Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeuh

Re: Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:17

Vind het wel allemaal zeer spectaculair enzo en vind het er ook wel 'super' uitzien (^o)) maar ik weet nu niet of dit echt mishandeling is? weet er eigenlijk niet zoveel van, maar denk niet dat het echt mishandeling is van die dieren hoor... anders zouden er toch al dierenvrienden bijgegaan zijn? (zoals in belgië Gaia )

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:35

wooooooooooow! T word met de pagina erger!!!

Ergens in het begin kregen de paarden een band om hun liezen, toen ging de band om hun koker *waar ik me nog steeds over bedenk hoe dat kan gezien de koker tussen de achterbenen zit en je hier moeilijk een band vast gebonden krijgt*en daarna kregen ze een draadje om hun koker en als laatste een draadje om hun ballen...

Dus als dat zielig is zullen we dan ook maar meteen geen een hengst meer castreren? Want dan worden zijn ballen er gewoonweg afgesneden. Met een mesje ja, met alleen een plaatselijke verdoving in de meeste gevallen. Wooow hoe zielig...

Ik vind de foto's ontzettend spectaculair! Ik zou het heeel graag ook eens zien! Ania, ga je mee?

En dan las ik ook nog ergens dat iemand het zielig vond en dat er paarden achterover vallen. Ik rij dan jonge pony's in en wat denk je dat die doen als ze de eerste keer een zadel op krijgen. Ja, daar zijn er ook al n paar van achterover geklapt omdat ze zo vaag doen. Ik zal voor de lol eens foto's maken en die plaatsen. Dat ziet hetzelfde uit, alleen hebben wij een andere achtergrond en geen ruiter erop, maar dat zou eventueel ook nog geregeld kunnen worden als ik iemand vind die zo gek is

Sorry voor mijn comm, maar nadat ik me 8 pagina's lang heb zitten ergeren aan de kortzinnige mensen met een eigen mening, geen inzicht in de mening van andere mensen én een gebrekkig gebruik van de nederlandse taal moest ik mijn mening even kwijt...

Dank U en Mientjeuh, Geweldig dat je dit mee hebt mogen maken

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:16

AMEN!!
beter zou ik het bijna niet kunnen verwoorden!! (Kan het wel maar doe het niet )

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:38

Mooie foto's.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:38

hmz, ik zou er zelf echt niet heengaan, de fotoos zelf vind ik wel heel cool om te zien. maar ik vind het gewoon geen fijn idee om te zien hoe een paard in paniek een debiel van zn rug probeert te rkijgen. Vind het wel grappig om te zien hoe die mensen er dan vervolgens knoerthard afvallen :p En ik hoef allemaal echt niet te weten hoe ze die paarden zo gek krijgen en wat voor maatregelen om ballen en weet ik veel wat.. :p maar kan me wel voorstellen dat een paard hierzo niet vrijwillig aan meedoet. maar das mijn mening

xXx Naomi

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:49

Neej, okeejs, mag je me een paard noemen die zich vrijwillig in laat rijden

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:08

Nee ik vind het helemaal niks.
Echt belachelijk gewoon

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:01

Anjatjeuh schreef:
Loutjuh, lezen is ook een kunst, er staat: "Ik ben ook een keer naar een show geweest met stieren .. stiervechten. Alleen maakten ze die stieren niet dood."

haha lezen is zeker een kunst!! foutje...ik had het waarschijnlijk te snel gelezen

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:22

Saartjeuh schreef:
@ tirana_nr1 : dus jij vind dat mien hier schuldig is omdat ze er naar kijkt ?
Ja ja was is Mien toch een bitch tegen de paardjes ni te doen
Bad Bad Mien

sorry ik lees dit nu pas!
kben op vakantie..
maar ik bedoel nii gemeen van mien.. maar zilug tegen over de paarden..!
danders zou ik nu toch ook een bitch zijn... ik heb er toch oowk naar gekeken... maar ik dii lui dii dii rodeo's organiseren vind ik ma poedersuiker lui..
maar ik zou ook nooit er naar gaan kijken in het echt.. sorry, ik zou ut nii willen zien..

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:26

@t tirana_nr1: Dit is geen msn ofzo , dus gebruik geen msn taal zoals Zilug en dii o.i.d.

Maar mensen waarom zolang door blijven zeuren, deze discussie loopt echt een beetje uit de hand..
Sommige mensen hier op bokt weten het wel te overdrijven zeg

Oke die paar secondes zijn niet prettig voor het paard, maar de rest van zijn leven is prima, een luizen leventje.
er zijn zoveel sport paarden die een veel erger leven hebben en dan veel langere perioden.
Ik snap niet waarom jullie nou jullie hart een beetje gaan zitten luchten in het topic van Mientjuh.
Ik zou zeggen open een topic, dan heeft niet iedereen er last van.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:10

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:32

sjongejonge.. mientjeuh is er toch zelf geweest?
heeft deze foto's zelf gemaakt, en ik denk (neem aan)
dat als zij het mishandeling vond,dat ze er ook niet naar had gekeken,
dan was ze er niet eens naartoe geweest!!

als jullie(degene die het mishandeling vinden) het zo'n mishandeling vinden,
kijk er dan gewoon niet naar,en reageer gewoon niet, en houd het topic een beetje leuk.want nu is het hele topic zo'n beetje verknald.
dus als je het zo'n mishandeling vind,verlaat het topic dan gewoon...

Mientjeuh je hebt mooie foto's gemaakt!
lijkt me superstoer om dat zo eens mee te maken!
en zo'n rondreis door amerika lijkt me ook superleuk!

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:35

boeflover schreef:
omdat niemand wilt geloven dat er wél een touw wordt aangetrokken waardoor het dier ontzettend veel pijn krijgt en daardoor gestoord gaat doen;
http://www.angelfire.com/home/stephenpe ... 0Rodeo.JPG

Iedereen gelooft dit wel, maar ieder heeft er zo een andere mening over

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:37

boeflover schreef:
omdat niemand wilt geloven dat er wél een touw wordt aangetrokken waardoor het dier ontzettend veel pijn krijgt en daardoor gestoord gaat doen;
http://www.angelfire.com/home/stephenpe ... 0Rodeo.JPG

doet het bij mij niet,
maar wie zegt dat dat overal gedaan wordt ?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:40

Super gave foto's! Alleen dat alleen beginners een harnas en een helm dragen klopt niet helemaal ... in de PBR (top van de sport) rijdt bijna iedereen met harnas en sommigen ook met helm.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:41

Niet dat er nog veel toe te voegen valt aan deze discussie, maar goed: ik vind de western lifestyle echt super en het meeste spreekt me ook erg aan, maar moedwillig paarden pijnigen door hun testikels af te binden? Daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Dat er mensen zijn die durven te ontkennen dat dit gebeurt (en die kennelijk graag hun ogen sluiten voor dierenleed wanneer hen dit goed uitkomt), zou ik graag de vraag willen voorleggen: hoe denk je dat een volstrekt gehoorzame hengst anders ineens de horlepiep in het kwadraat gaat dansen?

Het is niet te vergelijken met castreren en ook al hebben die dieren verder een luizenleven en zijn hedendaagse cowboys dol op hun paarden: dit doe je dus gewoon niet met een dier.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:52

Uums schreef:
maar moedwillig paarden pijnigen door hun testikels af te binden? Daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Dat er mensen zijn die durven te ontkennen dat dit gebeurt (en die kennelijk graag hun ogen sluiten voor dierenleed wanneer hen dit goed uitkomt), zou ik graag de vraag willen voorleggen: hoe denk je dat een volstrekt gehoorzame hengst anders ineens de horlepiep in het kwadraat gaat dansen?

De flank strap werkt door druk, net als een hondenriem ofzo. Hij zit zoals de naam al aangeeft om de flank, niet om de ballen. De paarden (die speciaal om hun felheid gefokt worden) zijn niet ingereden en reageren dus op het gewicht van de ruiter op hun rug en zijn sporen. Dat heb ik zelf gezien, zowel op regionaal als bij de top.

tuliera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:52

wat heeft deze discussie in godsnaam voor zin
als je het zielig vindt kijk dr dan gewoon niet naar ...
sorry, weet dat dit al honderdduizend keer gezegd is, maar ik vind t gewoon kinderachtig :/

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:53

de paarden op de eerste foto hebben toch ook een riem om hun liezen en zijn die aant bokken nee he dus het zal egt niet zo erg zeer doen

tuliera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:55

en waarom bokken ze niet meer zodra die ruiter dr af ligt dan zit dat ding dr toch nog omheen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:57

tuliera schreef:
wat heeft deze discussie in godsnaam voor zin
als je het zielig vindt kijk dr dan gewoon niet naar ...
sorry, weet dat dit al honderdduizend keer gezegd is, maar ik vind t gewoon kinderachtig :/

en volgens mij kunnen we het NOG honderdduizend keer zeggen,want ze nemen het toch niet aan.!
als je er niet naar kan kijken,of als je het zielig vind(mishandeling)VERLAAT het topic dan gewoon!

ik denk dat als je dit in het echt mee zou maken, en het van dichtbij zou zien,dat iedereen opeens zou zeggen,dit is helemaal geen mishandeling.
mij lijkt het dus ook echt GEEN mishandeling.
denk nou eens na.. anders zou mientjeuh dit toch ook niet op bokt hebben gezet? en dan was ze er zelf waarschijnlijk ook niet naartoe geweest(lijkt mij dan ) maar goed dit kan je ook 300 x blijven zeggen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:01

En je kunt ook met modder blijven gooien en intimiderend willen zijn als dat bij je past. Maar zo is niet iedereen. De één vindt zo`n kruisband dieronvriendelijk, de ander niet. De één vindt dat een forumbezoeker(/Nederlander/mens) het recht heeft op een eigen mening en het verkondigen daarvan, de ander niet.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:09

Misverstandje.
Laatst bijgewerkt door Guinevere op 17-08-05 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:11

Zoo jij luisterd niet of wel,
Het is GEEN kruisband, het gaat om de lies
heb zelf een mening over dit onderwerp, ben er niet voor of tegen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:14

tuurlijk iedereen heeft zijn eigen meningen.
maar dit hele topic is nu al verknalt!
mientjeuh wilde alleen even haar foto's laten zien van haar rondreis door amerika, en van rodeo enz.
en ze krijgt meteen 8 pagina's vol met wel mishandeling geen mishandeling.
de een vind het wel mishandeling,de andere niet.
oke,maar als je het mishandeling vind,denk dan ook eens na en zeg dan gewoon van hier ga ik gewoon niet naar kijken ipv 8 pagina's vol te discussieren