Zonder zadel met ze 2 springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Zonder zadel met ze 2 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:20

Shanna schreef:
arm dier, en op de eerste 2 foto's zie ik dat de achterste geen cap op heeft? waarom op de laatste foto wel pas en niet gelijk vanaf het begin al?

Idd viel mij ook op...
Wacht nog steeds op antwoord Schijnheilig

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:25

Je hebt echt een super leuk paardje!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:38

CxX schreef:
Liezel1 schreef:
meid, waar ben je mee bezig???
als ik je paard was geweest had ik na die eerste sprong mn benen echt niet meer opgetild voor je!!!
jullie zijn niet mee in de beweging en houden hem voor ook nog eens strak...
je hebt een heel lief paard, maar je bent er blijkbaar niet echt zuinig op.....

Sorry hoor het is helemaal niet zielig! en ik vind nou niet echt aardig an je dat je zo bericht neer zet!

Dan moet je het niet op bokt zetten, wij geven namelijk commentaar op wat we zien.

Het idee is wel leuk en niet noodzakelijk gevaarlijk maar jullie doen het net even iets verkeerd:
1. zorg voor fatsoenlijk materiaal, dit is echt niet veilig.
2. hang een halstertouw om de nek en hou je daar aan vast als je uit evenwicht raakt i.p.v aan de teugels: je ziet dat het paard het wel met gemak zou kunnen maar nu lukt het altijd maar nét, dit is omdat jullie te weinig meegeven.

Je hebt een mooi paard maar doe er wel voorzichtig mee, ik begrijp het idee "lol met je knol" wel maar blijf voor veilige situatie's zorgen.
Neem mijn tips en de tips van alle anderen ten harte en dan gaat het wel goed.
Veel succes nog verder.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:44

Levensgevaarlijk is het, de achterste heeft niet eens een cap op.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:49

Hebben jullie (niet TS) vroegen met je pony nooit gekke dingen gedaan??? Is iedereen hier altijd zo netjes en keurig.
Laat die meiden toch lol hebben. Ze mogen wel wat meer meegeven, maar foto's zijn ook maar moment opnamen.

Het paard heeft zelfs zijn oortjes naar voren, behalve op de laatste foto dan.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 31-03-07 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:49

JULLIE ZIJN ECHT NIET GOED BEZIG:(...
Het 8sterste meisje gaat niet eens mee.. blijft plat zitten.. lekker zwaar voor je paard!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:50

Shanna schreef:
arm dier, en op de eerste 2 foto's zie ik dat de achterste geen cap op heeft? waarom op de laatste foto wel pas en niet gelijk vanaf het begin al?

^^
Ldinalover schreef:
Ik vind het geen prettig beeld geven, waarom zit er trouwens 1 met cap en de ander zonder?
Zonder zadel, zonder cap, met z'n 2en, dat vind ik toch een bèhoorlijk groot risico!

Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:50

er wordt hier iets geopeerd over voltige...
zeer zeker zitten er dan meerdere mensen op 1 paard, maar degenen die het live of op een video hebben gezien, zullen ook gemerkt hebben dat daar uren training in gaan zitten...
ze springen echt niet zomaar ineens met meerdere mensen op een paard...
bovendien is het uitgangspunt bij voltige: evenwicht en mee zijn in de beweging...

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:53

Voltige is iets heèl anders! Pling
Die paarden worden daar vollop op getraind!
En die mensen weten zelf ook hoe ze moeten staan en zitten (of liggen) Clown
Die mensen die dat doen, die zijn er ook voor getraind.
Ik heb trouwens nog nooit bij voltige springende paarden gezien Vork
Dus ik vind ( behalve dan dat er 2 mensen op zitten ) dat je dit niet kan vergelijken met voltige.
Dan moeten ze nog even oefenen Nagelbijten / Gniffelen

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:01

Pfff, wat is bokt weer overdreven bezig. Voor een keertje kan zo'n paard dat echt wel hebben, het is een paard van redelijk formaat en die meisjes zien er niet uit als een stelletje 10-tonners. Ze hadden inderdaad wat beter mee kunnen geven maar ik heb eerlijk gezegd wel erger meegemaakt.
Ik zou het niet te vaak doen maar voor een keer maakt dat echt niet uit, een paard is niet van luciferhoutjes.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:02

Waarom denk je dat iedereen (denk zo'n 30 man) aan je vertelt(SCHREEUWT!) dat het slecht is voor het paard?

Je zou gewoon op commetaar moeten zeggen: "Dank je wel, ik neem het mee met het rijden." Dit is niet een kwestie van rijtechnisch, maar dit is een kwestie van onverantwoordelijk rijden, niet alleen voor jouw, maar ook voor je paard!~

Maar ik geloof dat het voor de TS vrij duidelijk is nu.

Sterkte en succes.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:08

Piera schreef:
Pfff, wat is bokt weer overdreven bezig. Voor een keertje kan zo'n paard dat echt wel hebben, het is een paard van redelijk formaat en die meisjes zien er niet uit als een stelletje 10-tonners. Ze hadden inderdaad wat beter mee kunnen geven maar ik heb eerlijk gezegd wel erger meegemaakt.
Ik zou het niet te vaak doen maar voor een keer maakt dat echt niet uit, een paard is niet van luciferhoutjes.

Helemaal mee eens!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:12

arm paard Ach gut ik vind het echt zielig vanderest leuk beestje
en piera dat is ook zo

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:13

Met zijn tweeen springen? ben je gek ofzo?? ZO maak je dat hele paard kapot. als je wil springen doe het dan met zadel en 1 persoon erop. Die pony moet harder werken omdat jullie tweeen erop zitten is veel's te zwaar. En nog levengevaarlijk ook 1 bok of steiger en jullie liggen er allebei vanaf met een gebroken arm ofzo. NIET MEER DOEN!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:16

lotte_abc schreef:
JULLIE ZIJN ECHT NIET GOED BEZIG:(...
Het 8sterste meisje gaat niet eens mee.. blijft plat zitten.. lekker zwaar voor je paard!

helemaal mee eens
arm paard Verdrietig

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:18

Suusje92 schreef:
...............als je wil springen doe het dan met zadel............

Sorry hoor? Boos! Boos! Boos!
Maar waarom moet er een zadel op?
Ik reed vroeger altijd zonder zadel. Erg goed voor je evenwicht en ik sprong met gemak parcoursjes rond van 1.20 m. met een d- pony!
Op de club hadden we een keer een onderlinge met carnaval en toen reed ik verkleed als indiaan alleen met bit en touwteugels een m parcours!
Dus dat heeft er niks mee te maken!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:19

Kijk, je moet het natuurlijk niet te vaak doen, en ik heb het idee dat deze foto's alleen geplaatst worden voor de reacties, maar ik zie zo aan je paardje niet (prachtig dier trouwens) dat hij er erg veel last van heeft, maar als dit inderdaad de eerste keer is zoals jij zegt zal hij nog niet al te veel last hebben gehad, dat komt nog wel. Hij kan goed spingen, zorg er dan voor dat hij dat ook blijft kunnen en gebruik goed tuig, en als je daar geen zin in hebt doe het dan in je eentje zonder.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:20

Girlgamer schreef:
Hebben jullie (niet TS) vroegen met je pony nooit gekke dingen gedaan??? Is iedereen hier altijd zo netjes en keurig.
Laat die meiden toch lol hebben. Ze mogen wel wat meer meegeven, maar foto's zijn ook maar moment opnamen.

Een paard is geen winkelwagentje vor kleine kinderen waar je emt zijn tweetjes op kan zitten. Met zijn tweetjes op 1 paard 2 rondjes stappen voor de lol kan, maar meteen er mee te gaan springen is wle een beetje asociaal. Een paard zoals deze is dan wel een werkdier, maar neit een circuspaardje, als je dat wil doen met je paard ga dan naar het circus. Ik zeg: Met zijn tweetjes op het paard stappen mag, maar springen? dan ben je toch echt wel gek bezig. Als je wilt springen op je poaard doe het dan omste beurt zadel dat diertje op laat er 1, 5 minuutjes springen en de ander ook. Ik vind dit heel zielig! Dit is mijn mening als iemand daar problemen mee heeft ga gerust je gang het is een vrijland Clown mooi paard is het wel Dromen

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:21

kaatje77 schreef:
Suusje92 schreef:
...............als je wil springen doe het dan met zadel............

Sorry hoor? Boos! Boos! Boos!
Maar waarom moet er een zadel op?
Ik reed vroeger altijd zonder zadel. Erg goed voor je evenwicht en ik sprong met gemak parcoursjes rond van 1.20 m. met een d- pony!
Op de club hadden we een keer een onderlinge met carnaval en toen reed ik verkleed als indiaan alleen met bit en touwteugels een m parcours!
Dus dat heeft er niks mee te maken!

als je zonder zadel springt kan je het riscio te lopen dat je er van af valt. maar ik weet neit of deze meiden eht vaker hebben gedaan jij zo te zien wel, dus jij kan makkelijk zonder zadel springen:)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:24

@Suusje92

Oke ik snap je......
Ik werd even kwaad, maar zoals je het nu omschrijft ga ik helemaal met je mee!
Ik weet trouwens niet of ik het nu nog wel doe hoor!
Verstand komt met de jaren zeggen ze wel.....

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:27

kaatje77 schreef:
@Suusje92

Oke ik snap je......
Ik werd even kwaad, maar zoals je het nu omschrijft ga ik helemaal met je mee!
Ik weet trouwens niet of ik het nu nog wel doe hoor!
Verstand komt met de jaren zeggen ze wel.....

als je wil leren springen zonder zadel begin lekker laag met balkjes lopen enzo.
Verstand komt met de jaren klopt zeker, want als je geen verstand er van hebt en zomaar op ene pony klautert en gaat springen kan wat flink fout gaan. Ik heb het 1 keer gedaan zonder zadel gereden maar ik stoptena 10 minuutjes omdat het andes te veel werd.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:29

Jullie zijn geloof ik niet helemaal goed bij je hoofd?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:30

Ja. Idd. daar heb je gelijk in.
Je leert er trouwens wel super van doorzitten.
Je kunt ook voorzichtig beginnen met je beugels eraf, heeft ongeveer hetzelfde effect!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:31

CxX schreef:
tes_saa schreef:
ik vind het ook gewoon zielig!!!! Verdrietig
die pony moet vast pijn hebben gehad!
arm beestje !!! Boos!

Ja de pony ziet er ook zoo zielig uit net of vergaat van de pijn als of die zegt hou op hou op!! arm beestje! Huilen

jaa daarom heeft hij ze oren naar voren...
stellentje penny's

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:32

Girlgamer schreef:

natuurlijk niet, ik rijd wel eens zonder zadel, en we gaan wel eens even lekker crossen met de paarden, en van zulke dingen, maar met zijn 2en zonder goed materiaal zeker niet

oh, en ik vind het een superleuk paardje en hij heeft er ook best plezier in, maar het is gewoon niet veilig. Bloos