dit is ook de enige x geweest dat ik hem liet vrijspringen, de sprong vind ik wat te laag om echt te beoordelen, maar die beentjes......
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
free schreef:Mmm, ik zal eens nieuwe foto's trekken van het vrijspringen want ik heb er zo meteen geen andere. Wel bij die sprong was ze gewoon veel te vroeg maar ze is heel mooi verder op haar voetjes terecht gekomen hoor!
crossmonster"]
[quote="free schreef:
tobias : brengt hoofd-hals redelijk goed naar voren,zijn rug houd ie iets te hol, voorbenen zijn goed naar voren maar mogen meer worden opgevouwen, nu kan ie net met zijn hoeven de balk aantikken,waardoor de balk net kan vallen, als ie zijn voorbenen meer zou opvallen,dan zou hij de balk niet raken .
daarom is dus oa de techniek belangrijk.
crossmonster schreef:jah dat meisje stond met de trailer langs ons, ze stond 1e met dressuur dus twas erg sneu voor haar!
Dat onregelmatig opvouwen van de voorbenen kan veel verschillende oorzaken hebben, onbalans , tegenwerkende hand, en zo nog een aantal dingen meer
iig niets om je zorgen over te maken
zolang jij foutloos rondkomt en je rijd m verder netjes, is er echt geen probleem hoor,alleen gaan wij hier even uit van de "perfecte techniek"
dus als je paard veel commentaar krijgt, wil dat nog lang niet zeggen dat ie niet kan springen
Sjimmy schreef:hier een foto van Shadow, hier 3 jaar, en springt voor het eerst.
Het is overigens een Corland.
In mijn ogen zeker voor een eerste keer wel ok.
Leerzaam topic!!
Hij springt overigens NIET over het hek, het hek diende als staander.