Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beeniebrenie

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:03

en nee ik kom niet met tips.. wil graag zelf tips horen! want ik heb ook ongeveer de houding van kafue.. alleen dan wat bollere rug... so tell me!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:04

Beeniebrenie, ik zie hier eigenlijk geen afzeiken.

Meer dat men verwacht had dat Kafue op een hoger niveau zou rijden dan dat ze doet, gezien de opmerkingen die ze geeft op Bokt.

Verder zie ik alleen maar reacties in de trant van 'leuk paard, veel succes en balen van de blessure'.

De dingen die jij aangeeft zie ik eigenlijk niet gebeuren in dit topic.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:07

om iemand de grond in te kunnen boren moet die persoon dat eerst toe staan..... Haha!

Ik vind de uitspraken nogal mild, en helemaal niet 'grond intrappend' maar juist eerlijk en adviserend.

Ik zie liever eerlijke antwoorden en opmerkingen dan pennyachtig en/of oneerlijk commentaar....

Ik moest een foto op RT plaatsen om een "eerlijk" antwoord te krijgen.... Verward

@Apple: niet op een hoger nivo, maar OP nivo...
Laatst bijgewerkt door Alane op 16-06-05 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Beeniebrenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:08

nou het gaat er anders behoorlijk aan toe... niet op een aardig manier! weet niet precies wat jij onder afzeiken verstaat?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:11

Levy schreef:

Maar Kafue, met deze uitspraken spreek je jezelf behoorlijk tegen.
Wat doe je namelijk op dit niveau terwijl je eigen zit duidelijk nog het een en ander te wensen overlaat?

Ik refereer aan dit topi:
viewtopic.php?f=8&t=353105&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Dat vind ik ook Kafue...

Ik heb het topic eens bekeken en dat is het topic waarna jij besloot om met modder te gaan gooien richting mijn persoon!

Als ik het zo eens allemaal terug lees en ik lees nu dit topic, dan klopt er iets niet....

Het topic ging toendertijd over jou niveau!
De zit die jij schetst en waarmee jij iedereen terug stuurt naar af komt niet overeen met jou eigen zit....

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:13

Ach, er zijn er maar een paar die raar doen hier in dit topic. En dat zijn niet de kritiekgevers. Maar blijkbaar voelen mensen zich nogal aangevallen.

De spreekwoorden 'Bescheidenheid siert de mens'
en vooral:
'Goede wijn behoeft geen krans'
zouden hier wel eens grote didactische waarde kunnen hebben.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:16

haha Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:17

Ik vind het namelijk ook allang neit meer vriendelijk.

Of is dat bokt, mensen aanpakken op uitspraken?

Ik zit onafhankelijk helaas met ronde schouders en af en toe de tenen krom en soms schiet mijn onderbeen naar voren. Dat alles weet ik en daar werk ik hard aan en het is al veel bete geworden,
Ik rijd iedere week minimaal een half uur zonder beugels en het dat een tijd iedere dag moeten doen, ook tijdens de les en ook tijdens de oefeningen rijden., Ik klem me niet meer vast en hinder mijn paard daar ook niet in.
Het naar beneden kijken en mijn ronde schouders zijn fouten die ik zelfs in het dagelijkse leven heb dus daar moet ik aan werken.

verder nogmaals ik had fotos geplaatst omdt ik blij was eindelijks na zon lange tijd weer op wedstrijd te kunnen. Ik zomaar een winstpunt kreeg terwijl mijn laatste wedstrijd voor de lange tussenstop 144 punten opleverde terwijl ik er zo aan gereden had en zo hard getraind, ik dus nu niet gereden niet getraind tovh punten scoorde.
Ik heb geen fotos geplaatst om dit soort kritiek over open doelen en modder gooien en dergelijke

Maar dan dit is bokt, als je redelijk theoretisch bent en goede antwoorden geeft en mensen helpt met tips die lijken te werken en als je een uitgesproken mening hebt. Dan ineens ben je een hele hoge boom, waar ze aan de hand van mijn shrijf en uitdrukkingsvaardigheid al een portret bij je hebben getekend die als je met fotos komt niet klopt.

En Kaja ik dacht dat we ons uitgesproken hadden??

Dus mijn onafhankelijke zit valt en staat bij het feit dat ik ronde schouders heb, een teen die af en toe naar buiten wijst en een onderbeen die wel eens naar voren schiet?????
Als jullie dat concluderen uit fotos sorry waar praten we dan nog over???

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:25

Ik dacht dat het juist niet meer om je rijkunst ging. Iedere keer haal jij dat er weer bij.
Voor de laatste keer: ik vind je geen slechte ruiter.
Maar je moet alleen niet zo hoog van de toren blazen en dingen zeggen die je niet waar kan maken.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:25

Ik persoonlijk wil er maar 1 ding over zeggen...........ik denk dat je de dingen pas goed kunt overbrengen als je het daadwerkelijk ook "gevoeld" hebt.
Hoe vaak mijn instructrice niet tegen mij zegt: voel je het??
Ho kan jij dat nu in hemelsnaam overbrengen puur op theoretische basis? Verward

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:26

Tja Kafue, als ik je post zo lees en ik lees dan het desbetreffende topic dan denk ik niet dat je eerlijk bent geweest tegenover andere bokkers...

Jij hebt geen onafhankelijke zit met ronde schouders, voeten die dienen als kapstokken en losse onderbenen!!

Dat ben je toch wel met me eens??
En dit is ook hetgeen waar mensen over vallen... Ach gut

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:37

Kafue schreef:

verder nogmaals ik had fotos geplaatst omdt ik blij was eindelijks na zon lange tijd weer op wedstrijd te kunnen. Ik[b] zomaar een winstpunt kreeg
terwijl mijn laatste wedstrijd voor de lange tussenstop 144 punten opleverde terwijl ik er zo aan gereden had en zo hard getraind, ik dus nu niet gereden niet getraind tovh punten scoorde.
Ik heb geen fotos geplaatst om dit soort kritiek over open doelen en modder gooien en dergelijke[/b]

Citaat:
En het spijt me wel een paard dat volop in training was maar drie weken kreupel heeft gestaan overigens wel mee gewandeld hoor en de laatste twee weken weer op de weide gehad kan toch met gemak een L2 proefje lopen. En veel heb ik er niet uit gereden getuige de punten van 155 en 157 punten.
Het paard was goed bevonden om te lopen dus why not.

Als je paard nu met gemak een proefje kon lopen, waarom haal je dan zomaar een winstpunt?

Kafue, de manier waarop jij je profileert en je theroretische kennis stroken gewoon niet met dat wat je nu laat zien.
Dat doet niets af aan je paard, dat is een leuk dier, maar wel aan hoe jij je opstelt. Sorry Bloos

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:41

Sorry Kafue, maar voel je nu eindelijk niet eens aangevallen op je persoon maar probeer je eens in te denken hoe wij er van onze kant tegen aan kijken. Je hebt gewoon een bepaald beeld geschetst waarbij je een aantal mensen flink de grond in hebt getrapt, dan verwachten we natuurlijk wel dat jij het beter doet dan die mensen.
Ik begrijp dat het eigenlijk onze eigen fout is om jou te hoog in te schatten, maar waarom spreek je jezelf nou zo tegen?

Oja, heb je er al al bij stil gestaan dat niet alle jury's even streng zijn? Mogelijk heb je gewoon een soepele jury gehad (of de vorige keer een strenge), dus je punten zou ik als ik jou was beter niet gebruiken in deze discussie.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:48

Ik geef het op, jullie zijn overbetelijk en erg DOM.

Fotos zijn momentopnamen.
Perfectie is de onhaalbare hoogste trede van de ladder, streven naar perfectie is echter nobel.
Mensen in hun waarde laten is moelijker dan mensen de grond in trappen.
Als je een stok kunt vinden is er altijd wel een hond die er mee geslagen kan worden.

Juiste tips geven ook als je zelf de perfectie niet bezit is mischien wel beter dan de onzin tips waar niemand iets aan heeft,

Ik heb hier drie dingen geleerd, nog harder werken aan mijn zit, bokt met een kilo zout nemen, en NOOIT meer fotos plaatsen.

Mensen blijven helpen, want er staan ook hele lieve opmerkingen tussen. En mensen schrijven vaak dat mijn tips werken.
Dus voor die mensen ga ik door.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:48

Ik vind de opmerking nu een beetje ver gaan Kafue, natuurlijk hebben een hangende schouder en een afstekend onderbeen wél invloed op de onafhankelijke zit, je hele bovenbeen positie verandert als je je voet naar buiten draait en je onderbeen afsteekt. Het hangen in je schouder brengt je gewicht uit het midden richting de voorhand.

In den beginne hebben we allemaal 100 keer gehoord "kijken waar je heen gaat en tieten naar voren" Het nut daarvan hoef ik jou denk ik niet uit te leggen.

Beetje raar om uit jouw mond te horen dat dat niet met onafhankelijk zitten te maken heeft. En sorry maar ook een beetje kinderachtig.

Niet dat ik het beter kan .. en het is ook niet erg om verbeterpunten te hebben ..

Maar ik beweer dan ook niet dat ik zo goed kan rijden en ieder paard aan het lopen krijg Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:54

Sorry Kafue
Maar ik ga toch ook met die bovenstaande reacties mee.
Nogmaals, niet omdat ik je niet moet of wat ook.
Maar simpelweg hoe jij praat over een onafhankelijke zit ed.
En als er dan 1 foto is waarop je zo zit, is het idd een moment opname, maar niet als het bij alle is.

En erg dat je zo zit is het niet, maar wel met alle verhalen, die jezelf schrijft, er omheen. (daarom komen er ook deze reacties)

Snap je dan niet zelf dat je iets hebt gecreerd op bokt, door je posts?

En wat zou jezelf zeggen bij het zien van zulke foto's bij een andere bokker die steeds hamert op een goede zit enzegt hetzelf ook te kunnen?

Want voorheen heb je nooit gezegd dat je alleen de theorie in huis had, je had ook het rijden in huis te hebben.
En dat lijkt op deze plaatjes (en punten) niet zo.

Maar ik zou zeggen, plaats lekker foto's van thuis, waar je wel leker rijd, dan is de discussie hier meteen stil. Want dan zien we wat jij zegt wel klopt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-05 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:55

Kafue schreef:

Als je een stok kunt vinden is er altijd wel een hond die er mee geslagen kan worden.

.

Als je nou eens naar jezelf zou luisteren zou dat een heel stuk helpen.
Wij zijn DOM maar even later zeg je zelf dat het moeilijker is om mensen in hun waarde te laten dan de grond in te trappen. Inderdaad, en daar zou je zelf mee moeten beginnen. We hebben alleen nog maar banketstaaf opmerkingen van jou terug gekregen, terwijl niemand jou uitgescholden heeft.

Over inconsistent gesproken.

Zéér treffend weer, hoe je het zelf uitdrukt.

Eerst iedereen hier uitschelden, en daarna verwijten maken dat je de grond ingetrapt wordt?

Ik probeer het wederom met stichtelijke taal, alhoewel je nu wel bewezen hebt dat je daar niet naar luistert, aangezien je niet eens jezelf serieus neemt:

"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet"

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:55

Kafue schreef:

Perfectie is de onhaalbare hoogste trede van de ladder, streven naar perfectie is echter nobel.

Juiste tips geven ook als je zelf de perfectie niet bezit is mischien wel beter dan de onzin tips waar niemand iets aan heeft,

Ik heb hier drie dingen geleerd, nog harder werken aan mijn zit, bokt met een kilo zout nemen, en NOOIT meer fotos plaatsen.

Mensen blijven helpen, want er staan ook hele lieve opmerkingen tussen. En mensen schrijven vaak dat mijn tips werken.

Sorry Kafue, maar als hier iemand DOM is , ben je het zelf wel. Al een heleboel mensen hebben geprobeerd uit te leggen dat hier niemand de grond in wordt getrapt, maar je schijnt het maar niet te begrijpen. Zelfs Apple heeft gewoon het topic door laten gaan omdat er geen beledigingen worden geuit. Maar je blijkt gewoon een enorm groot ego te hebben en elke opmerking die niet in jouw straatje past neem je meteen op als kritiek. Best zielig, als je niet eens een discussie kan voeren zónder dat je mensen kan overbluffen met duitse termen en citaten van grootmeesters.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:56

Kafue schreef:

Dit vind ik toch wel heel erg jammer.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:59

Ik geniet echt van dit topic Haha!
Doet me denken aan de splinter en de balk Schijnheilig

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:59

Beeniebrenie schreef:
en nee ik kom niet met tips.. wil graag zelf tips horen! want ik heb ook ongeveer de houding van kafue.. alleen dan wat bollere rug... so tell me!

Schaduwaccount, of penny??

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:00

En als laatste, en dan houd ik op Haha!

Refereer ik graag nog even aan je onderschrift:

Citaat:
Es ist nicht genug zu wissen, man muß auch anwenden; es ist nicht genug zu wollen, man muß auch tun

Het is niet voldoende om te weten... je moet het ook gebruiken

Het is niet voldoende om te willen.... je moet het ook doen

Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:02

Goed, ik denk dat alles wel ongeveer gezegd is en de reacties beginnen wat onvriendelijker te worden.

Ik zet een slotje.