ik in jockey training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:09

Konden jullie direct verlichte zit en springen?Vast niet. Ik ook niet. Dat kost trainen. Net als jockey rijden. Mijn tips:

Handen lager, meer naar voren is prettiger in de mond van de pony. Verder beugels 1 gaatje langer. Je kunt ook op buitenrit oefenen. Op een stuk

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:25

wat een gezeur zeg, ik maak mn beugels ook wel eens een paar gaatjes korter en dan cros ik een keer door een veld heen, er is echt niks lekkerder als die wind door je haren en crossen maar.

misschien moet je eens proberen om de beugels 1 gaatje langer te maken ofzo zodat je iets lager zit want je komt wel heel ver boven je zadel uit, verder vind ik het er leuk uitzien en veel succes

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:31

dat klopt jah ik moet mij kont meer naar achter en mijn rug meer recht maar dit was geen training om in de jockey houding te gaan zitten maar vooral om het evenwicht en voor het geval je het nog niet weet daar moet ene jockey ook op trenen .
verder krijg ik af en toe les van twee man op stal bas ik weet ff niej meer hoe die met de achternaam heet en twan fransen zij hebben allebihj volbloeden getraind bij renstallen.
verder gaan we peter nabbe vragen die op het moment vee in nois rijdt.l

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:33

ja ik denk wel dat evenwicht het belangrijkste is waar je op moet trainen wat heb je nou aan een snel paard als je er na de eerste paar meters al naastligt

A10

Re: ik in jockey training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:35

Sorane schreef:
Ik vind het er niet uitzien. Maar zolang het kind EN haar pony er lol in hebben waarom niet...

Maar even terug komen op de dressuurmuts-met-paard-in-pensionstalling opmerking.

Een dressuurmuts rijdt haar paard niet op zijn 1e of 2e jaar al de vernieling in.
Dan maar een dressuurmuts op een pensionstalling maar wel een zuiver geweten.

Ik ben niet tegen dressuur, integendeel. Ik bedoelde hiermee dat een paard dat in pension staat, 23 uur per dag op stal en 1 uur dr uit niet echt diervriendelijk overkomt.

Dat jij je paard niet als twee-jarige naar de vernieling helpt, heb je groot gelijk in. Maar een volbloed is sneller volwassen dan een KWPN-er en kan dus eerder worden bereden. bovendien komt er maar een vlieggewicht op van zo'n 50 kilo.

Maar kijk eens naar de andere kant van de dressuurwereld: hoe worden jonge (4 en 5 jarige) paarden getraind op de jonge paarden proeven? En hoeveel zien we daar later nog van terug in de reguliere dressuursport?

En wat te zeggen over de mensen die perse hun paard in de krul willen hebben en laag en diep rijden, omdat anky dat toevallig doet?

Anky is en vakvrouw en weet waar ze mee bezig is,maar al die onverlaten die haar "na willen doen" sorry,maar dat doet mij pijn in de ogen

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:39

lindavd schreef:
ja sorry das msn taal. doe k vort automatisch. zal er vort op letten
ok. maar volgens mij doe k het ok alleen bij de en je, d en j

En hier, en hier en hier

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:42

IloveKelly schreef:
Konden jullie direct verlichte zit en springen?Vast niet. Ik ook niet. Dat kost trainen. Net als jockey rijden. Mijn tips:

Handen lager, meer naar voren is prettiger in de mond van de pony. Verder beugels 1 gaatje langer. Je kunt ook op buitenrit oefenen. Op een stuk

Hier reden ze allemaal direct Grand prix hoor

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:47

laat ze maar banketstaaf hoor (zoiets heb ik dan tenzij ik om commentaar vraag ) leuk gewoon lekker oefenen heb der absoluut geen verstand van

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:51

HAHAHAHAAHAHA!!! tjonge jonge, kom op zeg!! dat hier 8 pagina's uit voort kunnen komen..te triest voor woorden! laat dat meisje lekker hobbelen...alsof niemand hier op bokt ooit gek heeft gezeten of gedaan op een paard of pony!!

ontopic; leuk hoor meid, veel oefenen wel, maar dat komt vast wel goed! laat je niet opjutten hoor!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:11

stef schreef:
Sees schreef:
eh...in Amerika worden die paarden met 1 1/2 ingereden en zijn ze wel met 6 uitgerangeerd hoor. Ik ben op verschillende ranches geweest...maar dat wil niet zeggen dat je alle jockeys en alle races over een kam moet scheren.

Tja, maar veel amerikanen sporen niet, ongeacht welke tak van de sport je pakt.
Dat de paarden jong beleerd worden ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar de meeste renpaarden leven wel als een koning

Zover ik weet (zoveel weet ik nou ook weer niet ) zijn de renpaarden die ik ken niet op die vroege leeftijd ingereden. Liekie hebben ze zelfs wat langer laten staan omdat hij zo klein was. Is pas met zijn 4 op de baan gekomen.

wennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:13

Wat leuk, bij ons op de mange organiseren ze 1 keer per jaar ook een Derby.
Alle paarden mogen daar aan meedoen, ze mogen dan per 2 de renbaan op. Weet even niet of het via een afval systeem gaat (winners tegen winnaars) of op tijd.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:14

bittermoon schreef:
@ griebels.... ja, dat hem zoals Classic_life je al liet weten
helaas nog geen amatrice maar wat niet is kan nog komen
ik rij bij John Smith....

Heb je maanoog gereden of heb je gewoon een leuke foto voor je avatar genomen?

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:59

griebels schreef:

Zover ik weet (zoveel weet ik nou ook weer niet ) zijn de renpaarden die ik ken niet op die vroege leeftijd ingereden. Liekie hebben ze zelfs wat langer laten staan omdat hij zo klein was. Is pas met zijn 4 op de baan gekomen.

De paarden die ik ken met 2, maar dat waren dan ook geen arabieren, ik weet niet of daar nog verschil in zit.

Wat ik jammer vind is dat je nu weer een wellles nietes spelletje krijgt. De een begint de dressuur onderuit te halen, de ander de rensport, waar blijft de steek naar de westernsport?
In élke dicipline heb je mensen met paarden en paardenmensen.

En ook wat sommige zeggen, de toon van het topic. Als er nou gestaan had van: Kijk ik ben jockey, met een paar vette smiley's erachter, dan had ik er hartelijk om gelachen dat zo'n kind gewoon leuk met dr beest bezig is. Ook dan had ik de waarschuwing geplaatst dat ze als ze niet uitkijkt zo op dr snufferd ligt ivm teveel gewicht op de voorhand.
Maar dit kan je gewoon niet serieus nemen. In sporten waarbij je veel evenwicht nodig hebt (zo ook voltige, polo) begin je op een houten of ijzeren paard. Pas als je daar voldoende evenwicht op hebt ga je naar een echt paard, en dan een paard dat zelf al veel gewend is, puur om aan de bewegingen te wennen.
Hoe leuk bedoelt ook, naar mijn idee rij je op deze manier (teveel gewicht op de voorhand) gewoon je pony verrot als je dit serieus traint (daar versta ik dus niet eens in de maand onder)
[/quote]

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 23:54

ik heb ook al eens getraind in de echte jockeyzit maar dat is niet gefrotografeerd alleen heb ik nog al de neiging om er met springen ook zo op te zitten wat wel steeds minder wordt.
dus nu zet ik maar ff de foto er bij mij aan het springen en dan niet zeggen oh wat zit jij er afschuwelijk op in deze sprong jah dat weet ik dit zijn de springbloopers om dat ik in de verkeerde houding zit

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:58

waarom zet je ze derop als we er geen commentaar op mogen geven?

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 00:03

dat mag wel maar niet van oh jee wat zit je hier in een verschrikkelijke springhoudingen want dit zijn dus springbloopers

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:06

meer kan je er nou eenmaal niet van zeggen geloof ik

Soraya92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:53

OMG !

Kunnen we nou niet even normaal doen ..!

Ik moet zeggen meid , die springfotos vind ik geeneens zo erg , je gaat misschien iets teveel mee naar voren , maar je gaat wel mee en belemmerd je pony niet in zn mond ofzo !

Ik vind dat het NIET valt onder de categorie slecht!

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 01:07

noedel schreef:
luxket schreef:
hahahah dan gaan wij ook mee koersen he mar hahaha

Mag ik meedoen?
Mijn tinker kan kei hard

dan ga ik ook wel een keer mee op mijn welsh;):P die ken ook zo verschrikkelijk hard op t strand

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 01:17

en wat betreft die spring bloopers sorry maar dit zijn gewoon spring bloopers en meer niet...gewoon geen goeie verlichte zit werk daar eens aan.....
op deze foto's lijkt t wel alsof je met lange beugels aan het springen ben..doe je beugels een gaatje of 2 omhoog je hakken naar beneden....probeer dan tijdens t springen e kont niet ergens ver weg in de lucht t gooie maar hou hem iets dichter bij je zadel....
verder tjah zeg ik niks probeer wat te doen met deze aanwijzingen

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:04

hahahaha sorry maar lig echt dubbel hier om die fotos,de 1 e fotos bedoel ik dan

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:27

buster4ever schreef:
en wat betreft die spring bloopers sorry maar dit zijn gewoon spring bloopers en meer niet...gewoon geen goeie verlichte zit werk daar eens aan.....
op deze foto's lijkt t wel alsof je met lange beugels aan het springen ben..doe je beugels een gaatje of 2 omhoog je hakken naar beneden....probeer dan tijdens t springen e kont niet ergens ver weg in de lucht t gooie maar hou hem iets dichter bij je zadel....
verder tjah zeg ik niks probeer wat te doen met deze aanwijzingen

ze heeft het uitgelegt waarom ze zo zit...

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:39

Dioxide schreef:
Dacht dat mensen van Deurne ook dingen moesten leren Luxket? Nou, dit meisje ook. Ze neemt toch les? En zij heeft tenminste lol met dr pony!

@topicstarter: Doe lekker je ding, goed, ik vind het er ook natuurlijk niet geweldig uitzien, maar je wilt er wel aan werken! Probeer eens of je op een echt renzadeltje kan rijden, op een wat grotere pony. Dan kan jij het gevoel misschien ook wat beter krijgen

Succes en trek je niks aan van al dat commentaar hier!

Denk je nou echt dat ik dit serieus kan nemen... Niet echt... Geen serieus topic vind ik dus ook geen serieus antwoord... Voel je niet gelijk zo aangevallen sjonge jonge

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:48

stef schreef:
griebels schreef:

De paarden die ik ken met 2, maar dat waren dan ook geen arabieren, ik weet niet of daar nog verschil in zit.

Wat ik jammer vind is dat je nu weer een wellles nietes spelletje krijgt. De een begint de dressuur onderuit te halen, de ander de rensport, waar blijft de steek naar de westernsport?
In élke dicipline heb je mensen met paarden en paardenmensen.

En ook wat sommige zeggen, de toon van het topic. Als er nou gestaan had van: Kijk ik ben jockey, met een paar vette smiley's erachter, dan had ik er hartelijk om gelachen dat zo'n kind gewoon leuk met dr beest bezig is. Ook dan had ik de waarschuwing geplaatst dat ze als ze niet uitkijkt zo op dr snufferd ligt ivm teveel gewicht op de voorhand.
Maar dit kan je gewoon niet serieus nemen. In sporten waarbij je veel evenwicht nodig hebt (zo ook voltige, polo) begin je op een houten of ijzeren paard. Pas als je daar voldoende evenwicht op hebt ga je naar een echt paard, en dan een paard dat zelf al veel gewend is, puur om aan de bewegingen te wennen.
Hoe leuk bedoelt ook, naar mijn idee rij je op deze manier (teveel gewicht op de voorhand) gewoon je pony verrot als je dit serieus traint (daar versta ik dus niet eens in de maand onder)

[/quote]

Ze is toch aan het oefenen!? Ze zal zo echt niet jaren doorrijden maar steeds beter gaan rijden...
Ik help soms de renarabieren te trainen, maar heb nog nooit iemand op een houten of ijzeren paard gezeten. Gewoon steeds je beugels wat korter doen. En er zijn ook westernpaarden die op 2jarige leeftijd worden ingereden, zelf ook dressuurpaarden. En wat is erger, laten rennen (wat ze dus ook graag doen) of aan de dressuurtraining? Ik weet wel wat meer belastend is!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:49

kyrkelover schreef:
ik heb ook al eens getraind in de echte jockeyzit maar dat is niet gefrotografeerd alleen heb ik nog al de neiging om er met springen ook zo op te zitten wat wel steeds minder wordt.
dus nu zet ik maar ff de foto er bij mij aan het springen en dan niet zeggen oh wat zit jij er afschuwelijk op in deze sprong jah dat weet ik dit zijn de springbloopers om dat ik in de verkeerde houding zit

Afbeelding

Afbeelding

De houding die je hier hebt is goed voor een sprong van een meter hoger... Zo verkeerd is hij dus niet