Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amsolusa schreef:Ik zal hier niet veel commentaar opgeven, omdat ik meerdere paarden ken waarbij ze vroeg zijn beginnen met inrijden, met deze paarden is nix aan de hand en ze doen het allemaal erg goed!
anjo4ever schreef:nou non
dat klinkt nie allemaal goed
maar mense: ze was wel heel gemeen hoor dus eigelijk moest het ook wel!! en ze is nu heel lief dus dan kan je toch niet zomaar stoppen!! en jullie kennen haar karakter ok niet!!
wemkelover schreef:
Ik heb zat geduld hoor !! Dit is trouwens ook het eerste paardje waarmee ik vroeger ben begonnen, maar ik ga straks ook nog op stage, 2 maanden, en als ik terug ben is het paardje al drie en dan ga ik verder met haar !! Maar er een beetje overheen hangen zie ik geen kwaad in. Er zijn ook genoeg grote stallen die hun paarden al longeren en beleren met 2,5.
findira schreef:heej iedereen ik zal verder niet zeggen dat het te vroeg is en bla bla want dat weet ze nu wel.
Heel goed dat je nu minder doet![]()
Mijn pony word in mei ook twee, en ik zal ook maar gelijk zeggen wat ik met haar doe. Dan weet ik of het te veel is of goed zo.
Ik wandel soms met haar. Nu niet zo vaak meer omdat we nu een rijpaard hebben. Daardoor is ze nu al wel verkeersmak. Ik vond dat juist handig voor later. En verder poets ik af en toe. Wij hebben een zorgboerderij en soms laat ik haar door de kinderen poetsen, kan ze vast wennen aan de aandacht. Dat vind ze helemaal niet erg.
En verder af en toe de hoeven uitkrabbben is natuurlijk ook nodig.
Soms neem ik haar mee naar onze wei of de bak van de buren die is lekker groot en dan laat ik haar wat rennen. Ik heb een voetbal en dan is het echt een soort spelletje. Ik rol me dan wat heen en weer en ze vind dat erg leuk!
En verder staat ze 24/7 buiten in de paddock met nog drie anderen. Ook heeft ze een inloopstal.
Ik heb nog niet gelongeerd of wat dan ook. Wel eens het zadel laten zien enz.
Ik vind zelf dat de dingen die ik doe juist handig zijn voor later. Verkeersmak en poetsen enz.
Maar goed, vinden jullie dit veel of is het prima zo?
beauty_fan schreef:marielle787:
er staat dat ze op der 2e wel eens op gezeten had en nog niet bereden!!! op de 2,5 wel.. ik vindt het ook vroeg maar ik kan der ook niks aan doen....
anjo4ever schreef:nou non
dat klinkt nie allemaal goed
maar mense: ze was wel heel gemeen hoor dus eigelijk moest het ook wel!! en ze is nu heel lief dus dan kan je toch niet zomaar stoppen!! en jullie kennen haar karakter ok niet!!
beauty_fan schreef:heej iedereen,
wij hadden op de manege ook een pony die nieuw was en daar begonnen we pas mee toen ze 3 was geloof ik ( als je denkt dat zou ze liegen ivm hoe ze het heeft gedaan met suprise dan vraag je het maar aan miranda21 die heeft me er zien afvliegen als eerste:))en toen werdt ze ong. op de 4e al in de lessen gebruikt (soms een uurtje in een beginners groepje) en daar sprongen sommige ook al mee!(die geen beginners waren)en je zou denken dat dat ok slegt is met der 4e maar ze springt nu als beste van alle manegeponnys!!!
maar ik weet wat ik best wel fout was met zo vroeg rijden!!
ik heb zelf ook niet op de 2e der op gezeten enzo!! ze wordt nu over ander halve maand 3!! ik rij op maandag al niet meer dus das al iets minder,
nou gr. sharon
, en er was altijd iemand die hem verzorrgde, maar die is gaan verhuizen heeeel erg jammer, maar toen ging ik met nog een vriendin haar verzorgen.
Maar het duurt nog wel een poos hoor, voordat ze de lessen in gaat
beauty_fan schreef:heejj,
ik ben niet de eigenaar van mn verzorg pony,
het is nog geen lespony(gelukkig) maar dat moet et over een poosje wel worden, en er was altijd iemand die hem verzorrgde, maar die is gaan verhuizen heeeel erg jammer, maar toen ging ik met nog een vriendin haar verzorgen.
maar ik rij der wel op en doe natuurlijk anderedingetjes met der, maar zo als iedereen nu langzaamerhand al weet en wat ik voor de 1000000ste x heb gezegt... datg als ik em niet inrij dat anderen het doen, dus wat maakt het dan uit of ik het wel of niet doe??
k hoop je nu genoeg info te hebben gegeven over al je vragen![]()
gr.staron