Jonge Lupicor los in de bak + vrijspringen! :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:07

Zoals net hierboven al genoemd is.
Er is onderzoek gedaan naar de gevolgen en die zijn er niet.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:21

Ik vind het een erg leuk paardje, zie er leuk uit, springtechniek waar je wat mee kunt bereiken, maar mijn mening sluit volledig aan bij die van Anke.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:31

Anke schreef:
Ik vind dat ze prachtig mooi kan springen en er goede aanleg voor heeft, ze lijkt er ook veel plezier in te hebben...MAAR ik sluit me aan bij de groep dat je een 1,5 jarige niet laat springen en dan heb ik het over het gedwongen springen......Als er een keertje een hindernisje staat in de wei of paddock en ze gaat er helemaal vrijwillig overheen zonder enige aansporing vind ik dat iets anders... Een 1,5 jarige hoort in een opfokgroep of iets in die zin en niet springoefeningen te doen onder begeleiding, ook al is het maar voor 1 keer, dat doe je niet. dat de "grote" stallen dit doen heeft puur met tijd, geld enzo te maken...., maar ik neem aan dat jij haar voor je plezier / hobby hebt en dan zie ik niet in waarom je dat doet.

Een paard doet nooit vrijwillig iets inspannends behalve een keer in een dolle bui galopperen ofzo jou paard gaat toch ook niet in de wei wijken Verward
En al helemaal een veulen/jaarling niet die niet eens weet dat je over zon hindernis mag springen zonder speciale reden, zoals de TS al zei hij springt wel eens over een omheining, daar heeft ie dan een reden voor, hij weet eecht niet dat dat een hindernis is en dat je daar over hoort te springen.
Dus wat zij doet is geen dwingen maar helpen.
Met rijden dwing je je paard ook niet maar help je hem dingen te leren net als hier gebeurd.
En als het niet schadelijk is wat is er dan zielig???????

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:56

BlazingBoots schreef:
Wat een ge-oliebol!...Het is heel normaal om zulke jonge paarden heel af en toe te laten springen om de redenen die marije1987 al noemt.
Bijna alle grote bedrijven met jonge springpaarden in opfok doen het om er zo talent uit te pikken.
Het kan absoluut geen kwaad!

ben ik helemaal mee eens

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:55

Anke schreef:
MAAR ik sluit me aan bij de groep dat je een 1,5 jarige niet laat springen en dan heb ik het over het gedwongen springen......Als er een keertje een hindernisje staat in de wei of paddock en ze gaat er helemaal vrijwillig overheen zonder enige aansporing vind ik dat iets anders... Een 1,5 jarige hoort in een opfokgroep of iets in die zin en niet springoefeningen te doen onder begeleiding, ook al is het maar voor 1 keer, dat doe je niet. dat de "grote" stallen dit doen heeft puur met tijd, geld enzo te maken...., maar ik neem aan dat jij haar voor je plezier / hobby hebt en dan zie ik niet in waarom je dat doet.

Waar slaat dat op: grote stallen doen het puur om het geld???
Ze kijken dan alleen naar de aanleg van het paard of hij voor het beoogde doel geschikt is. Zo niet dan verkopen ze hem en kan iemand anders er misschien wel plezier van beleven. Denk eraan dat grote stallen geen paarden houden waar van al bijna zeker is dat die de top niet zullen halen. Tuurlijk doen ze het om het geld.

Maar als jij een 1.5 jarige koopt ben je ook wel benieuwd hoe dat paardje van je springt Daar ga je toch niet 1.5 jaar op wachten Verward

Als je het niet te vaak doet is er niks slechts. En ook niet te hoog dan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:04

jesus wat n gezeik hier weer op bokt zeg! iemand laat leuk n keer n foto van haar jaarling zien, laat het beestje n sprongetje maken, zet dat op de foto, zet er bij dat het EENMALIG is en dat het beestje uit zich zelf springt, en iedereen zeurt maar door terwijl er al verschillende keren is gezegd dat we het nou wel weten! Als zij nou wil dat haar paard met 7 jaar naar de knoppen is moet zij het toch zelf weten( denk niet dat dat zo is en dat dat gebeurd), geef commentaar op haar paard en niet op t feit dat zij SPRINGT, is hetzelfde gezeik als dat iemand zonder cap rijdet en met slofteugel! EN er staat tog ook niet dat het paardje veel belastend moet springen? er staat in eerdere reacties van marije dat zij zelf geen zweep heeft, dit alleen op stemhulpen deed en uitzich zelf! en waarom moet een jong paard in n opfok staan? hij/zij kan tog ook gewoon lekker bij jezelf thuis met de andere paarden die je hebt staan? de verhalen die ik hier op bokt hoor over opfokbedrijven zijn ook niet allemaal zo positief!
MArije ik vind het n leuk paardje wat leuk springt en k wens je veel plezier met r! Lachen