Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:49

ik weet dat Olijf goed kan rijden en ik twijfel dan ook geen moment aan het feit dat ze weet wat ze doet! sinds wanneer is een paard achter zn vodden zitten verkeerd? achterhand aan het werk zetten = opvangen van voor. paard moet er mee leren omgaan, het paard LEERT. maar goed.. niet dat ik er zoveel verstand van heb Knipoog maar ik geloof in en vertrouw op Olijf.

ten slotte: wat er ook gezegd wordt en door wie.. mensen zien alleen wat ze zelf willen zien. en kijken vaak niet verder dan hun neus (en in dit geval niet verder dan de voorhand..)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:59

Je hoeft ook weer niet alleen naar de achterhand te kijken Knipoog Gaat om het totaalbeeld, en daar hoort de voorhand ook bij. En als er daar dan duidelijk het een en ander op te bemerken is, dan is het imo niet meer dan terecht dat daar een opmerking over geplaatst wordt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 10:04

Maar Vvalar, met altijd lief zijn en braaf rijden kom je er niet.
Als je verder wilt komen zal je af en toe wat meer moeten vragen en wat meer moeten doen. Anders kom je niet verder en kan je je grenzen niet verleggen.

Maar je hoeft niet bang te zijn dat ik hem dagelijks zo aan het werk zet, dat kan ik zelf helemaal niet eens.
Olijf heeft me hiermee ook willen laten zien dat hij braaf is en geen rare dingen doet (omdat ik wat bang en voorzichtig ben geworden).

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:11

Hij kán daar toch ook onmogelijk gelijk goed op reageren??
Ik bedoel, hij is toch lerende? Kom op, ik krijg nu een beetje een struisvogel-gevoel..
Als je een keer wat aan zijn botten gaat zitten, kun je niet verwachten dat het plaatje gelijk soepel en lekker ontspannen eruit ziet... Het paard zal zich behoorlijk moeten inzetten om te doen wat er gevraagd wordt en dat zal echt niet altijd het gewenste resultaat opleveren..
Ook niet bij degene die alleen maar poezelig en lief rijden.. Bloos

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:13

Tigger schreef:
Hij kán daar toch ook onmogelijk gelijk goed op reageren??
Ik bedoel, hij is toch lerende?
Kom op, ik krijg nu een beetje een struisvogel-gevoel..
Als je een keer wat aan zijn botten gaat zitten, kun je niet verwachten dat het plaatje gelijk soepel en lekker ontspannen eruit ziet... Het paard zal zich behoorlijk moeten inzetten om te doen wat er gevraagd wordt en dat zal echt niet altijd het gewenste resultaat opleveren..
Ook niet bij degene die alleen maar poezelig en lief rijden.. Bloos

en zo bedoel ik het inderdaad! Ja

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:22

Daar gaat het denk ik niet eens om. De foto's geven geen fijn beeld. Wees dan eerlijk en zeg. Dat klopt. Ik ben hier bezig om het uit te leggen wat precies de bedoeling is.

Daarbij zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Dat is dit er 1 van. Begrijp dat niet ieder deze manier zou kúnnen toepassen. En misschien niet zo zou wíllen toepassen.

Zeg waar het op staat. Nee, de foto's geven idd geen fijn beeld, maar er wordt hier wel even duidelijk uitgelegd aan het paard wat de bedoeling is. Dat niet iedereen snapt dat dat gelijk in 1 keer perfect gaat kan je naast je neerleggen. Net als de overtrokken reacties dat het paard kapot gereden wordt. Jullie weten zelf wel beter.

Daartussen zitten genoeg reacties waar je wel wat mee kan. We kunnen allemaal wat van elkaar leren en daar is dit topic een uitstekend voorbeeld van.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:25

er zijn verschillende rijmethodes, voor de 1 werkt dit en voor de ander werkt dat.....
dit helpt bij hun, en zoals olijf al zei...
dus tja.....

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:28

Volgens mij heeft Olijf dat ook gedaan.. Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:30

daarom zei ik dat ook Knipoog

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:38

Apart beest.
Ieder zijn mening over het rijden.

Watvoor afstamming is het?
edit heb het al gezien in je profiel.
Laatst bijgewerkt door bambi76 op 23-04-07 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:41

olijf schreef:
Doei!
Kaatje hij staat er super bij!!!
En idd je gaat opzeker een supertijd tegemoet met Winston.
Mbt gezeur over mijn rijden....
Winston is absoluut niet sterk, dus trekken is niet nodig.
Ik heb alleen Ka voorgedaan dat hij zo door de baan kan, niet dat zij dat 7 dagen per week moet doen.
Soms moet je wat aansnijden, met een lange teugel kom je er nl niet.
Binnen hand is idd storend, maar zitten 3 zwaar gekneusde vingers aan.....
Hij krul zich op als ie t moeilijk vindt dus af en toe heb ik m idd omhoog gezet.
Ik heb alleen ff een keer gevoelt en laten zien dat je m af en toe ff aan zijn ziel kan zitten om verder te komen.
Als je dingen pas aansnijd als een paard 8/9 is gaat ie t zeker niet meteen aannemen.
Ik heb m dus ff achterna gezeten niet meer en niet minder.
En schaam me er absoluut niet voor.
En paard was gewoon nog in leven toen ik weg ging hoor, dus no worry's Clown

Dit zegt wel genoeg denk ik.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:42

olijf schreef:
Thanks, t zijn misschien geen hele mooie foto's, maar eerlijk is eerlijk als ik voor mooie foto's rijd vraag ik vrij weinig aan mijn paard..... in training zit je nou eenmaal wel eens niet zo mooi en helemaal als je een nieuw iets aansnijd of aant stoeien bent....
T was alleen om ff aan Ka te laten zien dat ie ook al zit je m achterna, hij dat mooi oppikt en niet lelijk doet.
Zodat zij als ze er straks klaar voor is ook meer aan durft te rijden!!
Nogmaals ik heb fijn gereden en schaam me absoluut niet!! Knipoog

Nog een Quote voor de mensen die niet alles hebben gelezen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:42

Daar heb je helemaal gelijk in Karin. Je moet ze idd aan het werk zetten als je verder wilt komen in het africhten, en niet altijd braaf rijden. Ik weet ook dat jij je paard fijn ontspannen naar beneden rijdt (zoals ik op de andere foto's gezien heb) en dat je dit soort trainen op deze foto's echt niet iedere dag een half uur lang doet. Begrijp me ook niet verkeerd, ik ben echt niet van dat zielige. Van mij krijgen ze ook een rotschop als ze die nodig hebben, daar doe ik niet zo moeilijk over. Maar als je net even iets meer van je paard gaat vragen, dan moet dat toch ook altijd vanuit die ontspanning en lossigheid gebeuren? Je hoeft ze toch niet over een bepaalde grens heen te trekken?

Ben erg benieuwd naar meer rijfotos van je. Volgens mij is dit een heel fijn dier!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:44

Dan gaan we nu weer on-topic! Zoals als eerder gezegt. Super fijn dier! Wanneer is de startkaart binnen?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:50

Met een lange, ontspannen teugel duurt het misschien langer, en soms moet je dan eens doorvragen om iets te bereiken, maar ik vind dit hier toch wel net teveel van het goede, maar goed, das persoonlijk natuurlijk...
Ok, het paard is lerende, maar gun hem dan de tijd om alles stap voor stap aan te kunnen vanuit de ontspanning zelf...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:05

VValar schreef:
Volgens mij is dit een heel fijn dier!

Ja, dat is het ook. Ja

De startkaart is aangevraagd, maar daar zal ik nog wel even wat geduld voor moeten hebben... Haha!

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:18

Ik vind t echt n prachtpaard! Haha!
En ja, hij wordt wel aangepakt, maar zoals al gezegd wordt, dat moet soms! Anders gaat het paard die spieren niet ontwikkelen, dus niks mis mee hoor. Zolang je hem niet elke dag zo rijdt is het niet erg (en dat doe je ook niet, heb ik gelezen Lachen ).
Veel plezier nog met Winston!!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:19

wat een apart dier Pling

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:20

in welke klasse wil je gaan beginnen ka? Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:24

ka, heb jij toevallig mee gedaan aan horse and co ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:25

Ik denk L1 Blackje. Rustig aan beginnen. Lachen

ladylay schreef:
ka, heb jij toevallig mee gedaan aan horse and co ?

Nee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:30

Heel mooi dier is hij Lovers

Veel plezier van hem!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:31

AstraGirlie schreef:
Met een lange, ontspannen teugel duurt het misschien langer, en soms moet je dan eens doorvragen om iets te bereiken, maar ik vind dit hier toch wel net teveel van het goede, maar goed, das persoonlijk natuurlijk...
Ok, het paard is lerende, maar gun hem dan de tijd om alles stap voor stap aan te kunnen vanuit de ontspanning zelf...

Om nieuwe dingen te leren moet je een paard, je eigen lichaam trouwens ook, zijn grenzen op laten zoeken, en die grenzen verleggen. Dit is nu 1x gedaan, Karin heeft gezien wat Winston in zijn mars heeft, en kan nu gewoon weer lekker ontspannen verder werken naar haar doel. Lachen Meer woorden ga ik er niet vuil aan maken.
En ik vind het ook buitengewoon laag dat Wanda blijkbaar ineens ook nog even bij de discussie betrokken moet worden. Lips are sealed
Karin, ik kijk er naar uit om jullie vorderingen hier te zien. Je hebt een fantastisch paard gekocht waar je vast heel erg veel plezier aan gaat beleven. ik kijk er naar uit om jou met deze blikvanger in de ring te zien verschijnen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:33

AstraGirlie schreef:

ah! en hoe ga je dat doen dan?? Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:38

Wel, door een paar cm meer door te vragen, net een tikje meer, geen hele vuist. Lachen Grenzen verleggen doe je opbouwend, niet ineens. Maar goed, ik respecteer iedereen zijn rijstijl, iedereen heeft hier vrije meningsuiting, zelf vind ik het geen fijn beeld Lachen