hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:41

Hoi! Idd een stuk beter! zeker de 3e foto.
Ze schuimt niet hé? Misschien kun je nog wat meer spelen?
Over je handen zou ik me nu niet te druk maken, om ze meer bij elkaar te houden. Het belangrijkste is om haar nog lager te krijgen. Dus geef haar nog meer de ruimte, geven en nemen
Durf nog meer je handen toe te staan, dat ze lager kán. Gewoon soms proberen en reageerd ze niet, dan weer verder spelen...
Het is belangrijk dat ze je begrijpt.
Ook zorgen dat ze goed voorwaarts is en blijft,dat is natuurlijk het belangrijkste.
tempowisselingen kunnen ook tussen en tijdens het lang-laag rijden

Ik hoop dat het al fijner aanvoelde?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 09:02

Nee, ze schuimt nog niet, maar ze aanvaarde wel het bit veel beter, ze ging er nooit tegenin om het zo te zeggen. Ik ga idd de volgende keer meer spelen, ietsje verder vragen. Ik doe het liever zo dan haar ineens te overvallen. Ik zal erop letten zoals je zegt dat je nog lager kan, kwestie van leren aanvoelen denk ik. Die tempowisselingen gingen al goed op mijn zit, daar reageert ze goed op. Het voelde zeker fijner aan, alleen durfde ik niet goed iets proberen van mezelf vooral omdat ik weinig les heb. Maar nu hebben jullie me overtuigd

Anoniem

Re: hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:43

3e foto, super heel netjes ontspannen beeld Waarschijnlijk moet ze nog snappen dat ze meer naar beneden mag komen. Probeer eens lange teugel te geven zodat ze naar de grond gaat, daan been blijven geven en spelen met de teugels zodat je het neusje naar binnen kunt blijven houden. Ietsje uit zadel blijven zodat ze haar rug kan bollen, actief houden, veel belonen, zodat ze weet dat je dat bedoelt. Dat kun je uitbouwen, als je dan je handen naar voren doet,gaat ze naar beneden en met vragen kan je haar ronder maken, dieper zetten. Mijn paard had dat snel door en dat is niet zo een wonder Als ik dan iets uit het zadel kom om hem te helpen (komt moeilijk over de rug) dan voel ik dat hij zijn rug bol maakt, meer been wat spelen en dan wordt hij rap ronder en dan laat ik hem een rondje of 2 zo lopen. Heeft hij even die spieren aangesproken en toch met ontspanning gelopen.
Ik doe trouwens heel veel galop om zijn achterhand sterk te maken, en probeer hem dan vanuit de draf op mijn zit halt te laten houden, wordt hij ook beter en sterker van.

Gaat idd goed zo, fijn he? Straks als het lekker weer is en zij heeft door wat je wilt, gaat het in een mega tempo sneller, dan is het een stuk makkelijker voor ze, lekker warm lijf, dus warme spieren. Nu hebben we weer pech met de vorst. Ik iig wel, was al weer flink op weg en nu ben ik weer een week uitgereden, wat voor mijn paard funest is.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:37

bedankt russel. Ja het weer is hatelijk nu, vooral voor de binnenbak-lozen
Op het einde heb ik de teugels zachtjes laten langer worden en toen volgde ze mooi naar de grond toe. Ik zal dan eens proberen zoals je zegt ze hieruit iets dieper te vragen. Galop doe ik nu ook veel, wordt ze ietwat wilder van, maar is niet zo erg. Is ze lekker actief. Woensdag heeft mijn vriend les met haar. Helaas niet op deze manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:23

Hij kan aan het eind van de les even op die manier gaan rijden. Is een fijne ontspanning voor haar en tevens een beloning. Als ze goed is losgewerkt, zal ze het helemaal vanzelf gaan doen en dan is het een fijn gevoel voor je vriend.

Ik doe ook wel aan het eind van oefenen even zo laten draven, iets uit het zadel (verlichte zit) lang laag met neus naar binnen laten worden en lekker relaxed en ruim laten draven, gaat ze idd ruim van draven en dat is een fijn gevoel maar voor je paard ook lekker even ontspannen. Je voelt dat dat ze helemaal onder je beweegt, dus geen strakke rug of wat ook heeft.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:17

Ik vind de foto's er al beter uitzien.. (ga even uit van de foto's op pagina 1)
Je moet de teugels iets korter nemen en je handen wat meer uit me kaar zetten en lager houden.
Wat ook kan helpen is om je paard elke dag 1 a 2 schepjes vitamine E + seleen te geven.. !!!!!!!
Dat helpt ook erg goed, ik had namelijk ook het probleem dat mijn paard niet laag en rond ingesteld kon worden, hij kroop alleen maar naar boven..

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 16:22

Ze heeft een tijdje vit E gekregen maar dat hielp niet. Nu is ze weer bezig aan een homeopathie kuur, daar reageert ze beter op. Alleen jammer dat het flesje zo snel leeg is...

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:24

Dit is wat anders het gaat vornamelijk om de seleen die erin zit

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:48

knightloekie schreef:
Ik vind de foto's er al beter uitzien.. (ga even uit van de foto's op pagina 1)

Je moet de teugels iets korter nemen en je handen wat meer uit me kaar zetten en lager houden.

Wat ook kan helpen is om je paard elke dag 1 a 2 schepjes vitamine E + seleen te geven.. !!!!!!!
Dat helpt ook erg goed, ik had namelijk ook het probleem dat mijn paard niet laag en rond ingesteld kon worden, hij kroop alleen maar naar boven..

Waarom dan? lijkt mij juist dat ze meer teugel moet geven (iig vaker toestaan) .... en haar handen zij ver en laag genoeg naar mijn idee.
Nog lager en verder naar beneden, dan krijg je een menselijke bijzetteugel

Ik ben het ook met russel eens trouwens

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:07

Ik ga ze nu ook niet direct korter nemen, dan ga ik weer naar af.
Er zat ook seleen (selenium?) in denk, was een mix van de DA.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:33

knightloekie schreef:

Dit is niet echt een juiste manier van rijden.Je zet op deze manier je handen vast en dwingt je paard in een houding.Superwoman verwoord het mooi een menselijke bijzet teugel is het dan.Hij loopt in de krul maar is niet nageeflijk en dat willen we toch bereiken.Probeer zelf ook eens net als topicstarter je handen iets meer naar voren te steken en merk dan dat je paard gewoon je hand naar beneden volgt en je dus helemaal niet je teugels kort en laag moet houden.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:14

helemaal gelijk monsera!