Hamlet hengst @ work kijkje waard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:27

Lusitana schreef:
Elk paard is in aanleg per definitie talentvol. Hoe dat talent wordt benut ligt aan de ruiter. Ik vind het een beetje vreemd dat "talentvol" hier en daar als excuus wordt gebruikt in discussies.
Hij is talentvol dus kun je hem rijden zoals hij zich aanbied. Hij is talentvol dus lastiger in te rijden dan andere paarden. Hij is talentvol dus gaat niet alles volgens het boekje. Er is trouwens helemaal geen boekje, alleen een vaag schema waar je bij het begin begint, lijkt mij en niet met ergens waar je wil eindigen.
Dit staat allemaal even los van betreffende paard, ik heb heus begrip voor andersgaande paarden als ze net onder het zadel zijn, maar verwacht geen "oh en ah wat goed." En begrijp vragen als "waarom wordt hij opgericht achter de loodlijn gereden". Waarom krijg je die hals en neus niet naar voren? Daar bij jonge paarden die nog hun balans zoeken, het hoofd juist vaker laag word gebracht dan extreem hoog. Dus dit is voor veel ervaren bokkers een plaatje wat op zijn minst als apart wordt gezien. Dus is er nieuwsgierigheid.

Om antwoord te geven over het van nature zo lopen... we willen graag dat de hals wat naar voren komt zodat het beter de ruiter kan dragen omdat dan de rugspieren meer aangtrokken worden. Deze houding is veel meer wenselijk bij tuigpaarden, omdat het sierlijk is, en die hoeven niets te dragen...

Wat een onzin! Natuurlijk is niet elk paard per definitei talentvol. Toch ook niet ieder kind is per definitie een talentvol baletdanser?? Ik snap echt helemaal niks van je redenatie....

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 18:02

modieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tijd voor een slotje.Paard is al lang en breed verkocht.

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:15

Mireille1970 schreef:

Het heeft niets met arrogantie te maken. Vertellen wat je specialiteit is of wat je aan ervaring hebt is toch niet arrogant? Dan zou dat betekenen dat je nooit meer kan vertellen wat je gedaan hebt.

En Z2 rijden heeft helemaal niets met enig "kunnen" te maken. Iedereen wordt Z2 als hij/zij elke week gaat starten.... Het is de manier waarop en het gereden zijn / de kwaliteit die je Z2 maken. Daar begint het pas....

Tsss, sorry hoor ik vertel alleen maar wat ik aan ervaring heb en dat is toch niet arrogant?! En geloof me iemand die echt niet kan rijden wordt echt geen Z2 ookal start je 10 keer in de week... daar heb je toch echt wel kwaliteiten kennis etc voor nodig. En mensen die na 10 jaar uiteindelijk wel in het Z2 komen, hebben dus blijkbaar wel wat geleerd. Beseffen dat je soms fout zit...dáar begint het pas! Het valt me gewoon op dat iedereen die commentaar heeft wordt afgescheept met "ach ja jij weet toch niet beter". Je bent per definitie al een penny als je het er niet mee eens bent, en ik irriteer me daar mateloos aan.
Ik heb overigens geen commentaar gegeven op het rijden, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen vragen en opmerkingen hebben. Als je daar geen fatsoenlijk antwoord op wilt/kunt geven, kun je beter geen topic openen maar iemand zoeken die je voortdurend een schouderklopje geeft en je de hemel in prijst.

Nogmaals ik vind het een prachtdier. Ik hoop dat er uit gehaald wordt wat er in zit en dat hij op een goede plek terecht komt. Ik vind het alleen maar mooi voor haar dat ze zo'n prachtdier heeft ingereden en verkocht.

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:18

maverick schreef:
modieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tijd voor een slotje.Paard is al lang en breed verkocht.

ja ik ben t met maverick eens....SLOT EROP....PAARD IS AL LANG EN BREED WEG EN HET NIVEAU WAT ER NU NAAR BOVEN KOMT IS NIET VRIENDELIJK MEER.....sorry moest ff kwijt........maar aub slot op dit topic....dank u

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:19

maverick schreef:

Haha, ben je het gezeur zat? Wist trouwens niet dat we hier in het verkoopgedeelte zaten? Omdat hij verkocht is mogen we niet meer reageren?
Misschien toch iemand gaan zoeken voor het schouderklopje... }>

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:20

die heeft ze niet nodig hoor.....

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:24

Sorry ben even in een gemene bui, maar zoals ik al zei ik ben blij voor haar en ik gun het haar echt wel. Ik zal mijn cynische opmerkingen voor me houden

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 18:26

Derma schreef:
maverick schreef:

Haha, ben je het gezeur zat? Wist trouwens niet dat we hier in het verkoopgedeelte zaten? Omdat hij verkocht is mogen we niet meer reageren?
Misschien toch iemand gaan zoeken voor het schouderklopje... }>

dat schouderklopje heb ik al gehad van de mensen die er echt verstand van hebben, daar heb ik geen "penny's " voor nodig.

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:59

hahahahahahaha goed gezecht maverick

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:03

Mireille1970 schreef:
Nee, die anatomie en wat men er mee wil is wel duidelijk verschillend, net als een volbloed of polopaard of whatever...

Jij hebt duidelijk het artikel niet begrepen, jammer......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:06

Ben ik nou de enige die het wel een knappe bok vind en een goede verkoopfoto??

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:08

Jan_VT schreef:
Ik wil maar zeggen, als een kleine met mes en vork begint te eten, en hij is eigenlijk nog niet op de leeftijd waarop ze dat doen, ga je toch ook niet dat bestek uit zijn/haar handen rukken.

Whahaha, nou, dan hoop ik dat jouw kinderen nog vingers hebben

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:13

Zep schreef:

Neehoor, helemaal niet!
Maar als er zoooo achterlijk fanatiek word gereageerd op de gewone reacties van mensen die iets anders vinden, dan krijg je geen normale reacties meer natuurlijk!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:07

MirandaFuego schreef:
Mireille1970 schreef:
Nee, die anatomie en wat men er mee wil is wel duidelijk verschillend, net als een volbloed of polopaard of whatever...

Jij hebt duidelijk het artikel niet begrepen, jammer......

Het artikel mag best iets anders zeggen, maar ieder artikel kent zijn aanhangers.

Niet elke hond is hetzelfde, niet ieder paard en niet ieder mens...

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:07

Zep schreef:

Zeker niet!!!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:10

Derma schreef:
Mireille1970 schreef:

Het heeft niets met arrogantie te maken. Vertellen wat je specialiteit is of wat je aan ervaring hebt is toch niet arrogant? Dan zou dat betekenen dat je nooit meer kan vertellen wat je gedaan hebt.

En Z2 rijden heeft helemaal niets met enig "kunnen" te maken. Iedereen wordt Z2 als hij/zij elke week gaat starten.... Het is de manier waarop en het gereden zijn / de kwaliteit die je Z2 maken. Daar begint het pas....

Tsss, sorry hoor ik vertel alleen maar wat ik aan ervaring heb en dat is toch niet arrogant?! En geloof me iemand die echt niet kan rijden wordt echt geen Z2 ookal start je 10 keer in de week... daar heb je toch echt wel kwaliteiten kennis etc voor nodig. En mensen die na 10 jaar uiteindelijk wel in het Z2 komen, hebben dus blijkbaar wel wat geleerd. Beseffen dat je soms fout zit...dáar begint het pas! Het valt me gewoon op dat iedereen die commentaar heeft wordt afgescheept met "ach ja jij weet toch niet beter". Je bent per definitie al een penny als je het er niet mee eens bent, en ik irriteer me daar mateloos aan.
Ik heb overigens geen commentaar gegeven op het rijden, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen vragen en opmerkingen hebben. Als je daar geen fatsoenlijk antwoord op wilt/kunt geven, kun je beter geen topic openen maar iemand zoeken die je voortdurend een schouderklopje geeft en je de hemel in prijst.

Nogmaals ik vind het een prachtdier. Ik hoop dat er uit gehaald wordt wat er in zit en dat hij op een goede plek terecht komt. Ik vind het alleen maar mooi voor haar dat ze zo'n prachtdier heeft ingereden en verkocht.

Het was geen aanval op jou. Het was een uitleg dat de TS geen kapsones heeft maar simpelweg uitlegt wat ze aan ervaring heeft...

En kijk zelf in het Z... damn hoeveel er niet rijden die je nog geen voldoende in een B proef zou geven... helaas.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:14

Ik vind het alleen zo nutteloos om als aanhanger van een "andere manier van" deze manier van af te katten.

Reageer dan op topics uit je eigen interesses.

Je zal mij ook nooit op topics over een tuigpaard of shetlander of draver of western of natural horsemanship zien reageren, simpelweg omdat ik er mensen tegenkom die anders tegenover bepaalde zaken staan dan ik, en omdat ik er niet genoeg verstand van denk te hebben.

Maar als de TS haar super 3 jarige die al fijn loopt en talent toont wil laten zien en vraagt wat we ervan vinden, laten dan de mensen reageren die in hetzelfde geloven als zij. Dan nog krijg je dat iemand vind dat hij teveel knieactie heeft of een lelijke kleur of wat dan ook...

Maar appels en peren vergelijken is zo zinloos en mondt altijd uit in hatelijke of irrelevante dingen....

pieternel

Re: Hamlet hengst @ work kijkje waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:15

Maverick, Lekker laten
Afbeelding kletsen dus.... enne gewoon
Afbeelding
aan hebben. Hij is nu toch verkocht dus de discussie kan ophouden.

maverick

Re: Hamlet hengst @ work kijkje waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:53

pieternel schreef:
Maverick, Lekker laten
Afbeelding kletsen dus.... enne gewoon
Afbeelding
aan hebben. Hij is nu toch verkocht dus de discussie kan ophouden.

amen pieternel _/-o_

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:22

Ik blij het een aparte bok vinden! Als je er nog eens zoéén tegenkomt )

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 22:43

Mireille1970 schreef:
Ik blij het een aparte bok vinden! Als je er nog eens zoéén tegenkomt )

dan koop ik hem direct

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:37

Mensen zullen we nou eindelijk eens ophouden!!

Laat iedereen gewon lekker in zijn waarde!!

NOOIT zullen we het hier op bokt eens worden over de manier van rijden, houdingen etc etc...

Ik denk dat in dit topic al heel veel overbodige discussies zijn voorgekomen, nergens voor nodig, als maverick haar paard zo wil rijden...nou laat haar : het is haar verantwoordelijkheid, en iemand van zn standpunt brengen over zijn/haar manier van trainen doe je toch niet !!

Sorry maar wordt hier zo mmmmmmmmmmmmooooooooeeeeee van !!!!!!!!!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:42

Zep schreef:

Nee hoor, ik vind het ook wel een gave bok.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:09

Wat een onwijs gaaf paard zeg!
Waar kan ik hem bezichtingen voor de koop?
Internet site?

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:54

stoer beest joh, HAMLET-jes blijven mooie dieren he

erg mooi paard om te zien, zou hem alleen liever iets lager ingesteld zien lopen... komt wat vreindelijker over.. zeker als je het dier wilt verkopen, is het wel leuk als hij dat ook gewend is anders krijg je zo'n dier dta als je erop stapt, gelijk in de houding gaat lopen en het is vaak erg vervelend om het er weer uit te krijgen ... verzameling en oprichting e.d. kan je altijd ngo naartoe rijden maar die lengte in zijn lijf moet je niet gaan verzieken dat is gewoon je basis... zorg dat hij eerst ontspannen je hand volgt en dan kan je altijd nog gaan oprichten, ook als hij het zelf aanbiedt om zo " hoogop " te lopen.. dan moet je hem juist lager instellen.. pas als jij het wilt moet hij oprichten niet uitzichzelf omdat hij het makkelijker vind... want daarom doet hij dat waarscheinlijk ook...