Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Janne92 schreef:Ja... ik kan er niks aan doen dat me ouders dat hebben en dan ga je mij er op af zeiken? :s Ik ga me paard echt niet zomaar weg doen hoor.

eilleen333 schreef:ladylay schreef:zooo, nou sorry hoor....maar geldproblemen kan best.....
en het gaat niet ten koste van.....het is nu allemaal super geregeld...
ik vind dat je iemand hierop kan beoordelen zomaar.....
Uit haar bericht maakte ik op dat ze het nu maar zo moet doen omdat ze beter niet kan betalen. Dus het gaat wel degelijk ten koste van. En een koliekoperatie? Kan je dat wel betalen?
ladylay schreef:ik vind dat jij , die haar niet kent, zomaar over iemands financien mag bemoeien, dat zijn prive zaken....
dit is idd niet echt nuttig, ze heeft meer aan tips wat ze kan doen

Citaat:Rare foto weet niet zo goed wat hij deed
is niet banketstaaf bedoeld hoor, maar ik denk dat je hem te lang vast houd. Wanneer je je hand ontspand kan hij zich niet sterk maken omdat er niks is om zich sterk voor te maken, en ookal is hij snel zou ik toch wat meer vanuit je benen gaan rijden. Succes ermee
Hopelijk gaat het goed
En als dit met elastieken het beste gaat zou ik dat er nu nog niet afhalen, maar inderdaad pas als je je paardje meer vertrouwd en beter kent
Want op den duur kun je vast die stap wel maken naar het rijden zonder hulpteugel. Maar vergeet niet dat hij nog maar 3 jaartjes is. Het komt vast wel goed 
Meerdijk schreef:Volgens mij is TS gek op haar paard, vol goede bedoelingen, maar met te weinig ervaring om dit op te kunnen lossen. Paardje is nog maar 3 en slechts 5 maanden onder het zadel. Een leerling met een leerling, dat gaat niet samen. Laat hem fatsoenlijk inrijden door iemand met verstand van zaken, die zorgt dat de basis goed is, zet hem desnoods een paar maandjes bij een prof die hem netjes aanrijdt. Op de manier waarop het nu gaat zie ik het niet goedkomen, zowel amazone als paard zijn onzeker, en simpelweg een elastiek eraan hangen lost niets op, ook al zit ie dan wat losser! Goede instructie is zeker belangrijk, maar Herman Wientjes of niet, gelijk maar een elastiek aan een 3-jarige hangen omdat ie druk is is vragen om nog veel meer (gezondheids)problemen. Het gaat erom dat de basis goed is. Zag in je profiel dat het halve draver is, (aan je avonturen te lezen lijkt ie verdacht veel op een hele) verdiep je eens in dit ras, het zijn sensibele harde werkers, maar vaak met een aparte gebruiksaanwijzing. Kijk eens op dravers.nl om meer over dit ras te weten te komen en tips op te doen van anderen. Nogmaals, ga niet zelf rommelen en jan-en-alleman- er op laten rijden, daar los je niets mee op, behalve dat je paard er nog onzekerder van wordt. Een jong paard inrijden (want dat is waar jij eigenlijk mee bezig bent) vraagt ervaring en consequentie, alleen zo kom je tot een fijn rijpaard!
Janne92 schreef:Mijn lesgever weet heel goed waar hij mee bezig is! En ik ben niet te zwaar voor mijn paard! En hij heeft echt geen pijn, ja ik heb nu toch ook les. En ik moet een elastiek. Ik kan ook kwaad worden om zo'n reactie ja, ik weet heus wel wat ik doe heb meer ervaring.
suzana schreef:Janne92 schreef:Mijn lesgever weet heel goed waar hij mee bezig is! En ik ben niet te zwaar voor mijn paard! En hij heeft echt geen pijn, ja ik heb nu toch ook les. En ik moet een elastiek. Ik kan ook kwaad worden om zo'n reactie ja, ik weet heus wel wat ik doe heb meer ervaring.
meid,
zeg niet dat je ervaring hebt als je geen ervaring hebt.
je voelt je aangevallen maar je bent echt te zwaar voor dit dier...
je kan zulke reacties verwachten met zulke foto's zet ze er dan niet op!! plaats leuke foto's !!
Succes !!
groetjes suzana
suzana schreef:Ik heb de ts al adviezen gegeven in een pm waar jij verder helemaal niks mee te maken hebt, ik vind haar wel te zwaar voor dit paardje ( die ik overigens wel leuk vind ik heb nooit beweerd van niet ). Het paard drukt zeker zijn rug weg, dit komt naar mijn idee omdat ze een te gespannen ruiter ( die misschien door de spanning te zwaar lijkt, kan ook dan zit ik er naast.) op haar rug heeft zitten waardoor ze haar rug niet kan ontspannen en dus wegdrukt.