Waventy @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:29

MissJ schreef:
Dat zijn vaak van die kunstjes die er in geramd zijn, dat wil ik geen oefeningen noemen.

Dat is toch precies wat ik ook zeg, muts .

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:31

Anoukie schreef:
Dat is toch precies wat ik ook zeg, muts .

Het is al laat.

Anoniem

Re: Waventy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:53

Rust roest.......

En jong geleerd is oud gedaan

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:57

Pipo kruipt er al op met de 1,5 jaar, je ziet het .

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:59

Doe ik toch iets goed verkeerd

@ aliesje: jij hebt het over stallen. Ja, die zijn commercieel ingesteld Das heeeeel wat anders dan iemand die een paard heeft voor zichzelf.

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:07

ik heb niet het hele topic door gelezen. Ik vind dat je makkelijk beetje kan longeren enzo. Ik vind alleen 2x per maand 20 minuten niet zo. Beter lijkt mij 2x per week 5 tot 10 minuten voor zijn spiertjes. Zelf zou ik de bijzetter aan het halster doen als je hem bijzet maar dat zou ik ieder ander ook aan raden om is te proberen. Mijn onder tussen 3,5 jaar oude paardje loopt daar super op. Als je ppard er in gaat hangen kan dat natuurlijk niet

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 00:10

Pipo heeft een punt: Hoewel ik verwacht dat het sarcastisch bedoeld is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:12

Anoukie schreef:
Pipo kruipt er al op met de 1,5 jaar, je ziet het .

Liefst als veulen al

nee, ik vind het werkelijk onzin dat mensen zo moelijk doen. Over 3 weken zijn de Wtjes officieel 3 jaar, die kan je echt wel licht aan het werk zetten.
Sterker nog, ik denk zelf als je dat goed opbouwt, dat het beter voor ze is.

Wjerdo , ik bedoel het dus niet sarcastich

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:12

Maar ik heb het topic niet doorgelezen

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:13

Ik vind het prima hoe je het doet. Rust roest is echter alleen van toepassing als het paard is uitgegroeid!! Jong geleerd oud gedaan. Tjaa....
Je bent prima bezig hoor!! Bijna alle teugels kunnen zonder problemen worden gebruikt als ze tenminste goed worden gebruikt en het ziet er naar uit dat je het prima doet!! Lekker doorgaan met de baby.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:47

Wat is het weer een geze*ik hier om niks. De meeste kunnen niet lezen en de andere helft l*lt mee met de rest. Kan er nu niet normaal gedaan worden! Geen wonder dat Wjerdo al begint "niet over zijn leeftijd ze*iken" . Als ze dat niet neer had gezet, dan zijn er ook weer een aantal die wel even gaat zoeken hoe oud Weventy is. Het geze*ik zal toch wel gekomen zijn. Wat zijn er toch zielige mensen hier. Bah!

Ik ken Wjerdo al een aantal jaren. Ze heeft op mijn paarden gereden en ze rijdt heel goed. Ze weet waar ze mee bezig is. Wjerdo is onze vaste oppas als we een paar dagen weg zijn. Ze rijdt de paarden en als ik haar niet voor 1000% zou vertrouwen hoe ze met onze dieren om zou gaan, dan zou ik haar hier niet op de paarden laten passen en de paarden laten rijden.

Als ik een jong paard heb, dan ga ik ook met 2 1/2 een beetje longeren en bitwijs maken. Een zadeltje erop en meer niet. Met 3 worden ze zadelmak gemaakt, d.w.z. een stapje, drafje galopje links om en rechts om en dan zeker een maand of 3 24/7 het land in.

Kijk eens opde hengstenkeuring wat je voor baby's ziet. De paarden die "de toekomst" zijn hoor je na een paar jaar niks meer van op het sport gebied. Allemaal heel vroeg ingereden en voor de hengstenkeuring moeten ze al heel wat kunnen. Wat denk je van het vrij springen of dat geen klap op die pezen geeft. Dat beetje longeren wat Wjerdo doet is dan helemaal niks. Kijk eens bij de renpaarden, daar zitten ze met 1 1/2 er al op. Met 5 zijn die dan ook versleten.

Je ventje ziet er toppie uit!!!! Hij wordt al een hele stoere vent. Laat ze maar l*llen, de meeste zijn gewoon jaloers
xxxxxx PM en PP

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:49

Altijd leuk praten met jou Phia.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:49

Phia, misschien voortaan de laatste paar pagina's ook maar lezen voor je helemaal uit je plaat gaat zoals nu?

drspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:54

Wjerdo, ik hoop dat je je niet te veel aantrekt van dat gezeur hier. Volgens mij doe je dat ook niet, want je blijft wel heel diplomatiek reageren! (heel goed hoor!)

Ik wou je gewoon even laten weten dat je keurig met je paard bezig bent hoor! Er zijn tientallen wegen die naar Rome leiden.

Ik moet wel een beetje lachen om sommige reacties hier hoor. Als je paard hier al "rug problemen" van zou krijgen dan zou ik hem niet meer durven aanraken haha! Zorg ook vooral dat ie niet in de regen staat en zijn anky dekentje ten alle tijden op heeft hoor, anders smelt ie mischien

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:55

Schaduwaccount?

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:56

PhiaBink schreef:
Wat is het weer een geze*ik hier om niks. De meeste kunnen niet lezen en de andere helft l*lt mee met de rest. Kan er nu niet normaal gedaan worden! Geen wonder dat Wjerdo al begint "niet over zijn leeftijd ze*iken" . Als ze dat niet neer had gezet, dan zijn er ook weer een aantal die wel even gaat zoeken hoe oud Weventy is. Het geze*ik zal toch wel gekomen zijn. Wat zijn er toch zielige mensen hier. Bah!

Ik ken Wjerdo al een aantal jaren. Ze heeft op mijn paarden gereden en ze rijdt heel goed. Ze weet waar ze mee bezig is. Wjerdo is onze vaste oppas als we een paar dagen weg zijn. Ze rijdt de paarden en als ik haar niet voor 1000% zou vertrouwen hoe ze met onze dieren om zou gaan, dan zou ik haar hier niet op de paarden laten passen en de paarden laten rijden.

Als ik een jong paard heb, dan ga ik ook met 2 1/2 een beetje longeren en bitwijs maken. Een zadeltje erop en meer niet. Met 3 worden ze zadelmak gemaakt, d.w.z. een stapje, drafje galopje links om en rechts om en dan zeker een maand of 3 24/7 het land in.

Kijk eens opde hengstenkeuring wat je voor baby's ziet. De paarden die "de toekomst" zijn hoor je na een paar jaar niks meer van op het sport gebied. Allemaal heel vroeg ingereden en voor de hengstenkeuring moeten ze al heel wat kunnen. Wat denk je van het vrij springen of dat geen klap op die pezen geeft. Dat beetje longeren wat Wjerdo doet is dan helemaal niks. Kijk eens bij de renpaarden, daar zitten ze met 1 1/2 er al op. Met 5 zijn die dan ook versleten.

Je ventje ziet er toppie uit!!!! Hij wordt al een hele stoere vent. Laat ze maar l*llen, de meeste zijn gewoon jaloers
xxxxxx PM en PP

Amen.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:03

Anoukie schreef:
Phia, misschien voortaan de laatste paar pagina's ook maar lezen voor je helemaal uit je plaat gaat zoals nu?

Ik heb alle pagina's gelezen! Voel jij je aangesproken soms. Ik heb volgens mij geen namen genoemd
MissJ schreef:
Altijd leuk praten met jou Phia.

Wederzijds!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:05

Vind het wat sneu om andersdenkenden meteen sneu en zeikerd te noemen.
Of dom, niet kunnen lezen, jaloers, of met andere meelüllen.
Met zo'n houding kom je vast een heel eind.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:06

Aangesproken waarop ? Jij zou je aangesproken moeten voelen (wat blijkbaar dus ook zo is, mijn bericht is blijkbaar geslaagd ).

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:07

Ik wil jou ervan bewust maken dat de toonzetting in het topic eigenlijk al best positief was, maar jij komt even met je woorden als "gezeik" etc. en geeft daar weer even een heul andere draai aan. Zonde.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:08

Ik heb met TS gePBt (nadat ze me wilde opvreten ), maar ik vind dat je mensen best mag waarschuwen

Niemand zegt dat je paard met zekerheid rugproblemen krijgt op het moment dat je nu gaat longeren, die kans is altijd aanwezig. Ik heb TS verteld dat mijn merrie momenteel met haar rug zit en dat dat echt geen pretje is

En daarbij blijf ik bij mijn standpunt dat ik de meerwaarde niet zie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:17

Arm dier!!

Je had het bij een fiets moeten houden!! Die heeft geen gevoel!

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 01:21

Hier ga ik niet eens meer op in.... Lees het topic voordat je oordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:23

Gaat niet om het topic. Gaat om het feit dat hier een TE jong paard op trieste wijze aan het werk gezet wordt. En wat een ander daar ook van zegt in het topic doet er niet toe. Dit doe je niet met een te jong paard.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:28

Anoukie schreef:
Ik wil jou ervan bewust maken dat de toonzetting in het topic eigenlijk al best positief was, maar jij komt even met je woorden als "gezeik" etc. en geeft daar weer even een heul andere draai aan. Zonde.

Daarom vroeg ik ook of je je aangesproken voelde. Lees eens een aantal berichten, is toch niet normaal hoe er gereageert wordt. Dan wordt ik nog aangesproken omdat ik het woord gezeik gebruik, het is toch gezeik om helemaal niks. Er wordt gereageert alsof ze haar paard mishandeld, de meeste lezen niet goed. Een aantal hebben een aantal gecorrigeerd met quotes. Lezen de belangrijkste info niet of half. Tsja, dan krijg je zo topic.
Sorry hoor, normaal reageren is er voor sommige (noem geen namen ) erg moeilijk.

MissJ schreef:
Vind het wat sneu om andersdenkenden meteen sneu en zeikerd te noemen.
Of dom, niet kunnen lezen, jaloers, of met andere meelüllen.
Met zo'n houding kom je vast een heel eind.

Met een houding van sommige kom je zeker wel heeeeeeeel ver.
Hoeveel zijn er niet gecorrigeerd met uitspraken en beweringen die voor geen meter kloppen? Dat zijn mensen die niet kunnen lezen! Dat is dom ja!

Sorane schreef:
Gaat niet om het topic. Gaat om het feit dat hier een TE jong paard op trieste wijze aan het werk gezet wordt. En wat een ander daar ook van zegt in het topic doet er niet toe. Dit doe je niet met een te jong paard.

Wat is jong! Ze doet helemaal niks verkeerd. Verkeerd is een paard tot 3 jaar oud in het land gooien, dan in no time even zadelmak maken. Dat is fout. Ze bouwt het rustig op! Ik heb meer medelijden met de hengsten die straks worden klaar gestoomt. Die moeten even heel wat meer doen dan een paar min. aan de longe wat Wjerdo met haar paard doet.