dat 'ie (nog) niet goedgekeurd is.

Maar de amazone is pas echt geweldig! Welk niveau rijd je?

Veel succes en hopelijk staat hier over een week of drie een heel vrolijk bericht!!!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:06

Heel veel succes ermee, hopenlijk komt hij er de volgende keer wel doorheen. ik duim in ieder geval voor je mee, vind het een prachtig dier Lachen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:16

Ik vind hem op het filmpje ook onregelmatig lopen. Dacht dat het aan de computer lag maar zag nu dat hij ook afgekeurd is op onregelmatigheid op de voorbenen.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 06:35

Wat zonde Jo!!
Hoop echt zo voor je dat hij over 3 weken wel goedgekeurd wordt!
En idd, zou het ook niet doen als hij niet helemaal 100% is, het kan natuurlijk goed gaan, maar een lange tijd stil staan is niks...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:27

flair schreef:
Ik vind hem op het filmpje ook onregelmatig lopen. Dacht dat het aan de computer lag maar zag nu dat hij ook afgekeurd is op onregelmatigheid op de voorbenen.

Ik vind hem ook niet overtuigend lopen. Hij mist het losse in zijn lichaam. Je ziet ook dat hij voor niet zoveel vrijheid heeft en achter niet echt doortreed. Hij kan lekkerder lopen denk ik Lachen

Ben benieuwd hoe hij is als hij goed beslagen en bekapt is. Zo zie je maar weer, dat een goede hoefsmid echt goud waard is!!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:34

Geweldig leuk paard, ik hoop voor je dat hij goedgekeurd wordt. Maar dat zal geen probleem zijn denk ik zo. Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:39

CharlyBrown schreef:
ongelofelijk leuk paard.
Ik zal wel serieus goede begeleiding. Als je als 15 jarig meisje een hengst koopt van slechts 4 jaar oud....
Ik vind het geen aanrader...

Ben wel beetje jaloers op het feit dat je ouders hebt die gewoon zo'n paard voor je kopen... (ik neem tenminste aan dat je niet zelf heb gespaart...) echt bizar vind ik dat...

dit klinkt nogal jalours! als of ouders niks mogen betalen
het zag er netjes uit! super leuk paard!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:03

Citaat:
CharlyBrown schreef:
ongelofelijk leuk paard.
Ik zal wel serieus goede begeleiding. Als je als 15 jarig meisje een hengst koopt van slechts 4 jaar oud....
Ik vind het geen aanrader...

Ben wel beetje jaloers op het feit dat je ouders hebt die gewoon zo'n paard voor je kopen... (ik neem tenminste aan dat je niet zelf heb gespaart...) echt bizar vind ik dat...

dit klinkt nogal jalours! als of ouders niks mogen betalen
het zag er netjes uit! super leuk paard!

haha! wat geweldige slimme beredenering van jou!!
Ik zeg: ben wel een beetje jaloers
en jij zegt: Klinkt nogal jaloers (uhm... jalours zelfs...)

Daarnaast is het misschien handig als je ook de rest van mijn berichtjes leest? Ik geloof dat deze meid een bofkont is, maar ben er ook van overtuigd dat ze een professionele en nuchtere kijk en instelling heeft. En het is te gek voor haar dat haar ouders dit voor haar willen doen.
Ik ben vooral jaloers op het feit dat haar ouders ook veel plezier aan paarden beleven. mijn ouders hebben een 'broertje dood' aan paarden, en dat is wel eens jammer.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:04

ps -> hopelijk wordt hij alsnog goedgekeurd!!!!!!!!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:23

unfearlover schreef:
helaas, helaas.

hij is der niet door gekomen! hij is heel gevoelig op beide voor benen. met de buig proef liep die al erg onregelmatig met links voor.
toen moest die op de volte op het harde toen was die ook onregelmatig.
in het mulle zand deed die het erg goed! toen was der niks te zien plaatje vond de D.A het! de longen waten perfect. toen hebben we hem rontgoliesh laten keuren alles was prima ook de voor benen. de D.A zei dat het eigenlijk niet beter hoefde. daarna kwam der een verhaal naar boven over de hoefsmid van Winnetou dat een merrie van de eigenaar ookal kreupelde op die hoefsmid maar dat er zo slecht een andere te vinden was. en ze vertelde ook dat al versheinende hoefsmeden hadden gezegt dat die te plat stoen. we hebben dus even gevraagt of de hoefstmid vandaar er even naar wilde kijken en die zei dat hij !waarscheinlijk! onregelmatig liep omdat die niet goed kon afronden. dus hij is daar naar de smid geweest en hij stond er weer keurig op. dus over 3 weken word die weer gekeurd om te kijken of het aan de ijzers lag en hoe die beslagen is.
dus over 3 weken word die op nieuw gekeurt.

naja zelf baal ik hier behoorlijk van, ik had me der erg op veheugd en ik ben nog steeds erg gek van hem! dus ik hoop echt dat het aan de manier van beslaan ligt. Ach gut

Had het al gehoord van de eigenaar ..

Maar damn hé, wat zonde .. Maar die merrie van eigenaar had dat inderdaad ook .. Mja, komt vast wel goed !

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:38

Ik hoop dat het aan de ijzers ligt!
Ik wil je even moed inspreken, mijn paard stond ook héél slecht op haar ijzers op de dag van de keuring.
Ze is gekeurd en in de buigproeven enzo was er niks te zien, ze liep niet onregelmatig maar de veearts voelde in haar linkerachterbeen wel haar hartslag (weet de naam daar even niet van) Paard dag erna op de foto, alles ok... Paard op nieuwe ijzers en de hartslag in haar been was weg! Dus nu is ze van mij Knipoog

Ik wil je even gewoon zeggen dat het misschien allemaal wel goed komt, een slecht beslag maakt heel veel uit.

Veel succes en sterkte en ik vind het echt een plaatje om te zien!

Hermien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:30

Prachtig paard idd, maar een vriendin van me heeft ook een paard verkocht en die liep ook onregelmatig op het harde, maar die liep ook nooit op het harde, dus dat waren de benen niet gewend, nu is ze met hem gaan stappen en draven en longeren op het harde en toen is hij wel goed door de keuring gekomen.. zou ook nog kunnen dus! Maar koop idd een 100% gezond paard, want als ze iets hebben gaat het zo ontzettend veel geld kosten en moeite en geduld.. en je krijgt er maar weinig voor terug.. spreek uit ervaring..Ik kocht wel een gezond paard, maar hij had een stal probleem dat wist ik niet en daardoor heeft hij een peesblessure gekregen en ik zie dat niet echt meer goed komen. Succes alvast

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:38

Grote kans dat hij gewoon weer goed op zijn voorbenen komt te lopen. Wij hadden dat dus ook dat ze echt niet goed liep door de hoefsmid nouja duimen dan maar. Wij hadden er andere ijzers onder gezet toen btw en het ging prima.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:47

ik had ook een paard.

rongtenologisch helemaal ok.

nooit een dag kreupel of onregelmatig,

liep goed op zowel hard of zacht.

ook op voltes e.d.

Maar kwam voor niet door de buigproeven....

waarschijnlijk van de spanning, merrie was heel licht kramperig...zag je niet in lopen, maar bv wel bij hoeven krabben en op ijzers zetten...

Ik hoop voor je dat het paard alsnog later door de keuring komt......

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:02

Wat zonde zeg, hopelijk ligt het aan de bekapping.
Nou ik hoop voor je dat hij alsnog goed gekeurt wordt!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:13

echt een prachtig paard. Ik hoop voor je dat hij over 3 weken wel wordt goedgekeurd.