Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wat heb je nou aan een snel paard als je er na de eerste paar meters al naastligt
Sorane schreef:Ik vind het er niet uitzien. Maar zolang het kind EN haar pony er lol in hebben waarom niet...
Maar even terug komen op de dressuurmuts-met-paard-in-pensionstalling opmerking.
Een dressuurmuts rijdt haar paard niet op zijn 1e of 2e jaar al de vernieling in.
Dan maar een dressuurmuts op een pensionstalling maar wel een zuiver geweten.
lindavd schreef:ja sorry das msn taal. doe k vort automatisch. zal er vort op letten
ok. maar volgens mij doe k het ok alleen bij de en je, d en j
IloveKelly schreef:Konden jullie direct verlichte zit en springen?Vast niet. Ik ook niet. Dat kost trainen. Net als jockey rijden. Mijn tips:
Handen lager, meer naar voren is prettiger in de mond van de pony. Verder beugels 1 gaatje langer. Je kunt ook op buitenrit oefenen. Op een stuk
(zoiets heb ik dan tenzij ik om commentaar vraag
) leuk gewoon lekker oefenen heb der absoluut geen verstand van
stef schreef:Sees schreef:eh...in Amerika worden die paarden met 1 1/2 ingereden en zijn ze wel met 6 uitgerangeerd hoor. Ik ben op verschillende ranches geweest...maar dat wil niet zeggen dat je alle jockeys en alle races over een kam moet scheren.
Tja, maar veel amerikanen sporen niet, ongeacht welke tak van de sport je pakt.
Dat de paarden jong beleerd worden ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar de meeste renpaarden leven wel als een koning
) zijn de renpaarden die ik ken niet op die vroege leeftijd ingereden. Liekie hebben ze zelfs wat langer laten staan omdat hij zo klein was. Is pas met zijn 4 op de baan gekomen. bittermoon schreef:@ griebels.... ja, dat hem zoals Classic_life je al liet weten![]()
helaas nog geen amatrice maar wat niet is kan nog komen
ik rij bij John Smith....
griebels schreef:
Zover ik weet (zoveel weet ik nou ook weer niet) zijn de renpaarden die ik ken niet op die vroege leeftijd ingereden. Liekie hebben ze zelfs wat langer laten staan omdat hij zo klein was. Is pas met zijn 4 op de baan gekomen.
noedel schreef:luxket schreef:hahahah dan gaan wij ook mee koersen he marhahaha

buster4ever schreef:en wat betreft die spring bloopers sorry maar dit zijn gewoon spring bloopers en meer niet...gewoon geen goeie verlichte zit werk daar eens aan.....
op deze foto's lijkt t wel alsof je met lange beugels aan het springen ben..doe je beugels een gaatje of 2 omhoog je hakken naar beneden....probeer dan tijdens t springen e kont niet ergens ver weg in de lucht t gooie maar hou hem iets dichter bij je zadel....
verder tjah zeg ik niks probeer wat te doen met deze aanwijzingen
Dioxide schreef:Dacht dat mensen van Deurne ook dingen moesten leren Luxket? Nou, dit meisje ook. Ze neemt toch les? En zij heeft tenminste lol met dr pony!
@topicstarter: Doe lekker je ding, goed, ik vind het er ook natuurlijk niet geweldig uitzien, maar je wilt er wel aan werken! Probeer eens of je op een echt renzadeltje kan rijden, op een wat grotere pony. Dan kan jij het gevoel misschien ook wat beter krijgen
Succes en trek je niks aan van al dat commentaar hier!
stef schreef:griebels schreef:
Zover ik weet (zoveel weet ik nou ook weer niet) zijn de renpaarden die ik ken niet op die vroege leeftijd ingereden. Liekie hebben ze zelfs wat langer laten staan omdat hij zo klein was. Is pas met zijn 4 op de baan gekomen.
De paarden die ik ken met 2, maar dat waren dan ook geen arabieren, ik weet niet of daar nog verschil in zit.
Wat ik jammer vind is dat je nu weer een wellles nietes spelletje krijgt. De een begint de dressuur onderuit te halen, de ander de rensport, waar blijft de steek naar de westernsport?
In élke dicipline heb je mensen met paarden en paardenmensen.
En ook wat sommige zeggen, de toon van het topic. Als er nou gestaan had van: Kijk ik ben jockey, met een paar vette smiley's erachter, dan had ik er hartelijk om gelachen dat zo'n kind gewoon leuk met dr beest bezig is. Ook dan had ik de waarschuwing geplaatst dat ze als ze niet uitkijkt zo op dr snufferd ligt ivm teveel gewicht op de voorhand.
Maar dit kan je gewoon niet serieus nemen. In sporten waarbij je veel evenwicht nodig hebt (zo ook voltige, polo) begin je op een houten of ijzeren paard. Pas als je daar voldoende evenwicht op hebt ga je naar een echt paard, en dan een paard dat zelf al veel gewend is, puur om aan de bewegingen te wennen.
Hoe leuk bedoelt ook, naar mijn idee rij je op deze manier (teveel gewicht op de voorhand) gewoon je pony verrot als je dit serieus traint (daar versta ik dus niet eens in de maand onder)
kyrkelover schreef:ik heb ook al eens getraind in de echte jockeyzit maar dat is niet gefrotografeerd alleen heb ik nog al de neiging om er met springen ook zo op te zitten wat wel steeds minder wordt.
dus nu zet ik maar ff de foto er bij mij aan het springen en dan niet zeggen oh wat zit jij er afschuwelijk op in deze sprong jah dat weet ik dit zijn de springbloopers om dat ik in de verkeerde houding zit