Figaro (Z1) @ work in Amber Stripe..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: Figaro (Z1) @ work in Amber Stripe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:31

Ik snap niet van sommige mensen dat je per se elke keer als je rijdt alle Z oefeningen moet rijden in je training. Maar dat is een persoonlijk iets denk ik.

Over het algemeen vind ik het een fijn beeld geven, over sporen en handhouding is al (zat) commentaar gegeven.

Succes verder! Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:32

ladylay schreef:
maar toch gaan mensen hier te ver, een paar foto's die op verkeerde momenten zijn gemaakt, misschien slechte rijdag...
ze rijdt z2, dat moet je toch wel degelijk aardig kunnen rijden....

dus haar nu af te gaan kraken, nee dat vind ik toch echt te ver gaan....

en dan te gaan beoordelen dat ze bagger rijdt...uhuh not....

tuurlijk reageert ze niet correct, maar ze geeft het toe...dat is een begin Knipoog

Ze geeft toe dat je niet correct reageert, waarom gaat ze er dan net zo vrolijk mee door?
En ach ze heeft dan misschien wel Z2 gereden, maar dat gaat ook een stuk makkelijker als de pony alle oefeningen ed al kende, aangezien de pony al eerder Z2 heeft gelopen. Lachen
En ga me niet vertellen dat jij vind dat ze geweldig rijd, als je deze foto's bekijkt, want dan moet jij zelf ook nog heel wat leren, of gewoon stoppen met het beschermen van je vriendin. Lachen

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:32

Barmat schreef:
NonnyNancy schreef:

En zoals ik al zei; ik vind het meer nodig om aan de basis te werken, en voornamelijk het loswerken, dan de oefeningen. Het paard zou in feiten de oefeningen moeten kennen en als je de basis dan goed voor mekaar hebt, rij je je punten. Mijn training bestaat niet uit sb, travers, appuyement, strekken, eenvoudige wissels, vliegende wissels enz. maar uit de basis herhalen en het soepel maken van het paard, en tussendoor enkele oefeningen.

Maar dát is nu het hele punt - je "basis" ziet er op foto's al enorm bagger uit.... ik ga mij dan serieus afvragen hoe de oefeningen in kwestie er uit zien op een foto?

En daarom werken wij daaraan Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:33

Ja Op deze foto's is je zit in ieder geval stukken beter!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:34

_Nicky schreef:
Ik snap niet van sommige mensen dat je per se elke keer als je rijdt alle Z oefeningen moet rijden in je training. Maar dat is een persoonlijk iets denk ik.

Over het algemeen vind ik het een fijn beeld geven, over sporen en handhouding is al (zat) commentaar gegeven.

Succes verder! Knipoog

Kun je mij uitleggen waarrrr ergens op de foto's een fijn beeld wordt geschetst? Ik heb daar namelijk een hele andere voorstelling van Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:34

Suziej schreef:
ladylay schreef:
maar toch gaan mensen hier te ver, een paar foto's die op verkeerde momenten zijn gemaakt, misschien slechte rijdag...

tuurlijk reageert ze niet correct, maar ze geeft het toe...dat is een begin Knipoog

Ze geeft toe dat je niet correct reageert, waarom gaat ze er dan net zo vrolijk mee door?
En ach ze heeft dan misschien wel Z2 gereden, maar dat gaat ook een stuk makkelijker als de pony alle oefeningen ed al kende, aangezien de pony al eerder Z2 heeft gelopen. Lachen
En ga me niet vertellen dat jij vind dat ze geweldig rijd, als je deze foto's bekijkt, want dan moet jij zelf ook nog heel wat leren, of gewoon stoppen met het beschermen van je vriendin. Lachen

ik ken haar niet persoonlijk, dit is hoe ik erover denk...
en ik heb niks gezegd over de rijkunst dat het heel goed is of heel bagger etc.

ik geef mijn opinie over wat ik lees hier in dit topic Knipoog
en idd, in de meeste gevallen heeft dat een groot voordeel, maar het kan ook een nadeel zijn...
en je moet toch echt wel netjes kunnen rijden om het paard werkelijk de oefeningen te laten doen

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:34

Suziej schreef:
ladylay schreef:

Tsjah, je ziet wel hoe het met m'n paard(en) zal gaan, en als het niet Z-waardig is, zal ik dit snel merken. Lachen Ik zal zien.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:36

En ik moet eerlijk zeggen, ik vind de tweede reeks foto's wel een mooier beeld geven, maar nogsteeds geen Z, gewoon qua halshouding/achterhand ed niet, dat heeft niets met moeilijke oefeningen te maken.
Laatst bijgewerkt door TopLadyI op 15-04-07 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:36

NonnyNancy schreef:
Barmat schreef:
Maar dát is nu het hele punt - je "basis" ziet er op foto's al enorm bagger uit.... ik ga mij dan serieus afvragen hoe de oefeningen in kwestie er uit zien op een foto?

Goh, "apart" dat je wel in het Z rijd, zonder dat de basis in orde is..... wil dat zeggen dat je in de ring het puur en alleen haalt op "het trucje tonen?"

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:37

Barmat schreef:
NonnyNancy schreef:

Goh, "apart" dat je wel in het Z rijd, zonder dat de basis in orde is..... wil dat zeggen dat je in de ring het puur en alleen haalt op "het trucje tonen?"

Nee ook niet, en de basis is nooit perfect, maar ik zeg ook niet dat het niet in orde is. Knipoog

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:39

Barmat schreef:

Het is ook niet zo heel gek dat als je nog maar 2 maanden met een paard rijdt alles meteen goed zit.
Paard en ruiter moeten aan elkaar wennen, en een paard is nou eenmaal anders dan een pony (die ze gewend was).
Over een paar maanden zal het er allemaal een stuk beter uitzien, dat is tenminste wat ik ervan verwacht.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:39

Barmat schreef:
cle0o_o0 schreef:
Ik weet bijna wel zeker dat ze met die opmerking van geen commentaar als je zelf geen wedstrijden etc. rijdt. Bedoelt dat ze geen gezeur wil van mensen die er geen enkele kijk op hebben en net op een paard kunnen zitten.

Ik rijd 26 jaar paard..... maar geen wedstrijden.....

Ja....???? Ik zie het punt dus niet zo eigenlijk Lachen

Met andere woorden jij valt daar niet onder barmat!

Het gaat om penny reactie's..
En ik kan mij best voorstellen dat TS daar niet op zit te wachten, ik zit zelf ook niet te wachten op commentaar zoals: misschien moet je hem iets meer schoppen? dan gaat ie iets sneller!!

@ de rest neem alles nou niet zo serieus, kom op zeg! de wereld is vol van echte problemen, als iedereen hier zich net zo druk ging maken over armoede, was het armoede probleem al opgelost!

Verder @ TS.
Knap beest, en je zou absoluut niet zeggen dat hij 20 jaar is en in de manege lessen loopt!
Ik heb verder geen commentaar wat nog niet gegeven is.
Dus succes met de wedstrijden!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:40

20 jaar en een manegepony?
Dat had ik nooit verwacht bij het zien van de foto's.
Mooie spullen ook.

De rest is al gezegd zie ik.. Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:41

Barmat schreef:
_Nicky schreef:

Succes verder! Knipoog

Kun je mij uitleggen waarrrr ergens op de foto's een fijn beeld wordt geschetst? Ik heb daar namelijk een hele andere voorstelling van Lachen

Niet persoonlijk opvatten ofzo hoor maar een doorsnee HAW topic ziet er meestal toch anders uit.
In de topics die ik nu en dan aandruk zie ik hoop geruk en gepluk in de mond.
Dat kan ik hier nu niet echt zo noemen. Het paard geeft in mijn ogen ook een tevreden indruk.

Maar ik vind niet dat je na een paar weken al hele grotere verbeteringen kan zien. Over een paar maanden denk ik dat het er wel gewoon heel goed uit ziet. Denk wel dat dat gaat lukken met deze combi hoor! Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:42

NonnyNancy schreef:
Nee ook niet, en de basis is nooit perfect, maar ik zeg ook niet dat het niet in orde is. Knipoog

Dat klopt, dat zeg IK Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:43

Barmat schreef:
NonnyNancy schreef:

Dat klopt, dat zeg IK Lachen

Nou mooi dat jullie het eens zijn met elkaar!
Maar afsluiten met deze mooie woorden van jullie Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:44

_Nicky schreef:
Niet persoonlijk opvatten ofzo hoor maar een doorsnee HAW topic ziet er meestal toch anders uit.
Dat kan ik hier nu niet echt zo noemen. Het paard geeft in mijn ogen ook een tevreden indruk.

Maar ik vind niet dat je na een paar weken al hele grotere verbeteringen kan zien. Over een paar maanden denk ik dat het er wel gewoon heel goed uit ziet. Denk wel dat dat gaat lukken met deze combi hoor! Ja

Ik vat niks persoonlijk op hoor Knipoog

Ik zie op vrijwel iedere foto een kei-harde hand, die teveel druk uitoefent op de mond, terugwerkt en niet flexibel oogt. Daarnaast zie ik overmatig spoorgebruik, mede veroorzaakt door verkeerd aantrekken van de spoor c.q. het gebruik van een verkeerde spoor voor dit paard. En dan spreken we nog maar niet over losgelatenheid, gedragenheid en balans.....

tja, we kijken duidelijk met een andere bril naar dezelfde foto's

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:46

daantjuhhh schreef:
Nou mooi dat jullie het eens zijn met elkaar!
Maar afsluiten met deze mooie woorden van jullie Knipoog

Denk dat je mijn opmerking verkeerd begreep Knipoog Ik ben het namelijk in zn geheel NIET eens met TS, zij zegt "Ik zeg niet dat de basis niet in orde is" waarop ik zei "Nee, dat klopt, want IK zei dat"

Ofwel - IK vind dat de basis overduidelijk niet in orde is Lachen

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:49

Majanga schreef:
Barmat schreef:

Het is ook niet zo heel gek dat als je nog maar 2 maanden met een paard rijdt alles meteen goed zit.
Paard en ruiter moeten aan elkaar wennen, en een paard is nou eenmaal anders dan een pony (die ze gewend was).
Over een paar maanden zal het er allemaal een stuk beter uitzien, dat is tenminste wat ik ervan verwacht.

Ik heb net een nieuw bijrijdpaard, maar mij zie je echt niet zo trekken, en prikken als de TS. Lachen
Dit paard is M2, ik kom van een ZZ-spring pony af, dat lijkt me nog een iets groter verschil.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:49

@ Barmat, oke mijn fout!

Verder @ barmat: ik moet zeggen dat je toch behoorlijk reageert alsof je je het persoonlijk aantrekt!

@barmat en TS ga lekker verder over PM,
Dit is een @work topic, daar mag commentaar ingegeven worden.
Maar je punt is duidelijk.
wil TS daar wat mee doen ja of de nee verander je niks aan door er verder op in te gaan!
Kan je wel doen, maar zonde van je energy!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:53

_Nicky schreef:

Geen geruk en gepluk in de mond, heb je de foto's wel eens goed bekeken, de TS heeft bijna constant haar hand op strak staan, en dan nog nieteens over het prikken met de sporen. En aangezien het een manege paard is, is het waarschijnlijk wel wat gewend, dus die tevreden indruk zegt niets. Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:53

daantjuhhh schreef:
@ Barmat, oke mijn fout!

Verder @ barmat: ik moet zeggen dat je toch behoorlijk reageert alsof je je het persoonlijk aantrekt!

wil TS daar wat mee doen ja of de nee verander je niks aan door er verder op in te gaan!

Kun je mij voorbeelden geven waar ik iets persoonlijk betrek op mijzelf? Die zie ik namelijk niet, maar kan het mis hebben hoor Lachen

Ik geef ook slechts commentaar over het rijden, en de discussie die daaruit voortkomt, lijkt mij interessant voor iedereen, dus PB-en lijkt me niet zinvol Lachen Discussie is geen vies woord hoor, en hoeft niet per definitie altijd via pb te gaan

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:57

Hallo dan mag alles gaan qouten!!! Haha! das me teveel werk!

Nee, ik bedoel dat op de manier van reageren, zo lekker er op doorhameren!
Met andere woorden je voeld je toch behoorlijk aangesproken.
Bij ons vragen ze in z'n geval altijd aan mij of ik trek heb!!

Maar goed, dat is niet alleen voor jou bedoeld eigenlijk.

Ik zie gewoon constand herhaling van commentaar!
En als de TS met jou of ander commentaar iets wil doen doet ze dat wel.
Wil ze dat niet kan je het nog 10x zeggen, maar dan doet ze het toch niet!

Maar goed, ik ga er zelf ok niet verder op in.
Ik heb mijn zegje gedaan. (anders lijkt het wel alsof ik zelf trek heb) Haha!
Als jullie niet snappen wat ik bedoel PM maar!

EDIT: ik heb niks tegen op een discussie, maar een discussie waarvan je op blote voeten aanvoeld dat het toch bij ja/nee blijft.
En niemand toegeeft gaat nergens heen.
Je blijft op dit punt hangen.
Jij zegt dit, TS zegt dat en dat veranderd echt niet.

Ookal roep je het nog 10X!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 15-04-07 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:59

Verward Dus omdat ik discusieer zou ik het mij persoonlijk aantrekken...?

apart Bloos

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 22:03

daantjuhhh schreef:
@ Barmat, oke mijn fout!

Bedankt, en nee heb geen zin om hier verder op in te gaan en weet idd wat ze bedoelt dus..