Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bizzybijtje schreef:Waarom zou je risico opzoeken? Het blijft een vluchtdier, hoe braaf ze ook zijn.
Een prijsuitreiking is gewoon echt een chaos, iedereen klapt, omroepers, muziek... Niet alle paarden zijn daar even blij mee. Dat heeft niets met de proef zelf te maken.
Verto schreef:Even een zijsprongetje, ik las net op de voorpagina dat Sjef Janssen Matthias Rath waarschijnlijk gaat trainen (na de Olympische Spelen van 2012). Betekent dat dan ook dat ze volgende de LDR methode gaan rijden? Als dat de manier is waarop Sjef Anky tegenwoordig traint... En stel dat Matthias die methode dan zelf gaat gebruiken bij Totilas... Is het einde dan zoek of draaf ik nu teveel door? 't Lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Misschien is Sjef wel overgestapt naar klassiek en is dat de reden dat MAR bij Sjef wil trainen
emma525 schreef:Bizzybijtje schreef:Waarom zou je risico opzoeken? Het blijft een vluchtdier, hoe braaf ze ook zijn.
Een prijsuitreiking is gewoon echt een chaos, iedereen klapt, omroepers, muziek... Niet alle paarden zijn daar even blij mee. Dat heeft niets met de proef zelf te maken.
Inderdaad, opzoeken is niet slim. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen. Dieren blijven onvoorspelbaar. Tijdens de kür is naar mijn weten iedereen stil, toch iets heel anders dan zo'n chaotische prijsuitreiking. Ik vind het alleen maar slim van haar.
Floortje_89 schreef:Bizzybijtje schreef:Waarom zou je risico opzoeken? Het blijft een vluchtdier, hoe braaf ze ook zijn.
Inderdaad, opzoeken is niet slim. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen. Dieren blijven onvoorspelbaar. Tijdens de kür is naar mijn weten iedereen stil, toch iets heel anders dan zo'n chaotische prijsuitreiking. Ik vind het alleen maar slim van haar.
Abacab schreef:Scandic deed dat al als 3 jarige. Hij laat moeilijk los in de lendenen. ls je 'm met de neus aan de LL rijdt houdt hij de tong wel binnen, maar geeft ie never-nooit-niet na en zet ie z'n rug nog meer vast [maar het grote publiek ziet dat toch niet].
Dus in het belang van het behoud van zijn lijf wordt ie zo diep ingesteld en moet ie loslaten in rug en kaak om van daaruit weer aan de LL geplaatst te kunnen worden.
Abacab schreef:Scandic deed dat al als 3 jarige. Hij laat moeilijk los in de lendenen. ls je 'm met de neus aan de LL rijdt houdt hij de tong wel binnen, maar geeft ie never-nooit-niet na en zet ie z'n rug nog meer vast [maar het grote publiek ziet dat toch niet].
Dus in het belang van het behoud van zijn lijf wordt ie zo diep ingesteld en moet ie loslaten in rug en kaak om van daaruit weer aan de LL geplaatst te kunnen worden.
Floortje_89 schreef:Een zwaluw maakt nog geen zomer, en een paar ''zielige filmpjes'' in slowmotion met een sneu muziekje maken dressuur nog niet zijn doel voorbij geschoten.
Abacab schreef:Verto schreef:Even een zijsprongetje, ik las net op de voorpagina dat Sjef Janssen Matthias Rath waarschijnlijk gaat trainen (na de Olympische Spelen van 2012). Betekent dat dan ook dat ze volgende de LDR methode gaan rijden? Als dat de manier is waarop Sjef Anky tegenwoordig traint... En stel dat Matthias die methode dan zelf gaat gebruiken bij Totilas... Is het einde dan zoek of draaf ik nu teveel door? 't Lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Toot werd bij Ed diep gereden. MAR rijdt klassiek duitsmet Toot. Sjef traint de paarden diep.
![]()
Misschien is Sjef wel overgestapt naar klassiek en is dat de reden dat MAR bij Sjef wil trainen
![]()
![]()
Of zou MAR een beetje zijn vastgelopen en Toot niet meer aan het lopen krijgen?