Promessa @ work !! v. Gribaldi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Re: Promessa @ work !! v. Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:14

Ik snap dat het lekker wegklets zo offtopic.
Maar kunnen we het ontopic houden. Zou wel zo fijn zijn Ja

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:09

de meningen over gribaldi lopen lekker uiteen Haha!
de meeste hebben idd een zweefdraf... maar dr zijn idd zoals al genoemt uitzonderingen...

het topic loopt snel... als ik er ff niet ben geweest zijn er weer 3 pagina's bij Tong uitsteken

de rede van de verkoop is dat we nog een zoon van haar hebben... en we willen met hem verder en 2 paarden is een beetje te duur..
dr zijn al veel mensen geweest waarvan 3 uit amerika... het nadeel iis dat ze niet zo groot is...
en dr was een vrouw die helemaal gek van dr was qua uitstraling en lopen... alleen ze vond haar te moeilijk zitten..

ik vind het wel moeilijk om het idee te beseffen dat ze binnenkort misschien wel in het buitenland staat... maar ja je moet keizen Boos!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:15

Promessa schreef:
alleen ze vond haar te moeilijk zitten..

en aangezien dat een van de belangrijkste dingen is voor de Amerikaanse tutjes...

wat voor een zoon heb je eruit?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:02

ShannaY schreef:
MaestroE schreef:
Binnenteugel mag je wel eens wat verduidelijken, maar vraag dan ook met je binnenbeen;)
Verder proberen die hals/hoofd wat meer ontspannen te krijgen.
Waarom rij jij nou trouwens geen wedstrijd?

Binnenbeen + buitenteugel.
Buitenbeen + binnenteugel.

Altijd compenseren, en niet scheef maken Knipoog

Volledig waar ja,
Nou dan moet niet zo hevig inwerken met de binnenteugel....Wat is jou redenering dan van het binnenteugel gebruik? (bij promessa)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:47

yousra schreef:
Haha vind ik ook, het lijkt soms dat voor sommige mensen een Gribaldi een speciale ras is ofzo. Tong uitsteken

Dit vind ik dan weer een zeer aparte reactie, aangezien je eerst geen idee hebt waar het over gaat. Knipoog

TS: ik ben ook erg benieuwd wat voor zoon je uit haar hebt. Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:55

Waarom is dat apart als ik vragen mag? Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:57

yousra schreef:
Waarom is dat apart als ik vragen mag? Lachen

Omdat je een paar post daarvoor nog geen idee had wat de zweefdraf van Gribaldi inhoudt, en het dan opeens eens bent met iemand die zegt dat het niet zo is. Knipoog

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 15:26

Mickey schreef:
Ik snap dat het lekker wegklets zo offtopic.
Maar kunnen we het ontopic houden. Zou wel zo fijn zijn Ja

Ontopic dus graag Lachen

Kan het niet via pb?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:01

Dit topic gaat toch over dit paard welke een Grib is en deze ruiter, de de bijbehorende binnehand ??

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:15

Heeej daar hebben we een hele bekende knappe merrie!
Ze ziet er heel goed uit Sharona! Ze loopt er ook netjes bij!
Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen een passage te doen met een paard dat niet door zijn lijf is, maar gewoon eerst de basis goed maken. Anders worden het meer circuskunstjes ipv gymnastische oeffeningen zoals ze bedoeld zijn. Maar hej mensen, dit meisje heeft wel een heel fijn paard onder dr kont, waar ze heel terecht ontzettend trots op is. Iedereen vind toch dat zij/hij het beste paard ter wereld heeft? Ik snap heel goed dat ze dat graag wil laten zien dmv wat mooie foto's! Wat ik begrijp wordt het paar nog door een ervaren ruiter erbij gereden..
En dat op je kont zitten, je moet maar een weekje op flap komen zitten sharoon, dan zit peb als een huis Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:24

Mooi paard. Op sommige foto's hang je erg in het zadel. In de galop eigenlijk iets te ver naar voren, maar dat vindt ik beter en mooier. Verder mag je vanaf de foto's gezien soms wat meer toestaan in je hand.
Werk aan een onafhankelijk zit dan gaat het zitten vanzelf ook beter.
Verder heb je haar leuk aan het lopen. mooie merrie

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:11

Leuk paardje zeg. Zeker een aansprekend hoofdje en mooie scherpe foto's.
Ik ben het eens met het commentaar over de hand en de zit, de passage enz, maar daar ga ik niet óok nog eens over beginnen.
Verder wat me opvalt, is dat het paard wel een krachtige achterhand heeft, maar meer 'achter zich peddelt'.. Zo aan de foto's te zien, slingert ie het achterbeen niet goed onder. Dit komt weer voort, uit dat het paard waarschijnlijk niet genoeg op de achterhand wordt gezet, en eigelijk van vore wordt gereden. En ik denk zeker dat als dit paard wel op de achterhand wordt gezet, en dus zijn achterhand laat zakken, dat ie dan wel méer z'n achterbenen eronder slingert. Verder vind ik dat je doormiddel van je been, je paard meer moet verlengen naar voren toe. Zodat ie wat langer in de hals wordt en het neusje eruit komt.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:17

zooo wat veel pagina's zeg!! Haha

Haay Natas,
Alles goed? Zie aan de foto's dat je nu bij reyerbos staat!! Peb ziet er goed uit zeg!! nog niet verkocht zo te zien... Nou succes nog!!

Groetjes Eveline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:29

MaestroE schreef:
Volledig waar ja,
Nou dan moet niet zo hevig inwerken met de binnenteugel....Wat is jou redenering dan van het binnenteugel gebruik? (bij promessa)

Niks Haha!
Ik vind niet dat het mijn taak is om iemand op zijn rijtechnische fouten te wijzen. Ze zal ongetwijfeld les hebben, en daarop gewezen worden!

Ik haakte even op jou opmerking in, omdat het niet klopte wat jij adviseerde..

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:43

ok, maar het is toch de bedoeling dat je tips aan de TS geeft, en niet aan mij? (naja tips.. ik heb ze weleens vriendelijker gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:58

Mag je tegenwoordig alleen in een @ work topic reageren als je goede tips voor de ruiter hebt? Dat wist ik niet...

Vriendelijker?

ShannaY schreef:
Binnenbeen + buitenteugel.
Buitenbeen + binnenteugel.

Altijd compenseren, en niet scheef maken Knipoog

Vriendelijker als dat kun je het écht niet krijgen volgens mij. Anyway.. was dus even een opmerking. Dan kun je beter geen tips geven, als het dan toch verplicht is Clown

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:17

de zoon in van Don ruto....
leuk beestje die komt volgende maand naar stal...en dan plaats ik foto's van hem op bokt..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:57

Binnebeen + buitenteugel is in de basis zeker belanrijk ja ..
Waar bij deze ruiter naar mijn smaak de binnenhand te ferm is , zou het paard dus beter aan het binnen been moeten zijn Pling

De binnenhand moet kunnen ontspannen .. en ik denk dat de meesten hier ook bedoelen dat daar op de meste foto's juist erg veel spannign op is.

Dat lijkt em voor de ruiter dus een erg nuttige tip.

Als de aanleuning mooi vloeiend en stabiel is, kan het buigen en stellen vanuit het binnen been onderhouden worden en niet vanuit de binnen hand.

Als ie meer vanuit het been gereden wordt en de ruiter gaat beter zitten, gaat het paard ook mooier zitten en komen de gangen denk ik op beter tot hun recht ook op foto.

Foto's zijn wel momentopnames, maar je kan alleen slechte foto's krijgen als er ook slechte momenten zijn niet ??

nou en om die "momenten" te verbeteren zijn de meeste tips hier wel terecht en erg nuttig.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:37

Ik zie dat nooit zo dat gedoe met die teugels en die benen en die kan niet zonder die en dat moet mét dat...

Er moet gewoon contact zijn, verbinding en een dier moet (scherp) aan het been zijn.
Wanneer er spanning ontstaat, moet je dat op de één of andere wijze weg kunnen laten vloeien...

Maar dat geldt dus alleen wanneer het paard te maken krijgt met spanningen vanuit zichzelf...

Deze foto's geven gewoon een ruiterfout aan, duidelijker kan niet, de amazone laat niet los en laat niets door via haar handen... Imo zoekt ze steun aan haar teugels...

Paard kan hier niets mee... Ik vermoed zelfs dat dit paard wel degelijk heel netjes op eigen benen kán lopen, maar amazone staat dat niet toe...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:24

Sorry ik ben "Maar" een 'L2-ruiterje' maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat kan zien?

Note: dit is geen commentaar oid, dit is gewoon een vraag want ik wil dat weleens weten, in mijn ogen doet de ruiter het goed maar aangezien ik niet op het hoogste niveau rijdt zie ik nog niet alles...
Kan iemand mij dit verder verklaren?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:01

Je kan het zien op deze foto's. Op de meeste foto's, met name de draffoto's, zie je dat de ruiter boven het zadel hangt in plaats van dat ze op haar billen zit. Wil je zo boven het zadel kunnen blijven hangen, moet je je evenwicht dus ergens mee bewaren, je handen dus. Haar doel was waarschijnlijk, en terecht, om het paard bij zich te houden en wat meer te verzamelen. De uitwerking is echter niet zoals het had moeten zijn. Het paard loopt van voren te "opgekropt" en van achteren gezien, plaatst hij zijn achterhand er niet bij. De bedoeling van verzameld rijden, is dat het paard zijn achterhand onder zijn massa plaatst waardoor hij voor schoudervrijheid krijgt en meer opgericht of bergopwaarts gaat marcheren. Daarbij moet de ruiter wel het paard licht in de hand houden en de hals op lengte en rond houden. Gezien het feit dat het paard ook enorm opgooit, is het voor de ruiter erg moeilijk om dit te kunnen bereiken. De belangrijkste tip voor haar geldt om meer met die achterhand te gaan doen om die meer onder de massa te gaan plaatsen en van voren meer lichtheid te bewerkstelligen en tevens meer te gaan zitten in het zadel en met haar zit meer effect teweeg te brengen. Het principe is goed, alleen aan de uitwerking kan nog gewerkt worden. Het is een enorm sterk paard, dat is wel duidelijk, maar wel een die goed kan bewegen. De kunst is om dat er uit te kunnen halen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:59

Nou dat is nog is iets waar wat aan hebt Ja

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:03

woow wat een leuk paardje zeg met een heel leuk koppie! Haha!
En wat zit je mooi rechtop! daar kan ik nog wat van leren haha Bloos

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:21

Afgezien van het feit of er nu bepaalde oefeningen op zitten of niet, is dit paard gewoon totaal niet toe aan welke oefening dan ook.

Op geen enkele foto is dit dier nageeflijk. Niet eens door de kaak in de hoeken. De ruiter staat in de beugels en houdt zich in balans door aan de teugels te hangen.

Dan heb ik liever iemand die wat minder druk erop zet en dat het dier dan gewoner maar losser toont, dan dit.

Persoonlijk vind ik dit afschuwelijk, terwijl ik denk dat zowel ruiter als paard best veel in hun mars hebben en met juiste instructie die bij de basis begint nog een heel eind kunnen komen.

Maar zonder nageeflijkheid kun je nog geen normale drafpas zetten, laat staan een oefening rijden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:27

Owwww nu is het me al een stuk duidelijker, ik heb nog niet de "gewoonte" om ook meer de details op te zoeken bij het geheel...
Maar nu weet ik al een stuk meer, bedankt voor de uitleg Karijn en Venetia!