maar ik geloof in en vertrouw op Olijf. ten slotte: wat er ook gezegd wordt en door wie.. mensen zien alleen wat ze zelf willen zien. en kijken vaak niet verder dan hun neus (en in dit geval niet verder dan de voorhand..)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar ik geloof in en vertrouw op Olijf.
Gaat om het totaalbeeld, en daar hoort de voorhand ook bij. En als er daar dan duidelijk het een en ander op te bemerken is, dan is het imo niet meer dan terecht dat daar een opmerking over geplaatst wordt.

Tigger schreef:Hij kán daar toch ook onmogelijk gelijk goed op reageren??
Ik bedoel, hij is toch lerende? Kom op, ik krijg nu een beetje een struisvogel-gevoel..
Als je een keer wat aan zijn botten gaat zitten, kun je niet verwachten dat het plaatje gelijk soepel en lekker ontspannen eruit ziet... Het paard zal zich behoorlijk moeten inzetten om te doen wat er gevraagd wordt en dat zal echt niet altijd het gewenste resultaat opleveren..
Ook niet bij degene die alleen maar poezelig en lief rijden..

olijf schreef:
Kaatje hij staat er super bij!!!
En idd je gaat opzeker een supertijd tegemoet met Winston.
Mbt gezeur over mijn rijden....
Winston is absoluut niet sterk, dus trekken is niet nodig.
Ik heb alleen Ka voorgedaan dat hij zo door de baan kan, niet dat zij dat 7 dagen per week moet doen.
Soms moet je wat aansnijden, met een lange teugel kom je er nl niet.
Binnen hand is idd storend, maar zitten 3 zwaar gekneusde vingers aan.....
Hij krul zich op als ie t moeilijk vindt dus af en toe heb ik m idd omhoog gezet.
Ik heb alleen ff een keer gevoelt en laten zien dat je m af en toe ff aan zijn ziel kan zitten om verder te komen.
Als je dingen pas aansnijd als een paard 8/9 is gaat ie t zeker niet meteen aannemen.
Ik heb m dus ff achterna gezeten niet meer en niet minder.
En schaam me er absoluut niet voor.
En paard was gewoon nog in leven toen ik weg ging hoor, dus no worry's
olijf schreef:Thanks, t zijn misschien geen hele mooie foto's, maar eerlijk is eerlijk als ik voor mooie foto's rijd vraag ik vrij weinig aan mijn paard..... in training zit je nou eenmaal wel eens niet zo mooi en helemaal als je een nieuw iets aansnijd of aant stoeien bent....
T was alleen om ff aan Ka te laten zien dat ie ook al zit je m achterna, hij dat mooi oppikt en niet lelijk doet.
Zodat zij als ze er straks klaar voor is ook meer aan durft te rijden!!
Nogmaals ik heb fijn gereden en schaam me absoluut niet!!
VValar schreef:Volgens mij is dit een heel fijn dier!

).

ladylay schreef:ka, heb jij toevallig mee gedaan aan horse and co ?
AstraGirlie schreef:Met een lange, ontspannen teugel duurt het misschien langer, en soms moet je dan eens doorvragen om iets te bereiken, maar ik vind dit hier toch wel net teveel van het goede, maar goed, das persoonlijk natuurlijk...
Ok, het paard is lerende, maar gun hem dan de tijd om alles stap voor stap aan te kunnen vanuit de ontspanning zelf...
Meer woorden ga ik er niet vuil aan maken. 
AstraGirlie schreef:Met een lange, ontspannen teugel duurt het misschien langer, en soms moet je dan eens doorvragen om iets te bereiken, maar ik vind dit hier toch wel net teveel van het goede, maar goed, das persoonlijk natuurlijk...
Ok, het paard is lerende, maar gun hem dan de tijd om alles stap voor stap aan te kunnen vanuit de ontspanning zelf...
Grenzen verleggen doe je opbouwend, niet ineens. Maar goed, ik respecteer iedereen zijn rijstijl, iedereen heeft hier vrije meningsuiting, zelf vind ik het geen fijn beeld