Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WesseLady schreef:Nou zeg, wat een discussie! De TS wilde graag tips, en die heb ik er nog wel een paar. Zijn misschien al wel genoemd, heb niet alle 8 de pagina's doorgespit![]()
Tip 1: Rijd niet te lang achter elkaar, of stap tussendoor een keer af (bij buitenritje ofzo). Dat is goed voor de doorbloeding van de spieren, en ook lekker voor jezelf.
Tip 2: Ga niet het uiterste van je pony vragen, maar houd rekening met het feit dat ze al iets harder moet werken door het extra gewicht. Ga dus geen intensieve dressuurmatige trainingen doen, maar neem genoegen met lichtere training. Op die manier ga je misschien langzamer vooruit, maar lijdt je pony minder. Ik zou ook zeker goed afwisselen met trainen, rijd je de ene dag in de bak, maak de andere dag een buitenritje.
Tip 3: Doe ook af en toe iets anders, longeren, grondwerk, vrijheidsdressuur, wandelingetje maken, zulke dingen zijn leuk ter afwisseling, maar ook leuk voor jezelf.
En dan heb ik nog een vraagje: hoe denk je er over om je pony te beleren voor de kar? Dan kan je ook nog af en toe een ritje voor de wagen maken, dat is ook leuk om te doen!
Ik heb zelf ook een pony die voor mij eigenlijk te klein is. Ik rijd hem af en toe eens, zo 1 keer per 2 weken een buitenritje, en houd hem verder met de bovenstaande trainingen in conditie. Ik zou hem meer kunnen rijden, maar dit vind ik voldoende. Heb zoveel lol in de andere dingen dat ik het rijden nu niet zo erg mis.
Nog even ter verduidelijking, ik vind niet dat jij moet stoppen met rijden, integendeel. Ik vind alleen dat je misschien wat verder kan kijken, en zo ook lol met je knol kan hebben! Verder zag ik dat je absoluut wel rekening houd met je pony tijdens het rijden, dat is alleen maar goed. Vond het ook geen onprettig beeld geven op het filmpje, je zit mooi stil en je pony loopt lekker vlot door.
Hoop dat je er wat aan hebt!
moontje13 schreef:leuk filmpje!!
echt arrogant hoe sommige zich gedragen.. kinderachtig hoor! ik zelf ben niet dik, maar heb respect voor de mensen die het wel zijnniks van aantrekken
kijken jullie gooische vrouwen? daar zit ook een dikke vrouw in
ik weeet niet of jullie het volgen maar kijk de laatste aflevering maar eens! wat zei zegt bij het afval-centrum (of hoe dan ook
)
wel grappig
pubelia schreef:Juist hier heb ik wat aan! ze is al beleerd voor 1, 2,4,6,en 8 span!! alleen zij is dan ook best voor waards en ik heb er 0,000 ervaring mee!!!
Citaat:sunshine
Aan de Ts'r:
Ik heb echt grote bewondering voor je dat je een sterke houding hebt naar andere toe, en dat je in tegenstelling tot andere zouden doen, heel genuanceerde opmerkingen plaatst. En je weet nu wel een beetje hoe bokt werkt he?Er zitten de grootste zeikers bij, die nog geen greintje EQ lijken te hebben..
gekkeils schreef:Citaat:sunshine
Aan de Ts'r:
Ik heb echt grote bewondering voor je dat je een sterke houding hebt naar andere toe, en dat je in tegenstelling tot andere zouden doen, heel genuanceerde opmerkingen plaatst. En je weet nu wel een beetje hoe bokt werkt he?Er zitten de grootste zeikers bij, die nog geen greintje EQ lijken te hebben..
![]()
het is IQ
![]()
en Vraag aan de ts: Ben je nu iets aan je gewicht aan het doen?
gekkeils schreef:ja ik sport 3 keer in de week 1,5 uur per keer...Citaat:sunshine
Aan de Ts'r:
![]()
het is IQ
![]()
Cinnepin schreef:Ik vind het een mooi paardje en volgens mij ben je ook goed voor hem
Alleen zie ik ruiters mete en wat voller figuur wel liever op een wat groter paard.
maarja zo zie ik hele magere mensen weer liver niet op een groot sterk paard.
en ja het zadel, goed dat je daar aan werkt!
Ik zag inderdaad ergens een westernzade voorbij komen als tip, dat vind ik eigenlijk wel een goede tip
ook zie ik op foto's waar hij niet gezadelt is dat hij oude wiondjes heeft op de schouders, komt dat ook door dit zadel? want dan had je eigenlijk al veel eerder naar een ander zadel moeten kijken
m_goodluck schreef:trek je niks van de anderen aan, ik vind het er leuk uitzien!
je rijdt netjes!
frunnik schreef:Ik bedacht me nog wat waar je misschien nog wat aan hebt.
Een vrouw bij ons op stal is om af te vallen gaan hartlopen. Tegenwoordig neemt ze haar pony mee. Vind de pony ook echt ontzettend leuk, en het is een goede afwisseling.
gekkeils schreef:Citaat:sunshine
Aan de Ts'r:
![]()
het is IQ
![]()
pubelia schreef:frunnik schreef:Ik bedacht me nog wat waar je misschien nog wat aan hebt.
Een vrouw bij ons op stal is om af te vallen gaan hartlopen. Tegenwoordig neemt ze haar pony mee. Vind de pony ook echt ontzettend leuk, en het is een goede afwisseling.
dat kan ik nog niet. ik ga (voor de 10 de herhaling) 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool.
en rubbere laarzen kom ik ook niet in.