Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Re: Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:27

Ik heb een aantal berichten uit dit topic verwijderd naar de Mesthoop.
Deze berichten waren reacties op een post die bij het moderatorteam negatief was opgevallen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 23:25

WesseLady schreef:
Nou zeg, wat een discussie! De TS wilde graag tips, en die heb ik er nog wel een paar. Zijn misschien al wel genoemd, heb niet alle 8 de pagina's doorgespit Tong uitsteken

Tip 1: Rijd niet te lang achter elkaar, of stap tussendoor een keer af (bij buitenritje ofzo). Dat is goed voor de doorbloeding van de spieren, en ook lekker voor jezelf.

Tip 2: Ga niet het uiterste van je pony vragen, maar houd rekening met het feit dat ze al iets harder moet werken door het extra gewicht. Ga dus geen intensieve dressuurmatige trainingen doen, maar neem genoegen met lichtere training. Op die manier ga je misschien langzamer vooruit, maar lijdt je pony minder. Ik zou ook zeker goed afwisselen met trainen, rijd je de ene dag in de bak, maak de andere dag een buitenritje.

Tip 3: Doe ook af en toe iets anders, longeren, grondwerk, vrijheidsdressuur, wandelingetje maken, zulke dingen zijn leuk ter afwisseling, maar ook leuk voor jezelf.

En dan heb ik nog een vraagje: hoe denk je er over om je pony te beleren voor de kar? Dan kan je ook nog af en toe een ritje voor de wagen maken, dat is ook leuk om te doen!

Ik heb zelf ook een pony die voor mij eigenlijk te klein is. Ik rijd hem af en toe eens, zo 1 keer per 2 weken een buitenritje, en houd hem verder met de bovenstaande trainingen in conditie. Ik zou hem meer kunnen rijden, maar dit vind ik voldoende. Heb zoveel lol in de andere dingen dat ik het rijden nu niet zo erg mis.

Nog even ter verduidelijking, ik vind niet dat jij moet stoppen met rijden, integendeel. Ik vind alleen dat je misschien wat verder kan kijken, en zo ook lol met je knol kan hebben! Verder zag ik dat je absoluut wel rekening houd met je pony tijdens het rijden, dat is alleen maar goed. Vond het ook geen onprettig beeld geven op het filmpje, je zit mooi stil en je pony loopt lekker vlot door.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Juist hier heb ik wat aan! ze is al beleerd voor 1, 2,4,6,en 8 span!! alleen zij is dan ook best voor waards en ik heb er 0,000 ervaring mee!!!

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:21

stoere haf heb je Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 01:37

Ik vind het een mooi paardje en volgens mij ben je ook goed voor hem

Alleen zie ik ruiters mete en wat voller figuur wel liever op een wat groter paard.
maarja zo zie ik hele magere mensen weer liver niet op een groot sterk paard.

en ja het zadel, goed dat je daar aan werkt!
Ik zag inderdaad ergens een westernzade voorbij komen als tip, dat vind ik eigenlijk wel een goede tip Ja

ook zie ik op foto's waar hij niet gezadelt is dat hij oude wiondjes heeft op de schouders, komt dat ook door dit zadel? want dan had je eigenlijk al veel eerder naar een ander zadel moeten kijken

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:06

moontje13 schreef:
leuk filmpje!!
echt arrogant hoe sommige zich gedragen.. kinderachtig hoor! ik zelf ben niet dik, maar heb respect voor de mensen die het wel zijn Knipoog niks van aantrekken Lachen kijken jullie gooische vrouwen? daar zit ook een dikke vrouw in Knipoog ik weeet niet of jullie het volgen maar kijk de laatste aflevering maar eens! wat zei zegt bij het afval-centrum (of hoe dan ook Tong uitsteken ) Knipoog wel grappig Lachen

JAA!!!

Jaa dat heb ik gezien
Willemijn was naar een afvalclub ofzo, met allemaal hele slanke vrouwen. En toen moesten ze op de weegschaal gaan staan, en al die voruwen hadden een erg slank gewicht. Toen Willemijn op de weegschaal ging staan woog ze 96 kilo. Toen zei ze: "Het is toch een prima gewicht? Er zijn allemaal prachtige kinderen uit dit prachtige lijf geboren..!" Toen zei die vrouw van de afvalclub: NOEM JE DIT EEN PRACHTIG GEWICHT?? IEDEREEN DOET MOEITE OM AF TE VALLEN EN JIJ VIJD DIT EEN PRACHTIG GEWICHT??? Toen zei willemijn...

ALS GOD WILDE DAT IK DE HELE DAG WORTELTJES EN SLA ZAT TE ETEN HAD IE WEL EEN KONIJN VAN ME GEMAAKT

ik vond het een hele sterke opmerking Tong uitsteken

Sorry het is wel heel erg offtopic..

Aan de Ts'r:
Ik heb echt grote bewondering voor je dat je een sterke houding hebt naar andere toe, en dat je in tegenstelling tot andere zouden doen, heel genuanceerde opmerkingen plaatst. En je weet nu wel een beetje hoe bokt werkt he? Knipoog Er zitten de grootste zeikers bij, die nog geen greintje EQ lijken te hebben..

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:39

pubelia schreef:
Juist hier heb ik wat aan! ze is al beleerd voor 1, 2,4,6,en 8 span!! alleen zij is dan ook best voor waards en ik heb er 0,000 ervaring mee!!!

Och, alles is te leren Knipoog Het is alleen vrij prijzig om alles aan te schaffen, maar als je pony al beleerd is zou ik er zeker nog eens goed over nadenken! Een bijkomende voordeel is dat je met meerdere mensen tegelijk van je hobby genieten!

Maar goed, zoals ik al zei, rijden kan ook Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:55

Citaat:
sunshine
Aan de Ts'r:
Ik heb echt grote bewondering voor je dat je een sterke houding hebt naar andere toe, en dat je in tegenstelling tot andere zouden doen, heel genuanceerde opmerkingen plaatst. En je weet nu wel een beetje hoe bokt werkt he? Knipoog Er zitten de grootste zeikers bij, die nog geen greintje EQ lijken te hebben..

Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken het is IQ Nagelbijten / Gniffelen

en Vraag aan de ts: Ben je nu iets aan je gewicht aan het doen?

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:57

laat je niet gek maken hoor
ik ben ook niet 1 van de slankste en ik rijd op een fjord
en gaat goed

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:02

gekkeils schreef:
Citaat:
sunshine
Aan de Ts'r:

het is EQ Knipoog
Emotionele intelligentie

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:37

gekkeils schreef:
Citaat:
sunshine
Aan de Ts'r:

ja ik sport 3 keer in de week 1,5 uur per keer...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:38

Cinnepin schreef:
Ik vind het een mooi paardje en volgens mij ben je ook goed voor hem

Alleen zie ik ruiters mete en wat voller figuur wel liever op een wat groter paard.
maarja zo zie ik hele magere mensen weer liver niet op een groot sterk paard.

en ja het zadel, goed dat je daar aan werkt!
Ik zag inderdaad ergens een westernzade voorbij komen als tip, dat vind ik eigenlijk wel een goede tip Ja

ook zie ik op foto's waar hij niet gezadelt is dat hij oude wiondjes heeft op de schouders, komt dat ook door dit zadel? want dan had je eigenlijk al veel eerder naar een ander zadel moeten kijken

goed gezien!! maar nee is van een trap van een paard, ze heeft ergens anders gestaan en hebben we geprobeert haar in de groep te plaatsten, zoals je raad is dat niet gelukt, ze heeft 3 van die geheelde wondjes, ik hoop als ze in haar winter vacht komt dat die plekken weer met haar zijn...

Maryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:41

Het meeste commentaar heb je zelf al gegeven. Over de hakken: juist goed!!
Verder nog een puntje: zorg ervoor dat ze haar achterhand goed gebruikt. Ze mag haar achterbenen wel iets verder onderbrengen.

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:03

trek je niks van de anderen aan, ik vind het er leuk uitzien!
je rijdt netjes!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:14

m_goodluck schreef:
trek je niks van de anderen aan, ik vind het er leuk uitzien!
je rijdt netjes!

Zo denk ik er ook over! Lachen
Zie niet aan de haf dat ze last heeft van het gewicht van de ruiter! En de ruiter weet ook precies wat ze moet doen! Fijn om dat te lezen!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:24

mooie haf!
En ik vind het er niet onvriendelijk uitzien!
Deze pony's zijn erg sterk en die kunnen je makelijk dragen.. ga lekker door en geniet van elkaar! Knipoog

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:25

Hallo,

Nou nou, wat lijkt je haf toch in sommige houdingen erg veel op mijn verzorgpaardje Fanny!!

Maak je niet druk over sommige reacties ik vind jullie een leuke combi!
het is leuk van je dat je wat wil doen aan je gewicht (ben namelijk ook gezet en op streng dieet)
zucht...

Vroeger kon ik niet eens naar de brievenbus lopen zonder te hijgen, nu fiets ik met m'n vader (tevens hart pasient) 50 kilometer in een "vluchtje" en daarbij komen we niet onder de 20 kilometer per uur!

(doe dit tevens voor mezelf + omdat ik op een jonger ieler haflingertjes ga rijden van 1m50)
ik heb nooit problemen gehad om met de bewegingen van me paard netjes mee te gaan, en ik denk dat als jij hetzelfde gevoel als mij hebt (het gevoel van je paard is dit natuurlijk) dat het voor jou ook geen probleem is om mee te gaan met je paard! Knipoog

verder heb je een hele mooie scooter Tong uitsteken maar ik heb al eentje anders was ik mega geinterseerd!

verder vind je hafje echt wel mooi! ze is ook mooi donker van vacht kleur (op de plaatse dat ze niet bezweet is natuurlijk bedoel ik dan Knipoog )

nou veel plezier xxxx

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:04

Ik bedacht me nog wat waar je misschien nog wat aan hebt.

Een vrouw bij ons op stal is om af te vallen gaan hartlopen. Tegenwoordig neemt ze haar pony mee. Vind de pony ook echt ontzettend leuk, en het is een goede afwisseling.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:22

Ziet er tof uit......ennuh vraag voor Sinterklaas een paar plastieke rijlaarsjes. Da's voor de veiligheid he! Met schoentjes glij je door de beugelkes Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 21:17

frunnik schreef:

Een vrouw bij ons op stal is om af te vallen gaan hartlopen. Tegenwoordig neemt ze haar pony mee. Vind de pony ook echt ontzettend leuk, en het is een goede afwisseling.

dat kan ik nog niet. ik ga (voor de 10 de herhaling) 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool.

en rubbere laarzen kom ik ook niet in.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:24

gekkeils schreef:
Citaat:
sunshine
Aan de Ts'r:

uhh hallo
nooit van EQ gehoord???
dat betekend hoe groot je empatische vermogen is hoor Verdrietig

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:26

BetekenT!

@Ts: dat je geen laarzen past is echt de grootste onzin, bij ruitersportzaken hebben ze allerlei aanpassingen voor mensen met dikke benen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:08

Maar wat maakt dat nou uit, als zij schoenen toch fijner vindt rijden? Ik rijd ook bijna altijd met sportschoenen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:38

pubelia schreef:
frunnik schreef:

dat kan ik nog niet. ik ga (voor de 10 de herhaling) 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool.

en rubbere laarzen kom ik ook niet in.

ik weet niet wat voor maat je hebt maar hier op bokt staan mooi brede rijlaarzen!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:40

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:05

Hoi, leuke Haf Ja
Zoals je zelf al zei is les niet een overbodige luxe maar als je plezier hebt kom je al een heel end Knipoog

Als je naar een ander zadel gaat kijken vraag dan aan de zadelmaker naar bv een 19" zadel met brede kussens of evt een ijslandzadel.
Een ijslandzadel heeft een vlakke zit en geeft jou dus wat meer ruimte, ook zjin de kussens vaak uitgebouwd en steken wat uit achter het zadel, dit vergroot het oppervlakte waar de druk over verdeeld wordt Pling

Die drukkingen lijken wel van een schoftje te komen en dat zou overeenkomen met het feit dat ze voor de kar beleerd is, vaak vergeet men dat een tuig net zo goed moet passen als een zadel Knipoog

En over die laarzen en broek, laarzen kan je bij petrie in elke maat laten maken evt met elastiek ertussen Pling en een broek zou je evt zelf kunnen maken of iemand die handig is met de naaimachine.

Als je geen andere schoenen of laarzen aan kan wees dan verstandig en koop veiligheids beugels, mocht je er dan eens af vallen en door de beugels heeb schieten (doordat je geen hak onder je schoen hebt) kan je voet alsnog uit de beugel Pling

En ga zeker door met sporten, je merkt nu misschien nog niets maar dat komt vast wel Ja het duur allen iets langer omdat als er bv een kilo af gaat bij jou dat misschien maar 5mm rondom minder is, dus zal je het niet zo snel zien.
Maar ik weet zeker dat jij goed nadenkt over wat het beste is voor jou en jou haffie Knipoog

Succes!!