Nescio (te koop) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:07

[***] schreef:
Nikita12 schreef:
heel lijstje

Hmmja, had 7 pagina's tijd om erover na te denken
(wou zeker zijn dat ik niet in herhaling viel )

haha okej

Ramiro

Re: Nescio (te koop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:12

Mijn instructrice zegt altijd dat je beter moet eindigen dan je begonnen bent. Ik heb namelijk ook een erg koppig paard, maar dwingen tot iets lukt mij niet. Ik houd me dus aan het advies van mijn instructrice: als mijn paard lastig is, stop ik met rijden als hij verbeterd is. Hiermee bedoel ik dus niet dat ik verwacht dat hij perfect loopt en luistert, want dan kan ik ook wel twee uur doorrijden. Het gaat er gewoon om dat je verbetering in je paard rijdt, al is het maar in 1 oefening. Dan stap jij af met een prettig gevoel en je paard heeft weer iets geleerd. Ik denk dat dit beter werkt dan gewoon door te blijven rijden, iets wat ik vroeger ook wel eens heb geprobeerd, maar dat totaal geen resultaat had. Succes verder

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:16

hoi,

ik heb het topic niet alles gelezen maar dit is mijn mening:

Een super leuke pony
Ik vind je houding niet echt super maar dat gaf je zelf ok al aan.
over dat 2 uur rijden voor 1 keer gaan ze daar echt niet dood van hoor het zijn geen watjes de ponys kunnen best wat hebben en wij gingen op knhs kamp op woensdag ook gewoon 5 uur achter elkaar rijden in het bos zonder dat die ponys dat echt gewent waren. Super leuke pony en succes verder met rijden.

gr JL

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:19

justicelover schreef:
hoi,

Een super leuke pony
over dat 2 uur rijden voor 1 keer gaan ze daar echt niet dood van hoor het zijn geen watjes de ponys kunnen best wat hebben en wij gingen op knhs kamp op woensdag ook gewoon 5 uur achter elkaar rijden in het bos zonder dat die ponys dat echt gewent waren. Super leuke pony en succes verder met rijden.

gr JL

Misschien kun je beter wel heel het topic lezen, er is al gezegd dat je buitenrijden niet kan vergelijken met intensief oefenen

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:24

ik zal even temmen, dit gaat nergens meer over.
Zeer jammer voor de ts.. Je pony zag er toch leuk uit

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:28

amsolusa schreef:
justicelover schreef:
hoi,

Een super leuke pony

gr JL

owh maar mijn mening is ook hoe rij je dan buiten en hoe rij je in een bak want als je in een bak 2 uur lang alleen een beetje rondjes aan het sukkelen bent of 2 uur lang in het bos aan het draven en galopperen ben maarjah ik hou me mond want ik heb het topic in gelezen en misschien is het idd slim om te TEMmen

Misschien kun je beter wel heel het topic lezen, er is al gezegd dat je buitenrijden niet kan vergelijken met intensief oefenen

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:42

_KiMbErLeY_ schreef:
over die sporen, ze zitten achter dat lipje van mijn laars!!
en zo heb ik ze altijd, en daar heeft hij geen last van hor!

Heeft die pony je dat verteld? Leuk dat je een pratende pony hebt! Ze maken sporen niet voor niets met een buiging naar BENEDEN!!!

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:46

Zo en toen waren jullie vies hij heeft een leuk kleurtje

ponygek40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:53

ik heb je profiel es ff bekeken wat voor ruiter je bent en daar kwam ik de naam tegen van de stal waar je rijd en er staat ergens : een indruk van de stal ,nou die heb ik nu wel . ik zou toch maar es een bezem pakken in plaats van 2,5 uur op de pony gaan zitten rossen

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:59

2.5 uur rijden vind ik niet denderend lang hoor Ik maak wel eens buitenritten van 3 uur of langer Maarja, dat zijn buitenritten, is natuurlijk wel anders

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:03

machie schreef:
2.5 uur rijden vind ik niet denderend lang hoor Ik maak wel eens buitenritten van 3 uur of langer Maarja, dat zijn buitenritten, is natuurlijk wel anders

Je geeft zelf al toe dat deze vergelijking niet op gaat. waarom maak je die dan nog?

Deze pony is 4 jaar en wordt 2,5 uur lang gereden om hem tot onspanning te dwingen, want dat is wat er uiteindelijk gebeurt.. net zo lang rijden tot het paard zich wel moet ontspannen (nagevelijk, aan de teugel), iets wat op de foto's nog steeds niet te zien is.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:06

ik maakte hem alleen om aan te geven dat de tijd er weinig toedoet, maar de manier waarop er gereden word! N beest tot onspanning dwingen kan volgensmij niet... Of krijg je dan, gedwongen ontspanning?

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:08

wat kan bokt toch zeiken

ik denk dat jullie je punt na 8 PAGINA'S wel duidelijk hebben gemaakt

heej jammer dat er zoveel topics worden verziekt door de mensen die beginnen met zeiken en dan nog de meelopers

proficiat bokt....
ik hoop dat jullie blij zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:08

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik vind het soms zo zielig, is er een meisje die wil laten zien hoe haar pony loopt krijgt ze echt een dikke bom met kritiek, dat vind ik gewoon niet kunnen!!!

Ocharm. Weet je wat? Als je er zeker wilt zijn dat je geen kritiek krijgt dan houd je die foto's lekker voor jezelf Zo simpel kan het zijn, maar nee.. En bij [HAW] vraag je commentaar op je foto's + op een openbaar forum mogen mensen hen -genuanceerde of minder genuanceerde soms- mening geven. Als die je niet aanstaat, tja. Wat verwacht je dan dat je voor reacties krijgt als je zulke foto's neerzet met het verhaal dat je pony omdat ze geschoren is anders op je been reageert, en dat je je sporen zo om hebt (=constant omhoog prikkend) omdat de pony het toch niet voelt (ben jij een paard?), met de mededeling erbij dat je 2,5 uur hebt gereden omdat je paard niet wou luisteren, met later als iemand ergens commentaar op heeft met als verdedigend argument dat je paard gaat lopen als je aanspoort.. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik het wel vind kunnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:09

machie schreef:
ik maakte hem alleen om aan te geven dat de tijd er weinig toedoet, maar de manier waarop er gereden word! N beest tot onspanning dwingen kan volgensmij niet... Of krijg je dan, gedwongen ontspanning?

Daarom, ze reed zo lang door omdat ze hem aan de teugel wou krijgen tot hij luisterde. Aan de teugel = Nagevelijkheid = (voor het grootste deel) ontspanning. Ik snap dus ook niet waarom je 2,5 uur lang zou rijden net zo lang tot je paard nagevelijk loopt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:11

tessyke schreef:
wat kan bokt toch zeiken

ik denk dat jullie je punt na 8 PAGINA'S wel duidelijk hebben gemaakt

heej jammer dat er zoveel topics worden verziekt door de mensen die beginnen met zeiken en dan nog de meelopers

proficiat bokt....
ik hoop dat jullie blij zijn.....

Lieverd jij zit toch ook op bokt. Ik snap dat niet he.. zodra er iets GOEDS over bokt te melden valt is het 'Jeej voor ONS!' maar zodra men het ergens NIET mee eens is is het plotseling 'Typisch bokt!' of in dit geval 'Wat kan Bokt toch zeiken!'. JIJ bent toch ook bokt, sjongejonge. En hee, als ik na 8 pagina's het nog steeds niet eens ben met wat de TS zegt mag ik toch best tegen haar argumenten in gaan, of is zei plotseling de enige met het recht op een eigen mening nu, omdat er zoveel tegen haar in gaan?

En nee, ik als bokker zijnde ben niet blij want kennelijk snapt de TS nog steeds niet goed wat er evt. beter kan aan haar rijstijl etc. en wordt alles nogsteeds maar weggewapperd met slechte argumenten.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:14

je mag je mening geven maar vindt je zelf 8 pagina's niet wat overdreven?

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:15

Wildwings jij ondersteunt je argumenten.
dat kan ik niet zeggen van iedereen hier in het topic
sommigen vinden het echt leuk om comentaar zo hard mogelijk te laten aankomen..
en er zit een verschil tussen jou 'type' bokker en dat 'type' bokker wat ik net beschreef

vind het een leuke pony en ga me verder niet met de discussie bemoeien

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:32

Goed, imo kan dit topc nu wel op slot.
Mensen blijven maar in herhaling vallen of vinden het zelfs nodig om af te kraken. (belachelijk)

Ik moet even kwijt dat de reacties van een aantal bokkers (onder andere WildWing en Mietje en nog zeker een paar anderen!!) mij zeer positief zijn opgevallen.
Zij onderbouwen hun commentaar tenminste. Dat zouden er meer moeten doen.

//edit:
Aan de TS: een hele duidelijke openingspost doet ook wonderen..
Aan het eind van het topic lees ik dat de situatie ineens anders is..