Renske20 schreef:leuk beestje! en van wat longeren op 2,5 jarige leeftijd vallen ze echt niet dood neer hoor
mijn 2,5 jarige heeft er afgelopen week ook voor het eerst aan moeten geloven, incl hoofdstel, dekje+dekensingeltje en wisje was er totaal niet van onder de indruk
vind het dan ook wat ver om het kinderarbeid te gaan noemen en overdonderen lukt je bij die van mij iig ook niet, die is nergens van onder de indruk
kijk als ze er nu op ging zitten en 5x per week ging rijden was het wat anders, maar een 2,5 jarige kan best een keer eventjes gelongeerd worden
een net niet goed passend zadel voor het longeren is ook nog niet zo'n groot probleem, vind alleen dat dit zadel wat veel op de schouders ligt omdat hij zo naar voren schuift, ben persoonlijk geen voorstander van een staartriempje, geen fijn idee dat het zadel eigenlijk naar voren schuift maar puur door de staartriem goed blijft liggen(met dus de bijbehorende druk die daarbij komt kijken)
@Robijntjah, ik heb 2 paarden staan die niet te vroeg ingereden zijn, maar beide inmiddels afgekeurd zijn, en oa de dingen hebben die jij ook noemt(en nog ergere dingen)
die kunnen ook zeer goed ontstaan zijn door een val, keer vastliggen op stal, onderuit schuiven tijdens het spelen in de wei(zelfs als veulen kan het al gebeurd zijn) dus om dat af te schuiven op het vroeg inrijden vind ik niet helemaal kloppen, je kan het immers niet bewijzen
Ehm jawel, want ik had hem gekocht als '5'-jarige, totaal ingereden... dierenarts komt, was hij misschien net 3!