Afreageren op je paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silkwood

Re: Afreageren op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 09:39

Bedankt, maar iedereen zegt: Voor een pony die Z liep. Maar als hij Z loopt hoeft hij niet meteen goed te lopen, kijk maar naar de paarden die nog wat hoger lopen. Je trekt hem in de krul en je schopt wat, dan lukt het wel!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:44

Als ik voel, dat het niet gaat?

Ik stop.
Klaar voor vandaag.
Ik heb mn dag niet. Frustereer over mijn paard, en mijn paard snapt mij dus niet meer.
Mijn innerlijke gevoel staat op knappen, en dat voelt mijn paard.

Stoppen, en wat anders gaan doen.

Hoe vaak ik wel niet met stoom uit mn oren zat.
Gaat ze weer op de klatter.
Weer op diezelfde plek.
Weer niet de volte kunnen afmaken.
WAAAH.
Stappen, en wat anders doen.
Niet meer focussen op wat was, maar wat we dan gaan doen.

Emoties horen bij mensen, bij sport, en ook bij paardrijden.
Dan is het de kunst, om niet je emotie de spel te laten spelen, en gewoon lekker te doen, wat wel lukt.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:50

Als mij paard mij het bloed onder de nagels vandaan haalde (communicatie gaat nu prima gelukkig) dan liet ik mijn teugels los en sloeg met mijn handen in het luchtledige boven haar hoofd terwijl ik mijn frustratie uitte met een grom ofzo. Zag er belachelijk uit, paard dacht wss *die is knetter* maar ik was mijn frustratie kwijt en niemand is er de dupe van geworden :)

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:56

Ik rijd zelf dan wel geen wedstrijden, maar ik vind klasse Z wel van een bepaald niveau dat ik denk: daar komt niet elk paard zomaar.
Er wordt toch een bepaalde mate van verzameling, kracht en ontspanning vereist die je naar mijn idee niet krijgt door schoppen en trekken.
Als ik een paard niet ken en ik hoor Z niveau, dan heb ik daar een algemeen beeld bij, net zoals ik dat bij B of Grand Prix heb.
Als iemand zegt dat hij vwo doet, verwacht ik ook een bepaalde mate van intelligentie. Diegene haalt misschien allemaal 1'en, maar dat verwacht ik niet.

Hoe lang is het geleden dat Coen Z liep?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 10:00

xChanelx schreef:
Ik rijd zelf dan wel geen wedstrijden, maar ik vind klasse Z wel van een bepaald niveau dat ik denk: daar komt niet elk paard zomaar.
Er wordt toch een bepaalde mate van verzameling, kracht en ontspanning vereist die je naar mijn idee niet krijgt door schoppen en trekken.
Als ik een paard niet ken en ik hoor Z niveau, dan heb ik daar een algemeen beeld bij, net zoals ik dat bij B of Grand Prix heb.
Als iemand zegt dat hij vwo doet, verwacht ik ook een bepaalde mate van intelligentie. Diegene haalt misschien allemaal 1'en, maar dat verwacht ik niet.

Weet ik niet precies, ik denk 1,5 jaar. Nu loopt hij M1. En inderdaad ik denk dat je er een beeld bij hebt en niet precies weet hoe hij loopt. Want hij loopt echt verschrikkelijk op de voorhand en doet zijn oefeningen bijna allemaal zo...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:09

xChanelx schreef:

Een wijze sprak:

Elk paard kan op hoog niveau lopen. Maar niet elke ruiter, met elk paard.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:28

Dit is een citaat uit Bit:

Doodzonde 6: Woede
Woede is het tegenovergestelde van wijsheid.
Combineer ongeduld met de gedachte dat een paard opzettelijk tegenwerkt en je krijgt woede.
“Boosheid, straffen, lichamelijke of psychologische pijniging.
Je paard kent geen ‘sorry’, maar onthoudt je woede wel.”

Misschien heb/had je hier wat aan :)

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:55

Had ik inderdaad gelezen een tijdje terug! Maar bedankt voor je moeite! En nogmaals, ik neem alle tips mee ookal ben ik het er niet mee eens. En ik probeer echt aan mezelf te werken, maar dat gaat echt niet zo makkelijk als je denkt...

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:58

gabixcoen schreef:
Had ik inderdaad gelezen een tijdje terug! Maar bedankt voor je moeite! En nogmaals, ik neem alle tips mee ookal ben ik het er niet mee eens. En ik probeer echt aan mezelf te werken, maar dat gaat echt niet zo makkelijk als je denkt...

Dat begrijp ik hoor, ik les zelf 1 keer per week op knhs niveau, en dan zijn slechte gewoontes (bv tenen naar buiten) moeilijk aan te pakken :)

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:56

Natuurlijk is het niet makkelijk ;)
Maar dat is niet erg. Jij bent je er in ieder geval bewust van en dat is al een heel grote stap!
Lekker blijven rijden en blijven leren.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:57

Ja dat ga ik in ieder geval doen, maar je rijd ook niet lekker als je alsmaar boos bent op een paard...