Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mysa schreef:les is ook niet zaligmakend, zei de degene die zich haar laatste les nauwelijks kan heugen. Ik heb van mijn 5e tot mijn 15e ong. les gehad, op een gegeven moment kun je gewoon rijden of je kunt het niet.
mysa schreef:Beetje off-topic, natuurlijk. Maar ik ben echt stomverbaasd over deze uitspraak.les is ook niet zaligmakend, zei de degene die zich haar laatste les nauwelijks kan heugen. Ik heb van mijn 5e tot mijn 15e ong. les gehad, op een gegeven moment kun je gewoon rijden of je kunt het niet.
Ziviaantje schreef:Ode aan de IJslander:
https://vimeo.com/113323901
Ik noem die van mij gewoon ponyen zolang er geen hele dikke billen bovenop zitten en de ruiter niet mee kan lopen.....
IJentel schreef:Geen idee of ijslanders meer kunnen dragen dan bijv een welsh. Maar of het nou een welsh is van 1.35-1.40 of een een ijs van die hoogte, ik vind het persoonlijk echt geen gezicht.
Zitten ook aardig wat bokkers in dit topic die volgensmij ijslanders heilig vinden, en kwpn'ers maar simpel en saai vinden en er automatisch aan koppelen dat die paarden 24/7 op stal staan en er een uurtje uitkomen om gereden te worden en dat ze daardoor minder sterk zijn.
Ik heb een kwpn'er van 6, bijna 1.80 hoog en staat snachts op stal, overdag buiten met schuilstal, is die dan minder goed uitgegroeid en sterk geworden volgens jullie?
Maar laten we dat achterwege houden.
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak kwa paarden en wat past en niet past. Ik vind ijslanders best leuke dieren maar vind het er alleen leuk uitzien met een kind er op. De ander vind ze misschien helemaal geweldig!
IJentel schreef:Ja een kleine volwassen vind ik dan weer niet misstaan. Maar groter dan 1.65 (en niet te stevig) vind ik al snel geen gezicht, of het nou een ijs is of een pony van <1.35/1.40
Kan best dat jij dat niet vind misstaan. Ik had misschien ook de grote van de pony+ruiter er bij moeten zetten, was wat onduidelijk. want het verschilt nogal of het een B-C pony is of een D-E pony. Maar zie tegenwoordig zo veel lange mensen op kleine ponys zitten.
En vind het persoonlijk niet mooi. Hoop dat dit wat beter is uitgelegd zo.
Zie trouwens genoeg posts die meer op elkaar in gaan dan echt op het onderwerp. Is het zo erg dan dat ik het topic omhoog schop? Zie het probleem er niet zo van. Zie je er niets nuttigs in staan reageer je er gewoon niet op.
Lara_Silver schreef:IJentel schreef:Ja een kleine volwassen vind ik dan weer niet misstaan. Maar groter dan 1.65 (en niet te stevig) vind ik al snel geen gezicht, of het nou een ijs is of een pony van <1.35/1.40
Kan best dat jij dat niet vind misstaan. Ik had misschien ook de grote van de pony+ruiter er bij moeten zetten, was wat onduidelijk. want het verschilt nogal of het een B-C pony is of een D-E pony. Maar zie tegenwoordig zo veel lange mensen op kleine ponys zitten.
En vind het persoonlijk niet mooi. Hoop dat dit wat beter is uitgelegd zo.
Zie trouwens genoeg posts die meer op elkaar in gaan dan echt op het onderwerp. Is het zo erg dan dat ik het topic omhoog schop? Zie het probleem er niet zo van. Zie je er niets nuttigs in staan reageer je er gewoon niet op.
Ik sta nog steeds vrij om te reageren hoor, dat kan jij helaas niets over zeggen. Verder vind ik je bovenstaande post een stuk genuanceerder dan de zin die ik in het vet zette en die imo nergens op slaat. Er zijn meer IJslander ruiters die prima op hun paard passen dan de excessen waar ik het in mijn eerdere posts over had. En juist over die laatste combinaties gaat dit topic. Verder vind ik dat er voorheen eigenlijk prima OT gediscussieerd word, maar wellicht heb je de vorige pagina's niet volledig doorgelezen of anders geïnterpreteerd dan ik. Je tweede en derde alinea zijn hartstikke onnodig, je betrekt het onnodig op jou situatie omdat een aantal bokkers hier 'volgens jou' iets tegen KWPN'ers hebben. je kunt zelf ook bedenken dat die situatie een stuk minder zwart wit is dan je hem voorstelt?