Potter [Z1 pony] @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Potter [Z1 pony] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:45

Ik vind uit je foto's niet echt duidelijk worden dat je pony zo fijn loopt, wat je wel ziet in de filmpjes Ja Ziet er goed uit hoor!!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:07

verography schreef:
ik zeg tog niet tegen jill dat ze geen Z rijd Verward ik quote alleen maar, maar in de western is een eenvoudige galopm wissel echt wel galop, stap galop hoor. oke dit is wel geen western maar het leek me dat de termen wel hetzelfde zijn.

Sorry, ik lees het na en neem mijn woorden over commentaar op 'geen Z-ruiter' volledig terug! Het is inmiddels al uitgelegd wat ik bedoelde, dus dat hoef ik niet meer te doen Lachen Probleem opgelost Vork!

Liefs, X!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:45

Petulan schreef:
Ik vind uit je foto's niet echt duidelijk worden dat je pony zo fijn loopt, wat je wel ziet in de filmpjes Ja Ziet er goed uit hoor!!

Vind ik ook, bedankt Lachen

iedereen bedankt voor de tips/commentaar!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:15

De filmpjes zijn mooi hoor Lachen
Alleen het lijkt net of je aan de teugels hangt...Je zit ook wat ver naar achter met je rug...
Maarja, niet dat ik al in de Z zit maarja Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:36

@ potterlover ; veel succes nog Lachen Gewoon lekker doorgaan, zoals je nu bezig bent.
En natuurlijk zijn er altijd puntjes die je kunt verbeteren Knipoog (Je zal, neem ik aan, niet voor niks een Z1 ruiter zijn, toch ??)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:42

Ik vind die opmerkingen over mijn stukje echt té misselijk.. Nors opkijken
Eerst mij beetje afkrake dat ik geen Z rij enzo Nors opkijken
En dat ik het volgens jullie allemaal fout zeg maar als je ogen in je kop hebt zie je dat ze niet wisselt.. Als je dan eerst even goed kijkt voordat je iemand gaat beschuldigen dat degene B onderling rijd en Z pony's heeft en dat ik denk dat ik overal vanaf weet..
Tsja Dat is gewoon triest
Houdoe Knipoog

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:43

Enneh Dankjewel voor Esmée en die anderen die het ook zien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:47

Edit, ik lees het al in je profiel, je hebt Z paarden, maar rijdt er zelf B onderling mee Knipoog[/quote]

idd Cinzano, Jiill_ je denkt dat je het weet, maar je opmerking laat te wensen over. Een eenvoudige wissel is juist galop stap galop, ze noemen het niet voor niets eenvoudige wissel.

Vind het als 1e jammer dat dit Topic zo moet gaan .. Maargoed, ik wou even hier een opmerking over kwijt.
Ik vind het namelijk nogal makkelijk dat iemand zo via een chatruimte kan zeggen "Jij denkt dat je allemaal zo goed kan rijden, maar je hebt alleen maar Z paarden en rijdt maar B". Als iemand in zijn profiel heeft staan dat ze een nieuwe pony hengst heeft, betekend dat toch niet dat ze gelijk B rijdt ? Jill heeft namelijk nog een pony ; EventZ-Soleil. Dit Topic heb ik er zelfs een keer over gemaakt :
viewtopic.php?f=10&t=737766
Jill heeft dus idd Z1 gereden !! Daarover valt dus niet veel meer te zeggen. Ik heb zelfs een wedstrijd van haar mogen bijwonen, en ik denk dat er veel een voorbeeld aan haar mogen nemen.
Dus ik hoop dat er nu geen verwarring meer is over het feit dat Jill geen Z zou rijden.

Potterlover ; jij nog succes met je pony Lachen
Xx

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:51

ik denk dat dat nu wel duidelijk was Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:54

Okee, dan is het goed Vork

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:16

Ziet er goed uit hoor Potter, het is tenslotte een training en geen wedstrijd Knipoog

HannahBerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:57

Wat een MEEEGAAA topic is dit geworden Marie Knipoog
Ik vind het nogsteeds geweldig. Haha!
De ene helft van commentaar slaat nergens op, en de andere helft wel!
Dus gebruik het Knipoog
Kusx

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:21

Jeetje zeg, plaatst iemand wat foto's omdat ze trots is op haar pony, wordt er 8 pagina's over gediscussieerd, tsjonge als ze dat had geweten Knipoog Ik vind het een leuke combi, lekker op een trensje gereden en ja de handjes mogen iets lager en het zadel een stukje naar achter, maar verder nix op aan te merken hoor. Over iets dikker krijgen: ik zou de haver achterwege laten en misschien een paar keer per week een beetje slobber voeren, vinden ze heerlijk en daar groeien ze wel van Haha!
Veel succes nog!

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:34

Leuke pony!
Ik vind dat je heeel erg netjes rijdt! Ja
Maar ik vind ook dat je pony niet ontspannen door de kaak is, je mag af en toe toch even wat meer lucht geven met je handen.
Ook vind ik hen wat magertjes in de lenden en kruisbespiering zitten?
Ik vind jullie een leuke combi!
Idd wel even wat met je zadel doen, het zit echt te ver naar voren!
Maar het gehele beeld vind ik mooi, het zijn wat ontspanningsoefeningen die jullie goed zullen doen!
Succes!
[/quote]

Dankje, hier heb ik iig iets aan Lachen
Ik denk dat het wel klopt wat je allemaal zegt, heb je toevallig enig idee hoe je hem minder mager daar kan krijgen? We geven hem een halve kilo haver en 2 kilo biks per dag.[/quote]

Hoihoi! Érg leuke pony heb je zeg! leuke combi en ik vind dat je ook erg netjes zit, soms wat naar achter, maar dat zijn vooral op de foto's momentopname's. Het is zo dat het bit, je hand en je elleboog op éen lijn moeten zitten, soms draag je je handen iets te hoog, maar het is niet storend. Wel moet je als je pony je hand aanneemt ontspannen en je binnenhand wat openen, en lekker lang 1 of 2 keer tussen het echte werk door, ik weet niet of je dat al doet of niet hoor, gewoon een tip over het algemeen. dan kan de pony lekker z'n hals strekken, is natuurlijk veel prettiger voor hem om van halslengte te kunnen veranderen af en toe dan de hele tijd met een korte hals te moeten lopen. Ik zie je weinig ontspannen met je binnenhand, je houdt teveel vast als ik dit zo zie. maar om nou te zeggen dat je er te veel aan trekt.. ik denk het niet, misschien in de wendingen wat meer meewerken dmv je buitenhand wat mee te bewegen naar voren? Tevens is het vind ik ook zo dat je het bit uit zijn mond trekt, dus dat zit goed. Ik zou zeggen, gewoon af en toe wat meer loslaten, je kan ook af en toe je binnen hand echt naar voren doen om te kijken of je hem goed op je buitenhand rijdt. Ze zeggen dat je de rug, billen, ribben en hals wat 'opvult' om het zo maar te zeggen met krachtvoer, en de buik en flanken, dus de onderkant eigenlijk, met ruwvoer. Tenminste, dit heb ik altijd begrepen. Ik vind je pony zeker niet te dik, misschien dat de lendenen wat mager tonen doordat het zadel wat naar voren zit? ik weet het niet. maar zo te horen krijgt hij al wel aardig wat voer.
Ik vind het al met al er netjes uitzien, jullie komen er wel [of zijn er al Haha! ] en ik vind het knap van je dat je de pony zelf naar het Z heb gereden, dat zegt toch eigenlijk genoeg? Veel succes met je pony!

Groetjes Loes

[ Ik ben trouwens maar een eenvoudige B ruiter hoor Knipoog ][/quote]

Waarom let iedereen altijd op hoeveel biks een paard of pony krijgt? Dat is slechts een aanvulling op het ruwvoerrantsoen! (Als het goed is!!) Die van jou heeft wat betreft biks ECHT niet te klagen..
Wat betreft de bespiering in het kruis en de lendenen; het woord zegt het al: BESPIERING! Dat betekend trainen. Ik geloof niet dat je met voeren een mooi bespierd paard krijgt, alleen een vet paard Haha!

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:25

Wat een combinatie zeg!
Je ziet dat jullie echt samenwerken,
leuk om te zien vind ik dat Vork

Voor de rest laat inderdaad je houding iets te wensen over,
maar met paardrijden ben je nooit uitgeleerd dus ja ..
Trouwens als je, je hoofd, heup, elleboog en kuit in één lijn
houdt is je houding beter (tenminste zo heb ik het geleerd)
een kleine tip maar hoor! Clown

Maar ik vind jullie écht een super duo en het is echt een
prestatie dat je hem van groen naar Z1 (Z2) hebt gereden!
Meld je het als je Z2 bent gestart? Pling

Groetjes,
Eva

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 13:14

dankjullie,
Eind zomer zal ik pas Z2 starten, dus dat duurt nog even. Lachen

Ach ja, hij zal altijd wat iel blijven. Met de haver zag hij er wel goed uit, maar nu heeft hij weer een poosje in het land gestaan en nu is hij weer heel dik Tong uitsteken Schijnheilig

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:35

Hey,

ik vind dat het er goed uit ziet hoor Knipoog
maar op sommige foto's mag je wel iets minder met je binnenhand proberen intewerken. Je pony doet zijn mond dan ook open. Je kunt proberen om hem meer met je binnenbeen te gaan rijden zodat je niet zoveel druk hoeft aan tehouden.
Over alle foto's mag hij zichzelf nog wel iets meer gaan "dragen" maar als je veel overgangen rijd komt dat vanzelf goed Knipoog

Verder zijn jullie een erg leuke combinatie!
Veel succes verder!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:41

Aranel schreef:
Als ik het zo zie zou ik niet denken dat je Z1 rijdt.
Wat niet wegneemt dat ik je paardje niet leuk vind Haha! . Ik vind nog wel dat je iets te streng bent met je (binnen)hand. Voor de rest: erg leuk paardje, loopt lekker Lachen

Toen ik het zag dacht ik ook van z1?!?!

Maar wel een leuke pony hoor!
En zoals anderen al zeggen je hebt hem strak op de hand lopen. Maarja, suc6 verder.

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:35

Waarom al dat negatieve commentaar op haar handen? Hoe kun je nou van een foto afzien of ze zo heel strak is, Er valt wel wat te zien maar of ze nou zo heeeel strak in haar hand is betwijfel ik, ik vind het gewoon een beetje banketstaaf tegenover dat meisje hoe sommigen reageren ik ben het er wel mee eens dat ze op sommige foto's wat naar achteren hang ja, maar om dan gelijk te reageren met : Ik vind het er niet als een Z combi uit zien vind ik persoonlijk erg sneu!, ik vind het knap zat dat dat meisje met haar pony allebij groen zijn begonnen en samen in het Z zijn gekomen, ze zal wel niet voor niets Z wezen en 20 wp hebben ofwel?

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:37

Ziet er mooi uit Knipoog
Nog veel suc6 in de toekomst Vork

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:38

Ik zou zeggen tegen die mensen: Bekijk de filmpjes eens! Dat geeft een heel ander beeld en daar zie je ook dat die korte teugels/druk de pony goed doen, dat het een mooi beeld geeft!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:48

Daar gaan we weer Clown
en weer iemand die een mening zonder onderbouwing erin gooit...

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:08

Heej! Leuk ponytje joh, ik hou wel van schimmeltjes!! Goh...15 en al z1... daar ben ik nou jaloers op!!! *LOL* <--- en dat is niet sarcastisch maar serieus bedoeld!

Je hebt wel hele discussies uitgelokt met dit topic. Je zit is op de foto's inderdaad wat achterover, maar ik denk dat als je zadel beter ligt, je zelf ook al beter zult zitten. Jammer dat ik de filmpjes hier op kantoor niet kan bekijken, want ik kan nu eigenlijk verder weinig advies aan je geven wat rijden betreft (naast het feit dat ik ook zelf niet in de buurt van Z-niveau kom).

Nog een vraagje, hoe oud is Potter eigenlijk? (dat heb ik nog nergens gelezen) En ik heb niet echt heel erg veel verstand van voeren etc, maar misschien is maïs ook een oplossing? En natuurlijk gewoon doortrainen en nog meer spieren kweken (ik wilde kwaken tikken haha Nors opkijken )

Succes ermee!!!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:09

zo wat duurt deze discusie lang zeg jeetje Huilen van het lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:48

Mooie pony! Zit veel actie in! Alleen moet je echt proberen je rug te ontpannen en daarbij ook je teugelcontact soepeler te maken. Dan wordt het beeld direct mooier!