Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:13

Mistralle schreef:
Bah... Nee het is absoluut niet mijn ding. En ik vind het ook gevaarlijk maar dat prikkeldraad en al die gladde sloten. Zowel voor het paard als de ruiter. Maargoed, de rest houd ik maar voor me, en veel is er al gezegt.

Prikkeldraad??

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:22

guttte gutte gutte gut.
Wat een gemiep hier. Die paarden hebben machtig veel lol!!!
Veel van de ruiters rijden bijzonder regelmatig een slipjacht waarbij je inderdaad niet altijd even mooi voor een sloot uitkomt.
Soms zit er weleens een noodsprong tussen ja, soms zit te ruiter niet altijd even mooi nee.
Maar een sprong over een sloot is een sprong naar VOREN, niet omhoog, dus verlichte zit kan je wel vergeten, dan wordt je gelanceert. Haha!

Nergens is er prikkeldraad. Zo'n tocht wordt van te voren heel duidelijk uitgezegd, al het prikdraad wat binnen zo ongeveer 10 meter staat wordt weggehaald.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 19:26

Fielychi schreef:
guttte gutte gutte gut.
Veel van de ruiters rijden bijzonder regelmatig een slipjacht waarbij je inderdaad niet altijd even mooi voor een sloot uitkomt.
Soms zit er weleens een noodsprong tussen ja, soms zit te ruiter niet altijd even mooi nee.
Maar een sprong over een sloot is een sprong naar VOREN, niet omhoog, dus verlichte zit kan je wel vergeten, dan wordt je gelanceert. Haha!

Nergens is er prikkeldraad. Zo'n tocht wordt van te voren heel duidelijk uitgezegd, al het prikdraad wat binnen zo ongeveer 10 meter staat wordt weggehaald.

Ben het helemaal met jou eens! als je goed kijkt zie je ook niemand UIT het zadel komen jij hebt het goed gezegt! ja dat klopt er zijn weilandjes met prikkeldraden laat maar zeggen van die koeieweilanden. Daar word inderdaad tussen die paaltjes het prikkeldraad weggehaald. Daar denken ze echt wel over na! anders is die organisatie wel heel slecht ! zij hebben ook heus wel verstand van paarden.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:29

Ziet er wel gezellig uit. Jammer dat er slechte momentopnames tussenzitten, maar dat kan altijd gebeuren.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:36

Loveable schreef:
Het lijkt me idd wel gaaf, alleen ik vind dat er vrij dieronvriendelijk gereden wordt (as far as I can see), het ziet er totaal niet fijn uit. Die paarden worden (bijna) allemaal tegengezeten in de sprong en de ruiters zijn niet bepaald zacht in de handen. Tuurlijk zijn het momentopnames maar er zitten er wel meerdere bij waarvan ik vind dat ze imo geen fijn beeld geven.

Niet iedere ruiter hoeft een fluweel handje te hebben. Iedere ruiter doet het anders.. en zo te zien vinden de paarden het wel leuk Knipoog . Wat wil je nou nog meer..? Nagelbijten / Gniffelen .

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:49

Ja, jullie zijn door ons weiland heengecrosst. Haha!
Vond het er opzich wel goed uitzien, maar er zaten me ook een paar oude mannen in het zadel die er bijna uitvielen voor mijn gevoel. Volgens mij maakten de paarden ook behoorlijk misbruik van het soms wat 'slechtere' rijden. Haha! Nee ik denk wel dat de paarden de grootste lol hadden hoor. En de honden ook zeker. Maar toch denk ik dat het eerlijker voor de paarden was geweest om niet dat geruk in hun mond te hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:54

anneliesdj schreef:
Mistralle schreef:
Bah... Nee het is absoluut niet mijn ding. En ik vind het ook gevaarlijk maar dat prikkeldraad en al die gladde sloten. Zowel voor het paard als de ruiter. Maargoed, de rest houd ik maar voor me, en veel is er al gezegt.

Prikkeldraad??

...
Het is al gezegd, maar wil toch nog ff toevoegen dat je wel even mag nadenken voor je wat zegt. De route wordt helemaal uitgestippeld dus er worden wel de beste plekken van de sloten ed uitgezocht en het prikkeldraad en al het andere wat maar gevaarlijk kan zijn wordt verwijderd. Dus denk even na....

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:20

Welshcobfan schreef:
Ik zie overigens maar 2 ruiters die slecht over de sprong gaan...

Ik zie overigens GEEN ÉÉN ruiter die goed over de sprong gaat....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:36

en hoe kun je dat zien bij een paar foto's en filmpjes van slechte kwaliteit?
Ik zie er meerdere die voor zover ik kan zien wel mooi meekomen...

skippyjoehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:39

wow dat ene paard springt hoog

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:57

Ik denk dat de honden en paarden wel lol hadden .
En ja , veel mensen rukken toch onbewust aan hun paard z'n mond ?

en als je vlees eet , vind ik niet dat je mag gaan klagen over dat konijn dat opgegeten wordt...dat is erg hypocriet .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:56

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het totaal niks...

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:26

Hee Simone Haha! Leuk die foto's van de slipjacht ik had ze nog niet gezien. De Slipjacht word al jaren in hoevelaken gehouden en het is gewoon voor de lol niet zo'n drama er van maken. In het begin zeiden mensen dat het een konijn was wat ze te eten krgen? Het is gewoon een stuk koeienpens hoor, verkopen ze trouwens ook in sommige dieren winkels. En dat de paarden in hun mond worden getrokken zal wel mee vallen alleen op de foto's zie je het wel duidelijk inderdaad, ach ja geloof er anders niets van dat alle mensen die dat zeggen nooit een keer aan de teugels hebben getrokken Knipoog
Ik vind er anders wel mooie foto's tussen zitten! Pling
x

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 01:11

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen..
laat iedereen zijn eigen mening gewoon geven!
en die moet je gewoon accepteren!
Klaar.. heb je ook geen gezeik meer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:28

Fielychi schreef:
guttte gutte gutte gut.

Onzin, een lage breedtesprong moet je ook gewoon nog in de verlichte zit nemen, bijv over de waterbak dus ook met springen, en die sprongen over de sloot OOK gewoon, de paarden springen omhoog-naar voren en daarbij moet je meegaan met je paard en ook je handen meegeven, weetjenog? Knipoog
Verder, kijk eens in 't filmpje, dat zijn allemaal geen noodspringen maar het aantal ruiters dat met hun paard meegaat in de beweging en met de mond is op 1 hand te tellen..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:58

Tries_en_Faf schreef:
Misselijk Is dat een echt konijn? (was het een levend konijn?????)

Ja lachen man....

wat een schijtzooi zeg, het spijt me wel.... dat ze dit doen, lekker paardvriendelijk ook..

jeeej, het is nep hoor.
Dus geen echte jacht. Knipoog
En honden eten ook wel gewoon andere dieren die dood in het bos liggen hoor, snap jouw probleem niet, zo is de natuur nou eenmaal.

Ik vind het hele leuke foto's hoor, als die paarden niet willen dan doen ze het ook niet.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:44

Wat een gezeur allemaal.
Kijk iedereen houd van iets anders : Dressuur, springen of western en andere dingen.
Nou hun houden van dit ! En Als je naar die paarden kijkt hebben ze machtig veel plezier.
En die mensen die erop zitten ook. Kijk hun houding, Tja is niet op elke foto goed maar wat denk jij als jouw paard in 1 keer zo springt Haha! zou jullie er wel eens op willen zien die hier zo veel commentaar hebben. volgens mij ziet het er dan ook niet '' altijd '' netjes uit !

Ik vindt iedereen vindt iets anders leuk. En hun vinden dit geweldig Haha!
En dat konijn is ook niet echt. Kom hooi uit zijn buik, lijk me sterk dan een echt konijn.

Gewoon kijken en niet steeds het zelfde commentaar geven.

Niet boos bedoelt hoor Knipoog

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:52

ja vind ik ook net of jullie allemaal de anky wannabee's zijn. Iedereen maakt toch wel eens fouten. Het is ook gewoon een soort sport. Als die mensen dat leuk vinden zou ik zeggen laat ze lekker! en overigeens zij net iemand. Dat NIEMAND goed over de sloot sprong, Nou ik zie toch wel een paar mensen die het zeker wel goed doen!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:52

het is alleen hier maar een gezeur over een konijn.. dat er helemaal niet is? en weet ik het allemaal. Dat is altijd met bokkers. Laten we het een beetje leuk houden zeg.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:06

Hallo,

Leuk om deze tak van sport eens voorbij te zien komen. Slipjacht is ook niet helemaal mijn ding maar goed dat is persoonlijk Bloos
Over de rijkunst laat ik mij niet uit...de houding die te zien is op de foto's verdienen geen schoonheidsprijs maar ik heb het zelf niet gezien dus kan er verder geen oordeel over vormen.
Verder hoor ik veel mensen over een konijn Clown ...bij mijn weten is dat helemaal geen konijn maar een schapenpens(oid).Dat mogen de honden als beloning uit elkaar scheuren en lekker opeten.Niks mis mee...diertje is al lang dood en de kans is groot dat de andere delen al lang geconsumeerd zijn door mensen Tong uitsteken .
Levende prooidieren mogen in Nederland al lang niet meer gebruikt worden voor de jacht zo simpel is dat.
Bij de slipjacht wordt er netjes een spoor uitgezet en zo kan met het parcour zelf bepalen qua moeilijkheids graad.

Groetjes,Tinky

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:07

Laten we het inderdaad gezellig houden Lachen !

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:16

anneliesdj schreef:
Nessah schreef:
@Angeliek: In je profiel gekeken.. Stonden maar 3 foto's.. Maar op die foto's is een goede zit van de ruiter te zien die het paard niet tegenzit. Op de galop foto gaat de ruiter iets vooroverzitten en zit het paard niet onnodig in de mond. Dit is waarschijnlijk ( of het zijn momentopnames.. maar ja het zijn ook maar 3 foto's) een ruiter die kan rijden.. En dan kan je het niet vergelijken met dit topic. Want de mensen van topic kunnen niet rijden Lachen

In dit topic staan maar een paar foto's en op iedere foto andere ruiters/paarden, als dat geen momentopname's zijn... (begin me af te vragen hoe oud je bent)

Pardon? Er zijn hier zowel filmpjes als foto's in dit topic. En natuurlijk kunnen dat net zo goed moment opnames zijn.. Alleen zjn het wel stuk voor stuk slechte momenten. Dan zou ik heel graag ook een paar goede momenten willen zien..
Wat heeft mijn leeftijd er mee te maken? Jeetje mina..
HAW is er zodat je kan reageren en rijtechnische opmerkingen kan maken ( dit kan positief zijn, maar ook negatief). En je krijgt altijd een paar foto's/filmpjes. En daaruit mag je wat zeggen. Hoe jij het eruit vindt zien. Uit deze filmpjes en foto's zeg ik wat mijn mening is over hun rijgedrag. Ik geef aan dat deze sport leuk kan zijn voor de paarden, maar dat het een feit is dat het voor een paard niet goed is als de ruiter niet goed mee zit met een sprong. Dit zie ik op alle foto's en filmpjes gebeuren.
Meer niet, ik noem het ook niet zielig, ik zeg alleen dat het misschien een idee is voor de ruiters om eerst wat beter te trainen.. Voordat je met een paard sloten gaat springen.
Ik ben ook zeker niet zo goed als Lansink.. Maar dat is ook de reden waardoor ik nooit met mijn paard over een sloot heen zou gaan.. Ik zou mijn paard tegenzitten en dat vind ik niet fijn.
En mijn leeftijd? 18-03-1987. Snap niet wat dat er mee te maken heeft maar goed.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:19

anneliesdj schreef:
en hoe kun je dat zien bij een paar foto's en filmpjes van slechte kwaliteit?
Ik zie er meerdere die voor zover ik kan zien wel mooi meekomen...

Dus volgens jou kan je niet zien als er ruiters niet goed mee gaan.. Maar jij kan wel zien op de zelfde fotos/filmpjes dat er ruiter wel goed mee gaan? Verward

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:22

Niet iedereen kan perfect rijden iedereen heeft het moeten leren
en of je nu wel of niet eens bent bent zo'n slipjacht iedereen zijn eigen mening.
Er is haast geen lol meer aan om iets op bokt te zetten alles wordt meteen helemaal afgekraakt dat is me de laatste tijd erg opgevallen hier.
Mijn mening is dat het leuk is om een slipjacht te houden je hebt op manege's ook wel mensen die nog niet zo goed kunnen rijden ik zie hier het probleem niet zo van in maar goed laten we het leuk houden hier op bokt en probeer elkaar wat meer te respecteren en inderdaad niet iedereen is anky ik ook niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:29

Natuurlijk moet iedereen het leren..! En natuurlijk zijn er ook op manege's mensen die nog niet goed kunnen rijden. Maar dat is weer een andere discussie.
Ik vind ( nogmaals VIND) dat je beter eerst goed (of beter) kan leren rijden en pas dan moet beginnen met springen. Hindernissen als sloten ook.. Want vaak komen paarden raar uit of maken ze rare sprongen, en kan je dan goed rijden zit je dit vaak veel beter uit dan als je minder goed kan rijden. Dus ik zou eerst beter trainen en dan aan zo'n jacht mee doen. Dat maakt het gewoon nog leuker naar mijn idee.