inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:40

Elena schreef:
deze pony rijd haast nooit met slof, deze x even wel.
zie hier de foto's zonder slof
viewtopic.php?f=10&t=497959

Dat is een andere pony, maar het lijkt mij zowiezo zeer onverstandig om in die houding te gaan springen .

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:41

Jus_dOrange schreef:
Jolliegirl schreef:
ten eerste... : reageer niet op een slof als je er zelf nooit mee gereden hebt!!

Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik heb wel bedacht (en gezegd!) dat een slof in handen van goede ruiters een prima hulpmiddel is. Maar zoals je op de foto's kan zien kan het paard z'n hoofd alleen maar achter de loodlijn houden, dat noem ik geen goed gebruik.

Ik ken meerdere bokkers die een slof prima gebruiken.

hmm ik rijd ook wel eens met een slof, maar niet op deze manier+ dat ik vind dat je het probleem ook zonder slof moet kunnen oplossen, maar bij zo'n klein meisje snap ik dan dat ie er voor de veiligheid om zit, daar kan ik dan met mn gedachte wel bij

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:43

ik bedoelde het idee alleen.. silverxxhein
Ik zie op deze foto's ook weinig ontspannenheid

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:43

wat ik me wel afvraag waarom zijn het INRIJ foto's inrijden doe je met lange teugel of licht contackt en niet met een uber strakke slof toch?? of zie ik dit verkeerd?

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:44

ik vind eht wel jammer dat ze de slof zo strak hebt idd. Ik denk dat ze gewoon wat losser meot houden, dat merkt het dier ook vanzelf, dan snapt ie wat de bedoeling is en heeft hij er ook lol in.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:44

Jolliegirl schreef:
ja dat ben ik zeker met je eens, maar je snapt wat ik bedoel?
mensen die gelijk hun mond opentrekken en commentaar gaan geven..
maar over de pony en de loodlijn, dat ben ik zeker met je eens

Ik snap heel goed wat je bedoeld , echt waar. En ik ben zeker met je eens dat sommige mensen veel te ver gaan. Maar van de andere kant snap ik ook dat mensen over de rooie gaan bij het zien van foto's. Er zijn mensen die er zo lang over doen om hun pony zo vriendelijk mogelijk naar de top te rijden, die zo hun best doen... En dan komt er weer eens een Z-ruiter langs die haar pony in de krul trekt. Ik kan snappen dat je enigzins gefrustreerd raakt .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:45

Jus_dOrange schreef:
Jolliegirl schreef:
ja dat ben ik zeker met je eens, maar je snapt wat ik bedoel?
mensen die gelijk hun mond opentrekken en commentaar gaan geven..
maar over de pony en de loodlijn, dat ben ik zeker met je eens

Ik snap heel goed wat je bedoeld , echt waar. En ik ben zeker met je eens dat sommige mensen veel te ver gaan. Maar van de andere kant snap ik ook dat mensen over de rooie gaan bij het zien van foto's. Er zijn mensen die er zo lang over doen om hun pony zo vriendelijk mogelijk naar de top te rijden, die zo hun best doen... En dan komt er weer eens een Z-ruiter langs die haar pony in de krul trekt. Ik kan snappen dat je enigzins gefrustreerd raakt .

oke, ik dacht dat je me verkeerd begreep

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:47

jeetje dat is niet goed hoor!

Een pony aan de teugel rijden heeft een reden, het is goed voor de rugspieren en dus voor de achterhand ( Die uiteindelijk alles moet dragen ) en dat het er mooi uitziet is mooi meegenomen, maar dit is opkropping van de spieren, in de hals, in de rug, zal dus gewicht niet goed op de achterhand kunnen dragen, die slof heeft op deze manier geen zin!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:49

@ abeltje_xx:
Misschien is het een idee om de perso(o)n(en) in kwestie op dit topic te attenderen zodat zij ook de kans krijgt/krijgen om haar/hun zegje te doen. Want nu wordt er bijna alleen maar herhaald wat al heel vaak gezegd is.
(heb het ook even gePbt)

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:50

Tja ik ga der niet eens meer over beginnen...over slof te strak etc..!! Ik vind het verder een erg leuke combi.... ..

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:52

Ik weet nog hoe super Hypos liep op de Gelderse vorig jaar.... Echt een vrolijke pony. Nu ziet hij er veel minder vrolijk uit. Zou ik ook niet zijn als je op een dergelijke manier 'getraind' wordt.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:58

Heej.. whaha typisch bokt weer.. een meisje rijdt haar pony met slof en heel bokt zeurt er weer over

jeetje zeg als haar moeder op zown hoog nivo rijdt dan weet ze heus wel wat ze doet hoor.
En zo erg trekt ze hem niet in elkaar hoor.. dat valt echt wel mee. hij loopt in draf goed over de rug en de galopfoto is opwaarts.

een slof is heus niet iets , als je hem gebruikt dat dan meteen je pony naar de klote is, hij moet wel werking hebben. een slof is prima om mee te leren rijden. Pony ziet er ook niet in elkaar gereden uit, dus het valt allemaal wel weer meeee....

veel plezier met je pony

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:02

Citaat:
Heej.. whaha typisch bokt weer.. een meisje rijdt haar pony met slof en heel bokt zeurt er weer over

sommige mensen zeuren idd , maar er zijn ook vast wel mensen tussen die willen zeggen wat ze er van vinden en er adviesen bij geven, en zeggen dat dit niet goed is. Als je hier nou neer zet : '' Woow die slof '' aan dat soort dingen heb je niks idd..

Ik vind dat ze de slof niet op de juiste manier gebruikt

Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:04

zo die slof zit inderdaad strak:S vind je het gek dat hij zo in de krul loopt en dat van die nekspier vind ze mooi, nou dat is juist fout teken dat het veel te strak staat.
maar verder is het een mooi paardje.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:05

nouja, ik zit de foto's nog eens te bekijken en Renate12 , er zitten wel foto's bij waar dr pony wel goed loopt, foto 2 is gewoon echt niet goed, zo zitten er nog wel een paar tussen maar ook een paar waar het mee valt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:11

Tja, dit is dus een schoolvoorbeeld van verkeerd slofgebruik...

BailyKarlos schreef:
Als je op deze manier alleen een Z- ruiter kan worden dan stop ik acuut met paardrijden. Bah bah bah!!!!!!!

Op deze manier word je geen Z.

Vinaba

Re:

ik denk dat dit topic op slot kan.
Of die mensen willen zelf nog een reactie plaatsen.

Vinaba

KarinvdM schreef:

BailyKarlos schreef:
Als je op deze manier alleen een Z- ruiter kan worden dan stop ik acuut met paardrijden. Bah bah bah!!!!!!!

Het is niet te hopen

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:12

een hulpteugel mag nooit zo strak zitten zodat de teugels naar beneden 'getrokken' worden.. EN DIT IS HIER DUS ZEKER EEN VERKEERD VOORBEELD VAN! jeetje!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:13

Renate12 schreef:

jeetje zeg als haar moeder op zown hoog nivo rijdt dan weet ze heus wel wat ze doet hoor.
En zo erg trekt ze hem niet in elkaar hoor.. dat valt echt wel mee. hij loopt in draf goed over de rug en de galopfoto is opwaarts.

een slof is heus niet iets , als je hem gebruikt dat dan meteen je pony naar de stinkmodder is, hij moet wel werking hebben. een slof is prima om mee te leren rijden. Pony ziet er ook niet in elkaar gereden uit, dus het valt allemaal wel weer meeee....

veel plezier met je pony

Tis niet omdat je op een hoog niveau rijdt , echt goed kan rijden, ik ken voorbeelden genoeg...Ze trekt hem niet in elkaar? echt niet hoor...
Een slof is prima om mee te LEREN rijden, das ook een goeie tip....
Pony ziet er NIET in elkaar gereden uit mnnn Ik denk dat je een vergrootglas aan de sint kan vragen;..

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:17

[/quote]
hmm ik rijd ook wel eens met een slof, maar niet op deze manier+ dat ik vind dat je het probleem ook zonder slof moet kunnen oplossen, maar bij zo'n klein meisje snap ik dan dat ie er voor de veiligheid om zit, daar kan ik dan met mn gedachte wel bij
[/quote]

slof veilig?als ie zo strak loopt en struikeld, breekt ie zijn nek, en die van het meisje. op wedstrijd rijd ie zonder.dus dat zou betekenen dat ie op wedtsrijd braver is dan thuis.lijkt mijook wel

Nikki_jimmy ik vind jou behoorlijk lef hebben om te zeggen dat een l ruiter niet weet waar hij het over heeft.
ik rij uberhaupt geen wedstrijden.en ik weet echt wel waar ik het over heb.
op bepaalde paardengebieden heb ik heel wat meer verstand dan een zz ruiter, dan heb ik het niet over oefeningen maar wel over hoe je rechtvaardig en eerlijk met je paard/pony om gaat..ik gebruik mijn paard als en dier met gevoelens niet als een gebruiksvoorwerp.zoals mening bokker. dan weet ik dat er een erg gedreven moeder achter staat, die natuurlijk wil dat het meisje zo snel mogelijk naar de z rijd.want wat is er nou niet lekker als je lieve dochtertje van 8 in de z rijd.
laat dat meisje toch lekker aanhobbelen en plezier hebben met haar pony.
ik heb menig meisje verpest zien worden omdat de ouders zo enthousiast zijn.
arm kind

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:21

ik zou wel eens die moeder hier willen hebben nu....

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:25

KarinvdM schreef:

BailyKarlos schreef:

Ik geloof dat ze al Z is.
Staat ergens in het begin van het topic. Omdat ze de jongste Z ruiter was heeft ze ook in de BIT gestaan of iets dergelijks...

Lau_Ra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:26

ik sluit me aan bij de rest.
wat doe je dat beestje AAN
verder wel eem mooie pony

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:26

Dit meisje dus in de Z dresuur rijd met deze pony. Ze heeft in een ander topic veel mensen over haar heen gekregen en dit topic is om te bewijzen dat ze netjes en goed kan rijden. ze heeft zelfs in de BIT gestaan omdat ze zo jong (8 geloof ik?) al in de Z loopt met der pony.