karoliena schreef:Ohh maar kan een paard dan ook gelijk niet meer zn rug gebruiken. Vraag het maar aan jou want jij weet het antwoord op de andere vraag ook
Dat ligt eraan, waar het probleem precies zit. Maar Imposant geeft nou zelf aan dat het paard wel met zijn neus over de grond kan lopen, op dat moment loopt het paard in principe ontspannen en over de rug. Ik denk dat dit paard waarschijnlijk best nageeflijk gereden kan worden, alleen niet meer helemaal in de krul en opgericht. Maar op het moment dat hij met een vrij horizontale hals nog nageeflijk kan lopen, kan het paard zich meer ontspannen en zal zich waarschijnlijk ook een stuk beter voelen.
Bovendien vraag ik mij af of, wanneer dit paard zelfs op zo'n manier niet meer ontspannen en nageeflijk kan lopen, je er dan nog wel op moet gaan rijden want een paard protesteert niet voor niks!!

dat is nog steeds naar je hand toe rijden, als je paard niet voorwaarts is kan hij ook niet neerwaarts gaan.... vind ik. dus begin daar maar eerst eens mee, ipv aan hem te gaan zitten toutrekken...
dat je dat nog kan zeggen.. overduidelijk dat dit niet door de beugel kan.. en waarom zou je in godsnaam die piaffe moeten kunnen als je alleen een b-proefje wil rijden.. heb je naar mijn idee geen piaffe voor nodig.. of zijn er mensen hier die dat wel moeten.. ik ben benieuwd hoeveel pb'tjes ik krijg..