tumberlane @ training (z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:46

Ga je trouwens ook zo in discussie met de jury op wedstrijd?

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:46

cle0o_o0 schreef:
Hier komt het!!

ten eerste mening geven oke! maar hou het even normaal oke? ennuh ik ken haar vorige pony en dat is een hele leuke pony die absoluut niet verpest is. en kunnen jullie dan zo goed rijden ik wil best filmpjes zien van jullie!!!!!

Ja en? Vorige pony is dus niet deze pony.
En wat maakt het uit dat ik nog maar B en L1 rijd?
Misschien zit ik wel als een zoutzak op mijn paard, dat hoeft toch niet te betekenen dat ik de basisprincipes van het paardrijden niet ken?
Ik heb liever een blij paard en ruiter die lol met elkaar hebben en elkaar niet in de weg zitten en gemeen lopen doen.
Kan mij het schelen dat ik slecht kan rijden!

runningkawa schreef:
En is deze combi Z, heeft de ruiter veel sinterklaas jury's gehad, of standaard 50 euro aan de coupon geniet

Afbeelding

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:47

CocoChanel schreef:
Wat maakt het uit of ze die pony heeft gekocht, toen hij wel of niet al een bepaald niveau had gelopen?
Als hij nog niets had gelopen is het goed dat ze het hem zelf heeft geleerd.
En als hij het al kon dan heeft ze misschien zelf wel iets van hém geleerd ( zie artikel in laatste paard & sport over pony als leermeester). En het valt niet mee om een pony aan het lopen te krijgen die al iets kan, de knopjes zitten ergens anders en laat die pony het zelf ook maar eens doen, ook al kent hij de oefeningen al. Dat valt nog niet mee ( en ik spreek uit ervaring).

En even btw, dat van dat jaloers was serieus bedoeld.

nou bij deze! ik ben niet jaloers!
Maar om even in te gaan op bovenstaande: ik weet hoe moeilijk het is om een paard met''knopjes'' te rijden, je kan zeggen: dat is makkelijker, maar misschien ook moeilijker, aan beide zitten voordelen: maar ook nadelen!
Het gaat hier gewoon puur om de foto's die wij zien en vooral ook de wijze van reageren van de amazone.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:49

ehh ff een off topic'je mag ik die topic van die chingYa ofzo is ff.. ben wel benieuwd wat mokt onder afkraking bedoelt

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:50

cle0o_o0 schreef:
ehh ff een off topic'je mag ik die topic van die chingYa ofzo is ff.. ben wel benieuwd wat mokt onder afkraking bedoelt

moet je ff zoeken, gewoon haar gebruikersnaam bij Zoeken intypen, dan krijg je alles! Het voordeel van dat ''meisje'' is,dat ze koppig is, maar ze doet er wel wat mee!! Je ziet ook verbetering in haar foto's komen!

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:52

tummielover schreef:
jjha en waarom?? omdat ik niet stil was met men handen en omdat iedereen af zit te kraken ,, mijn loswerk systeem,,

@ shadowflower: nou met je vingers een ophouding, dat voelt ie tog niet?:S jha of je moet met stang en trens rijden

Dit vind ik een beetje een raar antwoord. Want bedenk eens, een vlieg op zn kont voelt je paard wel, maar als jij met je vingers speelt niet?

tummielover schreef:
nu ga je een arabier vergelijken met een dressuurpony

Dressuurpony is geen ras. Een arabier kan ook een dressuurpony zijn hoor. Dus je opmerking klopt niet.

Verder wil ik je iets vertellen.
3 jaar geleden begon ik bij een club, ik kreeg heel leuk les, op dezelfde manier zoals jij rijdt. Mn pony liep lekker en het ging goed. Na een tijdje ging ik naar een andere les, bij mijn vriendinnen. Ik kreeg van een andere instructrise les, op een hele andere manier, een veel vriendelijkere manier van rijden. Niks je had vast zetten, of hem naar beneden " trekken" ofzo. Zodra ik dat deed werd ze toch boos.. En weetje, op het begin liep mn pony voor geen meter, maar daarna.. Ze ging toch lekker lopen, ze liep zelf, ze werd niet meer gedwongen.

Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat ik eerst ook niet wilde geloven dat er een betere manier van rijden was dan wat ik had, bij de 1e instructrice. Maar nu, ik wil niet anders meer. Mijn pony loopt veel beter, lekkerder en heeft er veel meer lol in. Je moet een paard neit dwingen iets te doen, hij moet het zelf willen.

De mensen hier in het topic bedoelen het echt goed. En probeer alsjeblieft te begrijpen wat ze zeggen, ze zeggen het niet voor niks.

Je manier van rijden lijkt niet zo goed, omdat je niet beter weet. Maar wanneer je beter weet, weet je ook dat je je pony er zo geen plezier mee doet. En is bij paardrijden niet het belangrijkste dat ruiter én paard er plezier in hebben?

Verder vind ik de foto's in je profiel er leuk uitzien de foto's in het topic hier wat minder...

Ik hoop dat je echt even serieus neemt wat ik hier gezegd heb.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:52

Volgens mij zijn er geen moderators meer online om de TS haar ego te sparen

@ cle0o_o0; Even zoeken met de zoekmachine.
Inderdaad missmiekie, bij haar zie je dus echt wel verbetering, en ze wil ook echt via bokt "leren rijden"
Mag de TS wel een voorbeeld aan nemen!
ChingYi heet ze trouwens.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:54

Shannie schreef:
Dressuurpony is geen ras. Een arabier kan ook een dressuurpony zijn hoor. Dus je opmerking klopt niet.

3 jaar geleden begon ik bij een club, ik kreeg heel leuk les, op dezelfde manier zoals jij rijdt. Mn pony liep lekker en het ging goed. Na een tijdje ging ik naar een andere les, bij mijn vriendinnen. Ik kreeg van een andere instructrise les, op een hele andere manier, een veel vriendelijkere manier van rijden. Niks je had vast zetten, of hem naar beneden " trekken" ofzo. Zodra ik dat deed werd ze toch boos.. En weetje, op het begin liep mn pony voor geen meter, maar daarna.. Ze ging toch lekker lopen, ze liep zelf, ze werd niet meer gedwongen.

Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat ik eerst ook niet wilde geloven dat er een betere manier van rijden was dan wat ik had, bij de 1e instructrice. Maar nu, ik wil niet anders meer. Mijn pony loopt veel beter, lekkerder en heeft er veel meer lol in. Je moet een paard neit dwingen iets te doen, hij moet het zelf willen.

De mensen hier in het topic bedoelen het echt goed. En probeer alsjeblieft te begrijpen wat ze zeggen, ze zeggen het niet voor niks.

Je manier van rijden lijkt niet zo goed, omdat je niet beter weet. Maar wanneer je beter weet, weet je ook dat je je pony er zo geen plezier mee doet. En is bij paardrijden niet het belangrijkste dat ruiter én paard er plezier in hebben?

Verder vind ik de foto's in je profiel er leuk uitzien de foto's in het topic hier wat minder...

Super gezegd!
Ik vrees alleen dat ze er niks mee doet..

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:55

Shannie schreef:
tummielover schreef:
jjha en waarom?? omdat ik niet stil was met men handen en omdat iedereen af zit te kraken ,, mijn loswerk systeem,,

@ shadowflower: nou met je vingers een ophouding, dat voelt ie tog niet?:S jha of je moet met stang en trens rijden

Dit vind ik een beetje een raar antwoord. Want bedenk eens, een vlieg op zn kont voelt je paard wel, maar als jij met je vingers speelt niet?

tummielover schreef:
nu ga je een arabier vergelijken met een dressuurpony

ik wil best sirieus nemen wat je zegt hoor, maar hoe jij rijd zo heb ik et al eerder gedaan maar dat werkt niet bij mij pony,

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:55

runningkawa schreef:
dat dan de pony dan z is, maar de ruiter niet

En is deze combi Z, heeft de ruiter veel sinterklaas jury's gehad, of standaard 50 euro aan de coupon geniet

dat is ook een beetje krom he...Heus niet alle jury's zouden zomaar sinterklaas punten geven en misschien ziet het er in het echt wel anders uit het zijn ook maar momentopnames hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:56

Dat denk ik ook niet aangezien ze online is maar niet meer reageert. Ik laat het iig hierbij. Paardje heeft zeker potentie, de ruiter met die instelling helaas niet.

Meid, werk aan die houding van je en het komt helemaal goed

Edit: zie dat je alweer gereageerd hebt en veranderingen gebeuren niet in een week. Dat moet je een maand of misschien zelfs wel twee of drie maanden volhouden voor je resultaat gaat zien! Succes
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-05 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lotttttttt

Re: tumberlane @ training (z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:57

Ik heb niet het hele topic doorgelezen , t is nogal groot.

Ik bekeek de foto's zonder de reacties gezien te hebben en zag gelijk wat ( ik denk ) je manier van losrijden is, Zo laag zegmaar tot de hele rug los is en dan idd op pakken tot de juiste houding, en op de loodlijn, ben hier een super voorstander van want niks is beter dan een ontspannen rug.

De manier waarop je je handen gebruikt kan ik echt niet beoordelen vanaf foto's , op het filmpje ook niet super. maar ik vind het er goed uitzien

Somebody_

Re: tumberlane @ training (z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:59

lotttttttt schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen , t is nogal groot.

Ik bekeek de foto's zonder de reacties gezien te hebben en zag gelijk wat ( ik denk ) je manier van losrijden is, Zo laag zegmaar tot de hele rug los is en dan idd op pakken tot de juiste houding, en op de loodlijn, ben hier een super voorstander van want niks is beter dan een ontspannen rug.

De manier waarop je je handen gebruikt kan ik echt niet beoordelen vanaf foto's , op het filmpje ook niet super. maar ik vind het er goed uitzien

een paard/pony kan zn rug niet loslaten als je er alsmaar aan blijft zitten en onrustig blijft met je hand!

@TS ik had een aantal vragen gesteld, graag antwoord aub?

Anoniem

Re:

kellij
je staat werkelijk soms te janken naast de Z ring

Z zegt echt zo weinig
en sommige jurys zijn zo stom
net zo dom als een instructrice die op die manier les geeft
net zo dom als iemand die zo rijd.

helaas zijn er gewoon mensen die dat gepluk nodig achten in de sport?
Vraag me niet waarom?

Sjaad

Re:

Wie zegt dat je via bokt moet leren paardrijden? Paardrijden leer je niet via internet. Dat leer je door goede instructie en veel oefening, liefst op veel verschillende paarden. Dit heeft er dus niets mee te maken. Natuurlijk zijn er wel kleine verbeterpunten mogelijk via enkele foto's, maar hele discussies over de manier van rijden wat helemaal fout zou zijn? Nee, naar mijn idee niet eerlijk.
Ik ben het ermee eens dat je ook negatieve kritiek positief op moet proberen te vatten en er iets mee moet proberen te doen, maar dit is meer dan alleen enkel kritiek of verbeterpunten. Dit is gewoon het afzeiken van alles, zonder haar ook maar een kans te geven. Jullie vertellen niet duidelijk hoe het wel moet ( volgens jullie )..als je dan toch van bokt zou leren moeten rijden...

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Mietje schreef:
Volgens mij zijn er geen moderators meer online om de TS haar ego te sparen

Stiekem toch wel

Ik ga hier een slotje op zetten, de reden lijkt me duidelijk.