Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snackie schreef:griebels schreef:70km/u is wel heel hard voor een renpaard hoor
op dat filmpje van mij liep mijn paard al 60,en later de 2e keer, na dit ritje,toen ik er zelf opging, kwam er nog ong 4 a 5 km bovenop. dus zat hij ook op 65.
dus als een renpaard maar 70 gaat,vind ik dat nog niet snel,dan had mijn paard ook wel renpaard kunnen zijn.
paintedblack schreef:Als ik met mijn paard in het bos ben laat ik hem soms effe lekker gaan, hij weet zelf wanneer we bij de crossbaan zijn en dan begint hij gewoon te dansen van plezier !
Heerlijk samen op zondagochtend de longen uit het lijf racen, plat erop en gas !
hahaha soms worden we wel eens nageroepen of alles wel goed gaat maar ik heb nog nooit iets negatiefs meegemaaktmet hem
Ik doe dit alleen met mijn Botijo, hij kan het goed, heeft de conditie en is super aan de hulpen.
na ons racemoment waaien we lekker uit aan een grote plas en gaan dan voldaan huiswaards
HEERLIJK
wel grasvelden en bermen, maar dan ben ik vaak toch voorzichtiger ivm kuilen e.d.
griebels schreef:70km/u is wel heel hard voor een renpaard hoor

Ierland schreef:griebels schreef:70km/u is wel heel hard voor een renpaard hoor
Nou, toch gaan ze voluit, mits goed getraind en sprinttype- echt wel zo hard! En tuurlijk houden ze dat neit heel mlang vol!
De topsnelheid ooit op de quartermile, was een quarter, die behaalde een snelheid van 88 km per uur!
citaat schreef:haha er worden hier wel wereld snelheden genoemd!!! houd het bij een renpaard indd maar op een gemiddelde snelheid van 60km per uur en alles wat daar ver boven zit is een fabeltje!![]()
citaat schreef:Gemiddeld gaan ze 60km per uur,de top kan rond de 70km liggen maar dat halen ze maar een paar honderd meter!
LiNdA1986 schreef:@Paintedblack: geweldig is dat he! Alleen hebben wij hier niet echt crossbanenwel grasvelden en bermen, maar dan ben ik vaak toch voorzichtiger ivm kuilen e.d.
Kath_ schreef:Snackie schreef:op dat filmpje van mij liep mijn paard al 60,en later de 2e keer, na dit ritje,toen ik er zelf opging, kwam er nog ong 4 a 5 km bovenop. dus zat hij ook op 65.
dus als een renpaard maar 70 gaat,vind ik dat nog niet snel,dan had mijn paard ook wel renpaard kunnen zijn.
Renpaarden moeten het ook een hele baan volhouden he

Bovendien zeg je het alleen te doen onder bepaalde voorwaarden (breed overzichtelijk pad en alleen als t beestje braaf is), het lijkt me dat jij dus zelf voldoende inzicht hebt!
) BibicheB schreef:Als jij al langere tijd (zo af en toe) een rengalopje maakt tijdens je buitenritten lijkt me dit geen enkel probleem! Dan ken je je paard/pony goed genoeg!Bovendien zeg je het alleen te doen onder bepaalde voorwaarden (breed overzichtelijk pad en alleen als t beestje braaf is), het lijkt me dat jij dus zelf voldoende inzicht hebt!
![]()
Ik maak zelf ook regelmatig een buitenrit met een flinke rengalop, mijn paard vind dit geweldig *ik ook trouwens*!!
)