Elina trainen met nieuw zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Elina trainen met nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:33

Ik kan je alleen maar dikke vette complimenten geven!!!!
Wat een verschil. Heerlijk!! om te zien.

Lekker eerst het paard laten merken dat hij met een lange teugel mag lopen en ruimte mag nemen en vertrouwen krijgen in die ruimte en ruiterhand en nu merk je dat hij het vertrouwen ook heeft met dat kortere teugeltje.
Precies zoals ik al dacht.
Echt heel fijn om te zien!
Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:14

Het ziet er al veel beter uit! Wat goed dat je zo actief aan de slag bent gegaan met de tips en er voor open stond. Je ziet duidelijk aan de pony dat ze lekkerder in haar vel zit onder het zadel. Blijf op deze weg.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:31

Heel fijn filmpje TS :j

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:12

Dat filmpje ziet er werkelijk super uit! Je hebt een goede, stille handhouding en je ondersteunt Elina heel goed in haar ontspanning! Doe zo verder, ik blijf volgen want ik word er blij van! :D

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 23:26

Dank je :) dat is leuk om te horen! :j

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:57

Wauw wat een verschil met de eerste foto;s en de 2de reeks. Ook het filmpje oog heel vriendelijk.

Je bent echt goed met de tips aan de gang gegaan, mn complimenten.

Ga zo door en blijf die ontspanning in de hals en rug opzoeken.

Komt helemaal goed zo!!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:07

Ha, dat gaat een stuk beter! Goed opgepakt hoor!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:04

Zo weer een update'je:

Ze loopt nog niet constant, maar zie al wel veel meer ontspanning. Dit was op het einde van de les en we zijn begonnen met figuren te rijden dus teugeltjes terug iets korter.
Maar heb op het einde van het filmpje mijn teugels wel losser gelaten, ze mag nog meer nemen (deed ze tijdens de les wel super goed), maar ben erg tevreden! :D

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:47

Wat een mooi filmpje! Leuk om je eens wat langer aan het werk te zien.
Er is echt al veel minder spanning. Vooral op je rechte lijnen en je voltes is mooi beenwerk te zien. De concentratie druipt eraf! :+
Op de scherpere bochten zie ik nog wat spanning, maar dat lijkt wel te komen doordat ze enkel haar hoofd wil draaien en de rest zal wel meekomen, en jij vraagt haar helemaal om te stellen! Op één van je kleine slangenlijnen/gebroken lijnen (weet niet hoe jij het noemt) zie je haar dat al heel mooi doen!

Nogmaals mijn complimenten! :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:20

op het filmpje vind ik het paard nog teveel onder je vandaan lopen als je kijkt naar de passen en jou lichtrijden. tempo terug. en je bent nog best veel met haar hoofd bezig naar beneden te krijgen,

tempo terug, kom ze er tegen in been erbij maar wel op tempo.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:44

Wat ga je goed met dat zoekerige en soms zelfs n beetje bozig "hikken" om, netjes hoor. Linksom loopt ze rechtsvoor vaak niet helemaal loepzuiver. (Vooral in hoeken en bochten en wanneer ze schuin op de hoefslag met je wegwandeld)

Rechtsom gaat t beter en dan zie je haar ook minder sputteren.

Ik denk dat je haar in de bochten linksom een beetje op moet vangen rechts door heel licht te begrenzen met je buitenbeen. Ze is in de linkerbuiging wat strak, loopt naar buiten wat weg en dan zie ik lichte onregelmatigheid gevolgd door gehik met het koppie.

Denk dat je met licht begrenzen aan de buitenzijde op die linkerhand haar al snel wat stabieler krijgt.

Tempo is idd ietsjes hoog maar ik zie wel dat de kleine stukjes dat ze er in wil zakken dat ze dan voor en achter veel gelijkmatiger van pas is qua lengte <3 terwijl op je eerste foto's en filmpjes aan t begin van je topic de achterbenen "trekjes" lieten zien en voor heel stijf en kort was.

Ga zo door en hou ons up to date, ik vind t leuk!

Je gaat ontzettend goed!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 07:43

S_en_Z schreef:
Wat ga je goed met dat zoekerige en soms zelfs n beetje bozig "hikken" om, netjes hoor. Linksom loopt ze rechtsvoor vaak niet helemaal loepzuiver. (Vooral in hoeken en bochten en wanneer ze schuin op de hoefslag met je wegwandeld)

Rechtsom gaat t beter en dan zie je haar ook minder sputteren.

Ik denk dat je haar in de bochten linksom een beetje op moet vangen rechts door heel licht te begrenzen met je buitenbeen. Ze is in de linkerbuiging wat strak, loopt naar buiten wat weg en dan zie ik lichte onregelmatigheid gevolgd door gehik met het koppie.

Denk dat je met licht begrenzen aan de buitenzijde op die linkerhand haar al snel wat stabieler krijgt.

Tempo is idd ietsjes hoog maar ik zie wel dat de kleine stukjes dat ze er in wil zakken dat ze dan voor en achter veel gelijkmatiger van pas is qua lengte <3 terwijl op je eerste foto's en filmpjes aan t begin van je topic de achterbenen "trekjes" lieten zien en voor heel stijf en kort was.

Ga zo door en hou ons up to date, ik vind t leuk!

Je gaat ontzettend goed!

Dat hebben wij ook al gemerkt, maar we weten hoe dat komt. :D Bij het passen van het zadel hebben ze opgemerkt dat haar schouders asymmetrisch zijn. De zadelpasser had gezegd dat als ik toch wat problemen met het rijden zou ondervinden, ze het zadel aan de rechterkant zou moeten aanpassen om haar schouder vrij te maken. Denk dat het daar ook veel met te maken heeft. Als ik mijn slangenvolte of dergelijke linksom moet starten gaat het gewoon echt moeilijker..

Zal volgende keer eens een filmpje laten maken als ze echt mooi laag en ontspannen loopt. :D Je herkent haar niet meer dan!
Want op dit filmpje was het de eerste keer dat ik teug figuren heb gereden. Omdat we eerst altijd echt op de ontspanning hebben gewerkt en dat gaat goed nu.

Tempo vond ik juist goed aanvoelen. :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:04

Het tempo is absoluut veel meer van JOU maar het geheel zou nog een klein tikkie terug mogen, je rijd iets teveel voor haar uit in je lichtrijden. Maaaaar, ik zie zeker dat ze al veel meer onder JOU is ipv onder je uit :j

En ok! Fijn dat je het ook hebt gemerkt. Dat zou heel goed kunnen hoor, dat t zadel te symmetrisch voor haar is en haar op 1 kant belemmert.

Ik zou er wel iets mee doen in dat geval :j

Enne, blijf maar filmpjes plaatsen hoor :D

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:18

Hier een rijfoto aan zee :D

Afbeelding

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:39

Die is mooi!!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:54

Die had er zin in! Super leuke foto :j ze oogt veel relaxter en veel vrolijker!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:36

Gave foto, ziet er super relaxt uit!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 07:33