Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:ik rijd hem als ik losrijd nooit laag en laat hem op dat moment ff zijn eigen houding aannemen.
Pas als ik ze op maat neem dan moet hij laag in de hals en in de juiste houding lopen.
Is ook nog een jong paard en hoeft niet meteen laag ingesteld worden..
INkie schreef:anajatjeuh(ofzoiets): ziet er opzich wel goed uit! maar probeer je teugels op maat te houden,tenen niet aftesteken en lekker op je kont te gaan zitten! je paard mag idd wat nageefelijker lopen

) en loopt hij wat teveel op de voorhand. Tweede foto vindt ik echt een hele mooie ruime galop.
1e foto vind ik wel mooi. Maar bij de laatste twee mag hij wat actiever en wat ronder in de hals zijn. Probeer hem ook wat meer om het binnenbeen te rijden.. wat ronder in z'n hele lichaam.
passage is een oefening vanuit de verzameling.. dus een passage zonder verzameling is geen passage..
over de foto met je instructrice, waarom ik dacht dat banjer teveel op de hand loopt is dat je instr naar achter leunt en in een lijn met de teugels (dus 'naar achteren hangen'). En ik weet niet veel van western, maar daarbij lopen ze meer van de hand af (teugels in boogjes lijkt het altijd). Maar het is altijd moeilijk om een paardje om te scholen. En ontspanning vind ik het belangrijkste 

1e foto mag meer ontspanning in en wat meer vanuit de achterhand. 2e foto juist mooi achterbeen gebruik, maar probeer niet teveel op je binnenteugel te rijden en je schouders naar achteren! 

INkie"]
Miss_petit: Jah je bent een echte spring ruiter! Ik heb je niet zo vaak zien rijden maar kweet wel dat je goed rijdtOp de foto's zit je idd wat naar voren. Je mag je onder benen wat meer op 'zn plaats houden' (dichter bij de singel! Je bent een leuke combi met het vosje hoor!
[/quote]
Dat springruiter laat zich wel zien aan de korte beugels op foto 2
Ik heb idd mn schouders altijd iets naar voren afhangend, richting verlichte zit. Das idd een punt waar ik op (probeer) te letten.
Heb soms de neiging om een benen te ver terug te leggen, omdat ik dat liever zie, als het meeremmen (benen naar voren afsteken) wat ik vroeger deed.nu de middenweg nog vinden
[quote="laurae"]
Miss petit: mooi ontspannen beeld, maar het lijkt op deze foto als of hij moeilijk buigt.
[/quote]
Ben heel erg blij met deze opmerkingHandy is een echte heethoofd en stresskip. Ik streef er dus naar om hem zo ontspannen mogelijk te krijgen. Ik rijd heb hem altijd lang laag gereden, omdat ik hem dat het makkelijkste kan laten onspannen. Zodra ik hem meer oppak, zoals op die dressuurfoto, gaat ie weer vragen naar dat lage, als dat lukt gaat ie er een beetje tegenin "hikken".
[quote="MacavityL schreef:miss petit: je paard maakt zich nog wat lang in de hals op de 1e foto. en lijkt daarin wat stug te zijn. Je gaat hier ook zo een bocht door, maar je hebt nog weinig buiging. probeer je paard meer rond om t binnenbeen te krijgen en met meer been van voren meer te begrenzen.
) vandaag pcies hetzelfde. Hij is nu ontspannen en (redelijk) door zn lijf, maar maakt zich nu op de sprong iet wat lang, als ik hem van voren meer begrens en van achteren meer ga bijrijden, gaat hij beter opspringen en gebruikt meer rug. Ik heb hem nu goed aan mn buitenbeen staan, maar nu moet ik hem nog leren netje en vooral goed te laten buigen om mn binnenbeen. MacavityL schreef:
luvdatossa: wat het ongeluk betreft, ik weet het niet, misschien iets met dr linker achterbeen (onder)?
, over de kop geslagen tegen een hek aan. Daarbij heeft ze een wobber opgelopen (beschadiging in de (hals)wervels en een lelijke wond aan haar linkerbeen. MacavityL schreef:Inki: 1e pony heeft een zeer actieve achterhand (erg leuke pony trouwens) op de 1e foto mag de achterhand er wel wat meer onder gezet worden. En voor beide foto's geldt dat hij wat meer in de oprichting mag, hij lijkt erg sterk op de 2e foto. Je andere pony loopt niet te diep, maar op 1e foto (schouderbinnenwaarts?) pas op dat hij zn hoofd niet kantelt. Hij mag ook wel wat meer gebruik maken van z'n achterhand. Hij lijkt niet actief van achter naar voor te lopen.
Hier was de pony erg kreupel en niet zuiver! Mn laatste redding was om zn hoofd wat op te tillen en daardoor liep wat diep 
dus lekker onregelmatig
)
Als het goed is is het schouderbinnen waart het is iig hele vage foto
Het is zo moeilijk om met hem een goede proef uit te rijden! hij is zooooo sloom! Hij kan ook erg goed lopen maar dan wordt ie meestal erg sterk waar door ik hem moeilijk kan sluiten! ( als ik hem goed door sluit wordt ie weer sloom) met trainen heb ik dat probleem niet want dan heb ik een zweep
niet doen! hij loopt heus wel, dat voel je in je handen! 
) handen op gelijke hoogte houden. 2e foto, niet zoveel aan te merken! misschien iets meer je benen op de plek houden
en je ( op de foto) binnen been niet zo afteken. En misschien iets meer stelling om je binnen been als je de bocht door gaat????
Teugels wat korter dat je je handen wat meer voor je uit kan zetten. Tenen iets naar binnen draaien ( dat is erg moeilijk omdat je pony wat aan de kleine kant is! heb ik ook last van
) en je mag net iets meer op je kont zitten... net wat relaxder ( goh wat een woord
)
.

Heb een tijdje keurig rechtop gezeten maar het is nu weer knudde, bij mij heeft het te maken met onzekerheid waardoor ik zo ga zitten en ik het lukt me niet om het te corrigeren. M'n hakken kan ik niet uitdrukken door een lichamelijk probleem (operatie archillespees) dus helaas kan ik daar niks aandoen.