basculeren - springtechniek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:09

ik was even me pc aan het opruimen en toen vond ik nog een foto van Tobias, hier had ik hem nog niet zolang(dus zo'n 4 jaar geleden) toen sprong ik nog B met hem.......
dit is ook de enige x geweest dat ik hem liet vrijspringen, de sprong vind ik wat te laag om echt te beoordelen, maar die beentjes......
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:15

free schreef:
Mmm, ik zal eens nieuwe foto's trekken van het vrijspringen want ik heb er zo meteen geen andere. Wel bij die sprong was ze gewoon veel te vroeg maar ze is heel mooi verder op haar voetjes terecht gekomen hoor!

ik geloof je wel hoor! het was ook niet letterlijk bedoeld

tobias : brengt hoofd-hals redelijk goed naar voren,zijn rug houd ie iets te hol, voorbenen zijn goed naar voren maar mogen meer worden opgevouwen, nu kan ie net met zijn hoeven de balk aantikken,waardoor de balk net kan vallen, als ie zijn voorbenen meer zou opvallen,dan zou hij de balk niet raken .
daarom is dus oa de techniek belangrijk. Knipoog

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:17

Ik ben wel benieuwd wat jullie van Zoë vinden Lachen
Ik denk niet dat ik echt super springfoto's heb maargoed.
Veel mensen vinden haar een goeie springtechniek hebben met een erg goeie achterhand, maar ben benieuwd wat jullie zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze is denk ik een beetje te donker...

Ben benieuwd Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:43

zoe: techniek is idd niet zo heel erg verkeerd, hij zou iets meer bascule mogen hebben , en hals-hoofd zouden nog iets verder naar voren mogen worden gericht,voorbeen techniek is wisselend, zouden iets meer opgevouwen mogen worden en hij vouwt ze ongelijk op

offtopic : die poy op die foto van ambt delden die achter jou loopt,met die man,dat meisje daarvan was er hard afgevallen op de hindernis van de foto ,had d'r arm gebroken gloof ik ,

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:13

zoe: ziet er ook wel goed uit Knipoog maar vouwt niet gelijk zn beentjes op. brengt hals wel redelijk naar voren maar zou idd wel meer kunnen zijn.. maar k denk niet dat hier HET perfecte basculade paard op bokt!rondloopt Tong uitsteken

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:19

crossmonster"]
[quote="free schreef:

tobias : brengt hoofd-hals redelijk goed naar voren,zijn rug houd ie iets te hol, voorbenen zijn goed naar voren maar mogen meer worden opgevouwen, nu kan ie net met zijn hoeven de balk aantikken,waardoor de balk net kan vallen, als ie zijn voorbenen meer zou opvallen,dan zou hij de balk niet raken .
daarom is dus oa de techniek belangrijk. Knipoog

ja dat was echt mijn tobias Haha! luie aap gooide er in de L nog wel eens wat balken vanaf Cool gelukkig pakt iet het nu veel beter op in de M(en nu dan in de Z) Lovers

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:26

De M en Z intresseren hem gewoon wat meer Knipoog dat heeft mijn pony ook! mijn instructeur zei een keer: Hoe hoger we de hindernissen zetten hoe beter die pony van jou lijkt te springen Haha!
Dat heeft ie trouwens ook met dressuren! in de B en L ging het super slecht ( steigeren, niet stil willen staan bij het groeten) en in de M en Z gedraagd ie zich tot nu toe keurig Haha! we gaan als een speer Tong uitsteken

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:30

Ze heeft idd soms een onregelmatig voorbeen, hoe dat kan weet ik niet.

Klopt dat met dat meisje, heb ik wel gehoord toen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:16

jah dat meisje stond met de trailer langs ons, ze stond 1e met dressuur dus twas erg sneu voor haar!
Dat onregelmatig opvouwen van de voorbenen kan veel verschillende oorzaken hebben, onbalans , tegenwerkende hand, en zo nog een aantal dingen meer
iig niets om je zorgen over te maken
zolang jij foutloos rondkomt en je rijd m verder netjes, is er echt geen probleem hoor,alleen gaan wij hier even uit van de "perfecte techniek"
dus als je paard veel commentaar krijgt, wil dat nog lang niet zeggen dat ie niet kan springen Knipoog

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:40

willen jullie ook commentaar geven op loulou?:

ik heb alleen crossfoto's op de computer staan

Afbeelding

deze foto is al vrij oud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier vouwt ze der benen niet genoeg in lijkt mij:
Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:21

even kijken of ik het kan zien Haha!
loulou:ze basculeert aardig, vooral te zien op foto 3 maar ze mag haar benen wel iets beter optrekken en op foto 2 houdt ze de rug iets hol, maar ze brengt haar hals ook op sommige foto's ook goed omlaag
kortom:helemaal niet slecht voor een fjord Haha!

crossmonster heb ik iets fouts gezegt?

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:46

crossmonster schreef:
jah dat meisje stond met de trailer langs ons, ze stond 1e met dressuur dus twas erg sneu voor haar!
Dat onregelmatig opvouwen van de voorbenen kan veel verschillende oorzaken hebben, onbalans , tegenwerkende hand, en zo nog een aantal dingen meer
iig niets om je zorgen over te maken
zolang jij foutloos rondkomt en je rijd m verder netjes, is er echt geen probleem hoor,alleen gaan wij hier even uit van de "perfecte techniek"
dus als je paard veel commentaar krijgt, wil dat nog lang niet zeggen dat ie niet kan springen Knipoog

Oké dan weet ik dat, bedankt! Lachen

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:04

Sjimmy schreef:
hier een foto van Shadow, hier 3 jaar, en springt voor het eerst.
Het is overigens een Corland.
Afbeelding
In mijn ogen zeker voor een eerste keer wel ok.

Leerzaam topic!!

Hij springt overigens NIET over het hek, het hek diende als staander. Knipoog

ik vind het er wel eng uitzien zo met dat hek stel dat hij daar achter zou blijven hangen maar goed daar gaat het natuurlijk hiet niet om...

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:28

Iemand nog zin om iets over Trix te zeggen? Ze zijn uit een filmpje geknipt dus niet heel erg duidelijk maar het geeft een idee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk zelf dat haar rug nog wel wat beter gebruikt kan worden en af en toe vouwt ze der benen een beetje krom in. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:57

nimmerdor :
OK dan! helemaal goed,hij springt zeker niet verkeerd, alleen voorbenen mogen veel dichter bij elkaar en veel meer opgevouwen worden !

thirza: idd vond ik dat hek ook nogal link! Scheve mond

trix springt niet verkeerd, zou ietsje meer mogen basculeren,houd de rug nog teveel vast. hoofd-hals is ook niet verkeerd. benen zijn niet goed te zien op alle foto's, maar volgensmij mogen ze iig meer naar voren worden opgevouwen.ze springt wel erg vlak volgensmij...en ze zou zich iets meer mogen strekken boven de sprong, maar dat gaat vaak samen met bascule, het komt omdat ze de rug teveel vast houd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:22

deze vond ik per toeval in een profiel, de hengst oklund :
met een hele mooie techniek :
Afbeelding

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:11

Zoals gezegd, het hek is een staander, aan de andere kant lag de balk er 1 cm op. bij aantikken ging hij eraf.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:28

het ging ons erom, dat het paard met zijn benen in het hek terecht kon komen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:38

Het hek staat los in het zand... Een staander is beter, tuurlijk. Maar bij gebrek aan...... En er kwamen kijkers. Dan moet je wat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:40

oh ja je moet het ook zelf weten, alleen stel je voor dat het paard met zijn been erin raakt en dat ie het hek mee sleept (paniek!!!)
tis geen aanmerking, maar gewoon een tip voor de veiligheid Knipoog

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:47

Ik vind dit echt een super topic Haha! hier leer ik echt veel van

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:01

Ik heb ook nog foto`s van Fleur! ze zijn een beetje heel erg wazig, maarja...je ziet iets..zal proberen eens een keer scherpe los spring foto`s te maken

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Image13(7).JPG[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Image18(3).JPG[/img]

Nou, eenmaal andermaal??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:05

die van fleur zijn eigenlijk niet te beoordelen, je kunt de beentechniek niet goed zien, eerste foto heeft ie ze volgensmij veels te veel onder het lichaam gevouwen, en de tweede te ver uit elkaar en te weinig opgevouwen, 1e foto brengt ie hoofd-hals goed naar voren, tweede foto houd ie erg zijn rug vast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:15

hier nog even wat van mijn (ex) paardje

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd wat jullie hiervan vinden

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:18

is twee keer dezelfde foto Haha!

springt niet verkeerd vonneke !!! OK dan!
komt een heel eind in de buurt, voorbeen zou iets meer tegen het lichaam opgevouwen mogen zijn , maar aangezien hij lucht genoeg heeft, zou het voorbeen nog wel meer mogen hangen zonder dat ie balken zou raken Knipoog