Dat wisselend in tempo is niet zo vreemd, is zoeken naar balans en dat is vrij normaal bij een jong paard. Ze oogt wel meer relaxed en beter bij de les.
Dat kan misschien komen omdat ik lessen heel spannend vind. We rijden dan ook langer (30 tot 45 minuten) dan als ik alleen rijd (15-20 minuten) Ik heb lang geen les meer gehad, dus moet ook weer even wennen.
danoesje
Geplaatst: 13-04-14 07:36
Moet zeggen dat ik vooral vind dat je luistert naar je paard en eraan werkt. Je puzzelt lekker door en kijkt waar het vandaan komt en hoe je haar kunt helpen. De meeste mensen hier zijn geen pro, al zitten er een aantal tussen, maar de anderen moeten het doen met de kennis en ervaring die ze hebben naast baan/studie. En het is nu eenmaal heel erg moeilijk! Dus ga doen waar je mee bezig bent: kijk naar je paard, luister naar je gevoel, kijk wat werkt en ga lekker verder met lessen bij iemand waar je je goed bij voelt. Ga niet aanrommelen met iemand die je dingen laat doen die compleet tegen je gevoel in gaan, want dan werkt het niet. Een foutje vergeeft ze je echt nog wel en verpest heus niet meteen je paard, maar goede begeleiding is uiteraard wel belangrijk. Zet m op!
WvZ
Geplaatst: 14-04-14 18:53
Bij mijn baby paard heb ik destijds heel veel rechte lijnen een meter naast de hoefslag gereden. Zodat hij leert zonder steun te lopen. Ook heb ik heel veel op de wei gereden, dat was minder zwaar dan de bak en ook hier geen steun van een bakrand. Heel veel succes!
RoosDeG
Geplaatst: 14-04-14 18:58
Mijn tinker van nu net 4 deed dit in januari ook heel erg. Ik heb hem na amper 1 week mee naar buiten genomen en sinds toen niet meer in de bak gereden. Gister voor het eerst in de bak opgepakt en ik merkte dat het voor hem goed geholpen heeft, de stuken recht toe en recht aan. En indd balkjes en proberen niet op de hoefslag te rijden maar rechtuit op de binnenhoefslag zodat die niet kan gaan hangen aan de bakrand. Misschien heb je er iets aan
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-14 19:46
nombrado
Geplaatst: 16-04-14 08:29
leuk! zo zie je, dat ie over de balkjes heen zelfs meer gewicht neemt op de achterhand . Niet meer over de kop op de voorhand. ook hoofd hals houding is nu prima
danoesje
Geplaatst: 16-04-14 09:19
Zit met hetzelfde met mijn paard, die ik momenteel even niet rijd.Ik doe balkjes, lange teugelen (veel zijgangen, schoudervoor etc) , longeren met dubbele lijnen en wisselende halshoudingen instellen, veel tempo-overgangen, stukjes joggen, achterwaarts. Zijn er nog mensen die nog meer oefeningen hebben die me helpen het gewicht meer naar de achterhand te verplaatsen?