PingWing schreef:Wel blijf ik bij mijn standpunt om er dan niet meteen 4 verschillende mensen op te zetten. Ik vind persoonlijk dat een paard eerst de hulpen bevestigd moet hebben door iemand die weet wat ie doet, waarna natuurlijk andere mensen er ook op mogen zodat het paardje went aan verschillende ruiters.
PingWing schreef:Ook hebben twee meisjes van deze manege een pony merrie ingereden voor de lessen. Hierbij heb ik ze geholpen, en was ik als het ware de begeleiding. Deze meisjes hadden nog nooit een pardje zelf ingereden. Dan kun je wel zeggen: dat meot je niet laten doen, maar waar halen ze de ervaring dan vandaan? Als ze het nooit mogen doen omdat ze geen ervaring hebben.
Eerst zeg je dat het inrijden maar door 1 ervaren persoon gedaan moet worden en even later verkondig je dat je zelf twee onervaren meiden hebt geholpen met inrijden?
Niet l*llig bedoelt hoor, maar ik snap jouw standpunt ook niet meer helemaal.

, ze heeft niet eens een trailer of auto die een trailer kan trekken en ze is nu (een jaar later) nog steeds niet verder dan stappen in onze eigen bak ..

die meiden rijden regelmatig pony's in en brengen uit op wedstrijden. haar moeder begeleidt de dochters dagelijks, mijn mening maakt niet echt uit met ervaringen als die mensen ook een begeleiding erbij heeft
*
* en een hengst neemt dan gou de leiding over...