Appie schreef:de zit van Edward Gal vind ik idd niet geweldig, dat kan je alleen al zien aan hoe het paard beweegt.
Je kan veel over zijn Zit zeggen maar als er ook maar één iemand is die NIET zijn paarden hindert in beweging is hij het wel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gijsenkim schreef:Appie, Jij zegt overduidelijk dat Tyrza o.a. er niks van snap.
De ruiters die ik aangehaald heb zie ik niet als 1 (want het waren er meerdere) of andere (toch redelijk bekende mensen) Ik zie dat toch wel als mensen die er iets meer kaas van hebben gegeten als mijn persoontje, en ja daar neem ik graag wat van aan.
Daarnaast merk ik het ook heel sterk in mijn eigen rijden in de positieve zin dan.
En achter wie moeten we dan wel aanlopen..... jou????
Toevallig niet in de leer bij Aqua???![]()
![]()
. Magique"]
Je kan veel over zijn Zit zeggen maar als er ook maar één iemand is die NIET zijn paarden hindert in beweging is hij het wel
[/quote]
Daarin verschillen we dan van mening.
[quote="Blossomm schreef:Appie, jij geeft aan dat een ruiter bij bekkenkanteling het paard in de weg zit.
Is dat volgens jou nog paard/anatomisch afhankelijk?
Zal een goed getrainde Andalusier zowel als een goed getrainde KWPN'er zijn rug wegdrukken?
Appie schreef:
En nee, ik ben zeker niet in de leer bij Aqua. Ik denk dat ik toch een andere mening heb dan de meesten hier op bokt. Ach, daar krijg je leuke discussies van.
Appie schreef:Om toch maar een voorbeeld te noemen; de zit van Edward Gal vind ik idd niet geweldig, dat kan je alleen al zien aan hoe het paard beweegt.
gijsenkim"]
Ging ook niet over WAT je beweerd maar de manier waarop je de stelling blijft beweren, Zo standvastig is Aqua ook in haar beweringen.
Ik zelf vind dat niet zo een probleem, zou anders best saai worden.
[/quote]
Omdat ik standvastig ben, wordt ik vergeleken met Aqua? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we dezelfde mening hebben.
Maar standvastig zijn in bepaalde beweringen, wil niet zeggen dat ik niet open sta voor andere meningen. Alleen moeten die wel goed onderbouwd zijn. Neem bijvoorbeeld het stuk van xyzutu2, daar komt ze met goede argumenten. En nee, niet omdat het in mijn straatje past, maar omdat het allemaal logisch overkomt. Net als dat het op de volte lastig is om je bekken te kantelen. Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Maar idd, als je het beredeneert, dan klopt die stelling.
[quote="Jippie schreef:Ik haal dit stukje er even uit omdat dit de kern raakt van alle overloze discussies over dressuur.
Als we het nl. al niet eens zijn over het beeld dat we nastreven dan houdt verder iedere discussie op.
. Als we dan Edward Gal als voorbeeld nemen, dan zou iedereen het niet met me eens zijn. Dus of we dan verder komen in deze discussie?
zo opvalt is dat de meeste mensen zo "veel" doen: handje zus, beentje zo, heupje die kant uit, bilspier in de aanslag, etc etc....
(We hebben de arme knul nog maar even in de waan gelaten, hij had al zo'n zware week hier
)

gijsenkim schreef:ik probeer ook in eenvoud te rijden. En zoals je zegt heeft een jong paard soms wel eens wat andere dingen nodig............ als ik voor het eerst los met een paard door de baan heen ga dan zijn de hulpen overdreven groot. Mijn binnenhand is overdreven naar binnen net als mijn lijf, de buitenhand is overdreven begrenzend evenals mijn buitenbeen......... dit alles ter verfijning later. Een jong paard begrijpt een aantal dingen van nature omdat je het dier geen andere mogelijkheid laat. Als ik met mijn 68 kilo naar binnen ga hangen kan hij weinig anders dan me volgen, later in zo een verhaal heb je aan een minimale beweging een maximaal resultaat.