2.5 jarige sport Welsh @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:43

Renske20 schreef:
leuk beestje! en van wat longeren op 2,5 jarige leeftijd vallen ze echt niet dood neer hoor
mijn 2,5 jarige heeft er afgelopen week ook voor het eerst aan moeten geloven, incl hoofdstel, dekje+dekensingeltje en wisje was er totaal niet van onder de indruk
vind het dan ook wat ver om het kinderarbeid te gaan noemen en overdonderen lukt je bij die van mij iig ook niet, die is nergens van onder de indruk

kijk als ze er nu op ging zitten en 5x per week ging rijden was het wat anders, maar een 2,5 jarige kan best een keer eventjes gelongeerd worden

een net niet goed passend zadel voor het longeren is ook nog niet zo'n groot probleem, vind alleen dat dit zadel wat veel op de schouders ligt omdat hij zo naar voren schuift, ben persoonlijk geen voorstander van een staartriempje, geen fijn idee dat het zadel eigenlijk naar voren schuift maar puur door de staartriem goed blijft liggen(met dus de bijbehorende druk die daarbij komt kijken)

@Robijntjah, ik heb 2 paarden staan die niet te vroeg ingereden zijn, maar beide inmiddels afgekeurd zijn, en oa de dingen hebben die jij ook noemt(en nog ergere dingen)
die kunnen ook zeer goed ontstaan zijn door een val, keer vastliggen op stal, onderuit schuiven tijdens het spelen in de wei(zelfs als veulen kan het al gebeurd zijn) dus om dat af te schuiven op het vroeg inrijden vind ik niet helemaal kloppen, je kan het immers niet bewijzen

Ehm jawel, want ik had hem gekocht als '5'-jarige, totaal ingereden... dierenarts komt, was hij misschien net 3!

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:44

danifur schreef:
haffie_lover schreef:
zoals ik al eerder zei, asl lowara haar paar wil irijden/longeren of wat dan ook op 2.5 jarige leeftijd, dan doet ze dat, ze hoeft zich niets aan te trekken van een paar bokkers...

Daarom!
Ieder heeft er zo zijn eigen opvatting over! En er zijn altijd wel mensen eens en niet eens!
Ik ben het hier niet mee eens, maar het is de keus van de TS!
En zullen we het voor de rest gezellig houden!

goed idee

Meryl_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:44

danifur schreef:
haffie_lover schreef:
zoals ik al eerder zei, asl lowara haar paar wil irijden/longeren of wat dan ook op 2.5 jarige leeftijd, dan doet ze dat, ze hoeft zich niets aan te trekken van een paar bokkers...

Daarom!
Ieder heeft er zo zijn eigen opvatting over! En er zijn altijd wel mensen eens en niet eens!
Ik ben het hier niet mee eens, maar het is de keus van de TS!
En zullen we het voor de rest gezellig houden!

mee eens!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:53

Oké... Even alles op een rijtje zetten.

1) Alleen de titel is al een erg controversieel onderwerp
2) Dit topic heeft al meer dan 8 pagina's ondertussen
3) Zonder alles in de details gelezen te hebben, weet ik zo al dat dat niet 8 pagina's "mooie foto's" zijn, maar dingen die niets letterlijk met de foto zelf te maken hebben
4)dit is al een heel uitgekauwd onderwerp
5)Ik heb nu even geen tijd om zelf 8 pagina's door te spitten op gebruikers die misschien een stapje te ver zijn gegaan
6)dus laat ik dat maar over aan mods van ITP en HAW morgen(of vandaag mochten ze binnen 10 minuten nog online zijn )
7)Ik zet dit topic voorlopig op slot om het een beetje makkelijker te maken alles eens na te kijken
8)Als de mods van HAW vinden dat het topic open kan blijven en dat er niet al te erg gemekkerd wordt, dan wordt deze gewoon terug open gedaan, anders blijft er een slotje op.
9)Bedankt voor jullie begrip
10) Nog een gelukkig nieuwjaar