Wel of Geen les??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panni199

Re: Wel of Geen les??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:35

ik vind als je goed kan rijden en alles naar wens gaat hoef je geen les
gaat t wat minder kan je altijd nog (prive)les krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:37

Niemand kan goed rijden...zelfs anky krijgt nog les..

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:45

Absoluut les hebben! Je staat stil als je geen les neemt, je leert niks erbij niemand kan je corrigeren als je iets fout doet. Idd zelfs Anky heeft nog les. Je bent nooit goed genoeg om geen les te hebben. Tis beter voor jou, maar ook voor je paardje, je bent als je les heb toch wat consequenter toch wat strenger omdat er op je gelet word, ik raad je wel privéles aan.

horseman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:52

Ik heb een hele tijd zonder les gereden nadat mijn oude instructeur overleed. Helaas merkte ik toch dat ik in mijn rijden niet alleen stil bleef staan maar ook daadwerkelijk achteruit ging Verdrietig .

Soms was het gevoel prima maar het beeld niet optimaal. Sja en dan heb je toch een paar ogen langs de kant nodig. Gelukkig is mijn vriendin gediplomeerd ORUN instructeur en komt ze altijd minimaal even kijken als ik aan het rijden ben. Pling

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:53

runningkawa schreef:
Niemand kan goed rijden...zelfs anky krijgt nog les..

inderdaad! Haha!
Je hebt altijd les nodig. Het is namelijk nooit goed genoeg en je kunt altijd weer bij leren! Haha!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:54

heey!!
ik heb zelf wel les. ik heb in het begin dat ik mijn paardje in had gereden wel les maar het ging allemaal niet, ik moest hem strak aanpakken en dat werkte allemaal niet, die lessen zijn toen verwaterd, ik heb toen meer als een half jaar geen les gehad maar ik liep elke keer weer tegen iets aan. ik heb zo vreselijke fouten gemaakt omdat ik zelf niet weet hoe ik het op moet lossen. ik ben een half jaar geleden naar een nieuwe stal gegaan en daar heb ik toen les gevraagt aan de eigenaar van de stalling. op dat moment was het rijden op mijn paard een ramp, ik stok de slof om, ik was bang en mijn paard was ook zo opvliegerig, ik hoefde geen 2 dagen niette rijden want dan zou ik daarna met gebroken benen naar huis gaan! toen ik van dat vrouwtje les kreeg heeft ze me zoveel geleerd op een heel andere en een zeer rustige manier dan van de instuctrise die ik eerst had, de vorige was ook goed maar haar methode paste niet bij mijn paard. Na enkele weken les is mijn paard zo verandert, we hebben geleerd elkaar te vertrouwen en nu heb ik het fijnste paard dat je me maar kunt bedenken! ik wil nu ook graag wedstrijden rijden omdat het goed gaat.. maar van te voren wou ik dat ik meer met mn paard kon! ik vind een les wel aan te raden.. er kan zoveel veranderen! dusja mijn mening is les.. maar wel een les die bij je paard en natuurlijk ook bij jou past!!!

succes verder!

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:39

Ik rijd ook geen wedstrijden met mijn paard, maar ik heb wel een aantal x privéles in de week. Ik rijd ook voor mezelf, maar wil m'n paard wel goed aan het lopen hebben en hem daarbij zo weinig mogelijk hinderen, ookal rijd ik geen wedstrijden.
Ik zou dus ook les nemen,als ik jou was, er valt altijd wat te leren:)

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:17

Ik vind het ook goed als je toch af en toe een lesje neemt.

Soms neem je slechte gewoontes/houdingen/... aan zonder dat je dat zelf beseft. Het is goed dat iemand je kan corrigeren.

Ik rijd 1x per week in de manege (niet op m'n eigen beestje, heb geen trailor) en met de mijne ga ik gewoon wekelijks buiten stappen. Nu ik weet van mezelf dat ik die rijles zeker wekelijks nog nodig heb. Voor jou hoeft het misschien niet eens zo vaak.

Doe maar waar je je best bij voelt.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:13

Als je geen les neemt, merk je toch altijd dat er na een tijdje weer kleine foutjes erinsluipen zoals scheef zitten, beetje te vaak aansporen enzo.. Ik vind dus les blijven houden Ja!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:11

ik heb les Ja
ik rij dan wel wedstrijden maar dan nog, al zou ik geen wedstrijden rijden, zou ik als nog gewoon les nemen!

en zoals boven mij gezegd word: Als je geen les neemt, merk je toch altijd dat er na een tijdje weer kleine foutjes erinsluipen zoals scheef zitten, beetje te vaak aansporen enzo

sluit ik me volledig bij aan

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:10

ik heb altijd wel les gehad, maar toen de manege in 2004 gestopt is ben ik gestopt met lessen.. vind het wel jammer!

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:49

Wel les natuurlijk. Iedereen heeft dat nodig om zo te blijven of leren rijden dat het paard of de pony zo min mogelijk last heeft van de ruiter.

Zonder les sluipen er snel foute gewoontes in je rijden waar je veel langer over doet om ze weer af te leren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:07

Ik ben op het moment driftig op zoek naar een instructrice. Zoals eerder al gezegd is iemand die op de grond staat ziet vaak meer dan ik zie zegmaar.

shakiira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:47

ik heb wel les