zow weer even bijgelezen. Ik heb nu al een aantal dagen stage gelopen en het dus te druk gehad om te internetten. Ik ga Umi de laatste maand van stage mee nemen anders word het ons gewoon veel te duur...en dan gaat degene die samenwerkt met de eigenaar van stal me een beetje helpen die rijd ook ZZ-l .
Over t galopperen, ik zet t liever door ook als ze fout aanspringt anders word het wel heel makkelijk voor haar..dan blijft ze fout aanspringen omdat ze dan toch denkt dat ze dan weer mag draven.
Als de hoefsmid geweest is moeten er echt nodig foto's gemaakt worden, paard loopt nu gewoon stukken beter bij een vreemde ruiter nog steeds(zoals op deze foto's) met de oren naar achteren en dan probeert ze een beetje weg te vluchten zo ziet het er gewoon uit. In de lessen loopt ze gewoon steeds beter, de bodem is minder zwaar dus haar beentjes tilt ze dan ook mooier op. T is gelukkig een heel rustig paard...nouwjah meestal dan...heb haar ook een keer bij ons thuis in de bak gereden en daar loopt ze ook gewoon lekker ontspannen. Af en toe iets kijkerig maar verder wel gewoon super braaf.
Als de hoefsmid geweest is gaan we natuurlijk wel weer lessen en blijf gewoon thuis oefenen. vorige les op de pony is niet door gegaan..is iemand overleden die daar woont waar iedereen les krijgt. heb nu dus weer 2weken om te oefenen met Umi en tegen die tijd regel ik wel ff een fotograaf(alleen als t mooi weer is komt ie
)
Ik loop nu stage bij die africhtingsstal waar Umi stond, denk dat de meeste jonge paarden nog niet goed recht gericht zijn. Als Umi echt weer goed loopt en me pa het goed vind wil ik haar daar ook graag uit laten brengen op concour, leek me gewoon een goed idee om iemand met veel ervaring(heb zelf alleen onderlinge gereden) gewoon eerst met haar daar te laten rijden. We hebben zelf nog geen trailer of startkaart en dat kan nog een hele tijd gaan duren daarom leek het me gewoon handig als ze dan(als ze dus op L-niveau loopt) nu al wat wedstrijdervaring op doet.
Deze stage is voor mij best wel leerzaam, de meeste die er staan zijn jonge beestjes...paar hengsten erbij en nog een paar die op wedstrijden uitgebracht moeten worden.
Ben t niet helemaal eens dat een jongpaard goedkoper is dan een Zdressuur paard. Ik had voor t geld er best wel eentje kunnen kopen
maarja ga er vanuit dat ik het met Umi gewoon ook ga redden en als ze dan na een maandje weer terug komt en ik klaar ben met stage alles weer goed is
mensen daar hebben genoeg ervaring om ons te helpen...en gaat t echt niet dan stappen ze er zo zelf op