Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vicky_88 schreef:Veulen84 schreef:Ik ben eigenlijk wel gefacineerd door dit filmpje...
http://tinypic.com/usermedia.php?uo=ru0 ... h4l5k2TGxc
Ik vind dat het paard hier boven zijn eigen tempo loopt. Ook vind ik dat ie bijna continu onder de ruiter uitloopt...
Tjuppie schreef:Vicky_88 schreef:
Ik vind dat het paard hier boven zijn eigen tempo loopt. Ook vind ik dat ie bijna continu onder de ruiter uitloopt...
Ik niet. Ik zie een paard wat in iets te hoog tempo loopt, maar veel beter over de rug en veel beter de passen afmaakt dan onder TS.
Vicky_88 schreef:Veulen84 schreef:Ik ben eigenlijk wel gefacineerd door dit filmpje...
http://tinypic.com/usermedia.php?uo=ru0 ... h4l5k2TGxc
Eerst tempocontrole naar voren, als die het ten allen tijden doet, mag je terug schakelen. De ruiter is duidelijk bezig om het paard vanuit een actief achterbeen op verbinding te rijden zodat hij de rug los gaat laten en door het hele lijf gaat bewegen Aimee schreef:Interessant filmpje inderdaad![]()
Ik vind het mooie reclame voor André![]()
Zorro loopt juist helemaal niet onder de ruiter uitEerst tempocontrole naar voren, als die het ten allen tijden doet, mag je terug schakelen. De ruiter is duidelijk bezig om het paard vanuit een actief achterbeen op verbinding te rijden zodat hij de rug los gaat laten en door het hele lijf gaat bewegen
Veulen84 schreef:Ik zie een ander paard. Ja, hij loopt over het tempo van de ruiter op sommige momenten. Maar hij toont wel een veel Allertere manier van doen op de ruiter. Z'n oren gericht op de ruiter, iets beter aan de hulpen. Als ik hem 1 op 1 vergelijk met de eerste proef bv...
Dus ik ga helemaal mee met tjuppie. Net afgemaakte passen en beter over de rug. Zou zo'n ruiter hem wat meer rijden verwacht ik daar veel van.

listiglistje schreef:mirjamalvaro schreef:Ik heb al hele veel gedaan voor mijn benen btw.
- zitlessen (van meerdere mensen)
- vastbinden aan singel (kreeg ik alleen maar au van in knieën, die zijn niet goed namelijk)
- Elke dag iemand langs de kant die het steeds zei.
- puur alleen op benen letten
- steeds maar 2-3 passen doorzitten en dan weer lichtrijden
- etc.
Maar zo te lezen zijn het echt mijn benen die puntenaantal drastisch naar beneden brengen
15 kilo eraf en gegarandeerd dat je makkelijker zit
dat mag ook wel iets taktischer worden gebracht. Vind niet dat je daar over kan oordelen 

Elco schreef:Ik vind het knap dat het paard nog wilt lopen, als ik dat paard had geweest had ik geen stap meer verzet..Wat heb jij een vreselijke houding zowel op de wedstrijd als tijdens de training..Je belemmerd het paard echt in zijn bewegings vrijheid..Ik zou ook eens kijken voor een ander zadel deze is voor jouw veels te klein en waarom rijden met een bontje er onder.?? Past het zadel ook niet op je paard.?? Je hebt echt een heel leuk paard onder je kont met potentie maar met jou er op zal je niet veel verder komen dan 177 en 180 punten wat is hoogste score behaalt in de M1..?? Ik vind dit echt zonde van het paard..
monica08 schreef:Of je streng in je handen bent, zoja waarom op dat moment? Zelf kan ik namelijk niet zo goed zien waarom je ineens ''trekt'' aan de binnenteugel (kan het zien omdat z'n hoofd dan in 1x heen en weer gaat).
)
)

) met lange teugels is eigenlijk nooit een probleem geweest. Maar kan dat wel eens proberen. Misschien moet ik dat zelfs wel doen in de CR les, geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen
mirjamalvaro schreef:ZZ gaat echt niet meer in training nadat dat giga fout is gegaan. Nee die blijf ik lekker zelf rijden
Als dit gebeurt meteen nageeflijk maken, stelling naar binnen of buiten vragen en er nog een paar schoppen achteraan geven met je been. mirjamalvaro schreef:monica08 schreef:Of je streng in je handen bent, zoja waarom op dat moment? Zelf kan ik namelijk niet zo goed zien waarom je ineens ''trekt'' aan de binnenteugel (kan het zien omdat z'n hoofd dan in 1x heen en weer gaat).
ohh sorry haha.
Ja daar heb ik goed opgelet.
Dat kwam deels uit angst, omdat die dan weg keek naar buiten en ik bang was dat die ervandoor zou knallen (slecht excuus maar soms zit angst diepgewortelder dan logica)
Deels omdat ik hem dan wil belonen, maar het verkeerd doe (teugel opeens losgooien en dan snel weer aannemen=ruk in mond)
En ook deels dat ik geen topruiter ben
Gelukkig is het beloningssysteem zoals ik het nu maar ff noem er eigenlijk uit.![]()
Alleen soms komt die angst nog naar boven![]()
DameBlanche (jammie) met lange teugels is eigenlijk nooit een probleem geweest. Maar kan dat wel eens proberen. Misschien moet ik dat zelfs wel doen in de CR les, geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen

Vudress schreef:Je bokfilmpjes vind ik enorm meevallen. Sterker nog, ik denk als jij sneller zou reageren dat je geen enkel probleem zou hebben. Je bent zelf te traag, daardoor 'bokt' hij langer door en je beloont hem daar ook nog voor?Als dit gebeurt meteen nageeflijk maken, stelling naar binnen of buiten vragen en er nog een paar schoppen achteraan geven met je been.