Mijn lieverdjes@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Re: Mijn lieverdjes@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:15

ChingYi schreef:
Nou dat je misselijk en ziek ben gelukkig maar............en hoezo kan niet rijden...niemand is perfect hoor...alsof jij alles kan en je kan ze trouwens toch niet kopen

och en patty jij moet nmiet zeiken want jhe hebt het maar 1 keer gezegd en vergeet ze maar snel want ik heb er zo geen zin meer...ik ga wel alleen
dan worden ze tenminste nog een beetje normaal behandelt Boos!

Nou, dat lijkt mij van niet! Sigaar

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:25

[quote="diablo_zot"]
Dat meisje op oscar moet haar haar is een staart doen !Het is heel slordig zo !
quote]
hoj
sorry maar dit vind ik nogal een nutteloze opmerking
je mag hen ook niet op alles afbreken he Knipoog:)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:55

chingyi, waarom doe je nou weer zoiets Boos! ?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:17

Ik ben zelf veel bezig met jonge paarden. jonge paarden weten niet wat de hulpen zijn en wat ze er mee aan moeten. leer paarden begrijpen grijp niet te snel naar hulpmiddelen. Mijn fries is ook mega sterk in de galop stap en draf. en dendert door mijn been heen, maar wat wil je? hij moet alles nog leren. Heb geduld, een jong paard hoeft niet gelijk op wedstrijd. Het ziet er wel ontspannen uit, maar geloof niet dat dit goed is. als je zo een tijdje doorrijd en je doet er een dubbelgebroken bit in dan heeft dat nog minder effeckt, als ik jou was zou ik dat pessoa bit links laten liggen en lekker aan het werk gaan met een gewoon trensje of een dubbel gebroken bit. Tevens leer hem op je stem en zit trug komen, dan vliegt die maar een keer tegen het hek aan, dat is nou eenmaal het risico van jonge paarden beleren, en denk ook dat die dat geen tweede keer zou doen.

Denk dat paard en ruiter op deze manier een beter toekomst krijgen dan gelijk naar alles te grijpen.

en sporen? sporen zijn middelen om je hulpen te verfijnen. Maar zelfs dat vind ik al overdreven bij een jong paard.

Geduld is een schone zaak.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:32

Wat een interessant topic Rolleyes
100 mensen op bokt zeggen weer 100x hetzelfde Clown

Ik sluit me hier overigens wel bij aan, wat het pessoabit en sporen betreft. Sporen bij een jong paard zijn geen ramp, mits je ze correct gebruikt = zo min mogelijk, om te verfijnen, maar het liefst helemaal niet.

Laat het inrijden van paarden aan ervaren mensen over. En als je het toch zelf wil doen, vraag dan ervaren hulp erbij. Anders is het paard (Marcus in dit geval) voor zijn leven verpest en kan je hem straks wegbrengen omdat hij niet meer te rijden is, allerlei gebreken heeft (denk aan zijn rug + pezen), en zijn gedrag ver beneden pijl is omdat iemand hem heeft verziekt.
Beetje jammer Scheve mond

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 01:42

Zo alles beetje gelezen en volgens mij gaat ze er wat aan doen?

In ieder geval wil ik zeggen.
Grijp niet zo snel naar een pessoabit doe dat alsje alsje alsje alsjeblieft niet. Ik rij 1 van mijn haflingers BUITEN met pessoabit omdat ze op wat voor manier niet te houden is met andere paarden in galop. Dit rij ik met dubbele teugel en zo los dat ze niet aan de teugel kan lopen bij wijze van spreken.
Een pessoabit is absoluut niet voor jonge paarden en zeker NIET bij het inrijden en zeker NIET in een gesloten omheinig. Zo was er laatst iemand die het paard aan de teugel rijd omdat die dat met andere bitten niet doet. Dit bit doet zo'n vreselijke pijn. Ik kan het weten. Ik reed met bustrens met mijn haf, maar met pessoabitje in niks aan de hand we gaan galloperen en ze vliegt er weer achteraan en ik hou haar in en ze staat bijna meteen stil zo hard werkt het in. Als je dit nu al gebruikt voor training zal je paardje later zo hard in de mond worden dat die het pessoabit ook niet meer pakt. Dit bit werkt zo zo zo waar in onderschat zo'n bitje niet. En ik heb ook nog een jongere haf maar die krijgt dit bitje NIET in. Ze moet nog veel leren en ook de hulpen net als wat jou haflinger moet dit leer je niet door een bit en hulpmiddelen. Ik weet het, het is moeilijk ik heb ook een jaar geen les meer en heb het nodig met die haflinger en begeleiding. Ik snap heel goed dat je snel grijpt naar dingen waarvan je denkt heee goed idee, maar doe het niet doe het alsjeblieft niet. Probeer begeleiding te zoeken.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:28

Amanda schreef:
Wat een interessant topic Rolleyes
100 mensen op bokt zeggen weer 100x hetzelfde Clown

Ik sluit me hier overigens wel bij aan, wat het pessoabit en sporen betreft. Sporen bij een jong paard zijn geen ramp, mits je ze correct gebruikt = zo min mogelijk, om te verfijnen, maar het liefst helemaal niet.

Laat het inrijden van paarden aan ervaren mensen over. En als je het toch zelf wil doen, vraag dan ervaren hulp erbij. Anders is het paard (Marcus in dit geval) voor zijn leven verpest en kan je hem straks wegbrengen omdat hij niet meer te rijden is, allerlei gebreken heeft (denk aan zijn rug + pezen), en zijn gedrag ver beneden pijl is omdat iemand hem heeft verziekt.
Beetje jammer Scheve mond

101 Knipoog want jij zegt het nu ook.
MIsschien dat ChingY dan eens een keer TIPS van haar mede-bokkers aanneemt.
En ChingY als je geen commentaar wilt, zorg dan eens dat de foto's er goed uit zien zodat we geen topic meer van jou krijgen van 7 bladzijdes ofzo.
Denk eens een keer na waarje mee bezig bent, want dat doe je echt niet. Nu ga je natuurlijk zeggen dat je dat wel doet. Maar ik zie het aan die topics van je. Kvind het gewoon zielig voor die beestjes.

Verder bemoei ik me dr maar niet mee, je zoekt het maar zelf uit.
K weet wel, als ik ooit mijn eigen paardje krijg, kom jij er met geen poot aan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:06

Moet dit nou allemaal? Verward Beetje jammer van het forum... Lips are sealed

Ik vind het er op zich nog best netjes uit zien, al zijn foto's altijd momentopnamens. Het is inderdaad erg belangrijk om een paard op een juiste manier in te rijden om ervoor te zorgen dat hij over een paar jaar ook nog goed te berijden is. Aanleren is makkelijk dan afleren!

Ik snap dat als je paardje te hard of te langzaam gaat je het wil gaan oplossen met hulpmiddelen (een speciaal bit, sporen).

In principe zijn de sporen bij een juist gebruik geen probleem, als je het moeilijk vind om met je kuit te drijven is het misschien een idee om een klein zweepje te gebruiken die je kan gebruiken zodra het nodig is. Een jong paard moet je zo simpel mogelijk rijden dus zonder allerlei moeilijke hulpstukken. En een speciaal bit? Ja ik persoonlijk geloof daar niet zo in... een gewone trens lijkt mij voldoende Lachen

Als je dat niet lukt.. dan is het denk ik toch beter om het paard weg te brengen naar mensen die het zeker kunnen. En dat chippen... tjah... ik zou hem wel doen, maar goed.

En als laatst: laten we dit leuke en vooral leerzame forum krachtterm vrij houden Schijnheilig

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:54

Heerlijk topic dit Lachen
Een typische vorm van bokt gezeur, maar wel een op leuke manier (om te lezen)

wanneer zou cingy reageren??

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:00

amie_x_mij schreef:
wanneer zou cingy reageren??

Uhmm, niet meer?? Clown

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:01

aaaaah, waarom dan niet? Clown

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:03

omdat ze niet meer op de computer mocht van haar ouders ofzoiets ongeveer zei ze tege mij Clown Bloos

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:45

ChingYi

[ Voeg vriend toe | Voeg foei toe ]
Laatste bezoek: 20 Mei 2005
Totaal aantal posts: 614
[0.01% van alle berichten / 4.48 berichten per dag]
Bekijk de berichten van deze gebruiker
Meest actieve forum: -
Meest actieve topic: -

Zie hier het bewijs, 20 mei, dat was 2 dage terug..
Mmh, leuke smoes Lachen

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:56

zooooo die haflinger (marcus) mag zeker wel is afvallen.. Ja Nagelbijten / Gniffelen dikzakkie.. Haha!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:56

oeps sorry van de kleur..Ja

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:58

amie_x_mij schreef:
ChingYi

[ Voeg vriend toe | Voeg foei toe ]
Laatste bezoek: 20 Mei 2005
Totaal aantal posts: 614
[0.01% van alle berichten / 4.48 berichten per dag]
Bekijk de berichten van deze gebruiker
Meest actieve forum: -
Meest actieve topic: -

Zie hier het bewijs, 20 mei, dat was 2 dage terug..
Mmh, leuke smoes Lachen

toen was ze bij mij Vingers aflikken had ze hier de berichten gelezen maar wou liever thuis terug reagere...wanneer ze weer op de computer mag zou ik niet weten(en of ze dan reageert)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:34

jongens jongens jongens

wat een gezellig toppic is dit weer geworden 100 x hetzelfde en dan ook de manier waarop zeg.
ik zal niet zeggen dat ik het er mee eens ben met pesoa bit en hoe die martinggaal zit .
tips zijn altijd welkom en ze is pas 13 wel fijn om te weten dat de rest van bokt op zijn 13e gelijk wist hoe het moest. Slapen

chingyu
doe iets met de tips
ga met trensje rijden
geen sporen meer aan en neem les .

verder veel succes met je paardjes het zijn leuke beestjes om te zien.
en verder laat je niet op de kast jagen maar neem de tips en de adviezen wel aan voor jezelf en voor de paardjes

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:18

Goed gezegd Karina! Lachen Hoop dat het meisje het ook zo oppakt Lachen Heeft ze veel meer aan! Ik hoop ook dat we straks foto's krijgen te zien van een vlotte haflinger met een normale trens, die nog steeds zo netjes loopt en een amazone zonder sporen Knipoog

(ik had trouwens eerder in het topic begrepen dat ze 18 was?? Nagelbijten / Gniffelen )

Nou ja.. als je 13 bent.. dan snap ik het beter, je hoeft niet alles in 1 keer te kunnen! Vergeet alleen niet dat als je het hier op bokt zet, je reacties krijgt.... Whoosh! Schijnheilig

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:25

Lekker topic Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:38

Het enige wat ik nog kan doen is heeeeeeel hard lachen van dit topic Haha!
Maar goed ben benieuwd hoelang het duurt voor er een slotje op komt Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:45

geloof mij maar, die doet niks met de tips! Waarom denken jullie dat ze niet reageert? Een tijdje geleden had ze ook z'on gezellig topic (ahum Knipoog ) en toen wewrd ze alleen maar kwaad van goedbedoelde adviezen. Maar toch hoop ik dat ching yi eens wat verstand gaat krijden...

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:41

Hmm zal et niet nog een keer herhalen, ben het 100% eens met het meeste commentaar..

Máár sommige bokkers gaan IMO ook te ver met hun commentaar, het lijkt er op alsof ze er van genieten dat dit meisje negatief commentaar krijgt.. Beetje een reltopic helaas. Ik snap ook niet waarom er nog geen mod heeft gereageerd op deze mensen..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:45

karina1977 schreef:
tips zijn altijd welkom en ze is pas 13 wel fijn om te weten dat de rest van bokt op zijn 13e gelijk wist hoe het moest. Slapen

het gaat erom dat ze DENKT dat zij wel weet hoe het moet en ze helemaal verontwaardigd is als iemand haar duidelijk maakt dat ze niet zo goed kan rijden als ze zelf dacht....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:45

NehnaDagmar schreef:
Hmm zal et niet nog een keer herhalen, ben het 100% eens met het meeste commentaar..

Máár sommige bokkers gaan IMO ook te ver met hun commentaar, het lijkt er op alsof ze er van genieten dat dit meisje negatief commentaar krijgt.. Beetje een reltopic helaas. Ik snap ook niet waarom er nog geen mod heeft gereageerd op deze mensen..

Omdat er nog niemand op het ! heeft gedrukt misschien Knipoog
(inmiddels wel Schijnheilig )

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:08

#Ymke# schreef:
karina1977 schreef:

het gaat erom dat ze DENKT dat zij wel weet hoe het moet en ze helemaal verontwaardigd is als iemand haar duidelijk maakt dat ze niet zo goed kan rijden als ze zelf dacht....

niemand heeft op zijn 13e de wijsheid in pacht en elke 13 jarige (zeker als ze puberen Haha! ) denken alles goed te doen .
ik ben het ook helemaal eens met het commentaar en hoop dat ze er iets mee doet .
maar om hier nu een reltoppic van te maken vind ik te ver gaan .