bonitobol schreef:
hej
niet zo bot zijn hé
de rest kan kloppen maar je weet niet of het een onervaren ruiter is
misschien nog niet genoeg ervaren , maar onervaren ?
let toch even op met je commentaar , misschien rijdt je geen haar beter !
Misschien rijdt ze geen haar beter, maar waarschijnlijk is zij zich daar dan wel van bewust, en neemt ze graag het advies van anderen aan.
Voorbeeldje; ik rijd nu zo'n 11 jaar (op van alles, van manegepaarden tot dure springpaarden), nu 2 jaar geleden begonnen we met Lorena (verzorgpaardje toen) inrijden. Ik heb tegen de eigenaar gezegd dat ik dat niet zelf wilde doen, was veel te bang dat ik iets fout zou doen!
Er heeft de eerste 10 keer iemand anders opgezeten 'de knoppen erop gezet'. Daarna moesten wij (vriendin en ik) het zelf doen.
Pas na 3 maanden hebben we les genomen. Ook al reden we maar 2x in de week in de bak en 1x in de week naar buiten, toch hebben we toen al zoveel aan dat paardje 'verpest'! Maar dat hadden we niet door tot het te laat was! Je denkt namelijk, ach, jong paard, dat komt wel!
Het heeft me een half jaar, veel lessen, en een soort van schouderblessure (ze ging hangen op links, werd steeds erger zonder dat ik het door had) gekost om het weer goed te krijgen.
Geloof me, neem les.

oortjes in de nek vind ik mee vallen ze heeft ze nu gewoon naar achteren. Als Misty t ergens niet mee eens is of gwoon weer een keer chaga is ziet dat er heel anders uit (oortjes veel platter)
(rijd ZZ) die wil binnekort een keer komen kijken naar Umetje. of ze ook les geeft, heb geen idee.
) eigenwijs en slim beesie. Een jaartje terug kon ze alleen maar bokken en steigeren dit hebben we er gelukkig wel uit gekregen. Ze heeft alleen meer aan springen gedaan dan dressuur. De pony's konden alleen een beetje de basis, wijken, schouderbinnewaarts. Omdat ze nu wat ouder is en eigenlijk verder wil met dressuur wilde ze dus een dressuurpaard. Toen zag ze Umi en die hebben we toen een paar dagen later gekocht. Ze zou eerst hulp krijgen van iemand die we kennen van les...die had er veel ervaring mee en kan ook goed rijden. Een tijdje later kregen we te horen dat ze ging studeren en op kamers ging wonen en dus geen tijd meer had.
dit ziet er ontspannen uit! ook hij is het er mee eens dat een paard met het hoofd laag(niet eens nagevelijk) zijn rug goed kan ontspannen.

.
Don't you think?
zakgeld krijg ik niet meer......:s anders had ik het echt wel zelf willen betalen. En dan nog iets...ken zat mensen die op een jong paard iets voorover zitten. Nu zit ik inmiddels al gewoon rechtop en rijd haar ook op zit. heb de teugels veeeel langer heb ik wel wat mee moeten oefennen omdat ze in het begin gewoon steeds harder ging. Nu loopt ze veel meer ontspannen.