MissJ schreef:Dat zijn vaak van die kunstjes die er in geramd zijn, dat wil ik geen oefeningen noemen.
Dat is toch precies wat ik ook zeg, muts
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MissJ schreef:Dat zijn vaak van die kunstjes die er in geramd zijn, dat wil ik geen oefeningen noemen.
. Anoukie schreef:Dat is toch precies wat ik ook zeg, muts![]()
.

. 
Das heeeeel wat anders dan iemand die een paard heeft voor zichzelf. Anoukie schreef:Pipo kruipt er al op met de 1,5 jaar, je ziet het![]()
.

PhiaBink schreef:Wat is het weer een geze*ik hier om niks. De meeste kunnen niet lezen en de andere helft l*lt mee met de rest. Kan er nu niet normaal gedaan worden! Geen wonder dat Wjerdo al begint "niet over zijn leeftijd ze*iken" . Als ze dat niet neer had gezet, dan zijn er ook weer een aantal die wel even gaat zoeken hoe oud Weventy is. Het geze*ik zal toch wel gekomen zijn. Wat zijn er toch zielige mensen hier. Bah!
Ik ken Wjerdo al een aantal jaren. Ze heeft op mijn paarden gereden en ze rijdt heel goed. Ze weet waar ze mee bezig is. Wjerdo is onze vaste oppas als we een paar dagen weg zijn. Ze rijdt de paarden en als ik haar niet voor 1000% zou vertrouwen hoe ze met onze dieren om zou gaan, dan zou ik haar hier niet op de paarden laten passen en de paarden laten rijden.
Als ik een jong paard heb, dan ga ik ook met 2 1/2 een beetje longeren en bitwijs maken. Een zadeltje erop en meer niet. Met 3 worden ze zadelmak gemaakt, d.w.z. een stapje, drafje galopje links om en rechts om en dan zeker een maand of 3 24/7 het land in.
Kijk eens opde hengstenkeuring wat je voor baby's ziet. De paarden die "de toekomst" zijn hoor je na een paar jaar niks meer van op het sport gebied. Allemaal heel vroeg ingereden en voor de hengstenkeuring moeten ze al heel wat kunnen. Wat denk je van het vrij springen of dat geen klap op die pezen geeft. Dat beetje longeren wat Wjerdo doet is dan helemaal niks. Kijk eens bij de renpaarden, daar zitten ze met 1 1/2 er al op. Met 5 zijn die dan ook versleten.
Je ventje ziet er toppie uit!!!! Hij wordt al een hele stoere vent. Laat ze maar l*llen, de meeste zijn gewoon jaloers![]()
xxxxxx PM en PP
Anoukie schreef:Phia, misschien voortaan de laatste paar pagina's ook maar lezen voor je helemaal uit je plaat gaat zoals nu?
MissJ schreef:Altijd leuk praten met jou Phia.
? Jij zou je aangesproken moeten voelen (wat blijkbaar dus ook zo is, mijn bericht is blijkbaar geslaagd
).
), maar ik vind dat je mensen best mag waarschuwen 

Anoukie schreef:Ik wil jou ervan bewust maken dat de toonzetting in het topic eigenlijk al best positief was, maar jij komt even met je woorden als "gezeik" etc. en geeft daar weer even een heul andere draai aan. Zonde.
) erg moeilijk.MissJ schreef:Vind het wat sneu om andersdenkenden meteen sneu en zeikerd te noemen.
Of dom, niet kunnen lezen, jaloers, of met andere meelüllen.
Met zo'n houding kom je vast een heel eind.
Sorane schreef:Gaat niet om het topic. Gaat om het feit dat hier een TE jong paard op trieste wijze aan het werk gezet wordt. En wat een ander daar ook van zegt in het topic doet er niet toe. Dit doe je niet met een te jong paard.