Vroegah

Het kan natuurlijk compleet verschillen waar je vandaan komt. En ik ben het persoonlijk eens dat wanneer een hoop mensen er wél last van hebben, dat er iets aan gedaan kan worden. Ondanks dat een aantal hier het niet herkennen, dat is natuurlijk alleen maar fijn. De gedachte " de wereld is toch al verrot " of ook maar iets in die omtrent, herken ik als pessimisme en dat is voor mensen die zelf niks willen aanpassen. Ik zie de "sensitieve" generaties als mensen die daadwerkelijk opkomen voor zichzelf en hun behoeften. Niks mis mee dus. Ik weet dat de oudere generaties het in hun dag zo zwaar hadden maar dat is gelukkig niet meer van deze tijd. En daarboven is het tijd voor verandering. De mensen die daar bang voor zijn schreeuwen het hardst geloof ik. Tuurlijk kun je kiezen om bepaalde dingen te negeren. Maar die keuze maakt ieder voor zich. En de nieuwere generaties maken die keus net iets anders dan de oudere lijkt het.
Lusitana ik snap donders goed dat je gewoon het gesprek aan bent gegaan. Je moet immers ergens over praten. En ik zou ook nieuwsgierig zijn. En in gesprek gaan kan altijd. Dat heeft niks met "overtuigen" te maken. Maar gewoon met kritische vragen stellen. En als hij dat echt vervelend vond, had hij dat prima kunnen aangeven. Denk ik dan...