lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:29

je had je naam veranderd vanwege negatieve uitstraling, volgens mij kan je hem blijven veranderen op deze manier. Ook ik vind dit er niet zo lekker uitzien (zacht uitgedrukt )
Ik heb vroger ook wel eens een shet gereden, maar die bond ik geen mexicaanse neusriem om die haar niet paste, en die reed ik niet zo als jullie haar rrijden..
Het lijkt me zo'n lief paardje, geef die liefde met het rijden eens terug!

Dus tips voor de volgende keer als jullie foto's plaatsen, want aan afzeik commentaar hebben jullie ook niets
- Je bent opzich niet te zwaar, je kan opzich wel op deze shet zitten.
- Doe er een normale neusriem om, of maak deze op maat
- netjes op de rug blijven zitten, niet zo klemmen!
- niet zo trekken, ga maar eens zonder teugels rijden.. Wedden dat als je dat een paar keer doet, ze ook rustiger word. Want als ik het goed heb, word ze juist door veel druk zo druk!
- ik hoop dat je hier wat aan hebt..

Mexx93

Re: lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:06

Hey,

Hmm oke..
Maar dat zegt nog niet dat je je pony niet bellemmert!
Je zit hem heel erg in de weg en hij kan zich dan niet goed bewegen.
En met zadel rijden is juist beter, dat het zadel naar voren valt, ja, dat ligt aan het zadel.
En ook omdat je zonder zadel rijd voelt je pony de schokken erger dan als je met zadel rijd. En ookal kan je je pony niet houden, dan ga je hem niet in de mond trekken. je laat het rustiger lopen door middel van je zit en je buitenhand.
Ook als je pony zo frisjes was, dan zou ik hem eerst gaan longeren en dat je daarna er pas op gaat rijden.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:29

Ik vind het er ook niet bepaald vriendelijk uitzien, maar om nu zoals sommige over mishandeling te spreken, gaat me echt té ver!
Jonge meiden de grond in boren is natuurlijk wel erg gemakkelijk... Je kan er natuurlijk ook voor kiezen het net iets vriendelijker te brengen, maar dat blijkt voor sommige moeilijk te zijn.

Ik hoop dat ze het nu wel doorhebben en gaan veranderen in de omgang met de pony.
Vind het verder wel een leuke pony en je kan er nog zoveel andere leuke dingen mee gaan doen!

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:54

mirriejj schreef:
ligt het aan mij of zit die mexicaanse neusriem wel erg hoog?

neej dat vind ik ook..
ik vind dat meer voor een Grootere pony..
ook vind ik het er niet diervriendelijk uitzien

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:56

XxSultanxX schreef:
leuke pony maar ik vind het rijden er niet zo vriendelijk uit zien
het lijkt net of je hem de helle tijd in ze mond trekt
en wrom gebruik je een mexicaanse neusriem???
waarom niet gewoon een normale???

Hier ga ik volledig in mee.
Ik vind het een hardstikke leuke pony, maar het rijden vind ik er absoluut niet vriendelijk uit zien.. Ook mis ik het "Lol met je pony hebben"!
Mijn vraag ook over de mexicaanse neusriem, waarom gebruik je niet een gewone neusriem? Overigens vind ik hem wel erg hoog zitten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:02

Mag ik KiWiKo even quoten??

" Dit is typisch een voorbeeld van een veel te brave pony" ...

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:07

LovesSaartje schreef:
@Aiselover: dit topic loopt toch helemaal niet uit de hand mensen geven alleen hun mening...

nu nog steeds van mening dat het niet uit de hand loopt?

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:08

pOptII schreef:
leuke foto`s echt sachattig gewoon!! veel plezier met haar nog, het ziet er allemaal erg grappig uit en de lol die jullie met elkaar hebben is zeker te zien, haha

Dat zei lol hebben is duidelijk, maar of de pony het ook zo ervaart?

Ik zie aan het hele dier niet echt dat het er lol in heeft, ik denk dat "lol met je knol" van twee kanten moet komen.

MissSL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:11

8 pagina's
met allemaal hetzelfde verhaal.
Ik ben het wel met jullie eens ofzo, maar dat hoeft tog geen 100 keer gezegt te worden?

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:13

Dit is geen prettig beeld van lol met je knol i.m.o.
Ik heb te vaak het idee dat een Shetlander niet gezien wordt als pony maar als een soort scheurijzer waar iedereen even op kan en doen wat ie wil (ach het is maar een Shet) Niet alleen hier op bokt maar ook in mijn nabije omgeving.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:23

jeannaa schreef:
Dit is geen prettig beeld van lol met je knol i.m.o.
Ik heb te vaak het idee dat een Shetlander niet gezien wordt als pony maar als een soort scheurijzer waar iedereen even op kan en doen wat ie wil (ach het is maar een Shet) Niet alleen hier op bokt maar ook in mijn nabije omgeving.

en ze zijn toch sterk

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:27

Ach ja.
De boodschap is nu wel duidelijk denk ik.
Verder ziet het er wel grappig uit hoor!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:30

Elena schreef:
Hey,

ik vind het er niet vriendelijk uitzien.
Je bellemmert de pony heel erg en daarom kan hij zich niet goed bewegen.
Ik weet dat de shetlander je wel kan houden, maar dat wil niet zeggen dat dat goed voor hem is.
Ik denk dat het beter voor hem is dat je 1 x per week een licht buitenritje met hem maakt in plaats van erop springen enzo.
Ook is het erg gevaarlijk dat de pony gevallen is, hij had z'n benen wel kunnen breken! Laat hem dus dan beter los springen, want je bellemmert hem heel erg!

Ben ik het mee eens

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:34

heej,,
ik vind het er niet zo leuk uitzien eigenlijk
volgensmij zit je te veel in haar mont..
en maak je dat paardje niet veel te moe..?
het gaat echt zo:
eerst even longeren,, dan even rijden aan de longe,, dan nog effe springen,, en dan nog effe gewoon rijden..

mischien kan je dat beeter verdelen over een paar dagen inplaats van alles en een keer te doen..
op cap geef ik geen commentaar dat moet je zelf maar weten..
wel leuk paardje trouwens

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:00

laquintatje schreef:
LovesSaartje schreef:
@Aiselover: dit topic loopt toch helemaal niet uit de hand mensen geven alleen hun mening...

nu nog steeds van mening dat het niet uit de hand loopt?

Jep

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:29

Leuke pony hoor maar probeer minder aan de teugels trekken en probeer eerst ontspannen en normaal op de rug van je pony te zitten en ga dan pas over op springen, je pony loopt op een aantal foto's heel erg met z,n koppie omhoog probeer hem af en toe wat meer teugel te geven

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:32

en over die mexicaanse neusriem: je moet niet alleen kijken naar wat je leuk vind staan bij je pony maar ook het nut ervan inzien en kijken of het wel lekker rijd/zit voor je pony het bovenste deel van de neusriem zit bijna in z,n oog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:32

Liennuh schreef:
uhm jongens het zijn momentopnames dus hou ff je bek ja!

Zo jij durft.. HAW is om commentaar te geven.

Ik vind dit er niet erg vriendelijk uit zien. zoek aub een grotere pony als je zo goed kan rijden, en zoek een kleiner ruitertje voor je shetlander of ga er lekker mee mennen ofzo. Een mexicaanse neusriem is om de druk over de neus wat meer te verdelen met een scherpereinwerking, ik heb ook een tijd gereden met een mexicaanse neusriem, dat was alleen maar als ik met mijn hengst het bos in ging, waarom? ondat ik dan wat meer in me hand had. En onder het springen aangezien die heel sterk was in het parcour, en geloof me meid dat wil je niet mee maken.

Deze shet, drukt zijn rug ernorm weg, en dat komt onderandere door getrek en noem maar op, en omdat jullie hem of haar in de weg zitten.

Ga anders gewoon lekker wandelen met hem, of fietsen. ik heb ook een shet een 4 jarige en daar heb ik een ruitertje opzitten van 7 jaar. prima combinatie hoor, verder gaan we wel eens met hem fietsen en dan lekker picknicken aan het meer. heerlijkgewoon dat is pas lol met je knol, en hij komt ook btw vaak bij ons in huis om ff een appel of wortel te halen onder het fietsen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:37

Heb he topic niet echt doorgelezen, maar het lijkt of je nie pony in tölt probeert te zetten. Dat kan ie niet! Wel knap dat je zo zonder zadel kan blijven zitten op een Shet en dan nog springen ook. Ik zou dat echt niet kunnen! Niet dat ik het uit ga proberen, want dan zakt die pony door zn hoeven met mn 75 kilo.

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:41

MissSL schreef:
8 pagina's
Ik ben het wel met jullie eens ofzo, maar dat hoeft tog geen 100 keer gezegt te worden?

Dat vraag ik me ook weleens af...

Maar goed, blijkbaar zijn er mensen die er lol in hebben om iets te zeggen wat iemand anders - soms in precies dezelfde woorden - al eens - of 100 keer - heeft gezegd. Ofzoiets. Eigenlijk weet ik niet waarom ze het doen, zal wel weer aan mij liggen maar ik vind het ook een beetje onnodig.

Die opmerking van laquintatje (meen ik?) in het begin van het topic vond ik overigens wel erg raak, ik wist toen nog niet dat dit topic 8 pagina's had maar dacht wel "zal ik vast TEMen dat ze het topic over 20 pagina's kunnen sluiten?" .

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:44

Roskur schreef:
MissSL schreef:
8 pagina's

Maar goed, blijkbaar zijn er mensen die er lol in hebben om iets te zeggen wat iemand anders - soms in precies dezelfde woorden - al eens - of 100 keer - heeft gezegd. Ofzoiets. Eigenlijk weet ik niet waarom ze het doen, zal wel weer aan mij liggen maar ik vind het ook een beetje onnodig.

Dat is onnodig als de ts het begrijpt.
Helaas duurde dat een hele poos en met zoveel meningen denk ik dat ze toch eens moet gaan nadenken.

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:52

Roskur schreef:

Dit is een openbaar forum. En met zulke foto's roep je bij veel mensen heftige emoties op. Ik vind dat iedereen......en al zijn het er 600, zijn of haar mening mag geven.

En zoals altijd bij zulke topics doet de TS er toch niets mee. Meestal van die verwende penny's die uit verveling pony's mishandelen.

En ja ik vind het "mishandelen". Een pony van 18 jaar heeft hier last van en zonder zich te kunnen verweren (bokken worden ook niet begrepen) noem ik het mishandelen. En natuurlijk kan het erger maar dat wil niet zeggen dat dit zo maar goedgekeurd mag worden.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:54

Het ergste vind ik dat ze het zelf niet zagen - dat dat er zó uitziet.
Heb je dan een bord voor je kop of er 1 tegen je kop gehad?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:01

Als dit mishandling is, zijn er meer bokkers die zich daaraan schuldig maken.
Kom op seg... Nee het ziet er niet vriendelijk uit, maar overdrijven is ook een vak. Om dan iemand voor mishandelaar uit te maken gaat wel érg ver!

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:03

Zoals gezegd: ieder zijn mening !!
En idd maken meer bokkers zich hieraan schuldig.