Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne92

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 15:57

Ja... ik kan er niks aan doen dat me ouders dat hebben en dan ga je mij er op af zeiken? :s Ik ga me paard echt niet zomaar weg doen hoor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:04

Janne92 schreef:
Ja... ik kan er niks aan doen dat me ouders dat hebben en dan ga je mij er op af zeiken? :s Ik ga me paard echt niet zomaar weg doen hoor.

Ik zeg ook niet dat je je paard weg moet doen, maar ik vind het onverstandig om aan een paard te beginnen als je hem niet kan betalen. That's all. Waarom denk je dat ik nooit een paard heb gekregen van mijn ouders? Die kunnen het ook niet betalen...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:05

eilleen333 schreef:
ladylay schreef:
zooo, nou sorry hoor....maar geldproblemen kan best.....
en het gaat niet ten koste van.....het is nu allemaal super geregeld...
ik vind dat je iemand hierop kan beoordelen zomaar.....
Knipoog

Uit haar bericht maakte ik op dat ze het nu maar zo moet doen omdat ze beter niet kan betalen. Dus het gaat wel degelijk ten koste van. En een koliekoperatie? Kan je dat wel betalen?

ik vind dat jij , die haar niet kent, zomaar over iemands financien mag bemoeien, dat zijn prive zaken....

dit is idd niet echt nuttig, ze heeft meer aan tips wat ze kan doen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:10

ladylay schreef:
ik vind dat jij , die haar niet kent, zomaar over iemands financien mag bemoeien, dat zijn prive zaken....

dit is idd niet echt nuttig, ze heeft meer aan tips wat ze kan doen

Ik weet toevallig dat zij haar paard op een hele dure stal heeft staan, terwijl er hier genoeg goedkopere stallen zijn. Ik heb haar nog geholpen met stallen zoeken, maar ze wou perse op de Haerst staan. Als je weinig geld hebt ga je toch voor een goedkopere oplossing? Ik heb geen binnennak, maar wel een prima buitenbak, stal en weiland. Geen solarium helaas, geen springtuin en ja, ik moet zelf uitmesten (maar dat hoort nou gewoon bij het hebben van een paard).
Er zijn genoeg oplossingen om je paard goedkoper te houden.

Maar het is voor mij niet alleen het geld. Hoe jij je paard probeert te rijden bevalt me al helemaal niet, maar daar is al genoeg over gezegd. Ik heb via msn contact gehad met TS, en het klikte voor zover ik weet met geen enkel paard, plus dat ze een vriendin van mij heeft voorgelogen. Staat hier los van, ik weet het, maar het klopt natuurlijk niet.

Ik vind gewoon dat TS niet slim bezig is, en ik wil niet dat een goed en lief paard daar de dupe van wordt. Verdere reacties over mijn mening svp via PB, dit gaat straks offtopic....

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:50

Oké,
ik wil je niet af gaan zeiken want dat hebben er al genoeg gedaan.
Ik heb vorig jaar mijn eigen paardje zadelmak gemaakt. Ook hij was vrij druk en loperig in het begin. Door middel van mn zit en zelf heeel erg ontspannen gaan zitten werd het steeds beter. Ook heb ik hem de eerste 10 minuten dat ik er op zat gewoon laten lopen. Hij werd vanzelf wel moe doordat hij nog een slechte conditie had.
Mocht je dit zelf niet aandurven adviseer ik je om het elastiek af te doen en eens een martingaal te proberen. Zo zal hij zijn rug er niet zo snel uitdrukken.
Ik hoop dat je hier wat mee kan!

Heb je trouwens alweer foto's van hoe het nu gaat?

Je denkje vind ik trouwens wel erg gaaf!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:05

Hey ff Offtopic: zie dat dit bij de Haerst is, dacht het al te herkennen! Daar rijd ik ook:)

En idd, laten we gewoon tips geven ipv het af te zeiken, na 8 pagina's moet het toch wel duidelijk zijn dat niet iederen het ermee eens is hoe het er aan toe gaat...
Als je dan weet hoe het moet, laat dan op zn minst ook even een tip ofzo achter...Wel zo fijn:)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:10

ik vind het ook niet echt vriendelijk uitzien,
heb je wel instructie ?
ik denk dat je dit paardje wel aan kan maar niet in je eentje
denk dat het met een goede instructie je er wel uitkomt
verder vind ik dat sommige mensen hier wel iets milder met hun mening mogen zijn.
veel succes nog en hoop dat jullie er uit komen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:15

mensen er is nu toch wel vaak genoeg gezegd wat er allemaal fout is. Ze snapt het zelf nu ook wel hoor.
Meid: het is goed dat je nu weer rustig het vertrouwen aan het opbouwen ben.
En over die bijzetteugels heb ik ook mijn twijfels, maar jouw instructeur weet dat toch echt wel wat beter dan ik Knipoog
Verder vind ik dat je een leuk paardje heb, een echte knappert.
En met de juiste hulp komt het allemaal goed hoor! Lachen
edit: en het zou handig zijn als mensen eerst al een aantal pagina's lezen voordat ze hier weer wat neerzetten.

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:19

Citaat:
Rare foto weet niet zo goed wat hij deed

Ik vind het een leuk paardje maar misschien moet je je niet afvragen wat hij daar deed maar wat jij daar deed Knipoog is niet banketstaaf bedoeld hoor, maar ik denk dat je hem te lang vast houd. Wanneer je je hand ontspand kan hij zich niet sterk maken omdat er niks is om zich sterk voor te maken, en ookal is hij snel zou ik toch wat meer vanuit je benen gaan rijden. Succes ermee Knipoog Hopelijk gaat het goed Lachen En als dit met elastieken het beste gaat zou ik dat er nu nog niet afhalen, maar inderdaad pas als je je paardje meer vertrouwd en beter kent Lachen Want op den duur kun je vast die stap wel maken naar het rijden zonder hulpteugel. Maar vergeet niet dat hij nog maar 3 jaartjes is. Het komt vast wel goed Lachen

Xx Sophie
Laatst bijgewerkt door Sophie_v op 25-03-07 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:22

Meerdijk schreef:
Volgens mij is TS gek op haar paard, vol goede bedoelingen, maar met te weinig ervaring om dit op te kunnen lossen. Paardje is nog maar 3 en slechts 5 maanden onder het zadel. Een leerling met een leerling, dat gaat niet samen. Laat hem fatsoenlijk inrijden door iemand met verstand van zaken, die zorgt dat de basis goed is, zet hem desnoods een paar maandjes bij een prof die hem netjes aanrijdt. Op de manier waarop het nu gaat zie ik het niet goedkomen, zowel amazone als paard zijn onzeker, en simpelweg een elastiek eraan hangen lost niets op, ook al zit ie dan wat losser! Goede instructie is zeker belangrijk, maar Herman Wientjes of niet, gelijk maar een elastiek aan een 3-jarige hangen omdat ie druk is is vragen om nog veel meer (gezondheids)problemen. Het gaat erom dat de basis goed is. Zag in je profiel dat het halve draver is, (aan je avonturen te lezen lijkt ie verdacht veel op een hele Haha! ) verdiep je eens in dit ras, het zijn sensibele harde werkers, maar vaak met een aparte gebruiksaanwijzing. Kijk eens op dravers.nl om meer over dit ras te weten te komen en tips op te doen van anderen. Nogmaals, ga niet zelf rommelen en jan-en-alleman- er op laten rijden, daar los je niets mee op, behalve dat je paard er nog onzekerder van wordt. Een jong paard inrijden (want dat is waar jij eigenlijk mee bezig bent) vraagt ervaring en consequentie, alleen zo kom je tot een fijn rijpaard!

Helemaal mee eens!
Heb btw alleen de 1e pag en laatste 2 gelezen, maar werd er niet echt blij van..al dat geze*ik zeg...
pfff..
en wat die financien betreft..is prive lijkt me! Ja
En misschien moet TS wel zelf veel dingen betalen..geld is een x op natuurlijk!
Er lijken mij ook geen kwade bedoelingen in het spel, alleen onervarenheid en zoals gezegd wat angst..
Maar dat moet te overwinnen zijn!
Heel veel succes, neem goede begeleiding(heb je al geloof ik?), en schakel op tijd hulp in wanneer nodig (dus niet blijven aanlummelen..al zeg ik NIET dat je dat doet)..gaat vast wel wat tijd overheen, maar het komt vast goed!!
(halve) Draver als rijpaard kan soms best lastig zijn heb ik gehoord..
Veel succes OK dan!

en idd sommige kunnen hun mening wel iets genuanceerder brengen met een beetje respect voor de TS!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:26

Kan Herman je niet eens een middagje helpen? Dan ben je denk ik al een eind in de goede richting:)

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 19:44

Ja hij helpt al wel

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:29

Ok, ik wou hier nu bijna weer kritiek gaan hebben op de manier waarop Herman soms met paarden omgaat, maar ik denk dat ik dat niet overleef. Denk ik niet dat ik recht van spreken heb, ik zou het zelf ook niet kunnen oplossen met Replay denk ik *wil het best voor je proberen trouwens!*.

Maar ik wil vooral even mijn excuses maken over mijn opmerkingen. Ik heb het terug gelezen, en ik denk dat ik in sommige dingen toch wel een beetje hard ben geweest. Ik meen wel wat ik heb gezegd, maar het had wel een flinke tikkel vriendelijker gekunt...

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 19:50

Nou vandaag heeft mijn bijrijder gereden.. en het ging goed niet normaal zo ontspannen! heel snel maar ontspannen en longeren ging super hij was zo vrolijk dat hij vreugde sprongetjes maaktte doet hij nooit, misschien door het weer.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:36

Poeh.. Ik heb net alle pagina's doorgelezen.. Volgens mij is het wel duidelijk dat het er niet echt goed uitziet nog, maar wat niet is kan komen! Echt balen dat jullie opgelicht zijn.. Konden jullie hem niet terugbrengen? Of in ieder geval werk van maken dat die stal er voor boet om mensen een paard onder kalmeringsmiddelen te verkopen!

Fijn dat het al stuk beter gaat! Ben blij dat je het even overlaat aan iemand die net iets meer ervaring heeft dan jij, denk dat je er dan veel meer plezier aan gaat beleven later.
Fijn dat je nu goede begeleiding krijgt (al ben ik het ook niet eens met dat elastiek)

Doe je ook grondwerk met hem? Kan ook helpen natuurlijk, én is hartstikke leuk! Hoop dat je er als je er zelf weer op kunt weer lekker ontspannen kunt rijden en veel plezier kunt hebben met je paardje, maar ben ervan overtuigd dat dat wel goed komt! Heel veel succes!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:57

Er is een rechtzaak tegen die stal bezig ja Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:13

En nu moet natuurlijk ook iedereen zien dat het nu beter gaat he Vork

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 11:54

Ja, volgende keer ga ik foto's maken Haha!

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:21

Janne92 schreef:
Mijn lesgever weet heel goed waar hij mee bezig is! En ik ben niet te zwaar voor mijn paard! En hij heeft echt geen pijn, ja ik heb nu toch ook les. En ik moet een elastiek. Ik kan ook kwaad worden om zo'n reactie ja, ik weet heus wel wat ik doe heb meer ervaring.

meid,

zeg niet dat je ervaring hebt als je geen ervaring hebt.
je voelt je aangevallen maar je bent echt te zwaar voor dit dier...
je kan zulke reacties verwachten met zulke foto's zet ze er dan niet op!! plaats leuke foto's !!

Succes !!

groetjes suzana

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:13

suzana schreef:
Janne92 schreef:
Mijn lesgever weet heel goed waar hij mee bezig is! En ik ben niet te zwaar voor mijn paard! En hij heeft echt geen pijn, ja ik heb nu toch ook les. En ik moet een elastiek. Ik kan ook kwaad worden om zo'n reactie ja, ik weet heus wel wat ik doe heb meer ervaring.

meid,

zeg niet dat je ervaring hebt als je geen ervaring hebt.
je voelt je aangevallen maar je bent echt te zwaar voor dit dier...
je kan zulke reacties verwachten met zulke foto's zet ze er dan niet op!! plaats leuke foto's !!

Succes !!

groetjes suzana

pff aan zulke reacties heeft ts veel zeg ze heeft net al uitgelegd dat ze met ervaring bedoelde dat ze het paard kent, enne te zwaar is ze niet hoor meot best kunnen alleen toont gewoon zo mdat diertje ze rug wegdrukt er geen spier op zit en hij niet ontspannen is, veder gaat het vast allemaal goed komen het is een leuk beestje.

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:41

Ik heb de ts al adviezen gegeven in een pm waar jij verder helemaal niks mee te maken hebt, ik vind haar wel te zwaar voor dit paardje ( die ik overigens wel leuk vind ik heb nooit beweerd van niet ). Het paard drukt zeker zijn rug weg, dit komt naar mijn idee omdat ze een te gespannen ruiter ( die misschien door de spanning te zwaar lijkt, kan ook dan zit ik er naast.) op haar rug heeft zitten waardoor ze haar rug niet kan ontspannen en dus wegdrukt.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:15

suzana schreef:
Ik heb de ts al adviezen gegeven in een pm waar jij verder helemaal niks mee te maken hebt, ik vind haar wel te zwaar voor dit paardje ( die ik overigens wel leuk vind ik heb nooit beweerd van niet ). Het paard drukt zeker zijn rug weg, dit komt naar mijn idee omdat ze een te gespannen ruiter ( die misschien door de spanning te zwaar lijkt, kan ook dan zit ik er naast.) op haar rug heeft zitten waardoor ze haar rug niet kan ontspannen en dus wegdrukt.

Als je zo nobel denkt te zijn om iemand te kunnen helpen, moet je dit kunnen beargumenteren. Je schijnt zelf niet zeker te zijn van hetgene wat je ziet dus ben dan zo verstandig om dat niet te plaatsen op een forum. Daarbij is de manier hoe je het zegt alles behalve opbouwend en je vraagt er dan ook om reacties die ingaan tegen jouw mening (welke overigens belachelijk onderbouwd wordt). Neem één standpunt aan in het vervolg, en zorg ervoor dat je dit hard kunt maken. Zo niet, dan heeft het geven van feedback absoluut geen meerwaarde!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:29

te zwaar voor replay ?? nou daar ben ik het ook niet mee eens hoor.
hij moet zich nog verder ontwikkelen en ik zou dan ook geen urenlange ritten met hem gaan maken, maar dat geld voor elke berijder, ongeacht het gewicht.

als dit paardje wat meer spieren heeft en wat lekkerder loopt passen ze echt wel goed bij elkaar!

het gaat al wat lekkerder las ik ? top !
lekker zo doorgaan !
rustig aan opbouwen en een band krijgen samen, dan komen jullie er wel Ja

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:50

mooi hoor!
Idd die beugels maar ik vind dat hij erg ontspannen loopt!!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:41

Het is nog een jong paardje en moet nog uitgroeien, nog geen 4 jaar. Als het mijn paardje was had ik hem nu (zodra dat kan qua gras)voor een paar maanden in de wei gezet en dan over een maand of 4 weer oppakken. Ik weet niet hoe oud je bent maar iemand anders gaf het ook al aan, je lijkt op de foto's al aardig groot en je paardje ziet er vrij klein uit, hoeveel zal jij nog groeien? Sommige paarden worden wat later volwassen en 3,5 jaar is ook nog jong. Gun hem even een paar maanden weidegang en zichzelf zijn, wie weet knapt hij daar lichamelijk en geestelijk enorm van op.
Succes