imposant@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re: imposant@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:21

karoliena schreef:
Ohh maar kan een paard dan ook gelijk niet meer zn rug gebruiken. Vraag het maar aan jou want jij weet het antwoord op de andere vraag ook

Dat ligt eraan, waar het probleem precies zit. Maar Imposant geeft nou zelf aan dat het paard wel met zijn neus over de grond kan lopen, op dat moment loopt het paard in principe ontspannen en over de rug. Ik denk dat dit paard waarschijnlijk best nageeflijk gereden kan worden, alleen niet meer helemaal in de krul en opgericht. Maar op het moment dat hij met een vrij horizontale hals nog nageeflijk kan lopen, kan het paard zich meer ontspannen en zal zich waarschijnlijk ook een stuk beter voelen.
Bovendien vraag ik mij af of, wanneer dit paard zelfs op zo'n manier niet meer ontspannen en nageeflijk kan lopen, je er dan nog wel op moet gaan rijden want een paard protesteert niet voor niks!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:30

Aha ja vond het al zo raar want dan zou hij ook geen gras meer kunnen eten en zo

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:50

hier de foto`s van het springen!! en een paar andere! oehw wat een PIJN hè? bij het springen!

ik moet wel effe erbij zeggen dat het mijn eerste wedstrijdje springen was voor imposant en ook voor mij!en het was BB!!wel waren de hindernissen te HOOG!

imposant los:
Afbeelding

springen:
Afbeelding

effe los na een uurtje lekker gewerkt te hebben:
Afbeelding

over een balkje
Afbeelding

oven en HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL klein kruisje!!
Afbeelding

net ervoor:
Afbeelding

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:52

Op deze foto's geeft je paaard al een heel ander beeld als op de 1e foto's.

Chocopasta

Leuke foto's weer Lachen
Ziet er stukken ontspannener uit dan op de vorige foto's, inderdaad hoog voor BB zeg!

frunnik

Maar in dat geval snap ik niet helemaal wat het probleem is? Als ik dit paard zo los zie lopen neem ik toch aan dat dit paard wel degelijk ontspannen en nageeflijk kan lopen (ik zal niet zeggen aan de teugel). Waarom rijdt je hem dan niet zo? Of kan je dat gewoon nog niet en ben je dat aan het leren (want iedereen moet het immers leren)????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:54

Kijk en dat vind ik eerlijk gezegd al veel prettigere foto's..

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:02

dat ik zei dat imposant zijn neus over de grond deed komt mede doordat ik die pi en de pa had gedaan want anders loopt hij nooit ontspannen! het is niet een standaard paard! als je iets doet wat hij niet leuk vind ( de dag daarvoor een ander paard hebt gereden of hem alleen maar los in de bak hebt gezet en voor de rest niets met hem doet!) dan is hij de volgende dag gewoon een beetje pissig op je! hij keert zijn kont naar je toe en wil dan ook niet echt iets voor je doen! het is een erg gevoelig paard! (ik verwen hem ook een beetje te veel)
toen ik hem kocht (mijn ouders dan) had ik hem nog nooit gereden of echt gezien! wel dingen over gehoort dat ie zo goed was enzo maar nog nooit IRL! hij heeft toen een half jaar op het land gestaan!en ik begon weer met "inrijden"! hij ging heel lang goed het rijden(niet nagevelijk) tot dat ik hem een paar maanden geleden weer door een andere kraker heb laten behandelen! toen ging het mis!hij liep eerst wel aardig! maar later veranderde hij gewoon! ik denk dat de kraker hem ergens zeer heeft gedaan want sinds kort loopt hij nml met zijn hoofd zo heel erg hoog als op de eerst foto`s! en daarvoor liep hij net zoals op die foto`s van ermelo! dus ik dacht eerst dat het mijn schuld was dat hij zo raar ging lopen doen! maar achteraf gezien kan ik daar helemaal niets aan doen!

ps: ik kan wel laag en rond rijden knikjes en al die bla bla in de dressuur! maar hij is zo stug in zijn mond en alles dat ik niet de kracht heb om hem zo laag en rond te krijgen ik krijg het laagf wel (aan een lang teugeltje) maar rond??? nee dat lukt me echt niet !(ben best wel sterk maar dat nee!!)echt veelste veel spieren in zijn nek! ik rijd nu ook met een dubbel gebroken bitje heb al stangetje geprobeert en verschillende andere gewone bitten maar hij doet het allemaal nog het beste op s&t maar daar wil ik niet mee rijden! want dat vind ik niets voor hem hij hoeft geen echte dressuur wedstrijden meer te lopen (alleen maar B) en dan is het klaar verder dan de B wil ik ook niet! (vind ergeen hol aan dat dressuur!) maarja ieder zijn eigen mening! ik vind hij hoeft niet hoger dan de B en in de Z pas een S&T nodig! dus doe ik het niet! want anders moet ik hem ook zo "dwingen"!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:04

ik zei toch ook dat het maar gewoon moment opnames zijn die foto`s!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:06

Maar nagevelijk rijden heeft volgens mij niets met je eigen kracht te maken?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:10

Ik moet eerlijk zijn dat ik niet alles heb gelezen, alleen een paar pagina's en weet dus ook niet alle opmerkingen.
Maar stugheid in de nek is in principe een rijtechnisch probleem. Misschien dat je hier met een instructrice aan kan werken. Niet om hem nou helemaal aan de teugel te krijgen, maar ook springen gaat fijner op een nageeflijk paard.
Ach en verder heeft ieder paard zo zijn rare trekjes. En zo op de foto's lijkt hij veel plezier te hebben in het springen dus dat is dan mooi meegenomen. Maar ik zou toch wel proberen die ontspanning op te zoeken en dat zou toch ook zonder pi en pa moeten kunnen. Dat is gewoon beter voor zijn gezondheid. Maar mijn paard loopt ook niet iedere dag nageeflijk, gewoon omdat ik het niet iedere dag voor elkaar krijg, maar ik probeer het wel.
Succes ermee. En ik ben het met Wildwings eens. Nageeflijk krijg je een paard alleen door het hem te vragen, niet door hem te dwingen!!!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:11

Iig fijn dat je er gewoon een dubbelgebroken bitje in hebt, want er zijn genoeg mensen die het met een bit willen 'oplossen'.
Ik zou me alleen iets meer verdiepen in de dressuur, want dat heeft niks met kracht te maken.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:21

de springfoto's zien er wel meer ontspannen uit moet ik zeggen, en volgens mij rijd je ee paard niet nageeflijk met je spierballen hoor Tong uitsteken dat is nog steeds naar je hand toe rijden, als je paard niet voorwaarts is kan hij ook niet neerwaarts gaan.... vind ik. dus begin daar maar eerst eens mee, ipv aan hem te gaan zitten toutrekken...

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:37

zoals ik al zei het is geen normaal paard beetje verpest in zijn mond! je krijgt hem ook niet naar beneden met de kneepjes en het voorwaarts rijden want dan gaat hij gelijk de pa in omdat hij het niet meer kan!ik doe hem al niet meer nagevelijk rijden nml want hij heeft dan erge pijn en dat zie ik dan (is pas sinds kort0 ik rijd hem nml ook al een tijd niet meer met slof!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:54

Ja, maar alsnog heeft nagevelijk rijden NIETS met kracht te maken, ook al is jouw paard dan verpest.
Sterker nog.. op onze manege leren wij om onze handen in draf stil te houden, een geen kneepjes geven? Maar dat verschilt natuurlijk per methode etc..

En ik snap nu even niet waarom je dus passage met hem oefent, als hij bij voorwaarts rijden al automatisch de passage ingaat. Dan zou ik dat juist proberen eruit te halen, ipv hem 'op niveau' te willen houden.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:09

fjordygirl schreef:
Nou Imposant, ik vindt dat je hem netjes rijdt!
Ik heb de verhalen gelezen waarom hij niet meer aan de teugel kan, en vindt dat je hem ondanks dat best dit soort dingen kan vragen.
Bovendien als hij het echt niet meer zou kunnen zou die dit echt niet meer voor je doen maar dan zou die zeggen doe het zelf maar.
Voor de rest wil ik nog even tegen de naderen zeggen dat ze maar eens de zoekfunctie moeten gebruiken voor dat ze bepaalde berichten plaatsen.

Ondanks die vergroeide nekwervel rijd dat mens echt NIET netjes hoor.. Verdrietig dat je dat nog kan zeggen.. overduidelijk dat dit niet door de beugel kan.. en waarom zou je in godsnaam die piaffe moeten kunnen als je alleen een b-proefje wil rijden.. heb je naar mijn idee geen piaffe voor nodig.. of zijn er mensen hier die dat wel moeten.. ik ben benieuwd hoeveel pb'tjes ik krijg.. Tong uitsteken

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:14

fjordygirl schreef:
Jongens hou nou maar op imposant haar topic te verzieken.
Er is nu 10.000 keer gezegd wat men er van vindt en dat was allemaal negatief zowat.
Heb je er problemen mee vraag dan of je een keer langs kan komen dan kun je misschien zien hoe hij in het echt loopt.

Bovendien wordt er gezegd dat een paard die zo loopt nooit soepel/nageeflijk kan zijn en over de rug kan lopen, hier ben ik het niet helemaal mee eens, het kan best zijn dat veel paarden dat inderdaad niet kunnen maar anderen kunnen dus wel lekker ontspannen en nageeflijk zijn ondanks dat de kop niet in de krul zit.

Dus jongens voeg onderhand maar een wat positiefs aan dit topic toe in plaats van al die negativiteit.

En imposant: jij rijdt netjes en als jij en je paard er plezier in hebben is dat het belangrijkste toch?

nageeflijkheid is tog meer iets dat dat hoofd in de krul loopt.. en tja.. we weten nu dat dat dier niet adt kan lopen.. das niet zo best.. maar ga dr dan niet verder op kloten en koop een paard waar je meer mee kan bereiken.. en WIJ zijn imposant dr topic niet aan het verzieken.. dat heeft ze zelf al gedaan met die foto's van dr.. Slapen

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:24

Elsemiekje schreef:
fjordygirl schreef:
Jongens hou nou maar op imposant haar topic te verzieken.
Er is nu 10.000 keer gezegd wat men er van vindt en dat was allemaal negatief zowat.
Heb je er problemen mee vraag dan of je een keer langs kan komen dan kun je misschien zien hoe hij in het echt loopt.

Bovendien wordt er gezegd dat een paard die zo loopt nooit soepel/nageeflijk kan zijn en over de rug kan lopen, hier ben ik het niet helemaal mee eens, het kan best zijn dat veel paarden dat inderdaad niet kunnen maar anderen kunnen dus wel lekker ontspannen en nageeflijk zijn ondanks dat de kop niet in de krul zit.

Dus jongens voeg onderhand maar een wat positiefs aan dit topic toe in plaats van al die negativiteit.

En imposant: jij rijdt netjes en als jij en je paard er plezier in hebben is dat het belangrijkste toch?

nageeflijkheid is tog meer iets dat dat hoofd in de krul loopt.. en tja.. we weten nu dat dat dier niet adt kan lopen.. das niet zo best.. maar ga dr dan niet verder op stinkmodder en koop een paard waar je meer mee kan bereiken.. en WIJ zijn imposant dr topic niet aan het verzieken.. dat heeft ze zelf al gedaan met die foto's van dr.. Slapen

en daar reageer ik niet op! dat wil ik liever face 2 face uit praten!

GekkeHenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:33

Ik heb alles gelezen en vind het allemaal te zielig voor woorden...
En Imposant, dan schrijf je dat het zo een gevoelig paard is, want als je de dag ervoor weinig met hem heb gedaan is hij pissig op je!!! Haha, hoe verzin je het. Bij ons op stal zijn er ook wel eens van die mensen geweest die zeggen dat hun paard niet eet als ze een dag niet komen en dat hij dan boos is op ze enzo haha, dat geloof je toch niet. Anyway, doe ergens verstand op van paarden want zo worden die arme dieren er niet beter van...... Ze zijn al zielig genoeg.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:43

Nogmaals voor de mensen die het niet gelezen hebben.

LuvdaTossa schreef:
Kan ik achterblijven?.... denk het niet..... nog plek voor mij?

Kijk hier maar eens goed na (en nee ben geen vriendinnetje van deze meiden die het voor ze op neemt)

viewtopic.php?f=10&t=412736
viewtopic.php?f=10&t=412700
viewtopic.php?f=10&t=412685

Meiden rijden heel netjes en verstandig met een cap op! Pony straalt vrolijkheid uit en krijgen zij gekke reacties van bokt? NEE omdat zij goed rijden, het ligt dus NIET aan bokt, maar aan de foto's die er geplaatst worden!

En wat net al gezegd is; wij verzieken het topic niet, maar proberen het beste voor met jou en je paard. De eerste foto's zijn voor mij uiterst pijnlijk om naar te kijken. Paard kan niet aan teugel, nou zou best kunnen, maar als ik dan de foto's van het springen kijk, zie ik dat er toch iets meer in zit.

Heb je les?

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:55

Dit is nu echt weer zo'n topic waarin ik denk: "oh hemel" Verdrietig 8 pagina's en de TS spreekt zichzelf steeds weer tegen. Eerst zijn de pi en de pa's om te oefenen zodat hij het niet vergeet en nu is het omdat hij het uit zichzelf doet.

Vat dat niet, je had nooit zoveel kritiek gekregen als je gelijk open stond voor de diverse gelijkgestemde meningen die in mijn ogen terecht zijn. Maar door jezelf goed proberen te praten, krijg je dat mensen steeds weer hetzelfde herhalen.

Fouten maken mogen we allemaal, en als je foto's laat zien waarin toch werkelijk dingen zijn waar op en aanmerkingen op komen, dan lijkt mij dat je van tips en adviezen alleen kunt leren. Ik denk dat het grootste gros hier, (natuurlijk zijn er topicverziekers tussen, maar die filter je er zo uit) echt het beste voor heeft met jou en imposant en je willen helpen verder te komen. Is het dan niet wijzer om open te staan, en daadwerkelijk duidelijk te zijn dat je er wat mee wilt doen, i.p.v. allerlei excuses te verzinnen. Daar raak je zelf alleen maar gefrustreerd door.
B.t.w. wel top dat je dit paardje nog een kans geeft, alleen zou het zo graag zien dat het gebeurd op een losse en recreatieve manier, en geen ambitie in wedstrijdgebeuren, maar dat is mijn mening.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:11

imposant schreef:
maar hij is zo stug in zijn mond en alles dat ik niet de kracht heb om hem zo laag en rond te krijgen ik krijg het laagf wel (aan een lang teugeltje) maar rond??? nee dat lukt me echt niet !(ben best wel sterk maar dat nee!!)echt veelste veel spieren in zijn nek!

Juist Imposant! Geen gelul, trek 'm in de krul!

OH MY GOD! Niet genoeg kracht? Nageeflijk rijden heeft NIKS met kracht te maken, je rijdt op je zit en met je benen, niet op je teugels. Ga les nemen ofzo

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:15

Whahahaha nah kom ik nu pas dit topic tegen? Wat een grap! Nah ik ga er geen eens commentaar opgeven want er zijn inmiddels al 8 (!!!) pagina's volgetypt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:29

De springfoto's zien er in ieder geval een stuk ontspannender uit.

Als Imposant zo'n pijn heeft na de laatste 'kraakbeurt' zou ik toch eerst een goede paardenarts erbij halen voordat ik er weer mee ging rijden.
Beter nog: Ga met hem naar een paardenkliniek, dan kunnen ze hem echt goed onderzoeken.

Verder denk ik, als ik lees op welke manier je nageefelijk wilt rijden, dat het niet onverstandig is om naar een goede instructeur op zoek te gaan die je hiermee wil helpen. Nageefelijk rijden heeft niets maar dan ook niets met kracht te maken.
Een goede instructeur kan je ook helpen om een ander weer wat soepeler te krijgen en dat is voor jouw paard van groot belang.

Maar laat hem alsjeblieft eerst goed onderzoeken voordat je verder gaat. Een paard hoort geen pijn te hebben.

Veel succes en fijn dat je ook wat andere foto's hebt geplaatst Knipoog

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:09

Vind het een gaaf paard maar ik zou eerst maar eens de basis weet bevestigen voor je dit soort hoge kunsten gaat doen.