Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
N_R schreef:Ik vind dat ruiter en paard beide in conditie moeten zijn. Dat betekend voor de ruiter een gezond gewicht (wat bij de ruiter past), gezond eten en een gezonde levensstijl. Maar ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet of hij/zij goed bezig is of niet
nontie schreef:Eens met je stelling dat zeker, echter is het voor mij niet haalbaar.
Waarom niet? Chronische knie-blessure, waardoor hardlopen en fietsen bijna niet meer mogelijk is.
Dan ga je toch zwemmen? Ja, laat ik nu net watervrees hebben
Scheelt dat ik gewoon heel netjes op gewicht ben, gezond eet en wel regelmatig sit-ups en dergelijke oefeningen doe. Ik wil nog een yogabal aanschaffen om soepeler te worden in mijn lichaam.
Evelijn schreef:Dat ligt er ook beetje aan hoe je conditie defineert. Je moet wel beetje aardig in conditie zijn om goed te kunnen zitten en goed in de beweging mee te gaan... nee je hoeft geen marathon te kunnen lopen maar je moet ook niet buiten adem zijn van een half uurtje flink wandelen.
Dus ja je hebt conditie nodig om fatsoenlijk te kunnen paardrijden... zodat je je lichaam goed kan coördineren en niet buiten adem raakt.
Maar goed ik ga het wel merken vandaag een ruiterfit training van eco-coach