Yamcha schreef:Een kind van 10 heeft ook niet altijd de hersenen om te waten wat-ie moet doen, hoor, ik vind dit een beetje een onzinnige opmerking. Er moet gewoon altijd een volwassene bij zijn, die weet wat ie doet... en als er dan toch een volwassene bij is, zet er dan een passend ruiterdje op (voorbeeld Max en Flicka) Jij bent er toch bij? Als jij de boel gewoon in de gaten houdt, zie ik niet in hoe dat onverantwoondelijk is. Ik vind het wel onverantwoordelijk om een veel te zwaar en te lang meisje op een nog onvolgroeide pony te zetten... en ook waarom, kijk maar...
Je belast op deze manier het dragende deel van de rug (en nog veel te zwaar ook), het deel wat pas over 2 tot 3 jaar klaar is, nu is het dus nog volop beinvloedbaar. Ik wil de rug van deze pony over 2 jaar dus niet zien. Maar ik denk dat de rug over 2 jaar chronisch pijn doet, over 5 jaar serieus doorgezakt is, en op zijn 10de heeft de pony zoveel pijn, dat het meest humane is om hem dan af te maken, als je op deze manier doorgaat. Ik denk dat je de pony op deze manier lichamelijk en geestelijk kapot maakt, dan vind ik merrieveulen véééél verantwoordelijker.
Dus jij rijdt je paarden altijd in op 6 jarige leeftijd.. lijkt me sterk maar goed..
ik vind het er goed uitzien Richtje, de pony heeft er duidelijk plezier in! en zodra floor ingereden is geef je der gewoon een paar schoppen onder d'r kont en dan kan ze Regina van jou gaan doen
hahaedit: Ohja.. dna is merrieveulen ook neit goed bezig als ze haar ponytje al in laat rijden op 3 jarige leeftijd, aangezien de rug dan ook zo goed als verpest wordt..

Is het wel eens in je opgekomen dat deze pony niet mishandeld wordt, en dat de TS juist heel voorzichtig met de pony is, en weet wat ze aan het doen is?