Guusje de Z2 fjord!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:19

ik had het niet eens over Ahoy Knipoog

Maar ik ben het wel met Sjuimpje eens. Ik was aangenaam verrast door deze foto's en dat heb ik ook gezegd.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:33

gave foto's, had ze al wel gezien maar toch.

en over ahoy, tja altijd maar oude koeien uit de sloot halen.
volgens mij hebben we daarom zoveel sloten in Nederland, kunnen we er lekker veel koeien uit halen.

wat mij nog meer irriteerd is dat er hier iemand zegt, dat ze fjorden én haflingers nu rijtypischer fokken, omdat een stelletje SUKKELS dressuur met ze wilt rijden.

MIJN HEMEL waar gaat dit over. dan hebben ze het over zinloos geweld.
Nou dit vind ik zinloos gel*l.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:56

En ik had het niet over Ahoy,
ik heb haar gezien op Paard & Koets 2003 Lachen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:10

Ik vind het allemaal behoorlijk kinderachtig wat er over Jo en Guus geschreven word hier.
Ik vind dat ze trots mag zijn op haar prestaties met Guus, ik denk dat er hier genoeg zijn die daar nog een puntje aan kunnen zuigen!

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:14

ik vind het jammer dat die manen zo lang zijn als ik het kon had ik een foto van puck mijn paard laten zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:18

Dreeke schreef:
Ik vind het allemaal behoorlijk kinderachtig wat er over Jo en Guus geschreven word hier.
Ik vind dat ze trots mag zijn op haar prestaties met Guus, ik denk dat er hier genoeg zijn die daar nog een puntje aan kunnen zuigen!

Oh, als mensen dus een andere mening hebben dan dat er oh en ah geroepen wordt is het weer kinderachtig Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:21

joh, dit is bokt, dat weet je toch zo langzamerhand Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:32

Fellor schreef:
Oh, als mensen dus een andere mening hebben dan dat er oh en ah geroepen wordt is het weer kinderachtig Lachen

Ik vind het kinderachtig dat er een hele discussie ontstaat of Jo en Guus wel officieel Z2 kampioen zijn geworden. Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat het een FJORD is die dit behaald heeft?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:38

Dat heeft niemand beweerd toch? Tuurlijk kan dat, maar ik ben alleen wat sceptisch geworden over grote beweringen, ik weet (zwart op wit) dat dat in veel gevallen niet zo is. En dat was niet mijn grootste probleem, ik ben heel erg gevallen over manier waarop ze Guusje vorig jaar reed in Wanroy.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:43

Scherps schreef:
*Deze dieren zijn gemaakt omdat er een stel sukkels hoger op wilde komen met een fjord en of haflinger.

*het is toch niet meer normaal hoe je een fjord met de methode geen gelul trek hem in de krul naar de Z schopt. Ja zo kan ik het ook, als ze zo goed is als ze zegt, laat ze zich dan maar eerst bewijzen door zonder zadel en hoofdstel haar paard te gaan rijden. Dan kan je pas zeggen of iemand goed is of niet.

Over het eerste * dit vind ik werkelijk een domme uitspraak! De 2e lijkt me een betere uitleg. Dat je hekelt aan het in de krul trekken en naar het Z schoppen. Daar hekel ik ook aan, maar dan bij ieder ras Bloos

Overigens, Jolanda kan wel zeker zonder zadel en hoofdstel rijden
Ik heb het helaas niet op de foto, in Barneveld ging ze met Guus die een halstertje om had en een halstertouw op 1 klipje onder de kin vast.
Het kan wel

Wat ik overigens on-topic vind:
Ik vind deze foto's er veel meer ontspannen uitzien
Ik heb haar ooit voor het eerst gezien in Beesd (toen reed ze nog bij de pony's) en ze reden erg leuk en ontspannen.
Hij kan inderdaad onwijs scharen (wat de ruin Niek v.Tunar ook kan zie artikel met Marie-Jose Hulsman in de Hoefslag) maar verder zijn er weinig die dat zo goed kunnen, hij heeft er zeker talent voor.
Een tijd later vond ik dat het rijden niet meer ontspannen oogde maar ik ben ook geen deskundige, maar ik wil wel graag een ongedwonge en onspannen proef zien.
Ik moet zeggen dat deze foto's veel deugd doen omdat dit er weer veel ontspanner uit zien dan b.v. Ahoy.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:53

Lielle schreef:
Dat heeft niemand beweerd toch? Tuurlijk kan dat, maar ik ben alleen wat sceptisch geworden over grote beweringen, ik weet (zwart op wit) dat dat in veel gevallen niet zo is. En dat was niet mijn grootste probleem, ik ben heel erg gevallen over manier waarop ze Guusje vorig jaar reed in Wanroy.

Grote beweringen? Het is gewoon waar En als je meer van Jo en Guus zou weten dan weet je ook dat dit 100% waar is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:55

Lees eens, ik zeg niet dat het niet waar is, ik zeg dat ik sceptisch ben. Maar wat voor kampioenschap is het dan? Ik gok op een kringkampioenschap, een paar jaar geleden. En daarmee niet minder knap, maar de titel Z2 kampioen doet voor mij meer denken aan bondskampioen oid Knipoog

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:57

Lielle schreef:
Lees eens, ik zeg niet dat het niet waar is, ik zeg dat ik sceptisch ben. Maar wat voor kampioenschap is het dan? Ik gok op een kringkampioenschap, een paar jaar geleden.

Volgens mij was het een kringkampioenschap bij de ponies.
Ik heb denk ik het stukje nog wel uit de paard&sport o.i.d. ik zal eens kijken of ik dat nog heb!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:59

Fjordenmaniak schreef:
Volgens mij was het een kringkampioenschap bij de ponies.
Ik heb denk ik het stukje nog wel uit de paard&sport o.i.d. ik zal eens kijken of ik dat nog heb!

Dat was het inderdaad Janine, het heeft ook nog in de paardenkrant gestaan

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:01

Op de site van Guus staan alle bladen en kranten waarin ze gestaan hebben met deze overwinning dacht ik

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:10

Gaat het hier nou om de foto's die leuk/niet leuk zijn?
Gaat het hier om z'n manen?
Gaat het hier om z'n afstamming?
Gaat het hier om hoe hij ooit liep?
Gaat het hier om hoe men elkaar het beste uitl*lt?
Gaat het hier om wat hij ooit wel/niet heeft gewonnen?
Gaat het hier om mensen die elkaars mening weer eens niet gewoon kunnen laten voor wat het is? Schijnheilig

Ik vind deze foto's iig erg leuk Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:08

En Nienke heeft gesproken Haha!

Dat gel*l over wélk kampioenschap ze heeft gewonnen.
Boeiend, ze heeft gewonnen. Klaar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:12

tuurlijk. Ik ben ook kampioen geworden, net als Anky Lips are sealed

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:15

Ze hééft toch ook een kampioenschap gewonnen! Verward
Dus ik vind deze reactie een béétje zinloos hoor...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:17

Ja, ik ook. Is dat dan belangrijk?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:20

Blijkbaar vinden jullie van wel
want jullie zitten nog steeds te zeuren of het een kringkampioenschap, landelijk of whatever was Schijnheilig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:21

Jij vindt een kringkampioenschap net zo belangrijk dus als het goud van Anky?

Acht laat ook maar. Ik vind de hele ophef hier wat overdreven, als ik dezelfde kanttekeningen bij een KWPN-er zit, gaan jullie lekker meedoen Lips are sealed Kritische noten zijn niet gewenst *dit is nou eenmaal bokt*

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:49

Lielle schreef:
Jij vindt een kringkampioenschap net zo belangrijk dus als het goud van Anky?

Acht laat ook maar. Ik vind de hele ophef hier wat overdreven, als ik dezelfde kanttekeningen bij een KWPN-er zit, gaan jullie lekker meedoen Lips are sealed Kritische noten zijn niet gewenst *dit is nou eenmaal bokt*

Nee dan zou ik niet meedoen. Ik heb namelijk de ballen verstand van KWPN-ers, dus ik kan daar me mening ook helemaal niet over geven.

En ik zeg trouwens toch helemaal dat een kringkampioenschap even belangrijk is als het goud van Anky? Verward

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:14

tsja, zodra ik guusje de z2 fjord in de titel zag staan, keek ik al meteen naar het aantal pagina's.....altijd discussies daarover Clown

ik ben het ook niet altijd eens met de manier waarop ze hem rijdt! maar ergens kan ik het me ook wel voorstellen, stel jij zou op zon soort show staan en je paard luistert niet, terwijl heel veel mensen heel veel van je verwachten, dan kan ik ergens diep in mezelf wel begrijpen dat je neit meer alles via de regeltjes doet! ik denk dat jolanda ook wel geschrokken is toen ze die fotos zag! Weet zeker dat iedereen die paardrijd wel eens 'eventjes' de regeltjes vergeet.
Ik wil het niet goedpraten voor jolanda, ik wil jullie even een andere kant laten zien!

Ik vind deze foto's wel mooi! heb wel eens slechtere gezien!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:44

Ik schrok van het aantal pagina's, maar ja je weet dan ook al wat er gebeurd is in dit topic...
Ik vind het prachitg, vooral die eerste foto's, vond het net als velen precies een haf...Wat een plaatje!