Painted Black @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindaB

Re: Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:38

kimmie261 schreef:
en tot slot,kafue heeft zelf een zeer goede rijtechnisch theoretische kennis,mss had Anky het wel fijn gevonden als je had gezegd hoe ze het BETER had kunnen oplossen,als dat je dit soort foto's plaatst om te laten zien hoe SLECHT Anky eigenlijk wel niet is,of zie ik het verkeerd???

ja joh laten we het met z`n allen gewoon in de doofpot stoppen, oogkleppen op en gewoon doen alsof het niet gebeurd! Dat vind ik inderdaad een slimme manier (dan kan anky dus idd zo geweldig goed, aardig, sensibel, diervriendelijk, subtiel en cooperatief met haar paarden omgaan) daar zit m de kneep

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:43

Het zijn trouwens maar momentopnames he

Ik zou zeggen, spring erop en doe het haar maar na

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:45

Ik ben dus naar outdoor gelderland geweest, moest daar werken. Ik heb dus ook alle dressuurruiters zien losrijden, omdat ik bij de dressuur moest werken. Ik kan ook niet zeggen dat het er erg vriendelijk uit zag, maar niet alleen bij Anky. Tuurlijk moet zo'n paard even op z'n plek gezet worden. Je moet niet vergeten dat dit paarden zijn met veel potentie en kracht die dit niveau kunnen bereiken, en ja, ik denk echt dat ook die paarden met zoveel kracht wel eens hun zin door willen drammen. Je moet dus niet vergeten dat deze paarden toch gemiddeld krachtiger zijn dan een 'normaal' paard.

Ik wil Anky niet verdedigen of zo, ik sta geheel neutraal, maar wat ik af en toe van haar losrijden zag, moest ik ook even slikken..

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:01

Mik_beer schreef:
Ik ben dus naar outdoor gelderland geweest, moest daar werken. Ik heb dus ook alle dressuurruiters zien losrijden, omdat ik bij de dressuur moest werken. Ik kan ook niet zeggen dat het er erg vriendelijk uit zag, maar niet alleen bij Anky. Tuurlijk moet zo'n paard even op z'n plek gezet worden. Je moet niet vergeten dat dit paarden zijn met veel potentie en kracht die dit niveau kunnen bereiken, en ja, ik denk echt dat ook die paarden met zoveel kracht wel eens hun zin door willen drammen. Je moet dus niet vergeten dat deze paarden toch gemiddeld krachtiger zijn dan een 'normaal' paard.

Ik wil Anky niet verdedigen of zo, ik sta geheel neutraal, maar wat ik af en toe van haar losrijden zag, moest ik ook even slikken..

Tja misschien is het gewoon niet mogelijk om op een vriendelijke manier op dat niveau te komen ofzo??? Los van eventuele dominantie conflicten als je een hengst hebt. Dat zou wel een nare conclusie zijn, aangezien het doel van dressuur juist is om oa eensgezind te worden enzo.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:05

Ik stond toen zo verbouwereerd te kijken. Ik zag haar rijden op een paard, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het paard niet herkende. Ik vroeg toen aan een vriend van mij: Is dat nou Salinero ? Ze reed in de losrijring, en het zag er nou niet echt uit van je-weet-wel. Maar toen ze in de ring kwam was het plaatje om te kwijlen. Ik: is dat HETZELFDE paard ? Mooi opgericht, keurige houding, keurig aan de hulpen etc. etc. En bij het losrijden zag het er zooo anders uit.

Maar niet vergeten, ze krijgt het wél voor me kaar om te winnen... Want in de ring loopt ie ook de sterren van de hemel.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:29

ik hou van painted en ik hou van anky:) ieder paard heeft zol wel eens zn aanpak nodig toch?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:35

lachmar schreef:
runningkawa schreef:
Misschien had ze dat idd beter kunnen doen kim

maar denk jij nou ook werkelijk dat ze het beter weet?
Ik vind haar kennis ook goed, ben het zelfs regelmatig met haar eens..
maar, ik weet ook dat je wel eens van je standaard verhaaltje afwijkt.

Ik ben ook absoluut tegen hard trekken.
Maar heel soms heb ik ook wel eens een paard een bijna kunstgebit gegeven.
En zeker weten als dan iemand stond te kijken, dat ze ook zouden zeggen, is dat die rk die altijd zeverd over naar de hand toe rijden?

Maar soms heb je zo'n dramzak, die je ff op zijn plaats moet zetten.
Bij somige werkt het idd helemaal averrechts (kawa is er zo een als die dramt moet je dat niet doen, lig je achterover)
maar er zijn er die het eens nodig hebben (niet maanden achter elkaar, das weer een ander uiterste)
Maar mijn advies op bokt zal ook zijn, loslaten van voor. idem als wat kafue zegt

Dit omdat je niet ziet wat er gebeurd en omdat het voor 95% van de gevallen ook werkt..op heel soms na. en omdat er teveel ruiters zijn die niet met been rijden Anky valt daar niet onder
En ik denk dat anky goed genoeg is om te weten wanneer ze zoiets moet doen en wanneer niet.
En dat ze ook weet dat ze dat niet elke dag kan, maar ook vast niet hoeft te doen

daar hoeven wij ons dus echt niet druk over te maken hoor, komt wel goed met dat beestje
Als wij maar eens gewoon ons eigen knolletje aan het lopen krijgen, dan gaan we wel verder zueren over de top, dat lijkt me beter

Dat vind ik nou is mooi gezegd.
Als iedereen dit nou ook even GOED leest

Mee eens!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:37

Niet elke ruiter kan perfect rijden, helaas vind ik Anky toch iets minder proffesioneel dan andere van haar niveau. Ik denk dat de geld/succes de hoofdrol gaat spelen......

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:41

Anky weet wel wat ze doet hoor,ziet er idd niet zo netjes uit maar dat gebeurt iedereen tog wel eens??
en PB vind ik echt een super paard!!!
ben het met QuijoSavan eens!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:43

Er ligt tegenwoordig zoveel druk op die ruiters....

Mireille1970

Mik_beer schreef:
Ik stond toen zo verbouwereerd te kijken. Ik zag haar rijden op een paard, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het paard niet herkende. Ik vroeg toen aan een vriend van mij: Is dat nou Salinero ? Ze reed in de losrijring, en het zag er nou niet echt uit van je-weet-wel. Maar toen ze in de ring kwam was het plaatje om te kwijlen. Ik: is dat HETZELFDE paard ? Mooi opgericht, keurige houding, keurig aan de hulpen etc. etc. En bij het losrijden zag het er zooo anders uit.

Maar niet vergeten, ze krijgt het wél voor me kaar om te winnen... Want in de ring loopt ie ook de sterren van de hemel.

What you see is what you get bij Anky...

Geloof me maar dat een hoop paarden er thuis veel slechter aan toe zijn bij ruiters die ze de hele week aanpakken en dan op concours mooi weer spelen...

Topsport is keihard.

Ik heb vroeger de fanclub van Yvonne van gennip gehad, dat was een andere sport maar ook topsport, nou zij werd slechter behandeld dan de paarden van onze dressuurtop hoor.

Als je over de grens wilt moet je tot het uiterste gaan en iedere spier in je lijf of het lijf van het paard beroeren... Dat is topsport. Alles geven in 7 minuten zonder dat men ziet dat je hulpen geeft, in harmonie. Jullie begrijpen toch zelf ook wel dat het half uur ernaartoe werken dus opperste concentratie vraagt en er wel eens moet worden ingegrepen.

Get real, ooit een Grand Prix Special zien rijden met een los teugeltje en zonder sporen, in ontspanning lekker om zich heen kijkend omdat hij zo blij is met het zonnetje op zijn bast.

Wel eens foto's gezien van topsporters? Ooit iemand ontspannen aan de finish zien komen of met een glimlach een tenniswedstrijd zien winnen.

We hebben het hier over TOPsport... geen gezellig samenzijn op de vereniging voor een onderlinge wedstrijd....

Ga er dan eens op stal kijken als je het zo goed weet. DAAR staan ze allemaal blij naar buiten te kijken, oortjes naar voren en hinnikend als Anky aan komt lopen. DAAR krijgen ze 20 suikerklontjes per les of training... DAAR wel... maar op concours MOET het gebeuren.

En geloof me als er GEEN harmonie is wordt er ook niet zulke prestaties geleverd.

Mireille1970

QuijoSavan schreef:
Niet elke ruiter kan perfect rijden, helaas vind ik Anky toch iets [b]minder proffesioneel dan andere van haar niveau. Ik denk dat de geld/succes de hoofdrol gaat spelen......[/b]

MINDER???? Daar kan ik met mijn verstand niet bij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:45

Mireille1970 schreef:
Mik_beer schreef:

What you see is what you get bij Anky...

Geloof me maar dat een hoop paarden er thuis veel slechter aan toe zijn bij ruiters die ze de hele week aanpakken en dan op concours mooi weer spelen...

Topsport is keihard.

Ik heb vroeger de fanclub van Yvonne van gennip gehad, dat was een andere sport maar ook topsport, nou zij werd slechter behandeld dan de paarden van onze dressuurtop hoor.

Als je over de grens wilt moet je tot het uiterste gaan en iedere spier in je lijf of het lijf van het paard beroeren... Dat is topsport. Alles geven in 7 minuten zonder dat men ziet dat je hulpen geeft, in harmonie. Jullie begrijpen toch zelf ook wel dat het half uur ernaartoe werken dus opperste concentratie vraagt en er wel eens moet worden ingegrepen.

Get real, ooit een Grand Prix Special zien rijden met een los teugeltje en zonder sporen, in ontspanning lekker om zich heen kijkend omdat hij zo blij is met het zonnetje op zijn bast.

Wel eens foto's gezien van topsporters? Ooit iemand ontspannen aan de finish zien komen of met een glimlach een tenniswedstrijd zien winnen.

We hebben het hier over TOPsport... geen gezellig samenzijn op de vereniging voor een onderlinge wedstrijd....

Ga er dan eens op stal kijken als je het zo goed weet. DAAR staan ze allemaal blij naar buiten te kijken, oortjes naar voren en hinnikend als Anky aan komt lopen. DAAR krijgen ze 20 suikerklontjes per les of training... DAAR wel... maar op concours MOET het gebeuren.

En geloof me als er GEEN harmonie is wordt er ook niet zulke prestaties geleverd.

Helemaal maar dan ook helemaal mee eens!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:47

Mireille1970 schreef:
QuijoSavan schreef:
Niet elke ruiter kan perfect rijden, helaas vind ik Anky toch iets [b]minder proffesioneel dan andere van haar niveau. Ik denk dat de geld/succes de hoofdrol gaat spelen......[/b]

MINDER???? Daar kan ik met mijn verstand niet bij.

Dat heb ik al gemerkt in dit topic.... Ik heb niet alleen haar zien rijden, ook Laurens ect en die lijken zicht toch minder aan te trekken van de druk. Vooral Laurens heb ik nooit zulke dingen zien doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:48

zit die dan ook ooit op PB?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:50

En toch vind ik het knap dat die paarden van anky in de ring dan zo doodstil en mooi in de aanleuning lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:51

Komt omdat ze niet kan rijden en alles totaal verkeerd oplost

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:53

runningkawa schreef:

Ja en omdat ze zo hard trekt, die paarden niet goed verzorgt en ze mishandelt.
Toch?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:53

runningkawa schreef:

Ja daarom

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:55

mijn eerste reactie toen ik die foto's zag: (geschreeuw van mijn instructrice door mijn hoofd) ZITTEN OP JE KONT!!!!!
Ook als je een ophouding maakt....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:56

hahahahaha dat is net als bij autorijden. Als je les krijgt moet je je handen op 10 voor 2 houden....

Daarna laat je dat wel, zit rot.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:58

je kunt mij niet wijs maken dat niemand een keer een flinke ophouding maakt of desnoods het paard een keer stil zet met doordrammen. Niemand is uitgeleerd met paardrijden en ook Anky moet nog veel leren maar denk niet dat wij al te veel commentaar op haar moeten hebben, ze zorgt wel voor een goede naam voor NL in de dressuur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:00

QuijoSavan schreef:

Niet elke ruiter kan perfect rijden, helaas vind ik Anky toch iets minder proffesioneel dan andere van haar niveau. Ik denk dat de geld/succes de hoofdrol gaat spelen......

wat is dat nou weer voor idioot gepraat? zij is net als al die andere naar dat niveau moeten rijden. Als ze niet zo goed reed zou ze niet telkens weer nieuwe paarden naar dat niveau krijgen.
Ik blijf erbij: doe het zelf en plaats vervolgens foto's van pb die de vloer met je aan veegt!
patsur: INDERDAAD! en dan is ze WEL goed!

Phara is een ruin en die moet ik ook geregeld 'op zijn plaats' zetten, en dan word er inderdaad een wat hardere ophouding gemaakt, op foto lijkt het allemaal veel erger dan het daadwerkelijk is.
En euh Momentopnames?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:02

Ik vind haar gewoon minder rijden ivm andere ruiters op dat niveau, is gewoon mening, jij vind anky weer beter dan die ander. Kan toch?

En ik wil even eraan toevoegen dat de hoge succes druk ook rol kan gaan spelen!

Meer niet!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:06

Mireille1970 schreef:

mooi gezegd hoor